Jeg kiggede her omkring kl 13 på "hvem er online" og så, at der tilsyneladende foregik en massiv gennemsøgning af indlæg med efterfølgende aflæsning af forfatternes "brugerprofil". Først tænkte jeg, at der var en, der ledte efter en bestemt forfatter, men så opdagede jeg, at det gik så stærkt og mellem så mange delrum, at et menneske næppe kunne nå det.
Den nærliggende konklusion er derfor, at en eller anden søgerobot gennemgår jesusnets brugerprofiler og "støvsuger" dem for oplysninger.
Har administratorerne noget indtryk af, om dette er tilfældet, eller er det blot en Jens Lynfinger, der øver sig i at slå rekorden i tastaturtryk på tid her en stille søndag?
Eller...?
mvh LarsBj
*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.* Isaac Newton
tau
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Kristian
hvad betyder "en alm. indeksering" (som google robotterne foretager) ?? Jeg forstår det ikke, så hvis du kunne skrive det på hverdagsdansk uden tekniske ord. (har først for nyligt fundet ud af, hvad ord som "browser" betyder, så eh..)
mvh Tau.
Ændret af tau (28/08/200611:22)
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
Nardus
GlobalModerator
Bruger
Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Hej Tau,
Google indekserer sider ved at kravle (crawle) rundt fra link til link for derefter at lægge det i Googles store arkiv over sider, du kan søge i fra www.google.com. Andre kan altså søge efter det, Google er kommet forbi.
Hej Tau, med andre ord sørger Googles indexeringsrobot for, at du og alle andre kan finde dine (og alle andres) indlæg på Jesusnet ved at søge på internettet.
Man skal altså ikke skrive noget i debatten (herunder især personlige oplysninger), som man ikke ønsker, hele verden (evt undtaget kineserne o.l) skal kunne finde ved at søge på internettet.
mvh LarsBj
*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.* Isaac Newton
tau
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hehe...
også selvom jeg skrev "tastatur-tastning" og du skrev "tastatur-tryk". Jeg kom til at fejlcitere dig, beklager. Men sjovt, det var det, jeg grinede i hvert fald, da jeg læste det..og.."Jens Lynfinger"...hehe.. Tak for et godt grin her midt i al alvoren om vranglære i middelalderen og nye racer af grise...
mvh Tau.
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.