Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#68816 - 17/08/2006 20:45 gud den almægtige???
moster-elly
Bruger

Reg.: 17/08/2006
hejsa...
jeg mødte nogle folk som reklamerede for denne hjemmeside og for kristendommen i byen, men et spørgsmål der altid viser sig i mit hoved når man "reklamerer" for kristendommen, eller når man prøver at fortælle folk de skal være kristne...
hvis gud var så sej at han kunne skabe alt, hvordan kan det så være han har skabt så mange mennesker der ikke tror på ham, det er vel ham der bestemmer, så burde der jo ikke være nogen grund til at prøve at lokke andre med på idéen... hvis gud fra start af har syntes at alle skulle tro på ham, hvorfor så ikke skabe alle mennesker troende???

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#68817 - 17/08/2006 22:43 Re: gud den almægtige??? [Re: moster-elly]
Anonym
Anonym

Hejsa...

Ja, hvorfor skabte Gud ikke bare alle mennsker troende :-)
Jamen det gjorde han vel også fra starten, Adam og Eva m.m var jo godt klar over eksistensen og sådan, da Gud jo var synelig for dem, men efter eden er den anden historie!

Men Gud skabte mennesket med en frivilje, så mennesket kunne handle efter eget hjerte,... Og denne frievilje var med til at Eva spiste af æblet etc. Og det er denne frie vilje som gør at mennesker kan tro hvad de vil,... Men så må de også affinde sig med konsekvensen heraf!

Gud er kærlig, han ønsker ikke vi skal tro af tvang, men af et ærligt hjerte!

Det er mit bud...

Mvh Lars/stud.theol

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær