Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#68559 - 13/08/2006 14:53 Våbenhvile i Libanon
Jonathan
Bruger

Reg.: 23/03/2005
Har I hørt i Tv-avisen idag kl. 12, at Israel og Libanon går med til FN´s resulotion om våbenhvile i Libanon fra i morgen kl. 7 dansk tid. Her er linket dr.dk På denne hjemmeside står skrevet, at Israel og Libanon har godkendt FN´s resulotion om våbenhvile i Libanon.
Mvh. Jonathan

Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer. Lad jeres mildhed blive kendt af alle mennesker. Herren er nær. (Filip 4,4-5)

Til toppen 
#68560 - 13/08/2006 21:18 Re: Våbenhvile i Libanon [Re: Jonathan]
holbo
Bruger

Reg.: 01/10/2001
Sted: Rask Mølle
Det er fantastisk glædeligt at våbenhvilen nu indgåes. Nu håber jeg så at begge parter overholder den og kommer til forhandlingsbordet.

Israel skal sikres på sine grænser og Palestinenserne og andre arabere inden for Israels grænser skal sikres mod diskrimination i forhold til jøderne.

Og så kunne det iøvrigt være lækkert om man kunne gribe alvorligt ind over for slangekrøllerne også - men det er vel ønsketænkning?

mvh.

Per

Til toppen 
#68561 - 13/08/2006 21:21 Re: Våbenhvile i Libanon [Re: holbo]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Det var da en underlig udtalelse om slangekrøller.. Så længe der ikke er nogen der tvinger dig til at få det, kan jeg ikke se, hvordan det kan være et problem??

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68562 - 13/08/2006 21:25 Re: Våbenhvile i Libanon [Re: Kefas Ben-Adam]
holbo
Bruger

OK, jeg kan godt se, at jeg burde have skrevet situationstegn omkring det ord.

Det, jeg mener er blot, at de ortodokse jøder får lov til alt for meget i Israel. De slipper godt fra kriminelle handlinger, fordi man ikke tør gøre noget ved det.

Og det bør der hankes op i...

mvh.

Per

Til toppen 
#68563 - 13/08/2006 21:35 Re: Våbenhvile i Libanon [Re: holbo]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Kan du komme med nogle eksempler??

Jeg mener så, at kristne får lov til alt for meget i Israel..

Det bør der hankes op i..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68564 - 14/08/2006 00:11 Re: Våbenhvile i Libanon [Re: Jonathan]
joppe
Bruger

Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
Hej

Ja, nu har FN gjort det de har kunnet. Spørgsmålet er så om det i praktiken betuder noget. De to parter skal nok starte våbenhvilen imorgen, men jeg tror ikke den holder ret længe.
En meget muligt scenario er at et eller andet fjols i libanon kaster en sten eller en molotovcoctail på nogle israeliske soldater (Israel har jo ikke planer om at forlade de områder i Libanon de nu har okkuperet). Israel svarer med at bombe nogle huse, måske en bydel for at sikre sig at fjolset er blevet straffet. Hiabollah ser den reaktion som om våbenhvilen er brugt og så er kampene igang igen.

Og så kan vi jo se om FN kan lave en ny resolution som parterne kan misbruge.

mvh.

Joppe

Religionsstuderende, Katolik, Frimurer

Til toppen 
#68565 - 14/08/2006 00:51 Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
JesusFreakDK
Bruger

Reg.: 24/05/2005
Sted: Århus
at kristne får lov til for meget i Israel, eller var det bare for at skyde bolden tilbage til holbo og få ham til at forklare sit, mildest talt, underlige indlæg?

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
-Grundtvig

Til toppen 
#68566 - 14/08/2006 08:47 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: JesusFreakDK]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej JF..

Jeg mener faktisk, at kristne får lov til for meget i Israel..

Kristne evangelister optræder meget kynisk og samvittighedsløst dernede.. Jeg har hørt om folk, der klæder sig ud som ortodokse jøder, går ind til haKotel (grædemuren) og lokker ensomme jøder med, så de kan omvende dem..

Forstå mig ret.. Jeg har ikke et problem med kristne der gerne vil dele deres tro, men at narre jøder og føre dem bag lyset, det har jeg svært ved at acceptere.. Der er reelt forbud mod missionering i Israel, uanset hvilken tro du har.. Det er ikke forbudt at tale om tro eller at konvertere, men du må ikke gå ud og føre desideret missionering.. Det vælger kristne alligevel at gøre.. Med alle midler..
De ved ikke hvad de gør.. Narrer jøder og dræber deres sjæle.. Det har jeg svært ved at acceptere..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68567 - 14/08/2006 09:30 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: JesusFreakDK]
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
Citat:
at kristne får lov til for meget i Israel, eller var det bare for at skyde bolden tilbage til holbo og få ham til at forklare sit, mildest talt, underlige indlæg?

Hvad er det helt præsist, der er underligt ved holbos indlæg? Jeg syntes da det er yderst fornuftigt.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#68568 - 14/08/2006 09:33 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
Machine_A
Bruger

Hej Kefas

Citat:
Det er ikke forbudt at tale om tro eller at konvertere, men du må ikke gå ud og føre desideret missionering. Det vælger kristne alligevel at gøre.

Det står jo i vores missionsbefaling. Vi smugler også bibeler ind i Kina og alt muligt andet "ulovligt" for at sprede det budskab, vi er blevet befalet at sprede.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#68569 - 14/08/2006 09:48 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Machine_A]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Det er muligt, men det går både imod Israels love og jødisk tro.. Og eftersom at Israel er en jødisk sekulær stat, så.. Giver det sig selv..

Jeg forstår ikke hvorfor kristne ikke kan acceptere, at folk ikke kan/vil tro som dem.. Selv ikke de fredede indianere i Amazonas-området får lov til at være i fred.. Alle skal bare, uanset hvad, indordnes under den kristne ideologi om at vi alle er fundamentalt dårlige mennesker og ryger i helvede, hvis vi ikke sluger et selvmodsigende doktrin om flergudelig gud...

Undskyld min harme

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68570 - 14/08/2006 09:55 Re: kristne forklædt som jøder ?? [Re: Kefas Ben-Adam]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Kefas
Citat:
Kristne evangelister optræder meget kynisk og samvittighedsløst dernede.. Jeg har hørt om folk, der klæder sig ud som ortodokse jøder, går ind til haKotel (grædemuren) og lokker ensomme jøder med, så de kan omvende dem..

Jeg håber så sandelig, at du har hørt forkert!!!

Hvis ikke, så må det dreje sig om bedragere, der udklædt som ortodokse jøder har udgivet sig for, eller er blevet beskyldt for, at være kristne evangelister. Føj!

Kristne kæmper med ordets sværd - og med åben pande ..

Joh 3,21:
Men den, der gør sandheden, kommer til lyset, for at det skal blive åbenbart, at hans gerninger er gjort i Gud.«

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#68571 - 14/08/2006 10:00 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
Machine_A
Bruger

Hej Kefas

Din harme er vel forstået.

Når man en sjælden gang ser nogle af de meget stolte missionsfilm, hvor stolte missionærer viser, hvordan de stolt har bragt Gud og Coca-Cola og Gulf t-shirts til lokale stamme-samfund i sydamerika, krummer jeg tæer over at man igen har ødelagt en kultur.

Jeg vil nødig gå i detaljer med min mening om missionsbefalingen, men jeg må jo konstatere, at den er der. "Gør alle folkeslag til mine deciple" som der bl.a. står. Dog vil jeg alligevel ikke mene at Israel er mere forbudt i.f.t. missionering end eksempelvis Kina, når det kommer til den kristne missionering. Vi skal jo også omvende jøderne, selv om de nok ikke har den vilde lyst til det.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#68572 - 14/08/2006 13:18 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Machine_A]
holbo
Bruger

Ud fra det kristne synspunkt kan der ikke være tvivl om at enhver evangelisk kristen vil blæse lovgivning mod mission et stykke.

Og sådan bør det også være. Mission hører under almindelig religionsfrihed.

Men selvfølgelig bør det ikke foregå med skjulte hensigter, det er klart.

Omkring det indlæg, der startede misæren vil jeg blot sige, at ortodokse jøder, især i bosætterkredse får lov til at bryde loven uden at blive tiltalt, fordi dommere m.v. simpelt hen ikke tør gå imod dem. De har for stor magt og er lige så vanvittige som de Islamiske terrorister, som Israel forsøger at bekæmpe indenfor såvel som uden for landets grænser...

mvh.

Per

Til toppen 
#68573 - 14/08/2006 15:41 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: holbo]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Citat:
Ud fra det kristne synspunkt kan der ikke være tvivl om at enhver evangelisk kristen vil blæse lovgivning mod mission et stykke.

Det er muligt, men er du i Israel, skal du underlægge dig israelsk lovgivning eller blive væk.. Eller mener du, at enhver religion kan tillade sig, at hæve deres religiøse forskrifter over samfundets love og regler??

Og er den holdning almindelig for KD??

Citat:
Og sådan bør det også være. Mission hører under almindelig religionsfrihed

Så du argumenterer for, at hvis der er religionsfrihed, så skal alle instanser af alle religioner have frit råderum?? Hvad med jihad i Islam?? Skal muslimer også have lov til at udføre jihad og pege på al-Qurân som normgivende for det punkt??

Citat:
Omkring det indlæg, der startede misæren vil jeg blot sige, at ortodokse jøder, især i bosætterkredse får lov til at bryde loven uden at blive tiltalt, fordi dommere m.v. simpelt hen ikke tør gå imod dem. De har for stor magt og er lige så vanvittige som de Islamiske terrorister, som Israel forsøger at bekæmpe indenfor såvel som uden for landets grænser...

Har du nogle konkrete eksempler??

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68574 - 14/08/2006 15:44 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
Watson
Bruger

Reg.: 13/12/2005
Sted: Langå
Til Kefas, der skriver:

Alle skal bare, uanset hvad, indordnes under den kristne ideologi om at vi alle er fundamentalt dårlige mennesker og ryger i helvede, hvis vi ikke sluger et selvmodsigende doktrin om flergudelig gud...

Jeg håber ikke, du ligefrem føler dig forfulgt her på JesusNet. Vi udveksler som regel synspunkter i al fordragelighed - ikke sandt? Hvad man så kan gå med til er en anden sag... Nu har du frekventeret Cafe Tomas en rum tid efterhånden, Kefas, og alligevel må det konstateres at visse grundbegreber i kristen terminologi tager sig helt latterlige ud efter din fremstilling at skønne. Så hvad kan der være galt?..

Sæt profeten talte sandt: ”And they will go wandering from sea to sea, and from the north even to the east, running here and there in search of the word of the Lord, and they will not get it.” Amos 8:12. Ja, sæt det virkelig er sket: “ En løskøber skal komme til Zion og til dem i Jakob, der vender sig fra synd, siger Herren.” Es.59,20. Det er vel ikke de kristne, som har bestemt at frelseren skulle være Guds egen søn og højre hånd.

Skønt af jødisk afstamning behøver man heller ikke være paranoid. Men det beror formodentlig på situationsfornemmelsen... Says the Lord "your God, who brought you home from Egypt. And I will make you live in tents again, as when you celebrate the Festival of Shelters. I sent my prophets to warn you with many visions and parables." Hos.12,9.

Mvh, pMn
"Det jordiske er noget ydre;
det himmelske noget indre." Lao Tse

Til toppen 
#68575 - 14/08/2006 15:52 Kristnes missionering [Re: Machine_A]
Vandrer
Bruger

Reg.: 18/11/2002
Sted: Susaalandet
Kære Machine_A

Citat:
Når man en sjælden gang ser nogle af de meget stolte missionsfilm, hvor stolte missionærer viser, hvordan de stolt har bragt Gud og Coca-Cola og Gulf t-shirts til lokale stamme-samfund i sydamerika, krummer jeg tæer over at man igen har ødelagt en kultur.

Ja, det er forstemmende, i hvor høj grad kristne blander deres egen kultur sammen med missionen. Man udbreder de samme sange, samme bønder og samme måder at forsamles på, ofte som den kirke der udsender missionærerne. I stedet kunne man tage udgangspunkt i lokal kultur og den religiøsitet, som disse mennesker har i forvejen.
Citat:
Jeg vil nødig gå i detaljer med min mening om missionsbefalingen, men jeg må jo konstatere, at den er der. "Gør alle folkeslag til mine deciple"

Er der egentlig ikke tale om "Folkeslagene", og ikke de enkeltmennesker man måtte kunne få fat på. Som jeg læser det, er det en udfordring, der går ud på at vise Menneskesønnen, som opfyldelsen af folkeslagenes religiøsitet og søgen efter Gud. Man får ikke fat i Folkeslagene, ved at gøre enkeltmennesker til kirkelige kristne, det skaber nærmere større skel og man afskærer sig og konvertitterne fra Foklets sjæl. I stedet for at missionere overfor befolkningen, mener jeg at dialog med folkets religiøse kapasiteter, i langt højere grad giver adgang til Folkeslagene.

Jeg mener med andre ord, at kirkernes udbredelse(hvilket missionen jo i realiteten går ud på) er en betydningsfuld hindring mod at nå folkeslagene.

Pax & Bonum

Vandrer

- Så stor en Glæde at finde i Stilheden Gud -
עבד יהוה

Til toppen 
#68576 - 14/08/2006 16:38 Re: Kristnes missionering [Re: Vandrer]
Machine_A
Bruger

Hej Vandrer

Citat:
Citat:
Jeg vil nødig gå i detaljer med min mening om missionsbefalingen, men jeg må jo konstatere, at den er der. "Gør alle folkeslag til mine deciple"

Er der egentlig ikke tale om "Folkeslagene", og ikke de enkeltmennesker man måtte kunne få fat på. Som jeg læser det, er det en udfordring, der går ud på at vise Menneskesønnen, som opfyldelsen af folkeslagenes religiøsitet og søgen efter Gud.

Jeg har ikke noget fast holdepunkt i alt dette med missionsbefalingen - vakler nærmest lidt rundt uden at kunne finde ud af, hvad jeg skal støtte mig til.

På en eller anden måde tænker jeg også, om man om 200 år med gysen fortæller om dengang, man havde korstog og lidt senere tvangs-konvertering og kultur-udryddelse.

Måske er der en meget bedre måde at missionere på, og måske kan vi bare ikke se den, ligesom man på korstogenes tid ikke kunne se (nogle kunne selvfølgelig) hvad det var man havde gang i.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#68577 - 14/08/2006 18:07 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

Citat:
Det er muligt, men er du i Israel, skal du underlægge dig israelsk lovgivning eller blive væk.. Eller mener du, at enhver religion kan tillade sig, at hæve deres religiøse forskrifter over samfundets love og regler??

Og er den holdning almindelig for KD??

Øhh... KD? Taler vi om Kristeligt Dagblad? Kristdemokraterne? Kristendating? eller?

Til toppen 
#68578 - 14/08/2006 18:16 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
JesusFreakDK
Bruger

Hej igen!

Hej JF..

"Kristne evangelister optræder meget kynisk og samvittighedsløst dernede.. Jeg har hørt om folk, der klæder sig ud som ortodokse jøder, går ind til haKotel (grædemuren) og lokker ensomme jøder med, så de kan omvende dem.."

Måske ikke den mest sympatiske metode, nej, dér giver jeg dig ret.

"Forstå mig ret.. Jeg har ikke et problem med kristne der gerne vil dele deres tro, men at narre jøder og føre dem bag lyset, det har jeg svært ved at acceptere.."

Jeg ved ikke - den "eneste" måde man kan sige at folk bliver ført bag lyset på ved den metode du beskriver ovenfor er at man til at starte med tror at folk er ortodokse jøder. Og helt ærligt - når man bagefter begynder at fortælle om hvad man rent faktisk tror på, så kan jeg ikke se problemet i det? Jo, problemet i at give sig ud for at være ortodoks kan jeg godt se (det er vel på en eller anden måde at lyve), men budskabet kommer ud, og jøder kommer til tro.

"Der er reelt forbud mod missionering i Israel, uanset hvilken tro du har.. Det er ikke forbudt at tale om tro eller at konvertere, men du må ikke gå ud og føre desideret missionering.. Det vælger kristne alligevel at gøre.. Med alle midler.."

Dette er så direkte modsat af hvad jeg har fået at vide mens jeg var i Israel. Sådan som jeg forstod det har man fra ortodoks side FORSØGT at få lovgivning igennem som ville forbyde mission, men at det ikke lykkedes (qua at Israel er et demokrati)
Og selv hvis det SKULLE være sådan, så står den kristne først og fremmest til ansvar overfor Gud. Hvis det at overholde samfundets love betyder at gå imod Guds befaling, jamen så er det Guds befaling man skal følge. Og vi ER nu engang blevet befalet at missionere..

"De ved ikke hvad de gør.. Narrer jøder og dræber deres sjæle.. Det har jeg svært ved at acceptere.."

Ok? Hvis jeg har forstået dig ret fra tidligere indlæg, så mener du at om man bliver frelst eller ej ikke så meget kommer an på hvad man TROR som hvad man GØR. Og så skulle det at anerkende Yeshua som HaMashiach vel ikke betyde noget?
(jeg spørger oprigtigt - jeg forsøger ikke at provokere...)

I øvrigt kom jeg en del i messianske menigheder i Jerusalem da jeg var i Israel, og jeg hørte aldrig om den metode du beskriver?

Mvh

JF

-Grundtvig

Til toppen 
#68579 - 14/08/2006 18:18 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Machine_A]
JesusFreakDK
Bruger

you would....

-Grundtvig

Til toppen 
#68580 - 14/08/2006 18:20 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

Jeg skal ikke kunne svare for Holbo, men det er en kendt sag at ortodokse jøder meler deres egen kage i israelsk politik - og en hel del israelere synes vist det er ret træls. Men - det er jo ikke vores sag som danskere.

Kunne også godt tænke tænke mig at få nogle konkrete eksempler på det Holbo hentyder til. Selvfølgelig (?) findes der ekstremister 'indenfor' ortodoks jødedom. Yigal Amir er selvfølgelig det bedste eksempel. I den lidt mere 'fredelige' genre finder vi ortodokse grupper i Arad, som angiveligt forsøger at chikanere en messiansk menighed på det kraftigste. Men - vil som sagt gerne høre Holbo, hvordan det understøtter hans pointe.

Til toppen 
#68581 - 14/08/2006 18:36 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: JesusFreakDK]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej JF

Citat:
Måske ikke den mest sympatiske metode, nej, dér giver jeg dig ret.

Nej, meget lidt sympatisk.. Lad os sige det på denne måde.. Blev mine børn ført bag lyset af en kristen der foregiver at være jøde, ville jeg give ham en ordentlig røvfuld.. Jeg kan ikke respektere, at nogen prøver at slå min sjæl ihjel og slet ikke mine børn..

Citat:
Jeg ved ikke - den "eneste" måde man kan sige at folk bliver ført bag lyset på ved den metode du beskriver ovenfor er at man til at starte med tror at folk er ortodokse jøder. Og helt ærligt - når man bagefter begynder at fortælle om hvad man rent faktisk tror på, så kan jeg ikke se problemet i det?

Du kan ikke se problemet i det?? Du vækker tillid ved at foregive dig at være en af dem.. Det er da ikke særlig fair??

Citat:
Jo, problemet i at give sig ud for at være ortodoks kan jeg godt se (det er vel på en eller anden måde at lyve), men budskabet kommer ud, og jøder kommer til tro.

Det eneste budskab jeg ser er, at kristne ikke har lært noget.. At I stadig sætter løgn og bedrag i højsædet og er komplet ligeglad med vores tro..

Citat:
Dette er så direkte modsat af hvad jeg har fået at vide mens jeg var i Israel. Sådan som jeg forstod det har man fra ortodoks side FORSØGT at få lovgivning igennem som ville forbyde mission, men at det ikke lykkedes (qua at Israel er et demokrati)
Og selv hvis det SKULLE være sådan, så står den kristne først og fremmest til ansvar overfor Gud. Hvis det at overholde samfundets love betyder at gå imod Guds befaling, jamen så er det Guds befaling man skal følge. Og vi ER nu engang blevet befalet at missionere..

Og Herren (bH) har befalet mig, at stene vranglærerne der kommer til min byport.. Mener du seriøst at jeg skal gøre det?? Det er problemet med jer kristne.. I kan ikke se omfanget af jeres egne undskyldninger..

Citat:
Ok? Hvis jeg har forstået dig ret fra tidligere indlæg, så mener du at om man bliver frelst eller ej ikke så meget kommer an på hvad man TROR som hvad man GØR. Og så skulle det at anerkende Yeshua som HaMashiach vel ikke betyde noget?

I tror jo ikke kun, at Jesus er messias, men at han er Herren selv.. Og ja, det er reelt ligemeget hvad du, som ikke-jøde, tror på, men vi har fået befalingen at Herren (bH) er Én, ikke flere.. Og Herren (bH) er udover skabningen og ikke menneske.. Du har læst budende om ikke at tilbede andre guder end Herren, ikke?? Fint nok.. Det I kristne lærer jøder er, at tilbede andre guder.. I lokker os i fordærv.. Jeg har ikke et problem med dem, hvis en jøde kommer til dem og spørger til jeres tro, for derefter at vende sig fra sin sande tro.. Men jeg har et kæmpeproblem med dem, når de som griske rovfugle, kaster sig over jøder og lokker dem til at tilbede andre guder.. Og tro mig.. Ingen kristen der gør forsøget op at opsøge jøder for at omvende dem, skal nogensinde regne med noget fra vores side.. De er værre end de terrorister der slår civile ihjel.. De dræber vores sjæl..

Citat:
I øvrigt kom jeg en del i messianske menigheder i Jerusalem da jeg var i Israel, og jeg hørte aldrig om den metode du beskriver?

Jeg har ikke sagt, at alle kristne gør det (heller ikke de jøder der har forladt troen), men evangelisterne er uden samvittighed.. For dem handler det kun om én ting, at føre jøder i døden..

Jeg vil opfordre dig til at gå ind på Jews for Judaism og spørg nogen af de ex-kristne derinde, hvad de har oplevet.. Eller tal med dem fra Ex Jews for Jesus..

Jeg ved godt, at det er meget kraftige og følelsladede udtalelser jeg kommer med.. Men jeg tror slet ikke du forstår omfanget for hvad de gør.. Enhver der forbander Israel, forbander sig selv og de forbander Israel med jeres handlinger... De respekterer ikke vores tro, vores tradition, vores folk eller vores Gud..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68582 - 14/08/2006 18:39 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: ]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej Jalokin

Citat:
Jeg skal ikke kunne svare for Holbo, men det er en kendt sag at ortodokse jøder meler deres egen kage i israelsk politik - og en hel del israelere synes vist det er ret træls. Men - det er jo ikke vores sag som danskere.

1: Nej, det er ikke vores sag som danskere..
2: Det er ikke kun ortodokse jøder, men alle mennesker i demokratiske samfund over hele verden..

Citat:
Kunne også godt tænke tænke mig at få nogle konkrete eksempler på det Holbo hentyder til. Selvfølgelig (?) findes der ekstremister 'indenfor' ortodoks jødedom. Yigal Amir er selvfølgelig det bedste eksempel. I den lidt mere 'fredelige' genre finder vi ortodokse grupper i Arad, som angiveligt forsøger at chikanere en messiansk menighed på det kraftigste. Men - vil som sagt gerne høre Holbo, hvordan det understøtter hans pointe.

Mange af de messianske menigheder chikanerer også jøder.. Du kan se mit svar til JesusFreak.. Tro mig, Jews for Jesus og andre "messianske" jøder er langt fra engle og forfulgte uskyldigheder..

Men ellers, ja.. Der er ortodokse grupperinger, der går langt over stregen.. Kahane f.eks... Men mig bekendt, så ender de også for domstole når det sker.. Jeg venter stadig på, at Holbo kommer med konkrete eksempler på ortodokse der begår kriminalitet uden at komme for en domstol..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68583 - 14/08/2006 19:31 Oprindeligt emne i tråden: Våbenhvile i Libanon [Re: Kefas Ben-Adam]
Jonathan
Bruger

Hej allesammen!
Jeg vil lige gøre opmærksom på, at nogle af jer her i tråden er kommet væk fra det oprindelige emne i tråden.
Mvh. Jonathan

Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer. Lad jeres mildhed blive kendt af alle mennesker. Herren er nær. (Filip 4,4-5)

Til toppen 
#68584 - 14/08/2006 20:00 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
JesusFreakDK
Bruger

"Nej, meget lidt sympatisk.. Lad os sige det på denne måde.. Blev mine børn ført bag lyset af en kristen der foregiver at være jøde, ville jeg give ham en ordentlig røvfuld.. Jeg kan ikke respektere, at nogen prøver at slå min sjæl ihjel og slet ikke mine børn.."

For det første: Det er ikke det man prøver - faktisk er det det stik modsatte..
Er du så også parat til at tage straffen derfor som en mand?
I øvrigt - forfølgelse og tortur lukkede ikke munden på kirken på apostlenes tid. Hvad får dig til at tro det vil lukke munden på de sande kristne i dag?
Åb 2, 8-10

"Det eneste budskab jeg ser er, at kristne ikke har lært noget.. At I stadig sætter løgn og bedrag i højsædet og er komplet ligeglad med vores tro.."

Ro på, mester... Som du selv indrømmer er det ikke alle kristne der gør sig skyldige i disse metoder...

"Og Herren (bH) har befalet mig, at stene vranglærerne der kommer til min byport.. Mener du seriøst at jeg skal gøre det?? Det er problemet med jer kristne.. I kan ikke se omfanget af jeres egne undskyldninger.."

Hvis jeg ikke tager meget fejl er denne klasse af bud givet, omend givet til hele Israels folk, så målrettet mod myndighederne - og at det er DEM der skal sanktionere dette.
Det er også det eneste der harmonerer med "Du må ikke slå ihjel", som, tror jeg, lige netop er givet for at hindre selvtægt..

"I tror jo ikke kun, at Jesus er messias, men at han er Herren selv.."

Rigtigt.

"Og ja, det er reelt ligemeget hvad du, som ikke-jøde, tror på, men vi har fået befalingen at Herren (bH) er Én, ikke flere.."

Dvs. vi hedninge (eller "gentiles" på engelsk) frelses ved vore egne gerninger, mens en jøde frelses ved det han tror på?

"Og Herren (bH) er udover skabningen og ikke menneske.. Du har læst budende om ikke at tilbede andre guder end Herren, ikke?? Fint nok.. Det I kristne lærer jøder er, at tilbede andre guder.. I lokker os i fordærv.."

Det er ganske enkelt ikke sandt! Vi hverken tilbeder eller ønsker at andre skal tilbede, andre "guder" end den ENE, sande Gud. Jesus er ikke en gud ved siden af Gud.

"Men jeg har et kæmpeproblem med dem, når de som griske rovfugle, kaster sig over jøder og lokker dem til at tilbede andre guder.."

Se ovenfor...

Jeg kan ærligt ikke se hvad jeg har gjort dig siden du bruger den tone overfor mig?

-Grundtvig

Til toppen 
#68585 - 14/08/2006 20:18 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Watson]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej Watson..

Citat:
Jeg håber ikke, du ligefrem føler dig forfulgt her på JesusNet. Vi udveksler som regel synspunkter i al fordragelighed - ikke sandt?

Jeg taler nu ikke om Jesusnet og mig, men om missionærer og jøder i Israel.. Ja, egentlig bare missionærer over hele verden..

Citat:
Nu har du frekventeret Cafe Tomas en rum tid efterhånden, Kefas, og alligevel må det konstateres at visse grundbegreber i kristen terminologi tager sig helt latterlige ud efter din fremstilling at skønne. Så hvad kan der være galt?..

Måske er der det galt, at I har svært ved at erkende at jeg har ret?? Jamen, er det ikke et almindeligt kristen princip, at jeg ryger i helvede, hvis jeg ikke tror på Jesus?? Og helst som en del af en gud??
Og er det forkert når jeg siger, at en gud der består af flere guder, men stadig kun er én gud, er selvmodsigende??

Citat:
Sæt profeten talte sandt: ”And they will go wandering from sea to sea, and from the north even to the east, running here and there in search of the word of the Lord, and they will not get it.” Amos 8:12

Husk at holde den i konteksten.. Det hjælper altid på forståelsen..

Citat:
Ja, sæt det virkelig er sket: “ En løskøber skal komme til Zion og til dem i Jakob, der vender sig fra synd, siger Herren.” Es.59,20.

Jeg troede Jesus kom til synderne?? Vel ikke til dem, der ikke syndede??

Men hvad med ordet ved Hoseas:

Skulle jeg kunne prisgive dig, Efraim?
Skulle jeg opgive dig, Israel?
Skulle jeg prisgive dig som Adma?
Skulle jeg gøre dig som Sebojim?
Mit hjerte vender sig,
medfølelsen vælder op i mig.
Jeg vil ikke bruge min glødende vrede,
jeg ødelægger ikke Efraim igen,
for jeg er Gud,
ikke menneske,
jeg er hellig iblandt jer.
Jeg bringer ikke rædsel.

Og som Yov (Job) så rigtigt siger:

Han er ikke et menneske som jeg, så jeg kan tage til orde imod ham,
og vi kan mødes i retten.

Og som Herren (bH) sagde til Moshe, da han spurgte hvem han skulle fortælle Israels folk, havde sendt ham til dem:

אהיה אשר אהיה

Jeg Er den Jeg altid vil Være!

Herren (bH) skifter ikke, bare fordi kristne gerne vil have det.. Han svigter ikke sit folk Israel eller kaster os bort som var vores formål færdigt, bare for at tilfredsstille kristne..

Citat:
Skønt af jødisk afstamning behøver man heller ikke være paranoid. Men det beror formodentlig på situationsfornemmelsen... Says the Lord "your God, who brought you home from Egypt. And I will make you live in tents again, as when you celebrate the Festival of Shelters. I sent my prophets to warn you with many visions and parables." Hos.12,9.

Den må du gerne uddybe.. Er der nogen herinde der er paranoide?? Må jo næsten være mig du retter den til, siden jeg er den eneste jøde herinde??

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68586 - 14/08/2006 20:22 Re: Oprindeligt emne i tråden: Våbenhvile i Libanon [Re: Jonathan]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Jonathan - du har ganske ret, det oprindelige emne var våbenhvilen.

Men jeg synes umiddelbart, at det er acceptabelt at en tråd forgrener sig - - når vi altså bare husker at ændre overskrifterne på vores indlæg, så de kommer til at svare til det, der står i indlæggene.

Sådan er det jo også, når man sidder sammen omkring et bord og drøfter - man kan blive inspireret til nye tanker - og spørgsmål - og indskudte bemærkninger -

Og enhver kan jo når som helst vende tilbage til det oprindelige emne og fortsætte derfra, hvis man har flere våbenhvile-bemærkninger.

Men jeg vil gerne høre både fra dig og jer andre debattører - hvad synes I?

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#68587 - 14/08/2006 20:34 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Hej Kefas

Fra dit indlæg:
Citat:
Jeg kan ikke respektere, at nogen prøver at slå min sjæl ihjel og slet ikke mine børn..
Det eneste budskab jeg ser er, at kristne ikke har lært noget.. At I stadig sætter løgn og bedrag i højsædet og er komplet ligeglad med vores tro..
Men jeg har et kæmpeproblem med dem, når de som griske rovfugle, kaster sig over jøder og lokker dem til at tilbede andre guder.. Og tro mig.. Ingen kristen der gør forsøget op at opsøge jøder for at omvende dem, skal nogensinde regne med noget fra vores side.. De er værre end de terrorister der slår civile ihjel.. De dræber vores sjæl..
evangelisterne er uden samvittighed.. For dem handler det kun om én ting, at føre jøder i døden..

Helt ærligt, nu går du altså for vidt! Tror du virkelig, vi gider at høre på dit had og foragt? Synes du ikke, du skulle tage og omtale andre mennesker på en respektfuld måde, ligesom du formentlig selv ønsker at blive omtalt? Hvad bilder du dig ind? Har vi, her på Café Thomas, kaldt jer jøder for løgnere og Gudsmordere? Hvordan tror du så, du kan tillade dig at beskylde os kristne, over en bred kam, for alverdens forbrydelser og onde hensigter? Tror du, i fulde alvor, at kristne missionærer blandt jøder har til hensigt »at føre jøder i døden«?

– Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#68588 - 14/08/2006 20:36 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
JesusFreakDK
Bruger

Arh, helt ærligt Kefas...

Du kan vel ikke sammenligne den metode som åbenbart kun GANSKE FÅ kristne har brugt (i og med at det er første gang JEG i hvert fald har hørt om det - ikke engang fra de jøder jeg kender i Israel har jeg hørt noget) med konsekvent at sabotere møder og gudstjenester.
Det kan du símpelthen ikke. Messianske jøder chikaneres på det groveste, først og fremmest, og mest åbenlyst, af grupper af ortodokse jøder...

-Grundtvig

Til toppen 
#68589 - 14/08/2006 21:05 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: JesusFreakDK]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Arh helt ærligt selv JF..

Tal nu med de folk jeg har henvist dig til..

Du vælger at tro på dine trosfæller og deres fremstilling af tingene.. Kan du fortænke mig, at jeg vælger at forholde mig til mine brødre og søstre??

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68590 - 14/08/2006 21:16 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Nikolaj]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej Nikolaj..

Citat:
Helt ærligt, nu går du altså for vidt! Tror du virkelig, vi gider at høre på dit had og foragt? Synes du ikke, du skulle tage og omtale andre mennesker på en respektfuld måde, ligesom du formentlig selv ønsker at blive omtalt?

Hvis jeg gik ud og førte folk bag lyset for at omvende dem, nej.. Så ville jeg ikke ønske at omtales respektfuldt.. Så ville jeg foretrække at få det at vide..

Citat:
Hvad bilder du dig ind?

Er det bedre at jeg holder mund og så bare accepterer, at folk taler ned om jøder og kommer med beskyldninger?? Tag Holbo og JF.. Har jeg misforstået noget, når jeg læser dit svar som et forsøg på at fjerne kritik?? Hvad bilder du dig ind, Nikolaj?? Har jeg sagt noget ondt om dig eller andre herinde??

Citat:
Har vi, her på Café Thomas, kaldt jer jøder for løgnere og Gudsmordere?

Kig
her ..

Citat:
Hvordan tror du så, du kan tillade dig at beskylde os kristne, over en bred kam, for alverdens forbrydelser og onde hensigter?

Kan du vise mig hvor jeg har gjort det??

Citat:
Tror du, i fulde alvor, at kristne missionærer blandt jøder har til hensigt »at føre jøder i døden«?

Jeg ved ikke om det er noget de gør bevidst, men de gør det.. Hvad skal jeg med Jesus "tilgivelse" og "soning", hvis Herren dømmer mig for afgudsdyrkelse??

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68591 - 14/08/2006 22:25 Hvad mener du? [Re: Kefas Ben-Adam]
Watson
Bruger

Kære Kefas, du skriver {til JF}:

"Kan du fortænke mig, at jeg vælger at forholde mig til mine brødre og søstre??"

Ved et kort blik på den dokumentation, du leverer for det jødehad, som angivelig florerer overalt og specielt i dette forum, er jeg faldet over en passage, der kunne give anledning til nogen eftertanke. Du henviser til Johs.Ev.8,44 med indledende sætning: "I har djævelen til fader.".. Nu forstår jeg nok, det ligner optakten til en veritabel jødehetz - og naturligvis er det sine landsmænd, Jesus her adresserer. Man må dog være i stand til at abstrahere fra de nøgne kendsgerninger, skal udsagnet begribes i den rette ånd...

Vi kan dårligt danne os et indtryk af noget fænomen uden at generalisere. Tænk, hvis man skulle tage hvert eneste træ i skoven op til vurdering: Hvad er nu dét for en tingest? Ja, ligesaa hvad angår mennesket i dets kvindefødte skikkelse. Det hedder samme sted, vers 23f... »Han sagde til dem: "I er nedenfra, jeg er ovenfra; I er af denne verden, jeg er ikke af denne verden. Derfor sagde jeg til jer: I skal dø i jeres synder. For hvis I ikke tror, at jeg er den, jeg er, skal I dø i jeres synder."« Nu er jeg heller ikke forvænt med svar fra din side, Kefas; men du er vel så rigelig beskæftiget.

Ps: Jeg er ikke meget for anvendelsen af deltagernavn i overskrifter - no offence to you!

Mvh, pMn

Til toppen 
#68592 - 14/08/2006 22:32 Re: Hvad mener du? [Re: Watson]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej Watson..

Jeg er ked af, at jeg overser nogle nu og da .. Helt oprigtigt.. Det er meget få, som jeg slet ikke vil svare.. Lige for tiden har jeg overset dig og Vandrer en del.. Men jeres indlæg er faktisk blandt indlæg som jeg for det meste hellere tager til mig og grunder over end indlæg jeg debaterer.. I har nogle meget interessante vinkler, som jeg simpelthen bliver nødt til at vende og dreje og suge så meget ud af som muligt..

Og for at sige det lige ud.. Der er indlæg som jeg ikke bare kan spise af med en hurtig kommentar.. Og så glemmer jeg dem lidt.. Men dog ikke helt, for sædvanligvis kommer de på min huskeliste, men får først svar længere henne af vejen..

Du skriver:

Citat:
Ps: Jeg er ikke meget for anvendelsen af deltagernavn i overskrifter - no offence to you!

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du tænker på??

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68593 - 14/08/2006 22:42 Overskrifter [Re: Watson]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Watson skriver:
Citat:

Mht. overskriften på et indlæg, bør vi bestræbe os på at få den til at antyde, hvad indlægget handler om. Så er det lettere at finde det man søger, når man f.eks. gennemser oversigten.

Overskriften på dit eget indlæg ("Hvad mener du") er således heller ikke velvalgt. Den kunne f.eks. have været "jødehad" ..

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#68594 - 15/08/2006 00:34 Re: Hvad mener du? [Re: Kefas Ben-Adam]
Watson
Bruger

Til Kefas, der skrev:

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du tænker på?? /Nåh, nej - det var blot på grund af den lidt bøvede overskrift, jeg skiftede om til. Det er virkelig også nogle tunge balloner, du sender til vejrs. Og det skal indrømmes at man må ransage sit sinds afkroge for at genkalde stemningen i dine temmelig desperate stofer - quite an exercise, if you ask me! So take your time...

Nå, men tak for svaret. Jeg kan ikke tale på vegne af den danske befolkning; dog kender jeg en del, der nærer en slags udvidet familiefølelse overfor jøderne - ikke mindst i medfør af et livslangt kendskab til Den hellige Skrift. Og i disse spalter diskuteres hvilken styreform, der måtte nærme sig det optimale... Gud har så sandelig ikke sparet sine udvalgte, hvadenten de fór hid eller did. Endda står det skrevet: "Streng tugt er for den, der forlader vejen!" Alle grunder vi på, hvad venter os. Men Herrens tugt er nok det nærmeste, vi kommer idealet.

Skulle jeg måske benytte lejligheden til at spørge om du eller andre tilstedeværende kan hitte ud af hvor i GT, der omtales en mand, som får besøg af Herrens engel og taler denne ret imod - kun for snarligen at gå en 'meningsløs' død i møde?..

Ændret af Watson (15/08/2006 00:47)

Mvh, pMn

Til toppen 
#68595 - 15/08/2006 04:49 Re: Overskrifter [Re: kristina]
Watson
Bruger

Til Kristina. der skrev:

Citat:
Overskriften på dit eget indlæg ("Hvad mener du") er således heller ikke velvalgt. Den kunne f.eks. have været "jødehad" ..

Ya - med fare for at det skulle stå der en del gange. Siden JF kreerede sætningen, Mener du virkelig, Kefas, har den prydet skærmen over 20x... Men tak for ideen! Jeg mente blot 'Hvad mener du' var genkendeligt.

Mvh, pMn

Til toppen 
#68596 - 15/08/2006 10:14 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: JesusFreakDK]
Machine_A
Bruger

Citat:
you would....

Er det ikke et noget svagt svar? Plabrer du bare løs uden at have noget at have det i?

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#68597 - 15/08/2006 11:30 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
holbo
Bruger

Nu svarer jeg jo sådan set både som kristen og som politiker og jeg vil som kristen holde fast i, at mission hører under religionsfrihed.

Jeg forstår sådan set godt, at det kan være et problem for jøder, som jo i princippet ikke missionerer, men jeg mener nu alligevel at det er ens basale ret at udtrykke sig med sine holdninger, også i religiøse spørgsmål. Hvor er vi ellers henne?

Så taler du om Israelsk lovgivning, som man skal overholde eller blive væk. Her må jeg jo gå ud fra, at du så også mener, at danskernes hjælp til jøder under den tyske besættelse var forkastelig? Den var nemlig også imod lovgivningen!

Der ER tilfælde, hvor man må gå mod gældende lov, fordi den er forkert. Det gjaldt for jødeforfølgelserne, det gælder for Israelsk forbud mod mission og der kan sikkert også nævnes andre ting. (Og her skal jeg da huske at understrege, at der naturligvis ikke kan sidestilles mellem disse to eksempler på anden måde end den rent principielle)

Omkring de konkrete eksempler på, at ortodokse jøder kan slippe af sted med at begå forbrydelser må jeg sige, at det er overordentligt svært at komme med eksempler på, idet de jo i sagens natur bliver dysset ned hurtigst muligt.

Men det jeg kan fortælle er, at unge i au-pair og kibbutz får at vide når de kommer til Israel at de klogeligt skal holde sig på afstand af disse fanatikere, for de kan slippe af sted med hvad som helst.

Og endelig må jeg da også protestere over den måde, du reagerer på. Det er lidt overdrevet og beror nok på en misforståelse. Jeg bakker op om Israels ret il at forsvare sig. Jeg bakker op om Israels valg at sende raketter mod Hizbollah. Jeg baker op om israels fortsatte besættelse af vestbredden og især Golanhøjderne. På samme måde bakker jeg op om Danmarks ret til at stoppe terrorhandlinger i Danmark. Jeg bakker op om Danmarks kamp mod æresdrab og andet utøj i vort samfund.

Men lige som jeg ikke kan bakke op om Hells Angels i Danmark kan jeg heller ikke bakke op om visse sindssyge grupperinger i Israel. Skal Israel overleve må man også gribe i egen barm.

Og hvad den generelle holdning i KD er på dette spørgsmål ved jeg såmænd ikke, men jeg tror da, at de fleste bakker op om Israel og det jødiske folk som helhed. Det ville forbavse mig andet i hvert fald.

mvh.

Per

Til toppen 
#68598 - 15/08/2006 13:47 Våbenhvile, ja! Men afvæbning? [Re: Jonathan]
Anonym
Anonym

Ja, der er angiveligt en våbenhvile. Men var meningen ikke at Hizbollah skulle afvæbnes?

Hizbollah er verdens bedst bevæbnede terrororganisation og private hær. De ligger inde med mellemdistanceraketter som kan medbringe biologiske og kemiske våben.

Og allerede nu ser vi, at den libanesiske regeringen ikke kan eller vil hjælpe med afvæbningen. På DR Nyheder kan man læse, at "Afvæbningen af Hizbollah nord for Litani [er] skudt ud i fremtiden som 'en langsigtet løsning' " og at den libanesiske forsvarsminister tror at "Modstandsstyrkerne (Hizbollah, red.) samarbejder til det yderste, så når den libanesiske hær ankommer til syden, vil der ikke være andre våben end hærens."

Undskyld mig, jeg synes det virker som om at den libanesiske regering allerede har brudt våbenhvilen. Israel kan og skal ikke leve med at have veludrustede iransk/syriske lejesvende nord for grænsen.

Til toppen 
#68599 - 15/08/2006 16:46 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: holbo]
Machine_A
Bruger

Hej holbo

Jeg håber ikke du misforstod at min påstand om "et svagt svar" var myndet på dig? Det var det i hvert fald ikke - det var til JesusFreakDK. Bare lige for at være sikker - jeg er nemlig enig i dine indlæg.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#68600 - 15/08/2006 17:09 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
Nikolaj
Bruger

Hej Kefas
Citat:
Hvis jeg gik ud og førte folk bag lyset for at omvende dem, nej.. Så ville jeg ikke ønske at omtales respektfuldt.. Så ville jeg foretrække at få det at vide..

Jamen så fortæl dem det da! I stedet for at sidde her og kalde alle kristne missionærer for løgnere og bedragere og griske rovfugle på grund af nogle få brodne kar.
Citat:
Er det bedre at jeg holder mund og så bare accepterer, at folk taler ned om jøder og kommer med beskyldninger?? Tag Holbo og JF..

Har Holbo og JF talt ned om jøder i al almindelighed og beskyldt dem for noget? Eller har de beskyldt nogle enkelte jødiske personer/grupper for noget? For der er da en stor forskel.
Citat:
Har jeg misforstået noget, når jeg læser dit svar som et forsøg på at fjerne kritik??

Ja. For min skyld må du kritisere alt hvad du vil, når bare du gør det på en ordentlig måde.
Citat:
Hvad bilder du dig ind, Nikolaj?? Har jeg sagt noget ondt om dig eller andre herinde??

Du har sagt en masse ondt om kristne i al almindelighed, og det inkluderer jo mig og andre herinde.
Citat:
N: Har vi, her på Café Thomas, kaldt jer jøder for løgnere og Gudsmordere?

KBA: Kig her ..

Nu vil jeg ikke til at forsvare et indlæg, som fra mere officielt hold er blevet kaldt for en om'er. Men jeg ser nu ikke jøder omtalt som løgnere og Gudsmordere i det indlæg. Og i øvrigt handler det jo (igen) om nogle bestemte jøder, ikke om jøder i almindelighed.
Citat:
N: Hvordan tror du så, du kan tillade dig at beskylde os kristne, over en bred kam, for alverdens forbrydelser og onde hensigter?

KBA: Kan du vise mig hvor jeg har gjort det??

Som jeg også citerede dig for i mit foregående indlæg:
Citat:

Så vidt, jeg kan læse her, henvender du dig til hele kristenheden i 2. person flertal. Det er da at beskylde alle kristne over en bred kam for løgn, bedrag og ligegyldighed.
Og så i øvrigt din generaliserende udtalelse om »evangelisterne«, som jeg også citerede i mit foregående indlæg.
Citat:
N: Tror du, i fulde alvor, at kristne missionærer blandt jøder har til hensigt »at føre jøder i døden«?

KBA: Jeg ved ikke om det er noget de gør bevidst, men de gør det..

I dit foregående indlæg skrev du, at kristne evangelister er uden samvittighed og bevidst og målrettet forsøger at føre jøder i døden. Står du ved det?

Guds fred
Nikolaj

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#68601 - 15/08/2006 18:01 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Nikolaj]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej Nikolaj..

Citat:
Jamen så fortæl dem det da! I stedet for at sidde her og kalde alle kristne missionærer for løgnere og bedragere og griske rovfugle på grund af nogle få brodne kar.

Jeg opfatter alle kristne missionærer som brodne kar.. Og ja, jeg mener at de opfører sig som griske rovfugle, når de kaster sig over folk der er I situationer hvor de ikke kan sige klart fra og gennemskue hvad missionærerne er ude på.. Det er muligt at du mener, at missionærerne er fantastiske er udfører velsignede handlinger.. Jeg har bare et andet syn på det.. Missionærer kaster sig sædvanligvis over folk, som ikke ved bedre og som i virkeligheden måske kun har brug for en smule støtte..

Du har en positiv opfattelse af missionærer.. Fint, du skal bare ikke forvente at alle ligger under for samme opfattelse..

Citat:
Har Holbo og JF talt ned om jøder i al almindelighed og beskyldt dem for noget? Eller har de beskyldt nogle enkelte jødiske personer/grupper for noget? For der er da en stor forskel.

Har jeg beskyldt alle kristne for noget i almindelighed?? Måske bør du lige læse ordentligt efter, inden du føler dig personligt fornærmet..

Citat:
Ja. For min skyld må du kritisere alt hvad du vil, når bare du gør det på en ordentlig måde.

Så vis mig hvor jeg ikke gør det ordentligt.. Du har beskyldt mig for at gå efter alle kristne, på trods af at jeg har klargjort at det er missionærer jeg taler om.. Specielt de løgnagtige og bedrageriske.. At du føler dig truffet, kan jeg ikke gøre stort ved..

Citat:
Du har sagt en masse ondt om kristne i al almindelighed, og det inkluderer jo mig og andre herinde.

Og det kan du selvfølgelig understøtte med at fortælle mig hvor jeg gør det..

Citat:
Nu vil jeg ikke til at forsvare et indlæg, som fra mere officielt hold er blevet kaldt for en om'er. Men jeg ser nu ikke jøder omtalt som løgnere og Gudsmordere i det indlæg. Og i øvrigt handler det jo (igen) om nogle bestemte jøder, ikke om jøder i almindelighed.

Benna udtaler sig om farisæerne og deres lære.. Overraskelse: Jøder i dag er efterkommere af farisæerne og "deres" lære er vores.. Så jo, det handler om jøder i almindelighed..

Citat:
Som jeg også citerede dig for i mit foregående indlæg:

Citat:

Det er en fejl at jeg skriver "I".. Det burde du nu også have gættet dig til, hvis du læser hele konteksten.. Men hvorfor vælger du ikke at gøre det?? Vil du tage det personligt??

Citat:
Så vidt, jeg kan læse her, henvender du dig til hele kristenheden i 2. person flertal. Det er da at beskylde alle kristne over en bred kam for løgn, bedrag og ligegyldighed.
Og så i øvrigt din generaliserende udtalelse om »evangelisterne«, som jeg også citerede i mit foregående indlæg.

Læs ovenstående..

Citat:
I dit foregående indlæg skrev du, at kristne evangelister er uden samvittighed og bevidst og målrettet forsøger at føre jøder i døden. Står du ved det?

Ja..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68602 - 15/08/2006 19:20 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
Nikolaj
Bruger

Hej Kefas

Jeg tror vist ikke, vi kommer så meget videre, gør vi?
Jeg kan ikke sige andet, end at jeg er enormt skuffet. Du fremstår jo normalt som en rar og skikkelig gut, men pludselig, når vi begynder at snakke om kristen mission, så fosser der galde ud og kristne missionærer beskyldes for det ene og det andet uden at der gøres forskel på folk, og oven i købet bliver jeg beskyldt for at fordreje det, du skriver, med vilje. Det er ubehageligt at være førstehåndsvidne til.

Guds fred
Nikolaj

Til toppen 
#68603 - 15/08/2006 20:35 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Nikolaj]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej Nikolaj..

Bare husk, at når du peger med én finger, er der tre der peger igen..

Jeg kan og vil ikke acceptere kristen mission over for jøder.. Slet ikke i Israel.. Og når jeg ved hvad kristne missionærer kan finde på, så mister jeg alt for dem.. Det er jo ikke kun i Israel de er et problem, men faktisk over hele verden..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68604 - 15/08/2006 23:56 Var Jesus så 'jødehader'? [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

Hej Kefas!

Citat:
Benna udtaler sig om farisæerne og deres lære.. Overraskelse: Jøder i dag er efterkommere af farisæerne og "deres" lære er vores.. Så jo, det handler om jøder i almindelighed..

Men, det er jo også farisæerne Jesus udtaler sig kraftigt imod? Vil det sige at Jesus promoverede jødehad?

Mvh. Jalokin

Ændret af Jalokin (15/08/2006 23:57)

Til toppen 
#68605 - 16/08/2006 06:42 Re: Var Jesus så 'jødehader'? [Re: ]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej Jalokin..

Citat:
Men, det er jo også farisæerne Jesus udtaler sig kraftigt imod? Vil det sige at Jesus promoverede jødehad?

Der er da ihvertfald elementer som blev gennemgående op igennem middelalderen..

Det som (mange) kristne ikke er klar over er, at jøder i dag er efterkommere af farisæerne.. Det er det de lærte dengang som vi lærer i dag.. Og den farisæerisme som nt gengiver, ligger langt fra den rigtige farisæerisme..

Jeg tror man skal passe på med at sige, at Jesus selv promoverede jødehad, da vi ikke ved hvad Jesus reelt har sagt, hvad der er udeblevet fra evangelierne, samt om der er blevet manipuleret lidt med ordlyden i dem..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68606 - 16/08/2006 08:38 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Machine_A]
JesusFreakDK
Bruger

Næ - det er baseret på hvad jeg tidligere har læst fra dig ang. Israel...

-Grundtvig

Til toppen 
#68607 - 16/08/2006 08:41 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
JesusFreakDK
Bruger

Tjah - men jeg har i hvert faldi ikke hørt om messianske jøder som render og saboterer gudstjenester, osv?

I øvrigt mangler jeg ligesom et svar på mit indlæg á 14/8 kl. 20.00

-Grundtvig

Til toppen 
#68608 - 16/08/2006 10:02 lille ordstyrerbøn .. [Re: JesusFreakDK]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej JesusFreak du skrev (og jeg citerer hele dit indlæg!):

Citat:
you would....

Jeg overså indlægget i første omgang, ellers ville jeg have gjort indsigelse, for jeg synes ikke det er et acceptabelt debatindlæg.

Vi skal huske, at hver indlæg vi skriver, får en del brugere - plus en masse anonyme læsere - til at bruge hver mindst to sekunder til at klikke ind og læse - og når vi lægger sekunderne sammen, kan det godt blive til en rum tid!

Så jeg mener det er spild af andres tid, sådan lidt spam-agtigt .. at poste helt intetsigende indlæg.

Noget andet, jeg lige vil benytte lejligheden til igen at pive lidt over (og slet ikke kun henvendt til dig, JF):

Kan I ikke allesammen skrive i begyndelsen af hvert indlæg navnet på den, I svarer .. det kunne spare en masse klik frem og tilbage for at kigge efter.

Desværre kommer det nemlig ikke på automatisk - det ville være dejligt, hvis
teknikken sørgede for det ..

Tak, hvis I husker det!

kristina

Til toppen 
#68609 - 16/08/2006 11:06 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: JesusFreakDK]
Machine_A
Bruger

JesusFreakDK

Citat:
Næ - det er baseret på hvad jeg tidligere har læst fra dig ang. Israel...

Min holdning til Israel - som jeg gerne skal reklamere med - har vel intet med holbos indlæg at gøre. Så derfor spørger jeg dig igen: Hvad er "mildest talt" underligt ved holbos indlæg?

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#68610 - 16/08/2006 12:51 Skal mission forbydes? [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

Hej Kefas!
Citat:
Jeg kan og vil ikke acceptere kristen mission over for jøder.. Slet ikke i Israel..

Mener du dermed, at kristen mission skal forbydes?

Mvh. Jalokin

Til toppen 
#68611 - 16/08/2006 16:32 Re: Skal mission forbydes? [Re: ]
Kefas Ben-Adam
Bruger

I Israel, ja..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68612 - 16/08/2006 16:45 Mission i Jødeland mv [Re: Kefas Ben-Adam]
Watson
Bruger

Til Kefas, der skrev:

"Jeg kan og vil ikke acceptere kristen mission over for jøder.. Slet ikke i Israel.. Og når jeg ved hvad kristne missionærer kan finde på, så mister jeg alt for dem.. Det er jo ikke kun i Israel de er et problem, men faktisk over hele verden.."

Nu er vi altså derhenne hvor jeg føler trang til at udbede mig nogle rammende eksempler - især på kristne missionærers aktiviteter i det land, hvorover der hviler en stadig forbandelse. Kan du levere den slags historier på stribe, får vi sikkert noget højest interessant på bordet.

Mvh, pMn

Til toppen 
#68613 - 16/08/2006 17:17 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: JesusFreakDK]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej JF

Citat:
"Nej, meget lidt sympatisk.. Lad os sige det på denne måde.. Blev mine børn ført bag lyset af en kristen der foregiver at være jøde, ville jeg give ham en ordentlig røvfuld.. Jeg kan ikke respektere, at nogen prøver at slå min sjæl ihjel og slet ikke mine børn.."

For det første: Det er ikke det man prøver - faktisk er det det stik modsatte..

Det er din version.. Det er ikke noget du kan overbevise mig om.. Jeg kan ikke se hvilken ret kristne har til at afgøre hvem der ryger hvorhen..

Citat:
Er du så også parat til at tage straffen derfor som en mand?

Jeg står altid ved mine handlinger og tager konsekvenserne af dem.. Hvad med dig??

Citat:
I øvrigt - forfølgelse og tortur lukkede ikke munden på kirken på apostlenes tid. Hvad får dig til at tro det vil lukke munden på de sande kristne i dag?

Det er jeg komplet ligeglad med.. Hvis I ikke respekterer mit folk og vores religion, skal I ikke regne med at få respekt igen..

Citat:
Ro på, mester... Som du selv indrømmer er det ikke alle kristne der gør sig skyldige i disse metoder...

Ja.. Er det et problem?? Udover det, ser jeg det ikke som en indrømmelse, men som en tilkendegivelse.. Det havde været en indrømmelse hvis jeg først havde beskyldt jer for det og sidenhen havde trukket det tilbage.. Er der en grund til at du gerne vil dreje orderne, så der kommer en forståelse af at jeg har ændret mening??

Citat:
Hvis jeg ikke tager meget fejl er denne klasse af bud givet, omend givet til hele Israels folk, så målrettet mod myndighederne - og at det er DEM der skal sanktionere dette.

Og hvad har det med sagen at gøre?? Det er et forsøg på at dreje emnet..

Citat:
Det er også det eneste der harmonerer med "Du må ikke slå ihjel", som, tror jeg, lige netop er givet for at hindre selvtægt..

Måske skal du lige lære de rigtige oversættelser.. Det rigtige ord er "myrde" ikke "ihjelslå"..

Citat:
"I tror jo ikke kun, at Jesus er messias, men at han er Herren selv.."

Rigtigt.

Ergo tilbedelse af et menneske og dermed afgudsdyrkelse..

Citat:
"Og ja, det er reelt ligemeget hvad du, som ikke-jøde, tror på, men vi har fået befalingen at Herren (bH) er Én, ikke flere.."

Dvs. vi hedninge (eller "gentiles" på engelsk) frelses ved vore egne gerninger, mens en jøde frelses ved det han tror på?

Det mindes jeg ikke havde sagt??

Citat:
Det er ganske enkelt ikke sandt! Vi hverken tilbeder eller ønsker at andre skal tilbede, andre "guder" end den ENE, sande Gud. Jesus er ikke en gud ved siden af Gud.

Uanset hvordan I vender og drejer den, så er treenigheds-konceptet polygami.. Herren (bH) kan ikke dø.. Jesus døde..

Citat:
Jeg kan ærligt ikke se hvad jeg har gjort dig siden du bruger den tone overfor mig?

Du forsvarer kristne missionærer der ikke respekterer andre folk og deres religion?? Derfor.. Jeg kan og vil ikke respektere eller acceptere, at folk skal tvinge deres egen tro og idéer ned over hovedet på andre, uden hensynstagen til nogen omstændigheder overhovedet..

Bortset fra det, er min harme, hvilket jeg har givet temmelig kraftigt udtryk for, rettet mod missionærer i Israel..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68614 - 16/08/2006 19:00 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
JesusFreakDK
Bruger

"Det er din version.. Det er ikke noget du kan overbevise mig om.. Jeg kan ikke se hvilken ret kristne har til at afgøre hvem der ryger hvorhen.."

Afgøre? Nej, det er ikke, baruch HaShem, op til noget menneske. Men vi forholder os til den åbenbaring vi har fået i Biblen - og den siger at tror du ikke på Jesus kan du ikke blive frelst.

"Jeg står altid ved mine handlinger og tager konsekvenserne af dem.. Hvad med dig??"

Ja. Hvilke af mine handlinger antyder du at jeg ikke tør stå ved?

"Det er jeg komplet ligeglad med.. Hvis I ikke respekterer mit folk og vores religion, skal I ikke regne med at få respekt igen.."

Jeg har ikke andet end respekt for det jødiske folk! Jeg har gode jødiske venner (min bedste veninde/ex-kæreste er jøde), og selve grunden til min involvering i Israelsmissionens arbejde er at jeg "af hele mit hjerte ønsker og beder til Gud om, at de må frelses" (Rom, 10:1)
At jeg ønsker at se det jødiske folk indtage den stilling som det er min overbevisning at det var bestemt til - nemlig at være det lys for hedningene fra hvilket Evangeliet spredes ud i verden. Jeg ønsker at se et Israel der bekender sig til sin Messias - ikke fordi jeg ikke respekterer jøderne, men fordi jeg ELSKER det jødiske folk!

"Ja.. Er det et problem?? Udover det, ser jeg det ikke som en indrømmelse, men som en tilkendegivelse.. Det havde været en indrømmelse hvis jeg først havde beskyldt jer for det og sidenhen havde trukket det tilbage.. Er der en grund til at du gerne vil dreje orderne, så der kommer en forståelse af at jeg har ændret mening??"

Lad nu være med at være ordkløver, og bliv ved emnet vi snakker om. Du starter med at medgive at det ikke er alle kristne der benytter sig af disse metoder, for senere at brokke sig over "kristnes" måde at være på.
Det svarer jo til at man konstaterer det faktum at ikke alle jøder støtter Israels fremgangsmåde i Mellemøstkonflikten (og NEJ jeg vil ikke til at diskutere dén...) for bagefter at kalde "jøderne" som gruppe brutale mordere, eller noget i den stil...

"Og hvad har det med sagen at gøre?? Det er et forsøg på at dreje emnet.. "

Det har ALT at gøre med emnet. Det betyder nemlig at det du trak frem ikke er noget DU skal tage dig af, men noget som myndighederne i givet fald skulle tage sig af.

"Måske skal du lige lære de rigtige oversættelser.. Det rigtige ord er "myrde" ikke "ihjelslå".."

I say "potayto" you say "potaado" (transliteration...)

"Ergo tilbedelse af et menneske og dermed afgudsdyrkelse.."

Nej - tilbedelse af GUD - den ene sande Gud i den ene af Hans skikkelser.

"Det mindes jeg ikke havde sagt??"

Du har tidligere fortalt mig at du mener vi som hedninge frelses ved vore gerninger, ikke ved vores tro, korrekt?
Nu siger du så at en jøde som bekender troen på Jesus vil gå fortabt.
Derfor er den logiske konklusion den jeg fremsatte - at hedninge frelses af gerninger, mens en jøde skal have den rette tro.

"Uanset hvordan I vender og drejer den, så er treenigheds-konceptet polygami.."

Øhm.. du mener vel "polyteisme", ikke sandt? Polygami er jo noget ganske andet....

"Herren (bH) kan ikke dø.. Jesus døde.. "

Og lige netop DERFOR siger vi heller ikke at Jesus og Faderen er samme PERSON, men at de er del af samme VÆSEN. Himlen stod ikke tom og uden hersker under sabbatten den påske.

"Du forsvarer kristne missionærer der ikke respekterer andre folk og deres religion??"

Vis mig een kristen missionær som ikke respekterer det folk han er sat iblandt. Og ikke bare udfra en eller anden paranoid: "Respekt betyder at holde sin kæft medmindre man bliver talt til"-tankegang.
Det vil jeg vove at påstå at du ikke kan.

"Derfor.. Jeg kan og vil ikke respektere eller acceptere, at folk skal tvinge deres egen tro og idéer ned over hovedet på andre, uden hensynstagen til nogen omstændigheder overhovedet.."

Man kan ikke TVINGE kristendom ned over hovedet på nogen, uanset hvad middelalderens konger og præster så ellers mente.
De der kommer til tro på Kristus gør det, ikke fordi de er blevet tvunget, men fordi de er blevet overbevist.
Fordi nogen har standset dem og advaret dem om at de var på vej ud over skrænten - den skrænt hvorfra der ikke er nogen redning, eller vej tilbage...
Men du mener måske også at opstilling af vejskilte er at "tvinge ned over hovedet"?

"Bortset fra det, er min harme, hvilket jeg har givet temmelig kraftigt udtryk for, rettet mod missionærer i Israel.."

Jeg er ikke missionær i Israel, og den respekt du afkræver har du vist ikke ligefrem vist selv...

-Grundtvig

Til toppen 
#68615 - 16/08/2006 20:14 Re: dræbe? myrde? ihjelslå ? [Re: Kefas Ben-Adam]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Kefas B-A
Citat:
Måske skal du lige lære de rigtige oversættelser.. Det rigtige ord er "myrde" ikke "ihjelslå"..

Hvad er forskellen?
Hvordan definere de to gloser?

Jeg mener, at forsætligt drab = mord.
Der står i Bibelen (det femte bud) "du må ikke slå ihjel" - det må vel være det samme som at myrde?

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#68616 - 16/08/2006 21:48 Re: dræbe? myrde? ihjelslå ? [Re: kristina]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Jeg tror forskellen kommer til udtryk, når du ser hvad der er straffen for at myrde

Til toppen 
#68617 - 16/08/2006 21:53 Re: Skal mission forbydes? [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

Citat:
I Israel, ja..

Det er jo et ærligt svar.

Jeg har ellers engang været på besøg i det israelske udenrigsministerium, hvor en kontorchef gjorde et stort nummer ud af, at forklare, om friheden i Israel, i modsætning til resten af den arabiske verden, herunder de palæstinensiske områder...

Til toppen 
#68618 - 16/08/2006 22:07 Re: Skal mission forbydes? [Re: ]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Citat:
Jeg har ellers engang været på besøg i det israelske udenrigsministerium, hvor en kontorchef gjorde et stort nummer ud af, at forklare, om friheden i Israel, i modsætning til resten af den arabiske verden, herunder de palæstinensiske områder...

Ok..

Og hvad har det med mine holdninger at gøre??

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68619 - 16/08/2006 22:11 Re: dræbe? myrde? ihjelslå ? [Re: kristina]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej Kristina..

Citat:
Jeg mener, at forsætligt drab = mord.
Der står i Bibelen (det femte bud) "du må ikke slå ihjel" - det må vel være det samme som at myrde?

Og samtidigt overser du alle forbudende der medfører døden

Nej, "tirtzach" betyder at man slår ihjel i koldt blod, udelukkende for at myrde.. Ikke bare at dræbe.. Det er ikke det hebraiske ord, men brugen af det danske ord vi oversætter med.. Endnu en grund til at jeg ikke bryder mig om oversættelser..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68620 - 16/08/2006 22:37 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: JesusFreakDK]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej JF..

Citat:
Afgøre? Nej, det er ikke, baruch HaShem, op til noget menneske. Men vi forholder os til den åbenbaring vi har fået i Biblen - og den siger at tror du ikke på Jesus kan du ikke blive frelst.

I jeres bibel, ja.. Jeg kan ikke se, hvorfor jeg skal underlægges jeres bibel i et jødisk land??

Citat:
Ja. Hvilke af mine handlinger antyder du at jeg ikke tør stå ved?

?? Den må du gerne uddybe.. Du spørger mig om jeg vil stå ved mine handlinger, hvilket jeg svarer på og hører hvordan forholdende er for dig.. Hvad mener du med, at jeg antyder at der er handlinger du ikke tør stå ved??

Citat:
Jeg har ikke andet end respekt for det jødiske folk! Jeg har gode jødiske venner (min bedste veninde/ex-kæreste er jøde), og selve grunden til min involvering i Israelsmissionens arbejde er at jeg "af hele mit hjerte ønsker og beder til Gud om, at de må frelses" (Rom, 10:1)

At ville omvende jøder til kristendommen er ikke respekt.. At ville have at andre skal være som én selv, er ikke respekt..

Citat:
At jeg ønsker at se det jødiske folk indtage den stilling som det er min overbevisning at det var bestemt til - nemlig at være det lys for hedningene fra hvilket Evangeliet spredes ud i verden. Jeg ønsker at se et Israel der bekender sig til sin Messias - ikke fordi jeg ikke respekterer jøderne, men fordi jeg ELSKER det jødiske folk!

Elsker?? Du elsker os og vil derfor ødelægge vores tro og tvinge os til at være som dig?? Det er fint nok at du tror som du gør, men hvorfor skal alle andre?? Fordi der var en gut der sagde det for 2000 år siden?? Bare fordi at du vil tro på at Jesus var mere end bare et menneske, betyder det ikke at alle andre skal tro det.. Hvad hvis du tager fejl?? Hvad hvis du rent faktisk ødelægger folks sjæl ved at omvende dem??

Citat:
Lad nu være med at være ordkløver, og bliv ved emnet vi snakker om. Du starter med at medgive at det ikke er alle kristne der benytter sig af disse metoder, for senere at brokke sig over "kristnes" måde at være på.

Måske skulle du selv forholde dig til hvad jeg skriver.. Det er dig der fordrejer mine holdninger, istedet for at læse hvad jeg skriver.. Du ved udemærket, at jeg taler om kristne missionærer.. Læs kontekst istedet for mellem linjerne..

Citat:
Det svarer jo til at man konstaterer det faktum at ikke alle jøder støtter Israels fremgangsmåde i Mellemøstkonflikten (og NEJ jeg vil ikke til at diskutere dén...) for bagefter at kalde "jøderne" som gruppe brutale mordere, eller noget i den stil...

Og så kalder du mig "ordkløver"..

Citat:
Det har ALT at gøre med emnet. Det betyder nemlig at det du trak frem ikke er noget DU skal tage dig af, men noget som myndighederne i givet fald skulle tage sig af.

Jeg tror nu godt at du ved hvad jeg mente..

Citat:
"Måske skal du lige lære de rigtige oversættelser.. Det rigtige ord er "myrde" ikke "ihjelslå".."

I say "potayto" you say "potaado" (transliteration...)

Saglighed tak.. Mig bekendt er vi voksne mennesker.. Det er ikke spørgsmålet om hvordan man udtaler et ord, men betydningen af et ord..

Citat:

Nej - tilbedelse af GUD - den ene sande Gud i den ene af Hans skikkelser.

Du mener at Jesus er [en] gud.. Det gør vi ikke.. Vi har fået forbud mod at tilbede mennesker..

Citat:
Du har tidligere fortalt mig at du mener vi som hedninge frelses ved vore gerninger, ikke ved vores tro, korrekt?

Du må gerne vise mig hvor jeg har skrevet det.. Jeg kan erfare ud fra hele dit svar, at du har svært ved at se tingene i sammenhæng, så det kan være du har læst en enkelt sætning der kan forståes sådan..

Citat:
Nu siger du så at en jøde som bekender troen på Jesus vil gå fortabt.

Hvis de tilbeder Jesus som en gud, så ja.. Husk kontekst..

Citat:
Derfor er den logiske konklusion den jeg fremsatte - at hedninge frelses af gerninger, mens en jøde skal have den rette tro.

Se ovenstående.. Jeg mener stadig at du uddrager ting, jeg aldrig har sagt..

Citat:
"Herren (bH) kan ikke dø.. Jesus døde.. "

Og lige netop DERFOR siger vi heller ikke at Jesus og Faderen er samme PERSON, men at de er del af samme VÆSEN. Himlen stod ikke tom og uden hersker under sabbatten den påske.

Ah.. De er ikke den samme person, men det samme "væsen".. Skizofren så?? Ja, undskyld hvis det lyder sarkastisk, men hvordan kan I få andet ud af det.. Det er ikke min skyld, at I har en forestilling om en gud, som der ikke er megen logik i..

Citat:
"Du forsvarer kristne missionærer der ikke respekterer andre folk og deres religion??"

Vis mig een kristen missionær som ikke respekterer det folk han er sat iblandt. Og ikke bare udfra en eller anden paranoid: "Respekt betyder at holde sin kæft medmindre man bliver talt til"-tankegang.
Det vil jeg vove at påstå at du ikke kan.

Hvis jeg ikke husker galt, henviste jeg til et par sider hvor du kan tale med folk, der kan fortælle dig om sådanne missionærer..

Og til din ""Respekt betyder at holde sin kæft medmindre man bliver talt til"-tankegang." så bedes du venligst at lade være med at fordreje mine ord .. Jeg ser ingen grund til at fortsætte kommunikationen med dig, hvis du alligevel ikke ønsker at forholde dig til hvad jeg skriver, men hellere vil fordreje mine udtalelser og holdninger..

Citat:
"Derfor.. Jeg kan og vil ikke respektere eller acceptere, at folk skal tvinge deres egen tro og idéer ned over hovedet på andre, uden hensynstagen til nogen omstændigheder overhovedet.."

Man kan ikke TVINGE kristendom ned over hovedet på nogen, uanset hvad middelalderens konger og præster så ellers mente.

Når du ikke kan leje lokaler af folk, uden at skulle læse deres missionerende brochurer, modtage social hjælp uden at være til en gudstjeneste mm., så jo.. Så mener jeg at man tvinger folk noget ned over hovedet..

Citat:
De der kommer til tro på Kristus gør det, ikke fordi de er blevet tvunget, men fordi de er blevet overbevist.

Fordi de ikke får lov til at undersøge tingene eller ved bedre.. Hvis en person ikke ved bedre, får at vide at han kan være jøde og kristen på samme tid (nej, det kan du ikke), samt at jødernes lære er forkert og får en masse manipuleret materiale der påviser det, så er det fordi de er blevet vildledt.. Overbevidst, uden tvivl, men ikke på en fair og reel måde..

Citat:
Fordi nogen har standset dem og advaret dem om at de var på vej ud over skrænten - den skrænt hvorfra der ikke er nogen redning, eller vej tilbage...

Nej, fordi de stod foran to veje, du ikke kan se hvor fører hen, men som du alligevel mener at den ene fører ud over en skrænt (du har ikke set det, men du tror det) og den anden fører ned af bjerget.. Du tvinger dem så til at tage den ene vej, som ligeså godt kunne føre dem ind i en situation de ikke slipper levende ud af..

Citat:
Men du mener måske også at opstilling af vejskilte er at "tvinge ned over hovedet"?

Jeg mener at dine "lignelser" er forkerte.. Og igen, forhold dig til hvad jeg skriver, istedet for at opstille stråmænd..

Citat:
Jeg er ikke missionær i Israel, og den respekt du afkræver har du vist ikke ligefrem vist selv...

Jeg mindes ikke at jeg på noget tidspunkt herinde, har prøvet at gøre folk til jøder?? Havde jeg ikke haft respekt for jeres tro og religion herinde, havde jeg kommenteret samtlige indlæg der omhandlede kristen liv og tro, overhovedet.. Læg mærke til hvilke emner jeg "blander" mig i.. Jeg har aldrig gået ind og angrebet tråde der omhandler intern kristendom..

JF, måske skulle du lige læse mine svar fra starten igen.. Jeg har hele tiden udtalt mig om kristne missionærers metoder rundt omkring i verden.. Du føler dig åbenbart personligt stødt af det.. So be it.. Jeg er ikke typen der holder mund med mine meninger når spurgt..
Og næste gang du klager over en andens tone, så burde du måske ikke selv tage det du klager over til dig.. Jeg er harm, ja.. Meget.. Ikke på dig som person eller kristne i almindelighed, men på de manipulerende missionærer rundt omkring i verden, der ikke kan respektere andres overbevisning.. Så hvis du ikke mener at jeg skal have respekt for at have mine meninger og holdninger, så overlever jeg nok.. Jeg sætter mine brødre og søstres skæbner højere end din respekt..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68621 - 16/08/2006 23:42 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
SimonKL
Bruger

Reg.: 01/03/2002
Sted: København SV
Citat:
Citat BFA:

Citat JFDK: Nej - tilbedelse af GUD - den ene sande Gud i den ene af Hans skikkelser.

Citat BFA: Du mener at Jesus er [en] gud.. Det gør vi ikke.. Vi har fået forbud mod at tilbede mennesker..

Jeg tror at JesusFreakDK her mener, som vi andre kristne gør, nemlig at Jesus er Gud og ikke med "[en]" eller Gud med lille som du gengiver det lige her ovenover i sidste citat....

Jeg kan godt se at dette er den største pille en jøde må sluge ift kristendommen. Jesus blev korsfæstet af sine samtidige med-jøder med netop dette, at sige han var ét med Gud, som hovedanklagen. En dom som selvfølgelig var en del af Guds plan i følge kristendommen.

Men jeg skriver bare her midt i debatten for at få dig til at forstå at det altså er den gængse kristne opfattelse at Gud er treenig, og at du vil møde mange her på jesusnet.dk der er af den opfattelse. Det lyder til du er helt oppe og køre over det og har måske aldrig helt undersøgt emnet endnu? Men hvis interessen er der og du vil sætte dig ind i tankegangen hos os skøre kristne, så tjek evt disse svar i svararkivet her på jesusnet.dk:

· Hvordan kan Jesus og Gud være ét?

· Hvordan er forholdet mellem Jesus, Gud og Helligånden?

· Taler Bibelen om en treenig Gud?

· Hvordan forstå treenigheden?

Håber det hjælper dig til at forstå tanken om treeningheden. Ikke for at få dig omvendt til kristendommen, men for at du forstår hvordan vi kristne samtidigt kan være enig med dig i at vi ikke skal tilbede mennesker og samtidigt tilbede Jesus som Guds søn, sammen med Gud fader og Gud Helligånd som én treenig Gud.

Nej okay, forvent ikke at forstå det, det er et paradoks... Dog har jeg hørt det sammenlignet med vand, som kan fremstå som damp, flydende og is og alligevel være h2O. Men ja, jeg forventer ikke du forstår hvad ingen vel gør fuldt ud (?), dog forventer jeg at du ikke dømmer os på vores tro, og måske lære lidt om hvorfor vi tror som vi gør.

håber det er okay jeg stak snuden forbi...

"Hier stehe ich und kann nicht anders!
Gott helfe mir, Amen!
"
- Martin Luther

Til toppen 
#68622 - 17/08/2006 00:00 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: SimonKL]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej Simon

Citat:
håber det er okay jeg stak snuden forbi...

Du er altid velkommen

Citat:
Jeg tror at JesusFreakDK her mener, som vi andre kristne gør, nemlig at Jesus er Gud og ikke med "[en]" eller Gud med lille som du gengiver det lige her ovenover i sidste citat....

Jeg kan godt se at dette er den største pille en jøde må sluge ift kristendommen. Jesus blev korsfæstet af sine samtidige med-jøder med netop dette, at sige han var ét med Gud, som hovedanklagen. En dom som selvfølgelig var en del af Guds plan i følge kristendommen.

Men jeg skriver bare her midt i debatten for at få dig til at forstå at det altså er den gængse kristne opfattelse at Gud er treenig, og at du vil møde mange her på jesusnet.dk der er af den opfattelse. Det lyder til du er helt oppe og køre over det og har måske aldrig helt undersøgt emnet endnu? Men hvis interessen er der og du vil sætte dig ind i tankegangen hos os skøre kristne, så tjek evt disse svar i svararkivet her på jesusnet.dk:

Jeg takker for udredelsen..

Jeg er tidligere kristen, så jeg kender godt til konceptet.. Men det gør mig bare mere overbevist om, at den ikke holder..

Citat:
Nej okay, forvent ikke at forstå det, det er et paradoks... Dog har jeg hørt det sammenlignet med vand, som kan fremstå som damp, flydende og is og alligevel være h2O. Men ja, jeg forventer ikke du forstår hvad ingen vel gør fuldt ud (?), dog forventer jeg at du ikke dømmer os på vores tro, og måske lære lidt om hvorfor vi tror som vi gør.

Den fremstilling har jeg også hørt.. Og tre-i-eneren og pyramiden/trekanten og alle de andre ..

Simon, jeg dømmer aldrig på folks tro, men udelukkende på deres handlinger.. Det er også derfor at jeg har den uvilje mod de kristne missionærer.. Der er desværre nogen der benytter sig af amoralske metoder..
Det virker desværre bare som om, at JF og Nikolaj ikke har fanget, at det ikke er kristne som helhed, men missionærerne jeg har et problem med.. Og det er egentlig missionærer fra alle religioner..

Jeg ved godt, at vi koliderer ved sammenstødet mellem kristne missionærer og jøder.. Jeg kan bare ikke acceptere at folk prøver at ødelægge den jødiske familie, ligesom jeg heller ikke ville forvente, at kristne er vildt imponerede over muslimer der omvender kristne.. Uden dog at have et problem med muslimer i almindelighed..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68623 - 17/08/2006 00:03 Re: dræbe? myrde? ihjelslå ? [Re: steffenlaursen]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Den skal jeg lige have uddybet Steffen..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68624 - 17/08/2006 00:07 Re: Skal mission forbydes? [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

Citat:
Ok..

Og hvad har det med mine holdninger at gøre??

Vil du ikke netop forbyde mission i Israel? På samme måde som mission er forbudt i de arabiske lande?

Til toppen 
#68625 - 17/08/2006 00:10 Re: Skal mission forbydes? [Re: ]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Citat:
Vil du ikke netop forbyde mission i Israel? På samme måde som mission er forbudt i de arabiske lande?

Jo.. Men mig bekendt sidder jeg ikke i regeringen i Israel?? At I har mulighed for at missionere (åbenbart), er vel kun rart for jer??
Jeg kan så erfare, at jeg ikke har frihed til at slappe af og vide, at der er folk der ikke hele tiden prøver at omvende mig og mit folk til en anden religion..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68626 - 17/08/2006 01:26 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
SimonKL
Bruger

Reg.: 01/03/2002
Sted: København SV
Citat:
Jeg er tidligere kristen, så jeg kender godt til konceptet.. Men det gør mig bare mere overbevist om, at den ikke holder..

Øv at du hoppede af vognen, du virker generelt fornuftig og velargumenterende, så du kunne være rar at have med på holdet . Jeg er bare mega overbevist om at treeningheden holder, og det er jeg udfra Bibelen citater som rammer det lige på kornet og så selvfølgelig det jeg føler i mit eget kristenliv. Men lad det nu ligge, det er ikke trådens emne, og vi bliver nok ikke enig om det sårn liige.

Citat:
det ikke er kristne som helhed, men missionærerne jeg har et problem med.. Og det er egentlig missionærer fra alle religioner..

Jeg kan godt se at det er drøn-irriterende at have missionærer løbende rundt og trænge sig på. Du nævner også nogle amoralske metoder som bliver brugt. Generelt er jeg dog for mission, jeg har selv været ude og missionere ifm et højskole ophold hvor der var sat en del tid af på den disciplin. Set udfra mit syspunkt så har alle folk der ikke har hørt om Jesus brug for at høre om ham. Livet varer ikke evigt og hvis folk slæber rundt på en misforstået forståelse af Guds, ifølge kristendommen, eneste frelsesvej, ja så kan jeg ikke for hurtigt komme ud af døren og afsted så disse mennesker ikke skal gå fortabt eller blot leve i uvidenheden om at de er elsket af deres skaber og Gud - at der er mening med livet osv osv.

Når det kommer til tværreligiøs mission så kan jeg heller ikke holde mig tilbage desværre... Jeg kan ikke holde med at opfordre dig til at komme tilbage til Jesus, bare fordi du er jøde og har en anden overbevisning. For jeg er stadig kristen og ønsker at du skal se Jesus som Bibelen fremstiller ham, frelser og Gud. Det håber jeg et eller andet sted du ikke dømmer mig, selvom det kan vise sig i konkret handling...

Citat:
Der er desværre nogen der benytter sig af amoralske metoder..

Ja, jeg skal ikke kræve du kommer i min kirke for at give dig noget at spise hvis du sulter. Det er heller ikke en særlig kristen indgang til mission, der må være nogen der har været lidt for ivrige... Det må naturligvis ikke ske.

Citat:
Jeg ved godt, at vi koliderer ved sammenstødet mellem kristne missionærer og jøder.. Jeg kan bare ikke acceptere at folk prøver at ødelægge den jødiske familie, ligesom jeg heller ikke ville forvente, at kristne er vildt imponerede over muslimer der omvender kristne.. Uden dog at have et problem med muslimer i almindelighed..

Nej jeg blir ikke ovenud begejstret over at høre når danskere bliver omvendt til Islam (ved ikke hvor mange personlige kristne der tiltrækkes af Islam). Jeg synes det er sørgeligt for Islam forkynder ikke syndernes forladelse gennem Jesus, og binder dermed mennesket i sin egen synd... men hvis en muslim bliver omvendt (ikke af en kristen, men af Gud. Kun Gud kan give mennesker troen på Ham!!) og hermed eventuelt udstødt af sin familie, så siger jeg halleluja, et menneske har fundet sin skaber og frelser og har fundet en ny familie i det kristne fællesskab. Hvis det er den jordiske konsekvens af et menneskes åndelige valg, so be it. Jeg mener disse bibelvers siger noget i den retning: (Jesus siger:)

Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for at bringe fred, men sværd. Jeg er kommet for at sætte splid mellem en mand og hans far, en datter og hendes mor, en svigerdatter og hendes svigermor, og en mand får sine husfolk til fjender. - Matt 10,34 - 37

og fortsætter:

Den, der har reddet sit liv, skal miste det, og den, der har mistet sit liv på grund af mig, skal redde det - Matt 10,39

Citat:
Jeg kan bare ikke acceptere at folk prøver at ødelægge den jødiske familie

Du ser jøderne som én familie og jeg de kristne som én. Jeg føler også den smerte når en kristen falder fra (har kun oplevet det nært en enkelt gang, men han fandt Gud igen senere i livet!) men når et menneske jøde, muslim, ateist eller hva får troen på Gud så er jeg jublende glad uanset hvor han kommer fra.

Men selvom mine holdninger virker uskyldige og personlige, så har de, ja, massiv konsekvens for din jødiske familie! Jeg ønsker at den skal kende Jesus og blive en kristen jødisk familie... jeg ønsker virkelig ikke at ødelægge jer, men at I skal se Jesus, igen, som frelser og Gud. sorry.....

Summa sumarum. Jeg forstår din frustration over kristne missionærer, især dem der virker blandt jøder i Israel. Jeg kender selv nogle kristne som arbejder gennem en organisation, som dog mest viser deres kristendom gennem humanitært arbejde og så smider de vist en flyer i lokale postkasser rundt om den kristne kirke (i Tiberias og Jerusalem især mener jeg). Men uanset hvad så håber jeg du forstår hvorfor mission er vigtigt i kristendommen og hvorfor vi gør det? Nej jeg forventer ikke du forstår, ved ikke om jeg ville... Jøder er også et emne for sig i Bibelen, I er jo Guds udvalgte folk mand! Det er vildt. Men jeg er ikke teolog og kan ikke lige komme med hele jøde og kristne forholdet så vi kan få alle svarene om hvordan vi skal se på hinanden som "folk"...

okay, jeg er begyndt at vrøvle lidt... hmm, jeg kan ikke rigtig finde en ordentlig afslutning på dette indæg andet end god nat Modsat muslimer tror vi jo på den samme Gud, så herfra Guds fred og sov godt!

"Hier stehe ich und kann nicht anders!
Gott helfe mir, Amen!
"
- Martin Luther

Til toppen 
#68627 - 17/08/2006 01:50 Re: Skal mission forbydes? [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

Citat:
Jeg kan så erfare, at jeg ikke har frihed til at slappe af og vide, at der er folk der ikke hele tiden prøver at omvende mig og mit folk til en anden religion..

Nu ved jeg ikke om man kan sammenligne. Men altså - det gør mig ikke mere urolig, hvis nogen prøver at omvende kristne end hvis der ikke var nogen. I sidste tilfælde ville kristne blot lulle sig i søvn; det ville ikke være bedre end at konvertere.

Til toppen 
#68628 - 18/08/2006 10:13 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
holbo
Bruger

Nu er alle kristne i princippet forpligtede på mission, så hvad du mener om evangelister, det mener du om kristne i almindelighed.

mvh.

Per

Til toppen 
#68629 - 18/08/2006 10:19 Re: Var Jesus så 'jødehader'? [Re: Kefas Ben-Adam]
holbo
Bruger

Som jøde burde du vide bedre end dette:
Citat:

Jeg tror man skal passe på med at sige, at Jesus selv promoverede jødehad, da vi ikke ved hvad Jesus reelt har sagt, hvad der er udeblevet fra evangelierne, samt om der er blevet manipuleret lidt med ordlyden i dem.

De skrifter, som er blevet overleveret i kristen sammenhæng har kørt efter jødiske principper. De er blevet læst og lært indenad i menighederne, så en forfalskning af Jesu ord ville være praktisk talt umuligt, for nogen ville have protesteret højlydt over det. Dødehavsrullerne indeholder desuden fragmenter af kristne skrifter, som næsten ord til ord er ens, så det er altså begrænset hvad der er ændret i indholdet af NT.

mvh.

Per

Til toppen 
#68630 - 18/08/2006 13:15 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: holbo]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hvis det er din holdning, så er det sådan.. Jeg vælger at lade den enkelte kristne tale for sig selv..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68631 - 18/08/2006 13:17 Re: Var Jesus så 'jødehader'? [Re: holbo]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej Holbo..

Citat:
Som jøde burde du vide bedre end dette:

Citat:

Jeg tror man skal passe på med at sige, at Jesus selv promoverede jødehad, da vi ikke ved hvad Jesus reelt har sagt, hvad der er udeblevet fra evangelierne, samt om der er blevet manipuleret lidt med ordlyden i dem.

De skrifter, som er blevet overleveret i kristen sammenhæng har kørt efter jødiske principper. De er blevet læst og lært indenad i menighederne, så en forfalskning af Jesu ord ville være praktisk talt umuligt, for nogen ville have protesteret højlydt over det. Dødehavsrullerne indeholder desuden fragmenter af kristne skrifter, som næsten ord til ord er ens, så det er altså begrænset hvad der er ændret i indholdet af NT.

Som jøde ved jeg, at der er ting der ikke stemmer, samt at nt er en samling af partiske tekster..
Jeg mindes ikke at have hørt om kristne tekster i dødehavsrullerne?? Ikke at det ændrer på mit syn på nt..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68632 - 18/08/2006 21:16 Re: Var Jesus så 'jødehader'? [Re: Kefas Ben-Adam]
holbo
Bruger

Du har ret i at NT er partiske tekster. Det samme gælder iøvrigt for alle de tekster, vi finder i Bibelen, dvs. altså også de jødiske skrifter. De blev kanoniseret efter flugten fra Jerusalem.

mvh.

Per

Til toppen 
#68633 - 18/08/2006 21:55 Oprindeligt emne i tråden: Våbenhvile i Libanon [Re: holbo]
Jonathan
Bruger

Jeg trykkede på tråden Våbenhvile i Libanon, som denne her tråd hedder og håbede på at de sidste inglæg her i tråden handlede om våbenhvile i Libanon.
Er det ikke bedre, at jer der vil diskutere andre emner end våbenhvile i Libanon benytter en anden tråd?
Mvh. Jonathan

Til toppen 
#68634 - 19/08/2006 22:14 Re: Var Jesus så 'jødehader'? [Re: holbo]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Citat:
Du har ret i at NT er partiske tekster. Det samme gælder iøvrigt for alle de tekster, vi finder i Bibelen, dvs. altså også de jødiske skrifter. De blev kanoniseret efter flugten fra Jerusalem.

Hvor vil du hen med dit svar??

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68635 - 20/08/2006 13:00 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
Nikolaj
Bruger

Kefas:
Citat:
Det virker desværre bare som om, at JF og Nikolaj ikke har fanget, at det ikke er kristne som helhed, men missionærerne jeg har et problem med..

Måske fordi du oprindeligt skrev det som om, det handlede om alle os kristne. At du så senere siger, at det var en fejl, og at det burde jeg selv have regnet ud, men at jeg nok bare var ude på at fordreje dine holdninger, det ændrer altså ikke på, at hvad du skrev, det skrev du, og sådan læste jeg det.

Guds fred
Nikolaj

Til toppen 
#68636 - 20/08/2006 13:14 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Nikolaj]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej Nikolaj..

Du tager et stykke tekst ud af konteksten og bestemmer min holdning og tanke bag, alene fra det stykke..

Godt arbejdet.. Det er et godt eksempel på hvordan man manipulerer med folks udtalelser, så man kan danne den mening om dem, som man gerne vil have om dem..

M"v"h..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68637 - 20/08/2006 13:49 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
Nikolaj
Bruger

Hej Kefas
Citat:
Du tager et stykke tekst ud af konteksten og bestemmer min holdning og tanke bag, alene fra det stykke..

Det var et klokkeklart udsagn. Det var ikke henvendt til kristne missionærer i Israel, men til »I kristne«. Og så læste jeg det sådan, fordi jeg forventer, at andre gør det samme, når de læser mine indlæg. Hvis jeg så har skrevet noget vrøvl, og folk svarer mig, som om jeg faktisk mente dette, så beklager jeg og forklarer, hvad jeg i virkeligheden mener, uden at lægge nogen til last for en misforståelse, som jeg selv var skyld i.
Citat:
Godt arbejdet.. Det er et godt eksempel på hvordan man manipulerer med folks udtalelser, så man kan danne den mening om dem, som man gerne vil have om dem..

Hvem siger, at jeg gerne vil have en mening om dig, som er, at du hader alle kristne? Ja hvem er det egentlig, der manipulerer og tillægger andre fordækte motiver?

– Nikolaj

Til toppen 
#68638 - 20/08/2006 14:44 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Nikolaj]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej Nikolaj..

Citat:
Det var et klokkeklart udsagn. Det var ikke henvendt til kristne missionærer i Israel, men til »I kristne«. Og så læste jeg det sådan, fordi jeg forventer, at andre gør det samme, når de læser mine indlæg. Hvis jeg så har skrevet noget vrøvl, og folk svarer mig, som om jeg faktisk mente dette, så beklager jeg og forklarer, hvad jeg i virkeligheden mener, uden at lægge nogen til last for en misforståelse, som jeg selv var skyld i.

Det var et "klokkeklart" udsagn der var hevet ud af konteksten og dermed fik en helt anden ordlyd.. Du havde ikke engang besværet dig med at citere den fulde ordlyd..

Citat:
Hvem siger, at jeg gerne vil have en mening om dig, som er, at du hader alle kristne? Ja hvem er det egentlig, der manipulerer og tillægger andre fordækte motiver?

Udfra din insisteren på, at du ikke har lavet en fejl i dit "fodarbejde", kan jeg kun komme frem til det resultat, at du vil have den holdning til mig.. Og det endog på trods af, at jeg efterhånden en del gange, har forklaret dig, at du har taget et udsagn ud af kontekst og fået en forkert opfattelse ud af det..

Ja, så tilgiv mig hvis jeg tager fejl, men du vedbliver altså med at vade i det, på trods af mine rettelser ihenhold til din forkerte opfattelse af holdningen bag mit udsagn..

Du burde måske tage dit ansvar som ordstyrer mere seriøst og huske jeres bud om, at man ikke skal læse ting ind i folks indlæg.. Det burde vel især gælde, når du har fået forklaret sammenhængen??

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68639 - 20/08/2006 14:49 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
Nikolaj
Bruger

Hej Kefas
Citat:
Du burde måske tage dit ansvar som ordstyrer mere seriøst og huske jeres bud om, at man ikke skal læse ting ind i folks indlæg.. Det burde vel især gælde, når du har fået forklaret sammenhængen??

Det synes jeg nu også, jeg gør, eftersom jeg har taget til efterretning, at du ikke mente, at alle kristne var løgnere og bedragere. Jeg vil bare ikke anklages for at have fordrejet dit indlæg, fordi jeg oprindelig forstod det sådan, som du skrev det. En fejl i dit indlæg er dit ansvar, ikke mit.

Guds fred
Nikolaj

Til toppen 
#68640 - 20/08/2006 14:54 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Nikolaj]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej Nikolaj..

Citat:
Det synes jeg nu også, jeg gør, eftersom jeg har taget til efterretning, at du ikke mente, at alle kristne var løgnere og bedragere.

Og grunden til at du vedbliver med at køre i det er??

Citat:
Jeg vil bare ikke anklages for at have fordrejet dit indlæg, fordi jeg oprindelig forstod det sådan, som du skrev det. En fejl i dit indlæg er dit ansvar, ikke mit.

Når du tager et stykke tekst ud af kontekst, citerer det uden at tage hensyn til sammenhængen og udleder en holdning af det, som du fastholder, så mener jeg at du fordrejer det.. Det er muligt at du mener at kunne læse en fejl i min tekst, men din udledning og tagen ud af kontekst, kan aldrig være min fejl..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68641 - 20/08/2006 19:49 Re: Var Jesus så 'jødehader'? [Re: Kefas Ben-Adam]
holbo
Bruger

Øøøh, ingen steder. Jeg bekræfter dig bare i, at Bibelens skrifter er partiske...

mvh.

Per

Til toppen 
#68642 - 20/08/2006 19:56 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
holbo
Bruger

Hvis nu tilfældet er, at alle andre også har forstået dig sådan, Kefas, så er du vel nødt til at bøje dig og erkende, at du havde skrevet det på en måde, så man kunne forstå det sådan.

Jeg opfattede det præcist som Nikolaj gjorde det og vil nu helt autonomt bede alle, som læser denne tråd og som har opfattet på samme måde som Nikolaj at give et praj om det. Det behøver ikke være alenlange indlæg. Blot et indlæg med teksten:

"Jeg har også opfattet det på samme måde som Nikolaj"

mvh.

Per

Til toppen 
#68643 - 20/08/2006 20:02 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: holbo]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej Holbo..

Citat:
Hvis nu tilfældet er, at alle andre også har forstået dig sådan, Kefas, så er du vel nødt til at bøje dig og erkende, at du havde skrevet det på en måde, så man kunne forstå det sådan.

Jeg opfattede det præcist som Nikolaj gjorde det og vil nu helt autonomt bede alle, som læser denne tråd og som har opfattet på samme måde som Nikolaj at give et praj om det. Det behøver ikke være alenlange indlæg. Blot et indlæg med teksten:

"Jeg har også opfattet det på samme måde som Nikolaj"

??

Det var da en underlig idé.. Skal vi så fremover, hver gang nogen er uenig om en ordlyd, stemme om hvad der er den rigtige??

Det er ikke om Nikolaj (eller andre) forstod det på den ene eller den anden måde, men Nikolajs trang til at holde fast i hans forståelse på trods af at jeg fortæller ham igen og igen, at det er forkert forstået.. Men det er måske noget du bifalder??

Meget meget underlige tanker du viser her..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68644 - 20/08/2006 20:11 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
holbo
Bruger

Ja, du kan jo tage som du vil, men jeg synes bare det er spild af tid at ligge og køre ping-pong om, hvorvidt du har skrevet noget, som af de fleste blev opfattet på en bestemt måde eller om Nikolaj bevidst har fordrejet dine udsagn for at give det en bestemt mening.

På denne måde kunne vi få afgjort, om det bare er Nikolaj eller om det faktisk er, fordi din måde at skrive på kun kunne give andre den opfattelse, som han skitserer.

mvh.

Per

Til toppen 
#68645 - 20/08/2006 20:18 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: holbo]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Citat:
Ja, du kan jo tage som du vil, men jeg synes bare det er spild af tid at ligge og køre ping-pong om, hvorvidt du har skrevet noget, som af de fleste blev opfattet på en bestemt måde eller om Nikolaj bevidst har fordrejet dine udsagn for at give det en bestemt mening.

På denne måde kunne vi få afgjort, om det bare er Nikolaj eller om det faktisk er, fordi din måde at skrive på kun kunne give andre den opfattelse, som han skitserer.

Nu er der vidst mig bekendt ikke nogen der er tvunget til at læse hverken mine eller Nikolajs indlæg.. Så ser du en diskution som ligegyldig skal det stå dig frit for, at lade være med at følge med i den..

At der er nogle der er enige med Nikolaj, gør det hverken rigtigt eller forkert.. Skulle vi afgøre enhver diskution på den måde, ville kristne generelt ende med at "vinde" diskutionerne herinde, da der er en overvægt af kristne.. Og at du så vælger at ville udstille folk, hjælper heller ikke på sagen..

Det tåbeligste ved dit indlæg (ja, jeg synes virkelig det er et tåbeligt indlæg) er, at det kommer på et tidspunkt hvor vi (Nikolaj og jeg) er ved at nå frem til en slutning.. Jeg er ved at komme frem til en forståelse af Nikolajs synspunkt og han er (forhåbentligt) ved at komme frem til en forståelse af mit synspunkt..

Så min opfordring til dig er: Bidrag med noget konstruktivt eller bland dig udenom..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68646 - 20/08/2006 20:22 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hør her, allesammen, jeg har et helt andet forslag:

Hvis ikke det er alt for frusterende for nogen af jer, kan vi så ikke grave et stort hul og på grund af det eventuelt utilstrækkelige bevismateriale kaste alle denne sags akter omhandlende hvem der måske/måske ikke misforstod hvem hvornår og hvorfor - og kaste jord over?

Der er alligevel ikke noget ved at blive dømt/frikendt på indicier, vel?
Og inden solopgang har alle vist alligevel glemt hvad sagen drejede sig om, tror jeg!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#68647 - 21/08/2006 09:46 Fair nok! [Re: kristina]
holbo
Bruger

Den køber jeg!

mvh.

Per

Til toppen 
#68648 - 21/08/2006 09:48 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: Kefas Ben-Adam]
holbo
Bruger

Jeg vil tro, du nok er sur, fordi vi er uenige, så jeg tager det ikke så højtideligt.

Men Kristina foreslår, vi lader det ligge og den er jeg med på. Var det dét??

mvh.

Per

Til toppen 
#68649 - 21/08/2006 16:49 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: holbo]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Citat:
Jeg vil tro, du nok er sur, fordi vi er uenige, så jeg tager det ikke så højtideligt.

Din mening er mig ligegyldig.. Jeg er ikke sur fordi folk er uenige med mig.. Så havde jeg ikke været herinde.. Jeg er irreteret fordi du lægger op til udstilling af en debatør.. Min reaktion havde været det samme om det havde været en anden..

Citat:
Men Kristina foreslår, vi lader det ligge og den er jeg med på. Var det dét??

Ja.. Frustrerende nok, kunne det havde været dét tidligere, havde vi været fritaget for dit underlige input..

Så med mindre du trænger til et sidste ord, bare for at markere dig, så synes jeg det skulle være dét..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68650 - 23/08/2006 20:34 Re: Mener du virkelig, Kefas, [Re: kristina]
Nikolaj
Bruger

Hej Kristina

Jeg vil have ret! – som det nok er gået op for nogen. Men okay, vi begraver den der.

Guds fred – både til dig, Kefas, Holbo og alle andre
Nikolaj

Til toppen 
#68651 - 24/08/2006 20:24 Kan ikke genkende emnet [Re: Nikolaj]
Jonathan
Bruger

Når jeg klikker på de to sidste sider i tråden Våbenhvile i Libanon dvs. side 9 og 10 kan jeg slet ikke genkende emnet.
Mvh. Jonathan

Til toppen 
#68652 - 24/08/2006 20:45 --- lige før lukketid! [Re: Jonathan]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Jonathan - du har ret, det er kørt lidt af sporet her.

Selv om jeg ikke har noget imod, at der i debatterne vokser sidegrene ud af trådene, som enhver nu kan blive inspireret til, så bliver det nemt lidt rodet og uoverskueligt, når det også, som her, kniber med disciplinen mht. at ændre på overskrifterne.
Det er bedst, hvis de tydeligt afspejler indlæggenes indhold.

Jeg vil derfor lukke tråden, selv om den kun er oppe på 92 indlæg.
Så kan man fortsætte våbenhvilen i en ny frisk tråd, hvis nogen har mere på hjerte herom!
.
For at I lige kan nå - hvis I har behov for det - at afslutte og hefte ende på denne tråd, så venter jeg med at lukke og låse til i morgen fredag.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#68653 - 24/08/2006 21:06 Re: --- lige før lukketid! [Re: kristina]
Jonathan
Bruger

Hej Kristina!
Jeg synes det er en god idé, at du lukker tråden her i morgen fredag.
Mvh. Jonathan

Til toppen 
#68654 - 25/08/2006 19:07 Re: trådlukning! [Re: Jonathan]
kristina
Ordstyrer
Bruger

... og så lukker vi!
På gensyn i nye tråde!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær