Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#68699 - 14/08/2006 21:12 Filmanmeldelse
The Fighter
Bruger

Reg.: 14/08/2006
Vil anbefale filmen "Tommys inferno". Den handler om en prestesøn, Tommy, som ikke vil gå i seng med sin kæreste. Det kan hun ikke lide, og hun slår op med ham. Sådan starter filmen, og derefter får vi at se hvordan Tommy (prestesønnen) reagerer.

Hjemmeside:
http://www.tommysinferno.com/

Til toppen 
#68700 - 14/08/2006 21:34 Re: Filmanmeldelse [Re: The Fighter]
The Fighter
Bruger

Set? Betydere det at nogen faktisk har LEST det jeg har skrevet?

Til toppen 
#68701 - 15/08/2006 08:27 Re: Filmanmeldelse [Re: The Fighter]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Hej Fighter,
Citat:

Set? Betydere det at nogen faktisk har LEST det jeg har skrevet?

Det betyder det ja - du virker så overrasket...

Hvad synes du selv om filmen, har du set den og kan den lejes i f.eks. blockbuster eller skal den bestilles hjem?

Mvh.

Ændret af Schjelde (15/08/2006 08:32)

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 
#68702 - 15/08/2006 10:36 Re: Filmanmeldelse [Re: anniesr]
The Fighter
Bruger

Overrasket? Jaeh, jeg tar det meget personlig at nogen "gad" at lese det jeg har skrevet.

Jeg ved ikke hvor man kan få fat i filmen. Det er en norsk film som ingen kender i Danmark.

Det ville være oblagt at lede på www.kirkefilm.dk, men der er den ikke.

Jeg har filmen, den er lidt speciel, men så er den unik og en god "modpol" til filme som "American Pie", you name it.

Til toppen 
#68703 - 15/08/2006 11:23 Re: Filmanmeldelse [Re: The Fighter]
anniesr
Bruger

Hej Fighter,
Ja - jeg var inde og tjekke hjemmesiden og den virker faktisk ret cool - i modsætning til mange af de gængse (ofte amerikanske og dermed længere væk fra den danske mentalitet, end norske) kristne film der er på markedet.

Ved du om den er egentligt "kristent" produceret, eller om det bare er et af temaerne der bliver taget op? (Ikke at det i og for sig betyder noget, jeg er bare nysgerrig - hvis ikke den er, skal jeg jo holde op med at omtale den som "kristen" ).

Og ja... Der er brug for modpoler til American Pie osv... Jeg selv er dybt, dybt allergisk overfor Adam Sandler og alt hans væsen, så jeg har faktisk ikke engang det dem - men jeg tror nok jeg kender det meste af handlingen
Så sejt, hvis der er nogle der tør angribe temaet "ung sex" fra en lidt anden vinkel - respekt herfa!!

(PS: Er der nogle der har set den nye danske film "Supervoksen"? den spiller vist på nogle af de samme tangenter...)

(Leonard Cohen)

Til toppen 
#68704 - 15/08/2006 11:59 Re: Filmanmeldelse [Re: anniesr]
The Fighter
Bruger

Jeg tror ikke den egentlig er "kristent" produceret, så man kan egentlig ikke kalde det en "kristen" film...

Men så alligevel... Den burde blive spredt til alle øh.. "sex-konservative hjem", synes jeg...

Her er en anmeldelse af filmen af den kristne avis Vårt Land:

http://www.vl.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050818/FILM/50817020&SearchID=73253842928183

Til toppen 
#68705 - 15/08/2006 12:11 Re: Filmanmeldelse [Re: The Fighter]
anniesr
Bruger

Hej Fighter,
Spændende anmeldelse - og så fik jeg også øvet mit Norske! Tor jeg forstod det meste...

Jeg håber filmen kommer til DK på et tidspunkt, den lyder spændende.

Mvh

(Leonard Cohen)

Til toppen 
#68706 - 15/08/2006 12:27 Re: Filmanmeldelse [Re: anniesr]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Annie

Jeg har ikke set Supervoksen. Men ville gerne. Hvilken film mener du, at Supervoksen minder om? Tommys inferno eller American Pie? Det fangede jeg ikke lige..

mvh
Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#68707 - 15/08/2006 12:35 Re: Filmanmeldelse [Re: anniesr]
Anonym
Anonym

Hejsa Annie,..

Sry jeg lige offtopicer her (men det er jo iorden )
Men jeg kom lige til at tænke over noget ved dette indlæg!...

For nogen tid siden skrev SØS (som nu er en slettet bruger)
Et indlæg med nogle intressante Link, hvor hun fik besked på at det var
dette forum ikke til...

Så her slår det mig bare lige kort, hører den her filmanmeldelse ikke til "hej fra mig eller lign?"

Annie til Søs
Så hvis det er et debatforum og ikke et fildelingssted, er det så en filmanmeldessite?

Bare lige en strø tanke, det kan være det er mig der har misforstået noget

God Tirsdag til jer alle sammen

Knuz
Lars

Til toppen 
#68708 - 15/08/2006 14:48 Re: Filmanmeldelse [Re: The Fighter]
Thomas-C
Bruger

Reg.: 11/12/2005
Sted: Rørbæk
Nej, jeg ved heller ikke lige, hvor kristent det er at bede til sin afdøde far ...

Frihed er at være bundet til Kristus

Til toppen 
#68709 - 15/08/2006 15:28 Re: Filmanmeldelse [Re: tau]
anniesr
Bruger

Hej Tau,
Ja - uden at have set nogle af filmene, tror jeg at jeg vil sige lidt begge dele. American Pie handler, så vidt jeg ved, om unge og deres forhold til sex set ud fra en jo-før-jo-mere-desto-bedre-synsvinkel. Tommys inferno stiller, så vidt jeg kan læse mig til, spørgsmålstegn ved dette udsagn, og Supervoksen handler (hvad jeg sådan har læst mig frem til) om nogle teenagepigers opdagelsesrejse ind i hvad de tror er voksenlivet - igen sex, og hvad vi opfatter det som.

Jeg tror det godt kunne ende med at blive ret hypotetisk hvis ikke jeg får set nogle af filmene....

Mvh

(Leonard Cohen)

Til toppen 
#68710 - 15/08/2006 15:41 Re: Filmanmeldelse [Re: ]
anniesr
Bruger

Hej Lars,
Når jeg sidder og sammenligner de to start-indlæg kan jeg se hvad du mener med, at de ligner hinanden.
Og jeg vil faktisk give dig ret i, at eftersom der ikke var noget oplæg til debat af filmen, eller en tilkendegivelse af egen mening hører indlægget teknisk set hjemme under "hej fra mig'" og skulle have haft irettesættelse først og svar bagefter.
Men eftersom der er gået så mange indlæg på, og jeg er i gang med at skrive det her, tror jeg bare den får lov at ligge.

Men altså: Min fejl. Det kan være svært at undgå den slags "ubevidst" forskelsbehandling, men det bør selvfølgelig ikke ske... Det beviser vist bare at jeg er yderst uperfekt og menneskelig

Til: The Fighter; Jeg kan se du er ny, og velkommen til (som jeg ikke fik sagt før...).
Jeg ved ikke om du kan følge med i ovenstående? Humlen er, at når vi poster et debatoplæg, skal det faktisk være et "oplæg til debat" og ikke bare en oplysning. Altså et indlæg hvor du giver din egen mening til kende, spiller bolden op til at andre kan komme med deres.
Jeg håber du kan følge mg, ellers spørger du bare.

Mvh

(Leonard Cohen)

Til toppen 
#68711 - 15/08/2006 15:45 Re: Filmanmeldelse [Re: Thomas-C]
The Fighter
Bruger

Nej, DET er meget, meget specielt.

Så det er ikke en kristen film, men en film OM en kristen person som går imod strømmen og vælger helt anderledes end alle de andre.

Den er lidt "både og", kan man sige.

Men synes stadig at "Tommy" er et "forbilede"!

Til toppen 
#68712 - 15/08/2006 19:33 Re: Filmanmeldelse [Re: anniesr]
kongstad
Bruger

Reg.: 05/09/2003
Sted: København S
Citat:
American Pie handler, så vidt jeg ved, om unge og deres forhold til sex set ud fra en jo-før-jo-mere-desto-bedre-synsvinkel.

American Pie er ganske rigtig en ungdomsfilm der handler om sex, forelskelse osv, gennem en masse mere eller mindre overdrevne gags.

Hoved handlingen er nogle (drenge)venner der beslutter sig for at de alle skal miste deres mødom inden "the prom".

En af dem, som er jock - eller sportsfreak - prøver med list at score en af musikpigerne ved at spille følsom. Han forelsker sig i hende, og indser til sidst at det vigtige er hans forhold til pigen, og ikke om de dyrker sex eller ej (hvilket de ikke gør).

En anden har en fast kæreste, som ikke vil gå i seng med ham. Han er meget frustreret, og da de endelig kommer i seng me hinanden indser de at det var en fejl, ikke kun deres sex, men hele forholdet.

Der er selvfølgelig flere ting der sker, som er mere promiskuøse, men filmen er som de fleste amerikanske ungdomsfilm rimelig moraliserende, så selv den ikke fordømme sex blandt teenagere, så det er forkert at beskrive den som en "jo mere des bedre" synsvinkel.

For men become civilized, not in proportion to their willingness to believe, but in their readiness to doubt

Til toppen 
#68713 - 16/08/2006 09:42 Re: Filmanmeldelse [Re: kongstad]
anniesr
Bruger

Hej Kongstad,
Tak for rettelsen - der var jo rimelig store chancer for at jeg kunne skyde forkert, siden jeg ikke har set filmen, men kun diverse reklamer. Så jeg ligger vist som jeg selv har redt...

Mvh

(Leonard Cohen)

Til toppen 
#68714 - 16/08/2006 23:44 Re: Filmanmeldelse [Re: anniesr]
The Fighter
Bruger

Når det gælder debat, så vil jeg sige at det er en film som alle kristne, (sex-)konservative teenagere burde se!

Men der er jo ingen at diskutere filmen med når ingen har set den...

Men nu husker i titelen!

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær