Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#69672 - 29/08/2006 09:19 Hjælp!
Child-of-God
Bruger

Reg.: 07/07/2006
Sted: -
Kan jeg med god samvittighed anbefale denne meninghed til en der ønsker at træde ind i det krisnte fællesskab?

Jeg kan se, at der fra deres side linkes til www.OplevJesus.dk, hvilket vil sige Torben Søndergård, som igen vil sige Christian Hedegård ..

Menigheden selv benægter at være tilhænger af herligheds teorien, men er dog med i Toronto fællesskabet.

Jeg håber på mange henvendelser da det haster en hel del for min bekendte ..

† Child-of-God †

Luk. 24,5 "Hvorfor leder I efter den levende blandt de døde?"

Til toppen 
#69673 - 29/08/2006 09:54 Re: Hjælp! [Re: Child-of-God]
Jón Poulsen
Bruger

Reg.: 21/04/2006
Sted: Gjern
Hej Child-of-God!

Nu kender jeg ikke personligt til denne menighed, men vil prøve at komme med nogle overvejelser.

Citat:
Jeg kan se, at der fra deres side linkes til www.OplevJesus.dk, hvilket vil sige Torben Søndergård, som igen vil sige Christian Hedegård ..

Menigheden selv benægter at være tilhænger af herligheds teorien, men er dog med i Toronto fællesskabet.

Dette lyder fuldstændig modsigende i mine ører; men forklaringen kan muligvis være - at man har det syn på Torben Søndergård og Chr. Hedegård, at selv om de er fremgangsteologiske - så er de salvet af Guds Ånd på en særlig måde, so fx Nexø frikirke kan bruge dem - på trods af deres teologsike ståsted - fordi 'livet er vigtigere en læren!'

Argumantationen var ca sådan, da kulturcentret i Kbh skal redegøre for, hvordan de med samvittigheden i behold kunne invitere Charles Ndifon.

De spørgsmål man imidlertid må stille sig selv er: Hvad siger Guds ord om vranglærere (det er man vel, når man forkynder i strid med skriften, som fremgangsteologerne gør?)? Hvad siger Guds ord, om at man man dyrker oplevelser frem for åbenbaringen (dette er min påstand om Toronto bevægelsen - sandheden er nok lidt bredere)? Hvad siger Guds ord om sætnigen: 'liv frem for lære!'?

Jón

Til toppen 
#69674 - 29/08/2006 10:08 Søges: et kristent fællesskab med sund lære [Re: Child-of-God]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej-Child-of-God ...

Her kan siges en forfærdelig masse ord.
Men hvis jeg må svare hurtigt og kontant og udokumenteret, så er mit svar:

NEJ! Frarådes!

Jamen hvad så - hvor så?

Måske kunne dette link om Lokal Kontakt bruges til noget?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#69675 - 29/08/2006 12:26 Re: Hjælp! [Re: Child-of-God]
søgende
Bruger

Reg.: 24/09/2004
Jeg vil heller ikke umiddelbart anbefale det til en nykristen (selvom man heller ikke skal overdrive berøringsangsten med den type kirker) .

Prv evt. her:

Bornholmerkirken

Det er en kirke med en grundfast lære og et ønske om fornyelse i menighedslivet. Den er ret nystartet.

Søren.

Til toppen 
#69676 - 30/08/2006 10:53 Re: Hjælp! [Re: Child-of-God]
nifinger
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Slagelse
Hej Child of God!
Det undrer mig at ingen henviser til folkekirken i Nexø!
Der er en udemærket præst som sikkert også kender til kirken i det gamle sømandshjem og som kan vejlede dig.

Så prøv folkekirken i Nexø - pastor Kappelgaard.

Ja - det var bare mit råd!

http://www.sogn.dk/nexoe/index.php?mod=sognside&func=praester&p1=7571

Keld

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær