Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#68294 - 10/08/2006 15:50 Gud som hævner
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Café,

jeg læste på et andet kristent netsted, at "Gud skal være min hævner, ikke jeg."

Det stod i forbindelse med en snak om overgreb på børn, hvoraf nogle af deltagerne selv havde været udsat for dette på egen krop.

Så tænker jeg, ja jo, det hjælper jo nok at tænke på, at Gud vil hævne uretten en dag, men vil Han nu også det? Der er to muligheder, som jeg ser det:

1# Den pædofile bliver omvendt til kristen tro i løbet af sit liv, og så tilgives Han af Gud for sine overtrædelser og gives adgang til Paradiset.

2# Den pædofile bliver IKKE omvendt til kristen tro, og så straffes han i helvede i al evighed for sine overtrædelser, heriblandt de overgreb, han har begået mod barnet/børnene. Ikke for det alene straffes han, men OGSÅ for det.

Er der andre muligheder? Er det mulighed nr. to, man mener, når man siger, at Gud vil være "hans/hendes" hævner?

Jeg spørger Jer herinde, fordi jeg synes, at I kommer så tit med gode og fornuftige svar på spørgsmål. Og jeg er ikke aktiv bruger på det andet forum, derfor er mit spørgsmål postet herinde.

mvh
Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#68295 - 10/08/2006 17:31 Re: Gud som hævner [Re: tau]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Tau.

Ja, det kommer jo an på, om det går på den ene eller den anden måde.
Hvis personen omvender sig til Jesus, har Jesus allerede stedfortrædende båret straffen også for disse overgreb - som altså er blevet hævnet, kan man sige.
Han er også død for denne synd, hvis ikke personen omvender sig, men hvis han ikke vil tage imod den stedfortrædende forsoning, må han selv tage skraldet, så at sige, og går fortabt.
Jeg tror, at hovedpointen i sætningen "Gud skal være min hævner, ikke jeg" var, at vdk. ikke selv ville tænke på at hævne sig, men overlade sagen til Guds retfærdighed. Men nu har jeg jo ikke læst det i sammenhæng, så jeg gætter bare.

Mvh. Anne.

Til toppen 
#68296 - 11/08/2006 00:01 Re: Gud som hævner [Re: tau]
Maxtor
Bruger

Reg.: 28/03/2006
Gud hævner sig på onde mennesker og onde engle.Denne tråd høre ikke til i Andre emner!

http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=370

Til toppen 
#68297 - 11/08/2006 08:39 Re: Gud som hævner [Re: Maxtor]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Hej Maxtor,
Citat:
Denne tråd høre ikke til i Andre emner!

Hvor hører den så til? Hvis du har et bedre forslag, så kom med det for det tager altså ikke mange sekunder at flytte den...

Dit link: Husk at skrive en kort kommentar til hvad det indeholder! (for hundredeogsyttende gang....!)

Mvh

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 
#68298 - 11/08/2006 20:41 Re: Gud som hævner [Re: Maxtor]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Maxtor.

Hvad har en artikel om "det katolske indtog fra Guds folk, Sakristiet, Pinsekirken København" at gøre med emnet Gud som hævner?
Hvor vil du hen med at linke til den artikel, og hvad mener du selv om den?

Mvh. Anne.

Til toppen 
#68299 - 12/08/2006 04:34 Re: Gud som hævner [Re: AnnePande]
Maxtor
Bruger

Intet anne den var til TAU løven

Til toppen 
#68300 - 12/08/2006 04:53 Re: Gud som hævner [Re: anniesr]
Maxtor
Bruger

suk bibelen måske jeg ved ikke men tau er god til at så tvivl så jeg viser gerne folk frem tagryggen er meget krittisk men jeg er bange for at Kim og de der har fat i den lange ende.

Til toppen 
#68301 - 12/08/2006 12:01 Re: Gud som hævner [Re: Maxtor]
tau
Ordstyrer
Bruger

?? Hvad har Tagryggens artikel med mit indlæg at gøre?? Hvis du skal køre hetz (som jeg finder at din linkede artikel gør )mod RKK, kunne du måske starte en selvstændig tråd i stedet for at gøre det her, hvor emnet er et andet.

mvh.
Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#68302 - 12/08/2006 13:39 Re: Gud som hævner [Re: tau]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Tau, du skriver til Maxtor:
Citat:
Hvis du skal køre hetz (som jeg finder at din linkede artikel gør )mod RKK, kunne du måske starte en selvstændig tråd i stedet for at gøre det her, hvor emnet er et andet.

... hmm, nej, det ville jeg ikke mene var en god ide, heller ikke i en selvstændig tråd!!

Hetzkøring er nemlig ikke velkommen i nogen som helst tråd her i caféen!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#68303 - 12/08/2006 13:51 Re: Gud som hævner [Re: kristina]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej kristina

tak for det. Jeg bryder mig heller ikke om hetz mod nogen eller noget, men tænkte at jeg jo ikke kan/kunne forbyde nogen at gøre det.

Mvh
Tau.

Til toppen 
#68304 - 13/08/2006 14:01 Re: Gud som hævner [Re: tau]
anniesr
Bruger

Kære Tau,
Citat:
Jeg bryder mig heller ikke om hetz mod nogen eller noget, men tænkte at jeg jo ikke kan/kunne forbyde nogen at gøre det.

Nej, det kan du ikke... Men det kan og skal vi andre så godt vi overhovedet kan, så tak fordi du hjælper os med at holde øjnene åbne.
Med bolden kan man (stort set) lave alle de stunts man har lyst til, men manden holder man fingrene fra!

Mvh

(Leonard Cohen)

Til toppen 
#68305 - 13/08/2006 14:13 Re: Gud som hævner [Re: Maxtor]
anniesr
Bruger

Hej Maxtor,
Citat:
suk bibelen måske jeg ved ikke

Nej, det ved jeg heller ikke, så skal vi ikke bare lade tråden blive hvor den er?
Citat:
tau er god til at så tvivl

Det hedder: "JEG SYNES Tau er god til at så tvivl i MIT sind" Det kan du vel sådan set godt skrive. Spørgsmålet er, om du skal poste det. Et fact er i hvert fald, at hverken du eller andre brugere skal tale i den slags generaliserende vendinger om hinanden. Det er ingen steder på Café Thomas tilladt at ignorere bolden og gå efter manden - det gælder også for Tau, ligemeget hvor lidt mand hun er...
Citat:
tagryggen er meget krittisk men jeg er bange for at Kim og de der har fat i den lange ende.

Det er din holdning, og den må du gerne have, ingen forbyder dig det.
Men du skal (og det er ikke første gang jeg bliver nødt til at sige det) knytte en kommentar til de links du smider ud, så man kan se hvilken relation de har til debatten!!!

Jeg håber du forstod.
Mvh

(Leonard Cohen)

Til toppen 
#68306 - 13/08/2006 20:07 Re: Gud som hævner [Re: anniesr]
Maxtor
Bruger

Hej.Da jeg kan se rygklapperriet er ved at være til ende syntes jeg at det er på tide at få slået en ting fast.

Jeg er ikke på noget personligt HETZZ trip
Jeg læser folks indlæg og danner mig et indtryk af personen der efter lytter jeg til mit hjerte hvis jeg høre noget der fra som byder mig at reagere så gør jeg det.

Når jeg tackler nogen går jeg efter bolden hvis deres ben er i vejen er der fare for at de slår sig !

Mvh Peter

Til toppen 
#68307 - 13/08/2006 20:32 Re: Gud som hævner [Re: Maxtor]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Peter
Citat:
Jeg læser folks indlæg og danner mig et indtryk af personen
derefter lytter jeg til mit hjerte hvis jeg høre noget der fra som byder mig at reagere så gør jeg det.

Dit udsagn her får mig til at tænke på, i hvor høj grad vi egentlig kan have tillid til noget i vores eget hjerte?

Jeg har ikke tillid til mit, i hvert fald, men må hele tiden vende mig til Guds Ord , dvs. Jesus, når jeg har brug for hjælp og vejledning.

Hvis vi bygger på noget af vores eget, f.eks. vores hjerte, i stedet for at bygge på klippegrund, så er jeg bange for, at vi risikerer at bygge på "træ, hø og halm" ...

1.Kor,3: For ingen kan lægge en anden grundvold end den, der er lagt, Jesus Kristus Hvis nogen bygger på grundvolden med guld, sølv, ædelsten, træ, hø, halm, skal det vise sig, hvad slags arbejde enhver har udført. ...

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#68308 - 13/08/2006 20:37 Re: Gud som hævner [Re: kristina]
Maxtor
Bruger

Hvem mon bor i mit hjerte ?

Til toppen 
#68309 - 13/08/2006 20:52 Re: Gud som hævner [Re: Maxtor]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Der er ting, det er bedst ikke at udtale sig om..

Udover det, så vil jeg stadig mene, at din udtalelse om Tau var under lavmålet.. Du insinuerede at hun prøvede at så tvivl som folk.. Sådan som jeg læste det, anklagede du hende for at ville narre folk..

Ret mig hvis jeg tager fejl..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#68310 - 13/08/2006 20:59 Re: Gud som hævner [Re: Maxtor]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
Hej Peter,
Citat:
Jeg læser folks indlæg og danner mig et indtryk af personen der efter lytter jeg til mit hjerte hvis jeg høre noget der fra som byder mig at reagere så gør jeg det.

Når jeg tackler nogen går jeg efter bolden hvis deres ben er i vejen er der fare for at de slår sig !

Jeg forstår ikke hvordan du kan sige, at du danner dig et indtryk *af personen* og stadig hævder, at du går efter bolden.

Mvh. Steffen

Til toppen 
#68311 - 13/08/2006 21:21 Re: Gud som hævner [Re: Maxtor]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Peter, du stiller et helt hudløst spørgsmål:
Citat:
Hvem mon bor i mit hjerte ?

Mit lige så hudløse og klare svar er: Det véd jeg ikke.

Hvis jeg skal gætte:
Jeg tror, uden at kende dig, kun ud fra hvad du har skrevet her i debatten, at det der foregår i dit hjerte er en nådesløs og livslang kamp på liv og død ...

5.Mos. 30,19:
Jeg tager i dag himlen og jorden til vidne imod jer: Jeg har stillet dig over for livet og døden, velsignelsen og forbandelsen. Så vælg da livet ...

Jeg ønsker dig Guds velsignelse og har et opmuntrende ord til dig fra Matt. 12:

... den osende væge slukker han ikke,
til han har ført retten til sejr ..

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#68312 - 14/08/2006 11:32 Re: Gud som hævner [Re: Maxtor]
anniesr
Bruger

Hej Maxtor,
Citat:
Jeg er ikke på noget personligt HETZZ trip

Det er jeg glad for at høre.
Citat:

Det hverken kan eller vil jeg forbyde dig, men jeg vil påtale måden det sker på, når det bevirker at en bruger, ligemeget hvilken bruger, føler sig trådt på.

Men skal vi ikke lukke al den her snakken frem og tilbage, og komme retur til debatten?
Mvh

(Leonard Cohen)

Til toppen 
#68313 - 19/08/2006 07:21 Re: Gud som hævner [Re: tau]
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Kære Tau

nu kan jeg ikke huske hvor det står, men jeg mener at der står noget med at nok kan Gud tilgive, men vi undgår ikke at lide konsekvensen af det man gør.

er der nogen der ved hvor det står og hvordan det står?

Ole

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær