Hej Henriette,
jeg har selv arbejdet i Cafebussen i 1½ år - og du får lige et meget hurtigt pip, da jeg har lidt travlt på arbejdet. Men jeg håber, at du når at læse det, inden du drager afsted til Smuk-Festival.
- drop den dagsorden, der hedder: Jeg skal nå at sige så meget som overhovedet muligt. Det når man sjældent særlig langt med. Primært fordi at man så i overvejende grad ser de andre mennesker som mod-mennesker og som missionsobjekter.
- prøv i stedet at fortælle dig selv, at du gerne vil være et medmenneske for dem du møder. Lyt til dem, grin med dem, græd med dem - vær naturlig og afslappet uden at give køb på hvad du er og hvad du står for. Ofte vil det alene være et stort vidnesbyrd for andre mennsker: "Hey, jeg bliver ikke overfaldet af en kristen, der bare vil proppe Jesus ned i halsen på mig. Her er godt at være!" Du vil garanteret få masser af muligheder for at aflægge dit vidnesbyrd, svar på spørgsmål bede for mennesker osv. osv.
Ovenstående har jeg meget ofte selv praktiseret - og det kan varmt anbefales i stedet for at overfalde folk med traktater, spørgeskemaer osv.
Gud fred over tjenesten i Skanderborg
/B