Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#698 - 16/11/2001 08:50 Temadebat ( for brugere )
Anonym
Anonym

Under: Bibelen.
Jeg syntes virkelig det er rørende, at nogen har så meget bekymring for mig, at man åbner en ny streng, af samme årsag !!

Til Carsten
Jeg HAVDE svaret dig under: Sender Gud onde ånder 12-11-01 19:30
2 dage efter åbner du en ny streng, under Temadebat for brugere! Da jeg ikke har registreret mig, og har valgt at lade være, så kan jeg ikke svare dig, og hvorfor skal jeg også det, jeg stammer ikke!
Nu kan dig og Asbjørn, i fred og ro, sidde og dele jeres bekymring for mig, jeg håber da , I føler jer rigtig frelste!
Alt hvad jeg ellers skriver her på debatten, går I let og elegant hen over!
Til Asbjørn
Jeg håber da ikke, at din bekymring for mig, ødelægger noget for dig, i din hverdag, jeg går ud fra at jeg er med i din aftenbøn?
Som netmissionær burde du vide, at jeg ikke er registreret, og derfor ikke kan forsvare mig, jeg vil gerne vide, hvad det er du bekymrer dig over? Er du bange for, at jeg havner i Helvede?

Venlig hilsen Lise

Til toppen 
#699 - 16/11/2001 10:30 Re: Temadebat ( for brugere )
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Kære Lise !
Jeg kan godt forstå at du har følt dig trådt lidt for nær, du har gjort et kæmpearbejde for at
forklare dig og dele din trygge, dejlige kristentro med os andre, det synes jeg er meget
positivt, og det har jeg i hvert fald glædet mig over - somme tider ville jeg ønske, at jeg
også havde en så stærk følelsesmæssig oplevelse af Jesus, som du har, men det jo
ikke noget vi selv bestemmer. Jeg tror at Han møder os der hvor vi står, hver især.

Men jeg synes du skal prøve at opfatte Carstens og Asbjørns ord som kærlig omsorg, det
var i hvert fald sådan jeg læste deres ord.
Vi er jo alle forskellige - hvis to af os var helt ens, var vel den ene overflødig for Gud !?

Men kærlig omsorg kan vel ingen af os få for meget af ?
Jeg synes det er et vigtigt bindemiddel mellem alle os, som er kristne, og som sammen
skal udgøre Jesu Kristi legeme - det er så stort at jeg næsten ikke vover at skrive det.

Men det er et stort ansvar bare det at prøve at kommunikere med andre, og slet ikke let,
især ikke når vi som her er fanget her i nettet ikke kan se hinanden i øjnene, men kun læse ordene.

Igen, lad os forsøge at optage alt i den bedste mening ! Faktisk er det lidt af et under, når
kommunikationen en gang i mellem lykkes !
Dette blot til opmuntring !

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#700 - 16/11/2001 11:59 Re: Temadebat ( for brugere ) [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Kære Kristina
Tak for dit svar, og de pæne ord til mig.
Du har før nævnt, at du ville ønske, at du havde en lige så stærk følelsesmæssig oplevelse af Jesus, som jeg har, og der vil jeg igen henvise til Paulus første brev til menigheden i Korinth kap. 12 vers 8 og fremefter :
Gennem Ånden får det ene menneske evne til at tale med visdom, mens det andet menneske får evne til at videregive, hvad han , takket være den samme Ånd har erkendt. Den ene får troskraft fra Ånden, den anden får nåde til at helbrede, stadig fra den ene og samme Ånd. Hos nogle viser Åndens handlekraft sig i undergerninger, hos andre i profeti, hos andre igen i evne til at undersøge de profeterede ånders ægthed; én taler i mange slags tungetale, en anden forstår og oversætter tungetalen.
Læs selv hele kapitlet, hvis du har lyst.
Du har også fået en gave fra Gud, og ved at medvirke her på debatten, så udnytter du den gave, blandt andet med vidnesbyrd, som andre kan lære af, mange vil sikkert føle sig på hjemmebane, sammen med dig, og ikke føle sig uduelige, fordi de ikke lige har oplevet det samme som jeg har. Jeg har fået troskraften, men ikke evnen til at tale med visdom, og der er meget i Bibelen som jeg ikke forstår, men jeg tror på Jesus, og lader ham lede mig.
Det der fik mig til at reagere, som jeg her har gjort, det er, at hvis nogen er bekymret for mig, så kan de henvende sig til mig, og ikke snakke bag ryggen af mig! Carsten havde lukket øjnene, for mit svar til ham, 2 dage før han kommer med en ny streng, om det samme emne. Jeg svarer ham endnu engang, og henviser til det svar han allerede har fået, men han reagerer ikke, fortsætter kun der hvor han havde startet påny!
Men skidt, jeg fik luft :-)

Venlig hilsen Lise

Til toppen 
#701 - 16/11/2001 17:40 Re: Temadebat ( for brugere )
Eva
Bruger

Reg.: 02/10/2001
Tjah - det med at starte en ny tråd er da også praktisk. Når en tråd når op på over 70 indlæg, så begynder det at blive besværligt at have med at gøre.
Så er det en god ide at begynde en ny.
Eller når man tager en bisætning og gør den til et nyt emne. Så er det ogå en god ide at starte en ny.

Det er hverken disrespekt eller andet negativt, det er rent praktisk.

Forøvrig, Lise - du nævner nogle grunde til at du ikke vil registrere dig. Ingen af de grunde holder. Hvis du nøjes med at skrive din email ét sted, nemlig i den første markering, så er der ingen andre, der kan se den, bortset fra admins osv på Jeusnet, og vi har tavshedspligt.
Og hvis du husker at logge ud, hver gang du har været på debatten, er der heller ikke nogen, der kan logge på under dit password (kodeord). Så jeg synes altså, at du skal registrere dig.
Du behøver jo ikke at skrive alt muligt om dig selv. Bare en hemmelig email-adresse og det navn, du går under, nemlig Lise.
Så du har ikke rigtig grund til at føle dig diskrimineret, fordi du 'kun' kan skrive i det åbne forum.

Venlig hilsen Eva

Til toppen 
#702 - 16/11/2001 18:52 Re: Temadebat ( for brugere ) [Re: Eva]
Anonym
Anonym

Hej Eva
Den tråd jeg har henvist til, og hvor jeg gav mit svar på Carstens indlæg, er nu " kun " på 61 indlæg.
Nu stillede Carsten mig et spørgsmål, på det emne, og JEG SVARER ! Det har derfor ikke noget at gøre med, at starte et nyt emne. Om han ikke var tilfreds med mit svar, siden han 2 dage efter, åbner en ny streng, med samme indhold, det ved jeg jo ikke, men det fik mig altså til at reagere, og åbnede en ny streng, med emnet: Barnetro, som han heller ikke har lyst til at deltage i, selvom jeg henvendte mig til ham!
På det gamle forum, der stod mit navn automatisk, når jeg gik ind på debatten, og det var jeg utilfreds med, af den grund som jeg har nævnt. Nu siger du at jeg kan logge ud, hvor gør jeg det? Jeg kan kun finde der hvor der står, log ind?
Jeg vil stadig tænke over, om jeg vil lade mig registrere, men det bliver ikke af den årsag, at forhindre andre i at drøfte min person, selvom jeg ikke selv deltager, vil de have god samvittighed ved det, så kan jeg jo sidde og bekymre mig lidt over dem imens :-)
Indtil i dag, har jeg ikke haft behov for at være registreret, men jeg ville selvfølgelig gerne have deltaget i den debat, om vi har en sjæl eller er en sjæl, men den debat har kørt før, så jeg overlever nok.

Venlig hilsen Lise

Til toppen 
#703 - 16/11/2001 19:30 Re: Temadebat ( for brugere )
Eva
Bruger

Reg.: 02/10/2001

Nu siger du at jeg kan logge ud, hvor gør jeg det? Jeg kan kun finde der hvor der står, log ind?

Der er ikke nogen log ud-k nap, så længe du ikkk er logget ind, og det er du ikke, før du er registreret.
I samme øjeblik, du er logget ind, skifter 'log ind' til 'log ud'

Det med at diskutere din person kender jeg ikke noget til. Men den slags er jeg heller ikke god til. Jeg er altid den sidste til at finde ud af, at der bliver 'diskuteret'.......

Venlig hilsen Eva

Til toppen 
#704 - 20/11/2001 22:39 Re: Temadebat ( for brugere )
Carsten
Bruger

Reg.: 05/11/2001
Hej Lise,

Jeg er ked af hvordan du har opfattet mine indlæg. Jeg skrev et indlæg til mig, men du må undskylde at jeg ikke opdagede at du svarede mig på en anden streng. Hvis jeg har travlt går jeg gerne ind og kigger om der er kommet svar på mit indlæg - i samme streng altså. Efter et par dage hvor du ikke havde svaret, tænkte jeg at du ikke havde set den, og så for at være sikker på at du så den, så oprettede jeg den som ny streng, og for at være HELT sikker så skrev jeg lige "obs Lise"...

Først langt senere ser jeg så at du også har svaret på dette, igen i en anden streng og derefter svarer jeg dig så. Det svarer du hurtigt igen på, og så er det jeg skriver et indlæg til dig, som enten er blevet fjernet af en teknisk fejl eller netmissionæren. Jeg tror mest på det første, da jeg selv synes at indholdet var af ret forsonende karakter.

Lise, jeg beundrer din tillid til Jesus, og mange kunne lære noget af den måde du bruger Ham på. Det er mit indtryk at du involverer ham i alt hvad du gør, og det synes jeg er enormt positivt. Det eneste som umiddelbart anfægter mig, er den måde hvorpå du til tider giver udtryk for at du ikke tror på det der står i Bibelen. Grunden til at jeg reagerer er, at det for mig er noget grundlæggende at vi skal kunne stole på det skrevne ord, og jeg mener at hvis vi hele tiden skulle forholde os mistroiske til Guds ord og anfægte dets autoritet og endegyldighed, så reducerer vi et mægtigt våben givet af Gud til os til noget der ligner en ufarlig vandpistol. Selvfølgelig kan vi (og skal vi) forholde os årvågne overfor udlægninger og fortolkninger af Bibelen, og der er det jeg mener, at hvis vi selv kender Bibelen, og ved hvad den siger, jo bedre bliver vi til at skelne det falske fra det sande.

Lise jeg tror vi har misforstået hinanden, og måske også talt forbi hinanden, men jeg håber da at vi kan finde fokus og den pæne tone. Jeg undskylder mange gange hvis jeg gik dig for nær...

Mvh. Carsten

Til toppen 
#705 - 21/11/2001 00:18 Re: Temadebat ( for brugere ) [Re: Carsten]
Anonym
Anonym

Hej Carsten
Ja der er sket det, at du har overset mit svar på det emne, da du henvendte dig til mig, første gang den 10-11-01 00:29
Senere tager du det op igen, og jeg undlader at svare endnu engang, derefter vælger du at åbne en ny streng, og det var ikke det værste, det værste var den salut Asbjørn fyrede af, da han besvarede dit emne !!
Det var det, jeg blev forarget over, ved at komme med den udtalelse, så ophøjer han sig selv !
Det der er mit problem, det er, at de skriftsteder void er kommet med, i tidens løb, virker helt forkert, på det jeg har troet på, i mange år. Nu husker jeg ikke, om det har været en beskrivelse af det som foregik på det tidspunkt, eller det virkelig har været Guds ord til os i dag, jeg har ikke nogen klæbehjerne, hvad det angår, jeg husker nok bedst det som selv syntes er godt og kærligt, og værd at huske. Der er vel også forskel på, om noget er f.eks. Paulus`s egen mening, eller det virkeligt, er noget Jesus har sagt?
Ja, jeg er nok blevet misforstået, i denne debat, af flere end dig, men jeg tager imod din undskyldning, og vi har jo da meget tilfælles i vores oplevelser, om det der sker i dag, af mirakler m.m.

Venlig hilsen Lise

Til toppen 
#706 - 21/11/2001 00:44 Re: Temadebat ( for brugere )
Carsten
Bruger

Reg.: 05/11/2001
Hej Lise,

Lad dig ikke ryste af at Void kan finde nogle skriftsteder som han har pillet ud af den rette sammenhæng, og støbt dem som kugler, og skudt dem af sted i din retning.

Satan gjorde det samme mod Jesus i ørkenen, men Jesus lod sig ikke ryste. Jeg håber ikke at det er lykkedes ham at skræmme dig, så du ikke har lyst til at læse i Bibelen, af frygt for at støde på noget du ikke bryder dig om...

Lad ikke Void eller noget andet "stjæle" din lyst til at læse Bibelen. Det ville være sørgeligt om det var tilfældet...

...det håber jeg naturligvis ikke det er.

Mvh. Carsten

Til toppen 
#707 - 21/11/2001 15:43 Re: Temadebat ( for brugere ) [Re: Carsten]
Anonym
Anonym

Hej Carsten
Det er jo nærmest det gamle testamente, som har været i skudlinien, og der findes jo mange grufulde ting i det, men jeg har læst lidt i Salmerne, og det jeg har set, er godt og kærligt. Jeg tror man kan købe en bog, som hedder Salmernes bog, med smukke billeder, måske jeg skulle skrive den på min ønskeseddel :-) Det var jo altid en begyndelse.

Venlig hilsen Lise

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær