Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#68240 - 09/08/2006 14:12 ud som evangelist...
Henriette
Bruger

Reg.: 06/06/2006
Sted: Holstebro
Hej med jer!
Jeg sidder her og er ved at pakke til skanderborg festival hvor jeg skal ud som sommer evangelist...
Jeg har forberedt mig lidt. Og der er et spørgsmål der bliver ved med at dukke op. Hvad er det vigtigste jeg skal have fortalt folk?
Jeg har tænkt meget, og jamen jeg vil så gerne jeg bare kunne nå at fortælle alt jeg ved. Men det kan jeg bare ikke.
Så nu vil jeg høre jer, hvad syntes i er det vigtigste? jeg har skrevet lidt ned på papir, men måske i kunne give nogle ekstra indput så det jeg har at fortælle bliver bedre...

Jeg har også tænkt over hvordan jeg skal indlede en samtale. Jeg har været med på natmission før og der er den nemmeste måde at tage en folder (folderen kader vi et kærestebrev) og så gi den til en forbipasserende og spørge om han eller hun vil have et kærestebrev, folk kigger og stopper op. Men sådan kan jeg jo ikke i skanderborg. Så hvordan gør jeg lige her?
jeg har ikke så mange ideer. Men lidt... Så nu er spørgsmålet her, hvordan vil i?
Lige nogle tanker herfra...

Henriette

"Men der er en Gud som jeg lover vil holde dig i hånden HVER gang du har problemer eller er bange, bed og snak med Gud og han vil styrke dig!"

Til toppen 
#68241 - 09/08/2006 14:57 Re: ud som evangelist... [Re: Henriette]
Nissen
Bruger

Reg.: 30/06/2006
Sted: Århus
Hej Henriette,
jeg har selv arbejdet i Cafebussen i 1½ år - og du får lige et meget hurtigt pip, da jeg har lidt travlt på arbejdet. Men jeg håber, at du når at læse det, inden du drager afsted til Smuk-Festival.

- drop den dagsorden, der hedder: Jeg skal nå at sige så meget som overhovedet muligt. Det når man sjældent særlig langt med. Primært fordi at man så i overvejende grad ser de andre mennesker som mod-mennesker og som missionsobjekter.

- prøv i stedet at fortælle dig selv, at du gerne vil være et medmenneske for dem du møder. Lyt til dem, grin med dem, græd med dem - vær naturlig og afslappet uden at give køb på hvad du er og hvad du står for. Ofte vil det alene være et stort vidnesbyrd for andre mennsker: "Hey, jeg bliver ikke overfaldet af en kristen, der bare vil proppe Jesus ned i halsen på mig. Her er godt at være!" Du vil garanteret få masser af muligheder for at aflægge dit vidnesbyrd, svar på spørgsmål bede for mennesker osv. osv.

Ovenstående har jeg meget ofte selv praktiseret - og det kan varmt anbefales i stedet for at overfalde folk med traktater, spørgeskemaer osv.

Gud fred over tjenesten i Skanderborg
/B

Til toppen 
#68242 - 09/08/2006 16:46 Re: ud som evangelist... [Re: Nissen]
Henriette
Bruger

Reg.: 06/06/2006
Sted: Holstebro
Hej Brian...
Vil lige be dig om at læse den besked jeg har sendt over personlige beskeder...
Henriette

"Men der er en Gud som jeg lover vil holde dig i hånden HVER gang du har problemer eller er bange, bed og snak med Gud og han vil styrke dig!"

Til toppen 
#68243 - 09/08/2006 16:57 Re: ud som evangelist... [Re: Henriette]
Nissen
Bruger

Reg.: 30/06/2006
Sted: Århus
Ok! - jeg vender tilbage i aften!

/B

Til toppen 
#68244 - 09/08/2006 18:14 Re: ud som evangelist... [Re: Nissen]
Child-of-God
Bruger

Reg.: 07/07/2006
Sted: -
Hej Henriette og Brian.

Henriette, jeg vil ønske dig alt muligt godt på din missionsfærd.
Brian, jeg synes du har fat i den helt rigtige ende, og det glæder mig enormt:

Citat:
... vil være et medmenneske for dem du møder. Lyt til dem, grin med dem, græd med dem - vær naturlig og afslappet uden at give køb på hvad du er, og hvad du står for. Ofte vil det alene være et stort vidnesbyrd for andre mennsker.

† Child-of-God †

Luk. 24,5 "Hvorfor leder I efter den levende blandt de døde?"

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær