Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#68717 - 16/08/2006 00:13 Gud
Maxtor
Bruger

Reg.: 28/03/2006
Hej.Hvad tror i om GUD har han vundet eller tabt.Hvorfor føler vi os tomme? hvorfor søger vi efter bedre svar.Hvorfor er der ondskab.hvorfor kan mennesker forklare alt men ikke det der nager dem.

Er der en løsning eller går vi skæbnen i møde.Bibelen giver er svar men den forlanger tro.Videnskaben forlanger fact til et nyt fact bliver fundet og nu er vi altså aber.det er fact eller hvad.

Til toppen 
#68718 - 16/08/2006 00:38 Re: Gud [Re: Maxtor]
SimonKL
Bruger

Reg.: 01/03/2002
Sted: København SV
Citat:
Hvad tror i om GUD har han vundet eller tabt.

Hvad snakker du om?

Citat:
Hvorfor føler vi os tomme? hvorfor søger vi efter bedre svar.

Bibelen taler om at vi har et tomrum i vores indre som kun Gud kan fylde. Derfor søger mennesket det religiøse og kan, her i synden og dødens verden, tiltrækkes af mange forskellige religioner, der ikke kan fylde dette tomrum. Man kan også fylde sig med hvad verden har at tilbyde af tidsfordriv og fordærv. Men den sande "fylde" findes kun hos menneskets skaber, Gud.

Citat:
Hvorfor er der ondskab.

Fordi mennesket blev skabt med fri vilje og brugte denne til at vende sig mod Gud og hermed iklæde sig arvesynden og tendensen til a gøre ondt mod hinanden og sig selv. Du kender det vel fra dig selv, I know I do...

Citat:
Hvorfor kan mennesker forklare alt men ikke det der nager dem.

Godt sagt. Det fanger meget godt hvad vi mennesker kan I os selv. vi kan ingenting, vi kan ikke engang finde Gud som er den eneste der kan fylde vores tomrum og fjerne det der "nager os". Men Gud kommer til os mennesker i troen på Jesus, til dem der tager imod evangeliet. Læs evt Prædikerens Bog i Bibelen, den taler meget om menneskets utilstrækkelighed og Guds storhed.

Citat:
Er der en løsning eller går vi skæbnen i møde.Bibelen giver er svar men den forlanger tro.Videnskaben forlanger fact til et nyt fact bliver fundet og nu er vi altså aber.det er fact eller hvad.

Nu taler du lidt sort igen. Undskyld, jeg forstår ikke...

Du virker til oprigtigt at søge en masse svar. Tror en god teolog kan svare på det meste her. Så vi må håber en sådan føler sig kaldet til at være med i tråden

"Hier stehe ich und kann nicht anders!
Gott helfe mir, Amen!
"
- Martin Luther

Til toppen 
#68719 - 16/08/2006 08:12 Re: Gud [Re: SimonKL]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Peter og Simon! -
Citat:
Citat:
Peter: Hvad tror i om GUD har han vundet eller tabt.
Simon: Hvad snakker du om?

Denne dialog inspirerer mig til som en lille morgenhilsen at citere den gode teolog Nordal Bruns salme fra 1786:

Jesus lever, graven brast,
han stod op med guddomsvælde,
trøsten står som klippen fast,
at hans død og blod skal gælde;
lynet blinker, jorden bæver,
graven brast, og Jesus lever!

Jeg har vundet, Jesus vandt,
døden opslugt er til sejer,
Jesus mørkets fyrste bandt,
frihed jeg ved Jesus ejer;
åben har jeg himlen fundet,
Jesus vandt, og jeg har vundet !

Hav en velsignet onsdag!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#68720 - 16/08/2006 12:43 Re: Gud [Re: kristina]
SimonKL
Bruger

Reg.: 01/03/2002
Sted: København SV
Endnu et pletskud fra dig kristina ! Nu har jeg den salme på hjernen resten af dagen, velsignet Gode teologer er nu fantastiske, sikke en salme skat vi har os!

Yes, Jesus vandt og jeg har vundet. Døden er besejret og Djævlen er bundet. Men jeg undrer mig nok bare over maxtors citat om "Gud har han vundet eller tabt?". Gud er Gud om alle mand var døde, hvordan skulle han nogensinde kunne tabe? Og i hvad? Og til hvem? Men ja, Jesu sejr på korset er et godt eksempel på Guds ultimative sejr. Og at pege hen på korset, er det ikke det det kristne fællesskab går ud på? Til alle tider at hjælpe hinanden til at holde fokus på korset?

"Hier stehe ich und kann nicht anders!
Gott helfe mir, Amen!
"
- Martin Luther

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær