Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#68962 - 19/08/2006 10:55 Artiklen: Skolestart
Anonym
Anonym

En udmærket og velskrevet artikel om konflikten mellem de 2 vigtigste mål for vore børns skolegang nemlig, at blive hele sociale mennesker og produktionsenheder. Jeg må imidlertid erklære mig uenig med artiklens forfatter i, at der nødvendigvis må være en konflikt også på længere sigt set i et kristent perspektiv. Problemet/konflikten består efter min mening i et politisk/økonomisk perspektiv, nemlig deri at man gerne vil have første klasses uddannnelse men til discountpris. Ud fra et kristent synspunkt ser jeg ikke nogen konflikt - "Giv kejseren hvad kejserens er og giv resten til Herren".

Venlig hilsen

Flemming B

Til toppen 
#68963 - 19/08/2006 12:42 Re: Artiklen: Skolestart [Re: ]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Hej Flemming. Jeg har flyttet dit indlæg fra "Andre Emner" til "Artikelfedback" hvor det nok vil føle sig mere hjemme, men forhåbentlig vil blive lige så læst.

Mvh Annie, Ordstyrer på Andre Emner

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 
#68964 - 21/08/2006 08:21 Re: Artiklen: Skolestart [Re: ]
sprint
Bruger

Reg.: 30/10/2002
Sted: Børkop
Hej Flemming B!
Jeg har måske udtrykt mig misforståeligt. Jeg ser ikke nogen nødvendig konflikt mellem de to syn og så det kristne menneskesyn. Jeg ser et dybere mål, som det kristne menneskesyn viser hen til. Og hvis først dette dybere mål er i fokus, vil begge de to andre syns mål kunne nåes - i en god balance.

Mvh Sprint

Til toppen 
#68965 - 25/08/2006 00:33 Re: Artiklen: Skolestart [Re: ]
holbo
Bruger

Reg.: 01/10/2001
Sted: Rask Mølle
Jeg mener faktisk, at artiklens forfatter kan have en pointe. Det kristne menneskyn kan ikke forliges med, at et menneskes vigtigste værdi skal bestemmes af evnen til at producere.

Jeg mener bestemt at vi ved at fokusere på elevernes evne til at være sig selv bekendt og kunne se sig selv som mennesker rmed værdi uden for produktionsevnen, så vil vi faktisk få lige netop mennesker, som kan producere.

Men det skal ikke være målet i sig selv.

mvh.

Per

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær