Menu
Hvem er online
1 registrerede (1 usynlig) og 4 gæster online.

Statistik
2628 Brugere
23 Fora
7487 Tråde
119639 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#69610 - 27/08/2006 12:54 Robotterne kommer?
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
Jeg kiggede her omkring kl 13 på "hvem er online" og så, at der tilsyneladende foregik en massiv gennemsøgning af indlæg med efterfølgende aflæsning af forfatternes "brugerprofil". Først tænkte jeg, at der var en, der ledte efter en bestemt forfatter, men så opdagede jeg, at det gik så stærkt og mellem så mange delrum, at et menneske næppe kunne nå det.

Den nærliggende konklusion er derfor, at en eller anden søgerobot gennemgår jesusnets brugerprofiler og "støvsuger" dem for oplysninger.

Har administratorerne noget indtryk af, om dette er tilfældet, eller er det blot en Jens Lynfinger, der øver sig i at slå rekorden i tastaturtryk på tid her en stille søndag?

Eller...?

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#69611 - 27/08/2006 13:48 Re: Robotterne kommer? [Re: LarsBj]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Hej Lars,

Jeg har flere gange observeret robotterne, der suser rundt. De tjekker ikke bare profiler men også indlæg.

Robotterne, jeg indtil videre har set i aktion, tilhører Google, hvorfor jeg går ud fra, at der har været tale om en almindelig indeksering.

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#69612 - 28/08/2006 11:21 Re: Robotterne kommer? [Re: Nardus]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Hej Kristian

hvad betyder "en alm. indeksering" (som google robotterne foretager) ?? Jeg forstår det ikke, så hvis du kunne skrive det på hverdagsdansk uden tekniske ord. (har først for nyligt fundet ud af, hvad ord som "browser" betyder, så eh..)

mvh
Tau.

Ændret af tau (28/08/2006 11:22)

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#69613 - 28/08/2006 11:39 Re: Robotterne kommer? [Re: tau]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Hej Tau,

Google indekserer sider ved at kravle (crawle) rundt fra link til link for derefter at lægge det i Googles store arkiv over sider, du kan søge i fra www.google.com. Andre kan altså søge efter det, Google er kommet forbi.

Giver det mening?

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#69614 - 28/08/2006 11:54 Re: Robotterne kommer? [Re: Nardus]
LarsBj
Bruger

Hej Tau,
med andre ord sørger Googles indexeringsrobot for, at du og alle andre kan finde dine (og alle andres) indlæg på Jesusnet ved at søge på internettet.

Eksempel:
Søgningen på ordene "Tau" og "Jesus" i Googles søgemaskine (www.google.com) med en begrænsning til dansk giver som første søgeresultat henvisning til flg indlæg: http://jesusnet.dk/cafethomas/forum/showflat.php?Cat=0&Number=66172&Main=66160

Og så videre.

Man skal altså ikke skrive noget i debatten (herunder især personlige oplysninger), som man ikke ønsker, hele verden (evt undtaget kineserne o.l) skal kunne finde ved at søge på internettet.

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#69615 - 28/08/2006 12:36 Re: Robotterne kommer? [Re: LarsBj]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej Kristian og LarsBj,

mange tak for jeres fine svar begge to!!! Nu er jeg med. Hehe.

Og LarsBj..."slå verdensrekorden i tastaturskrivning!".. Ja, hehe, det var nemlig en spas formulering.!!!

mvh
Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#69616 - 28/08/2006 13:13 Re: Robotterne kommer? [Re: tau]
LarsBj
Bruger

Citat:
Ja, hehe, det var nemlig en spas formulering.!!!

Tak!!!

mvh
LarsBj

Isaac Newton

Til toppen 
#69617 - 28/08/2006 14:35 Re: Robotterne kommer? [Re: LarsBj]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hehe...

også selvom jeg skrev "tastatur-tastning" og du skrev "tastatur-tryk". Jeg kom til at fejlcitere dig, beklager. Men sjovt, det var det, jeg grinede i hvert fald, da jeg læste det..og.."Jens Lynfinger"...hehe.. Tak for et godt grin her midt i al alvoren om vranglære i middelalderen og nye racer af grise...

mvh
Tau.

Til toppen 

Ordstyrer:  Nardus 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2013 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær