0 registrerede () og
8
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#68149 - 08/08/2006 18:15
Kvinder 2006
|
Bruger
Reg.: 28/03/2006
|
Hej Jeusnet.Jeg kunne godt tænke mig at dele nogle tanker om kvinder.Da jeg er mand er jeg måske ude på tynd is. Jeg tænkte lidt over det den anden dag da jeg så en udsendelse om kvinder og rettigheder i mellem østen en kvinde/kvinder i Irak har fået dårligere kor end under Sadam lød budskabet kort. Under Sadam måtte kvinder køre bil gå i almindeligt tøj OSV. men nu er er der ikke styr på noget længre og fanatister styre gaderne.Grædende fortalte hun at de og stort set alle familier i Bagdad havde fået flyve sedler ind af døren om at hvis husets kvinder kørte bil gik i skole eller ikke var fuldt tildækkede ville de være mål og skal dræbes. Her i vesten er vi så stolte af vores ligestillede kvinder men mine tanker er så burde vi nu være så stolte.Eller bliver vi holdt for nar lige som den stakkels kvinde i Bagdad der troede at nu lysnede det forude men hun fik det stik modsatte I mine undersøgelser af elite kluben Bohemian Grove frimure logen og mange andre skjulte grupper har jeg haft travlt med at afsløre om muligt hvad deres planer er for dig og mig.Men den udsendelse fik mig til at se en ting mere HVOR ER KVINDERNE I DISSE MAGTFULDE/SYGE selvskaber i vesten. Hvorfor er der ingen kvinder i Frimure logen ? hvor er kvinderne henne i Kardinal staben ? Jeg er godt klar over at Kvinder bliver brugt som front figure af forskelige lande hvorfor mon? Men ved det runde bord hvor der virkelig tages beslutninger er der ingen kvinder at se,I ultra rigmands kluben Bohemian Grove er kvinder næsten fremstillede som lavere end dyr.De hygger sig hver midsommer med at brænde et menneske lignende offer af foran en 40 fod høj ugle som hedder Magog (ding dong vågn dog op) Her er medlems listen http://home.planet.nl/~reijd050/organisations/Bohemian_Grove_members_list.htmI det rige der kommer snart vil kvinder blive indsat som konger og præster over store områder og sand ligeret skal være en selvfølge.Det rige jeg snakker om er Jesus / Yahsua Guds søn's rige bibelens skrifter går i opfyldelse for vore øjne med stor hast men vi er stadig i nådens tid hvor al synd er vasket væk fra os hvis vi bare vil tro og tage Jesus ind i vores hjerter. Hvis der er nogle kvinder der ude der trænger til et varmt kristent fællesskab med andre kvinder kan jeg varmt anbefale den verdensomspændende fælleskirkelige forening Aglow her er et link http://www.aglow.dk/ Mænd er vist velkommen også en gang i mellem Må Gud bevare os alle og sætte os fri Mvh Peter (PS det fulde indlæg er i skraldespanden) snøft
|
|
Til toppen
|
|
|
#68150 - 08/08/2006 18:53
Re: Kvinder 2006
[Re: Maxtor]
|
Anonym
Anonym
|
Hej igen Peter.. Jeg tænkte lige, at jeg faktisk syntes jeg hellere ville svare på hele dit, i mine øjne "konspirations-prægede" indlæg Citat: Hej Jeusnet.Jeg kunne godt tænke mig at dele nogle tanker om kvinder.Da jeg er mand er jeg måske ude på tynd is. Super, det ser jeg intet galt i,.. men synes du egentlig dit indlæg følger den ide?... Citat: Under Sadam måtte kvinder køre bil gå i almindeligt tøj OSV. Og under Saddam hang man jøderne offentligt i lygtepælene.. etc Men nu er landet jo mere eller mindre i krig, så mon ikke det kan rette sig op når krigen er færdig?... Citat: Her i vesten er vi så stolte af vores ligestillede kvinder men mine tanker er så burde vi nu være så stolte.Eller bliver vi holdt for nar lige som den stakkels kvinde i Bagdad der troede at nu lysnede det forude men hun fik det stik modsatte Jeg synes bestemt vi kan være glade og "stolte" af ikke undertrykke kvinderne, sådan at de skal efterleve andre regler end mænd, men om der er reel ligestilling det tror jeg ikke helt på, og jeg synes heller ikke det skal være sådan... Der skal være kærlige og gensidig respekt mellem kønene, men vi kan ikke skabe ligestilling,.. Biblen ligger ikke op til det, og heller ikke fra Naturens side,.. Så hvordan definere vi så lige ligestilling,.. Ville ligeløn og ligeværd, ikke løse ligeså meget?... Men jeg mener vesten har god grund til at være stolte af en hel række ting (fx Champions League ) Citat: I mine undersøgelser af elite kluben Bohemian Grove Undskyld jeg siger det, men dine undersøgelser giver jeg ikke ret meget for, da de (dine undersøgelser) ofte basere sig på internetfilm og konspirationstanker, og faktisk ikke i mine øjne virker ret troværdige,.. og så synes jeg du hetzer frimurelogen for noget den ikke er... Tag istedet og læs lidt her om fx hvad logen i Dk er : Danske Frimurerorden For mig virker det ikke til at Logen har planer om at lave hele verden om til du ofte mener... Joppe, du må evt. spæde til med information hvis du lyster, siden du er indviet.... Citat: frimure logen og mange andre skjulte grupper har jeg haft travlt med at afsløre om muligt hvad deres planer er for dig og mig.Men den udsendelse fik mig til at se en ting mere HVOR ER KVINDERNE I DISSE MAGTFULDE/SYGE selvskaber i vesten. Mange skjultegrupper? Frimurerene er ikke skjulte, de har et optagelses ritual som ikke er offentligt og så har de et fællesskab som de ikke deler med offentligheden heller, det gør dem ikke til farlige, så er alle munkeordener også farlige?? Jeg kan ikke forstå man skal hetze logen heller fordi den er for mænd, det er i mine øjne noget humanistisk-ligestilling halløj som er blevet misforstået her!... Der findes også loger for kvinder og for begge køn.... Peter er du misundelige for du ikke blev optaget Citat: Jeg opfordre de Frimure her til stede at forklare Jesusnet hvorfor der ingen kvinder må være i deres klub ! Jeg opfordre dig til at lade være med at gøre dem til syndebukke for dine konspirationer, og så tager og læse lidt mere op på hvad logen er, og så acceptere deres forklaring... Kvinder er heller ikke accepteret i Mandeklostre eller på Herretoiltetter, men det vil du vel også angribe eller`??? Citat: Hvorfor er der ingen kvinder i Frimure logen ? hvor er kvinderne henne i Kardinal staben ?
Hvor er det så forbudt at have en klub for mænd?.. Hvorfor er der ingen kvinder på Real Madrids hold eller i Le Mans? Hvorfor er der ingen kvinder i bandet U2.. osv..
Fejlforstået Feminisme....
Jeg synes du sagde du havde studeret Frimurene,.. Hvilke bøger har du da læst, gider du ikke sige det for jeg synes det er tydeligt du ikke har studeret noget som helst.. sry for den udmelding i dit forum Annie Schjelde... 
Citat: I det rige der kommer snart vil kvinder blive indsat som konger og præster over store områder og sand ligeret skal være en selvfølge.Det rige jeg snakker om er Jesus / Yahsua Guds søn's rige bibelens skrifter går i opfyldelse for vore øjne med stor hast men vi er stadig i nådens tid hvor al synd er vasket væk fra os hvis vi bare vil tro og tage Jesus ind i vores hjerter
Står skrevet hvor?
Ikke flere kommentare fra min side hertil.. God dag til alle, og godt sommervejr........
Mvh Lars
Ps. Dette var mit oprindelige svar til første gange du postede indlægget, men svaret må vel stadig gælde og stadig kræve svar 
Jeg har klippet lidt i Lars svar, så det nu svarer til indlæg, det er et svar til. Annie
Ændret af Schjelde (09/08/2006 20:46)
|
|
Til toppen
|
|
|
#68151 - 08/08/2006 21:28
Kvinder & Frimureri (Re: Kvinder 2006)
|
Bruger
Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
|
Hej Peter Jeg væalger at springe det meste der har med Mellemøsten og kvindernes situation i Irak. Krigen i Irak er gået helt galt og jeg vil vente på at krigen er over før jeg begynder at dømme/rose det Irakiske samfund. Når det handler om frimureri vil jeg gerne svare. Hvis du har fler spørgsmål må du bare spørge. Jeg har studeret frimureri siden 1996 og blev selv frimurer for en del år siden. Jeg ved dog ikke om du vil acceptere mine svar da vi åbenbart ser frimureri på radikalt forskellige måder. Citat: I mine undersøgelser af elite kluben Bohemian Grove frimure logen og mange andre skjulte grupper har jeg haft travlt med at afsløre om muligt hvad deres planer er for dig og mig.Men den udsendelse fik mig til at se en ting mere HVOR ER KVINDERNE I DISSE MAGTFULDE/SYGE selvskaber i vesten.
Bohemian Groove ser jeg som en hyggeklub for mænd med penge. Lidt som Rotary. Elks Club og andre "gentlemans-clubs". Tag en tur til London en dag og undersøg hvor mange af disse klubber der findes. Bohemian Grove er ikke en frimurerloge og har ikke ret meget til fælles med frimureri. Det de har tilfælles er at de ikke har nogen som helst magt. Og hvorfor er der ikke kvinder i Bohemian Grove? Nok fordi at dem der grundlagde Bohemian Grove i 1872 ikke ville have kvinder med i deres klub. Det lå også i tiden. Og med traditionens hjælp har man beholdt det grundlæggende i klubben og derfor er der stadig ikke kvinder med.
Citat: Hvorfor er der ingen kvinder i Frimure logen ?
Fordi kvinder ikke var med da frimreriet startede i begyndelsen af 1700-talet. Da frimureriet grundlagdes lavede man nogle krav på medlemskab. Disse regler bruges stadig idag som en del af kriterierne for at afgøre om et logeselskab officiellt kan kaldes en frimurerloge. En loge der optager medlemmer der ikke opfylder disse krav, vil aldrig kunne anses som en frimurerloge. Reglerne er meget simple og afspegler den tidsånd der var da frimureriet startede:
1. Du skal være mand 2. Du skal vare voksen 3. Du skal have et godt rygte (idag skal du have en ren straffeattest) 4. Du sal være troende (I det system der er mest udbredt i Danmark skal du være kristen) 5. Du skal ikke være stavnsbunden. (idag betyder det at din private økonomi ikke skal sættes på spil for at være frimurer.)
Da frimureri bygger meget på tradition, så har man valgt at holde fast i disse krav. Det ville være lidt tåbeligt for frimureriet af gøre undtagelser for kravene da frimureriet ikke længere, ifølge frimureriet selv, ville være frimureri.
Derfor er der ikke kvindelige frimurer. I praktiken betyder det kun at kvinder ikke kan optages eller deltage i en optagelseceremoni (som kun er åben for de inviede). Kvinder kan dog vide alt om frimureriet. Min kone ved alt jeg ved. Hun kender ritualerne. Hun har selv været med til at øve dem de gange jeg har haft en rolle i ritualet. Hun har læst al "hemmelig" viden og information jeg har modtaget. Hun kender symbolernes betydning og kan frit tale om det med andre kvinder som er gifte med frimurere. Lidt "poppet" sagt så har min kone den samme grad som jeg har. Hun har bare ikke set ritualerne på plads i logesalen.
Citat: hvor er kvinderne henne i Kardinal staben ?
Før du bliver kardinal er du højst sansynlig ærkebiskop. Før du er ærkebiskop er du biskop. Før du er biskop er du præst. Den katolske kirke har ikke kvindelige præster.
Citat: Jeg er godt klar over at Kvinder bliver brugt som front figure af forskelige lande hvorfor mon? Men ved det runde bord hvor der virkelig tages beslutninger er der ingen kvinder at se,I ultra rigmands kluben Bohemian Grove er kvinder næsten fremstillede som lavere end dyr.De hygger sig hver midsommer med at brænde et menneske lignende offer af foran en 40 fod høj ugle som hedder Magog (ding dong vågn dog op) Her er medlems listen
Bohemian Grove tager pis (undslyld udtrykket) i deres "cremation of care" ritual. Et symbol på at de har ferie og kan "offre" alle deres forpligtelser og ansvar i et par uger. Det er det eneste ritual de har og den udføres én gang om året. Til sammenligning kan jeg sige at Den Danske Frimurerorden udfører 10 forskellige ritualer hver uge alene i ders bygning på Blegdamsvej i København. Bohemian Grove er en hyggeklub. Frimureri er en livstil.
Deres medlemsliste er imponerende. Men den overgår ikke medlemslisten for Pebble Beach Golfklub i Californien. Gad vide hvad de bestemmer når de tager 18 huller en eftermiddag. 
mvh.
Joppe
Religionsstuderende, Katolik, Frimurer
|
|
Til toppen
|
|
|
#68152 - 09/08/2006 00:00
Re: Kvinder & Frimureri (Re: Kvinder 2006)
[Re: joppe]
|
Bruger
|
Hej.Jeg meget imponeret over din ærlige post med det sagt så vil jeg lade det op til den enkelte at bedømme hvad de syntes om at Mr Ford Mr Bush Mr Arnold Mr Rockefeller stikker hovederne sammen hver sommer og slapper af og hygger sig med at brænde et menneske offer af foran Magog i bedste Baal stil mens 50 kutter og en yperste præst står og råber ukulte tekster ud over forsamlingen i bedste ferie stemning.
Man behøves ikke være religiøs troende eller andet for at få en lidt mærkelig smag i munden med den viden i rygsækken det var så min mening om det dan jeres egen.
Med hensyn til frimure logen så ved jeg godt at 95% af medlemerne mener det godt lige som dig Joppe men nu skal du ikke komme at sige at du ikke er blevet advaret i bliver naret prøv at spørge en der inde af høj rang hvad han ved om Rockchild og Adam Weishaupt og disses planer.
Måske nogle her er lidt mere forsigtige med at kalde det jeg siger konspirations terori frem over men det tvivler jeg nu på.Til dig Joppe vil jeg sige de første ritualer er rimlig uskyldige og de næste sikkert også de sidste er ikke for de er skruet sådan sammen at man ikke kan klare dem hvis man ikke er sand globalist og menneske hader og lige meget hvad de bilder dig ind om grad systemet så er der 33 grader ikke 11 Toni Blair er 33 grad frimure George Bush er 33 grad til dem der ikke viste det.
Tilsidst så var det nu ikke det min post var rettet imod men det fackt at Vestens kvinder er lige så bundet og uden for virkelig indflydelse som Iraks kvinder er.Jeg har måske fået det til at se ud som om at Sadam var en flink fyr dette var ikke min mening de er gået fra slemt til værre så og sige.Vestens kvinder græder bare ikke endnu som kvinden der fik mig til at skrive det her indlæg om kvinder.
Det er stadig væk år 1700 inden i hovedet på de få få få mænd der virkelig styre showet her på jorden.Adam Weishaupt er deres Mentor og satan deres Gud men fat mod og frygt ikke for de har tabt slaget Jesus har sejren.
Mvh Peter
|
|
Til toppen
|
|
|
#68153 - 09/08/2006 01:35
|
Anonym
Anonym
|
Hejsa Peter,...
Har du kikkedet på det link jeg sendte til dig? Der er en masse interviews hvor logen udtaler sig..
Mvh Lars
|
|
Til toppen
|
|
|
#68154 - 09/08/2006 07:45
|
Bruger
Reg.: 05/06/2003
Sted: København
|
Hvem er Rockchild??
Mvh
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#68155 - 09/08/2006 17:32
|
Bruger
Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
|
Citat: de første ritualer er rimlig uskyldige og de næste sikkert også de sidste er ikke for de er skruet sådan sammen at man ikke kan klare dem hvis man ikke er sand globalist og menneske hader
Hm...
I så fald foruroliger det mig, at du kender til dem...
Mvh. Steffen
|
|
Til toppen
|
|
|
#68156 - 09/08/2006 22:24
|
Bruger
|
Hej. Citat: Hej.Jeg meget imponeret over din ærlige post med det sagt så vil jeg lade det op til den enkelte at bedømme hvad de syntes om at Mr Ford Mr Bush Mr Arnold Mr Rockefeller stikker hovederne sammen hver sommer og slapper af og hygger sig med at brænde et menneske offer af foran Magog i bedste Baal stil mens 50 kutter og en yperste præst står og råber ukulte tekster ud over forsamlingen i bedste ferie stemning.
Vi kunne jo også overlade det til konspirationsteoretikere der ikke har lyst/evnen til at sætte sig ind i sagerne. Så kan deres vilde gætterier blive sandhed. Som eksempel kan vi tage det du skriver: "brænde et menneskeoffer" og "Råber okkulte tekster".
At lave en dukke som de kalder "Mr. Dull Care" (for at symbolisere det ansvar alle bærer i sin dagligdag) er ikke det jeg ser som et menneskeoffer. Et menneskeoffer er det du ser i kanibalismen, religiøse myter og eventyr.
Det de råber da de brænder dukken er "cre-MAY-shun". Ja, det kan for nogen læser som noget okkult. Men udtaler man det så hører man ordet "cremation" som er lige det de gør. De kremerer en Mr. Dull Care for at symbolisere at de nu har ferie.
Hvis du er interesseret i okkulte ritualer, vil jeg anbefalde at du undersøgte fx. Crowley og ikke en gentlemensclub i USA.
Citat: Man behøves ikke være religiøs troende eller andet for at få en lidt mærkelig smag i munden med den viden i rygsækken det var så min mening om det dan jeres egen.
Man burde få dårlig smag i munden hvis man dømmer uden at have nogen viden om det man dømmer
Citat: Med hensyn til frimure logen så ved jeg godt at 95% af medlemerne mener det godt lige som dig Joppe men nu skal du ikke komme at sige at du ikke er blevet advaret i bliver naret prøv at spørge en der inde af høj rang hvad han ved om Rockchild og Adam Weishaupt og disses planer.
Jeg er rimeligt sikker på at jeg ved mere om Adam Weishaupt end frimurere af høj rang. Grunden til at de ikke ved meget om ham, er fordi han ikke har noget med frimureri at gøre. Grunden til at jeg ved mere end dem er fordi jeg er religionshistoriker og har studeret en del omkring Adam Weishaupt. Konspirationsteoretikere har af en eller anden grund en fetish for denne Weishaupt. At han i midten af 1700-talet grundede "Bund der Perfektibilisten" (også kaldet Illuminati) og at han senere blev frimurer, må jo betyde at frimurerne styrer hele verden og er ude efter at skabe "a new world order". At Weishaupt blev smidt ud af frimureriet og at hans Illuminati gik i opløsning 12 år efter at den blev grundet, er historiske fakta konspirationsteoretikere har valgt at ignorere.
Citat: Måske nogle her er lidt mere forsigtige med at kalde det jeg siger konspirations terori frem over men det tvivler jeg nu på.Til dig Joppe vil jeg sige de første ritualer er rimlig uskyldige og de næste sikkert også de sidste er ikke for de er skruet sådan sammen at man ikke kan klare dem hvis man ikke er sand globalist og menneske hader og lige meget hvad de bilder dig ind om grad systemet så er der 33 grader ikke 11 Toni Blair er 33 grad frimure George Bush er 33 grad til dem der ikke viste det.
Nu har du desværre, for dit vedkommende, fuldstændigt blottet hvor lidt du ved om frimureri. Selv de mest simple og grundlæggende ting har du overset. Oven i det dømmer du mig for at være af lav rang, lav grad og uvidende om frimureriets ritualer.
1. Jeg har været frimurer en del år er er kommet videre fra de "første uskyldige" ritualer. 2. Jeg har studeret frimureriet i snart 10 år og har læst samtlige ritualer i alle de anerkendte systemer. 3. Den mest grundlæggende viden man skal tilegne sig før man begynder snakke frimureri er de forskellige systemer frimureri arbejder i. Forskellige dele af verden bruger forskellige grader. Det er er fælles er de første tre grader. Jeg vil gernje fortælle det lidt om det så du ikke kommer til at bruge den form for argumentation over for en frimurer igen.
De anerkendte Frimuriske systemer:
1)Det oprindelige system. Også kaldet det engelske system eller "Blue lodge". Består af 3 grader: Lærer-Svend-Mester. Det alle frimurer bruger og alle systemer har som grund. Lokale variationer kan forekomme.
Andre systemer kaldes "Højgradsystemer". Det er frivilligt om en frimurer går videre efter 3. grad til andre systemer.
2) Royal Arch. Et mere kristent system bestående af 4 grader det bygger videre på de første 3 grader. I alt 7 grader.
3) York Rite. Også kaldt det amerikanske system. Bygger videre på "Royal Arch". Efter 7. grad (den højeste i Royal Arch) kan man vælge mellem to 3-gradssystemer, et mere kristent end det ander. (eller tage begge gradssystemer efter hinanden) I alt 10-13 grader.
4) Scottish Rite. Kaldet skotsk frimureri, selv om den hører hjemme i USA. Meget udbredt i USA og England. Har ved først blik et kompliceret gradsystem med 30 grader ovenpå de 3 grundlæggede grader. I praktiken får man mange grader ad gangen (4-14), (15-16), (17-18), (19-32). 33. grad er en ren hæders- og embedsgrad. I alt 33 grader.
5.) Det svenske system, også kaldet Swedish Rite. Det system der er mest udbredt i Danmark og de nordiske lande. Er en ren kristen grad. Kun kristne kan blive optaget. Har to overbygningsdele til de grundlæggende grader 4.-6.grad og 7.-10. grad. 11. grad er en ren hæders- og embedsgrad. I alt 11 grader.
De forskellige grader i de foskellige systemer behøver ikke være de samme eller ligne hinanden. 10. grad i det svenske system adskiller sig meget fra fx. 10. grad i det skotske eller York Rite. Det der er fælles er at de første 3 grader er mer eller mindre ens.
I Danmark findes der tre anerkendte frimurersystemer. Den Danske Frimurerorden bruger det svenske system. Det Danske Frimurerlaug og Skt. Johanneslogeforbundet bruger variationer af det engelske system.
Så når du siger at frimureriet har 33 grader, så siger du ikke andet end at det findes et frimurersystem hvor der er 33 grader. Det er kun dem der er interesseret i det skotske system det kan få 33 grader.
Hvis man absolut skal afgøre hvor mange grader frimureriet har, så er svaret 3. Det er de tre første grader der er det egentlige frimureri. Alle grader højere end den 3. er fortolkninger og fordybelse i de tre første grader.
Bush er ikke, og har aldrig været frimurer. Han var, da han læste på universitetet, medlem af "Skulls & Bones" som ikke har noget med frimureri at gøre. Han har flere gange sagt han ikke er frimurer, og der er ikke noget loge i USA der vil stå frem og sige han er medlem (tro mig, det ville de hvis han var. Det ville være god reklame for mange amerikanere).
Blair har flere gange sagt at han ikke er frimurer. Grand Lodge og England, der er hovedsædet for frimureri har sagt at han ikke er frimurer. Grand Lodge of Scotland siger også han ikke er frimurer. Derfor kan jeg ikke se hvorfor han skulle være frimurer.
Citat: Tilsidst så var det nu ikke det min post var rettet imod men det fackt at Vestens kvinder er lige så bundet og uden for virkelig indflydelse som Iraks kvinder er.Jeg har måske fået det til at se ud som om at Sadam var en flink fyr dette var ikke min mening de er gået fra slemt til værre så og sige.Vestens kvinder græder bare ikke endnu som kvinden der fik mig til at skrive det her indlæg om kvinder.
Det er stadig væk år 1700 inden i hovedet på de få få få mænd der virkelig styre showet her på jorden.Adam Weishaupt er deres Mentor og satan deres Gud men fat mod og frygt ikke for de har tabt slaget Jesus har sejren.
Mvh Peter
Nu har du svinet frimureriet til i mange af dine tråde og derfor har jeg svaret på det du har sagt om frimureriet. Jeg kan godt se at det var kvindernes rolle i verden du ville snakke om. Hvis du havde holdt dig til det, ville det nok også være det vi ville svare på.
Derfor synes jeg vi skal adskille denne trå og oprette én hvor vi kan snakke frimureri og én hvor vi kan snakke kvindens rolle i Irak etc. Jeg kopierer dette svar og bruger det som en start på en ny tråd.
mvh.
Joppe
|
|
Til toppen
|
|
|
#68157 - 04/10/2006 13:43
|
Anonym
Anonym
|
Som et sidestykke til denne snak om loger. (ved ikke om nogen nævner det, har ikke læst alt) Kvinder har skam deres egne frimureloger.
Frimure tror ganske seriøst på at lucifer er Guds sande søn. Alt dette inkls. den katolske kirke er også blevet blandet sammen med den protestantiske kirke igennem tiderne og har skabt den karismatiske bevægelse. (det betyder i mine øjne ikke at alt er forkert i pinsekirken) Dette er ikke gisninger, dette er deres egne udtalelser i toppen af disse..”samfund”. De har biblen stående, men de har liggende koranen på deres alter, ikke i forbindelse med islam, men som symbol på at ”jesus ikke er guds søn”. Gud har givet os et frit valg...
Se ”total onslaught” lektionerne 1-5 på google video og få et godt indblik i dette, baseret på faktum og deres egne udtalelser og ikke gisninger. Se for dig selv at den katolske kirke er overdynget med okkulte symboler, verden over. F.eks. hvad laver symbolet på lucifer der rejser op af støvet efter han er blevet smidt ud af himlen, på alteret i den katolske kirke?
Se også bohemian grove indefra med skjult kamera på google video.
Ændret af MarcusM (04/10/2006 13:49)
|
|
Til toppen
|
|
|
#68158 - 04/10/2006 13:50
[Re: ]
|
Bruger
Reg.: 07/04/2003
|
Er det rigtigt?
Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)
|
|
Til toppen
|
|
|
#68159 - 04/10/2006 14:10
|
Anonym
Anonym
|
Nikolaj>> Synes man skal bedømme selv.
Jeg nævner kun ud af de faktum jeg bl.a. har set på lekionerne "total onslaught" ved professor Dr. Walter Veith.
Det betyder ikke jeg ikke tror på helbredelse eller tager afstand fra pinsekirken.
Jeg forsøger selv at sluge denne opdagelse, ikke nemt.
|
|
Til toppen
|
|
|
#68160 - 04/10/2006 14:23
|
Bruger
Reg.: 07/04/2003
|
Hej Marcus Citat: Jeg nævner kun ud af de faktum jeg bl.a. har set på lekionerne "total onslaught" ved professor Dr. Walter Veith. Det betyder ikke jeg ikke tror på helbredelse eller tager afstand fra pinsekirken.
Jeg er da personligt rimelig skeptisk overfor pinsekirken og »helbredelsesmøder«, men jeg behøver ingen konspirationsteori til at underbygge det med. Citat: Jeg forsøger selv at sluge denne opdagelse, ikke nemt.
Måske heller ikke nødvendigt. Jeg har ikke tænkt mig at gøre forsøget, i hvert fald.
Guds fred Nikolaj
Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)
|
|
Til toppen
|
|
|
#68161 - 04/10/2006 14:26
[Re: Nikolaj]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
|
Hej Nikolaj har aldrig hørt om satans symbol på katolske altre. Som regel er altret fuldstændig tomt (bortset fra et XP kors symbol evt.), når der ikke er en Messe igang. Når Messen er igang, ligger Bibelen på en læsepult/plade, og vin og brød står i to bægre. Og så præstens fingre er også på altret, når han holder ved altret og knæler for Kristus...(ja ja..ku ikke lade være, har svært ved at tage dele af denne tråd seriøst..)..  mvh
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
|
|
Til toppen
|
|
|
#68162 - 04/10/2006 15:01
[Re: Nikolaj]
|
Anonym
Anonym
|
Symbolet af lucifer der rejser sig op af støvet vises med en fulg der rejser sig op af støvet, ved ikke hvad denne fulg hedder på dansk. Konspriationsteori?? man kan kalde alt for en "konspirationsteori" - jeg henviser kun til et foredrag. "total onslaught 5" på google video. Man kan selv se billederne af denne fulg der rejser sig af støvet på alteret, se heksekorset på gulvet og frimurer symboler hist og her. Man kan selv se visse personer han citerer og deres doktriner i alskens logesystemer. Jeg mener Dr. Walter Veith holder sig til klare faktum og Guds ord og som den protestant han er.
Nikolaj> Nej jeg siger ikke alt dette er en absolut nødvendighed at vide.
Man kan kalde al undervisning for en konspirationsteori=sludder - hvis det viser mere end man snakker om på TV.
|
|
Til toppen
|
|
|
#68163 - 04/10/2006 15:14
[Re: tau]
|
Anonym
Anonym
|
i al respekt ..jeg siger ikke det er sådan i din kirke. Dr. Walter Veith viser den katolske kirke i london og en anden i rom.
Guds fred ved korset til alle.
|
|
Til toppen
|
|
|
#68164 - 04/10/2006 15:37
|
Bruger
Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
|
Hej Marcus, Citat: Symbolet af lucifer der rejser sig op af støvet vises med en fugl, der rejser sig op af støvet, ved ikke hvad denne fulg hedder på dansk.
Kan det ikke være fugl Fønix som er afbildedet? Historien med den, er jo også at den bryder i brand, men rejser sig af asken... En slags evighedsmekanisme.
Men at den skulle være et symbol på Satan har jeg godt nok aldrig hørt  Jeg kommer mere til at tænke på opstandelsen, faktisk - du ved, håbet der rejser sig af asken og overvinder døden...
der står lidt om fugl Fønix på dansk wikipedia her og noget lidt mere omfattende på engelsk her
Mvh
There is a crack in everything, that's how the light gets in. (Leonard Cohen)
|
|
Til toppen
|
|
|
#68165 - 04/10/2006 21:58
[Re: anniesr]
|
Anonym
Anonym
|
Fønix fuglen jep. Jeg har kun citeret hvad Dr. Walter Veith siger i hans foredrag. Jeg har ikke forstand på det. På http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=441 ca. midt i artiklen, kan du også se en forklaring om hvad Fønix fuglen symbolisere. Citat: B. Fønix Fuglen har megen symbolik omkring sig. Men i bund og grund er den et billede af Satan. Både Kong Henry d. 7. og som på billedet, hans barnebarn Elizabeth d. 1., havde fønixen som deres emblem
Ændret af MarcusM (04/10/2006 22:25)
|
|
Til toppen
|
|
|
#68166 - 04/10/2006 22:11
|
Bruger
Reg.: 17/12/2004
|
Okaay... den tolkning har jeg godtnok aldrig hørt før. Prøv og check wikipedia: Citat: Although descriptions (and life-span) vary, the phoenix (Bennu bird) became popular in early Christian art, literature and Christian symbolism, as a symbol of Christ, and further, represented the resurrection, immortality, and the life-after-death of Jesus Christ.
Originally, the phoenix was identified by the Egyptians as a stork or heron-like bird called a benu, known from the Book of the Dead and other Egyptian texts as one of the sacred symbols of worship at Heliopolis, closely associated with the rising sun and the Egyptian sun-god Ra.
Det nærmeste man kommer er:
Citat: In the practice of Demonolatry one demon is called Flereous and referred to as "The Phoenix who Rises From the Ashes."
Dr. Walter Veith aner åbenbart ikke hvad han snakker om - han er bare endnu en paranoid konspirationsteoretiker, som har set sig sur på katolikkerne.
TRO IKKE PÅ ALT HVAD DU LÆSER PÅ INTERNETTET. 
Mvh. Steffen
Ændret af steffenlaursen (04/10/2006 22:14)
|
|
Til toppen
|
|
|
#68168 - 06/10/2006 08:46
Re: Kvinder 2006 (Total Onslaught & Frimureri)
|
Bruger
|
Citat:
Frimure tror ganske seriøst på at lucifer er Guds sande søn. Alt dette inkls. den katolske kirke er også blevet blandet sammen med den protestantiske kirke igennem tiderne og har skabt den karismatiske bevægelse. (det betyder i mine øjne ikke at alt er forkert i pinsekirken) Dette er ikke gisninger, dette er deres egne udtalelser i toppen af disse..”samfund”. De har biblen stående, men de har liggende koranen på deres alter, ikke i forbindelse med islam, men som symbol på at ”jesus ikke er guds søn”. Gud har givet os et frit valg...
Det er helt vidunderligt at Leo Taxils bedrag stadig lever i bedste stil 
For mer om Leo Taxil, se http://www.masonicinfo.com/taxil.htm
Citat:
Se ”total onslaught” lektionerne 1-5 på google video og få et godt indblik i dette, baseret på faktum og deres egne udtalelser og ikke gisninger. Se for dig selv at den katolske kirke er overdynget med okkulte symboler, verden over. F.eks. hvad laver symbolet på lucifer der rejser op af støvet efter han er blevet smidt ud af himlen, på alteret i den katolske kirke?
Ja, når en 7. dagadventist, der har set lyset ved at læse åbenbaringens bog, går løs er der ikke mange der kan slippe godt fra det 
Jeg kunne, som katolik, skrive meget kritik om manden. Jeg kunne, som religionshistoriker, skrive meget kritik om manden. Jeg kunne, som frimurer, skrive meget kritik om manden og jeg kunne, som et menneske med en lille smule sundt fornuft, skrive meget kritik om manden. Men jeg vil holde mig til nogle enkelte ting og afvente en evt. diskussion.
Manden har en del problemer med historie, mytologi, forskel på fakta og myter og symbolik. Men har har jo opfattelsen af at så længe man ikke tror på det han tro, så dyrker man djævlen.
Det vat et meget spændende foredrag hand holdt (jeg har indtil videre kun set det afsnt der omhandlede "hemlige selskaber"). Jeg glæder mig meget til at se det afsnit hvor han afslører at det at dyrke sport er det samme som at dyrke djævlen. 
Citat: Se også bohemian grove indefra med skjult kamera på google video.
Det var jo ikke meget at se. Gad vide hvorfor han afbrød filmen før ceremonien gik igang. Måske passede virkeligheden ikke med hans fremstilling.
mvh.
Joppe
|
|
Til toppen
|
|
|
#68169 - 06/10/2006 09:10
symboler
|
Bruger
|
Hej
Symboler har ofte mange betydninger. Fønix var i den tidlige kristendom et symbol på opstandelsen. Senere s.k. lærde teologer har lagt anden betydning i det. Uanset hvad, så må man se symbolens mening udfra dem der bruger det.
Man vil jo næppe bruge den egyptiske forklaring på korsets symbol, når man skal fotælle hvad et kors i en kristen kirke betyder.
mvh.
Joppe
|
|
Til toppen
|
|
|
#68170 - 06/10/2006 09:28
Re: symboler
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Joppe, du skriver Citat: Symboler har ofte mange betydninger. Fønix var i den tidlige kristendom et symbol på opstandelsen. Senere s.k. lærde teologer har lagt anden betydning i det. Uanset hvad, så må man se symbolens mening udfra dem der bruger det.
Man vil jo næppe bruge den egyptiske forklaring på korsets symbol, når man skal fotælle hvad et kors i en kristen kirke betyder.
Fint, at du fik sat ord på dét!
Symboler misbruges i stor udstrækning. De har ingen anden betydning, end den, som der generel enighed om at tillægge dem i den kultur og den tid, vi befinder os i vi.
Således mener jeg også, det er symbol-misbrug at kalde det hedensk at holde jul. Juletræer er kun hedenske, hvis de fleste er enige om, at det er de altså! 
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#68171 - 07/10/2006 18:02
Re: symboler
|
Anonym
Anonym
|
Hej Joppe, Jeg skal lige rette noget til alle, jeg sagde katolske kirke i London og Rom, jeg mente den protestantiske kirke i London, som dr. walter veith viser billeder fra inkls. en katolsk i rom. Der viser han (london) også frimurer logoet bestående af passer og lineal, samt katolske symboler. Men jeg har set 5 lektioner så hvilke det er, er jeg forvirret om. Anbefaler nr. 5. Jeg respektere dig for at du i det mindste så et af hans foredrag inden du kommenterede  Ja du har ret i at man kan tillægge et symbol enhver betydning efter ens eget hjertes tro(sagt på en anden måde). Og det er jo heller ikke afgørende. Og dog, det har jeg svært ved at sige om korset - der er også et åndeligt spørgsmål og min personlige holdning er netop at det ikke er afgørende for det enkelte menneske hvilket "system" man tilhøre, så længe man holder sig til korset som sit fundament. Jeg mener nu dr. walter veith holder sig til Guds ord og kun citere hvad folk har sagt og er saglig - men al respekt for din holdning. Han nævner dog at det kun er de øverste i disse loger der er klar over alt dette - om han har ret, ved kun Gud. Jeg tror vist du har set noget extra materiale fra selve filmen "inside the bohemian grove", hele ceremonien bliver vist på denne film. Men jeg ønsker slet ikke at sætte et dårligt lys på nogen som helst, jeg har kun nævnt alle disse ting fordi det er kommet meget bag på mig det hele. Jeg tror ikke på alt hvad jeg høre og ser og læser og naturligvis kan dr. walter veith ikke have ret i ALT hvad han siger, men mener dog ikke han set sig sur på nogen og derved ønsker at hænge diverse systemer ud. Alle kirker får en bredside af ham også min egen pinsekirken/karismatiske bevægelse. Vh.
Ændret af MarcusM (07/10/2006 18:08)
|
|
Til toppen
|
|
|
#68172 - 08/10/2006 10:49
Re: symboler, bedrageri, løgne
|
Bruger
|
Hej Marcus Citat:
Jeg skal lige rette noget til alle, jeg sagde katolske kirke i London og Rom, jeg mente den protestantiske kirke i London, som dr. walter veith viser billeder fra inkls. en katolsk i rom. Der viser han (london) også frimurer logoet bestående af passer og lineal, samt katolske symboler. Men jeg har set 5 lektioner så hvilke det er, er jeg forvirret om. Anbefaler nr. 5.
Det er jo fuldstændigt ligegyldigt at vise et sammenhæng i brugen af symboler mellem forskellige grupper, når man ikke ved hvad symbolerne betyder.
Citat:
Jeg respektere dig for at du i det mindste så et af hans foredrag inden du kommenterede  Ja du har ret i at man kan tillægge et symbol enhver betydning efter ens eget hjertes tro(sagt på en anden måde). Og det er jo heller ikke afgørende. Og dog, det har jeg svært ved at sige om korset - der er også et åndeligt spørgsmål og min personlige holdning er netop at det ikke er afgørende for det enkelte menneske hvilket "system" man tilhøre, så længe man holder sig til korset som sit fundament.
Det er meget afgørende, når man prøver at bevise et sammenhæng mellem to grupper ved at henvise til symboler. Det er dybt useriøst når man så lægger sin egen tolkning af symbolet, eller en tolkning der passer det man prøver at bevise, for at argumentere for sin sag.
Der findes gamle religioner hvor en ring symboliserer det onde. Betyder det så at alle der har en ring på fingeret dyrker den kristne satan? Næppe. Det er pinligt at en person med en dr. Titel kan tillade sig at være så uvidenskabelig. I bedste tilfælde ved han ikke bedre. I værste tilfælde ved han godt at han er langt ude og er udelukkende en løgner og bedrager.
Citat:
Jeg mener nu dr. walter veith holder sig til Guds ord og kun citere hvad folk har sagt og er saglig - men al respekt for din holdning.
Nu mener jeg ikke at løgn og bedrag er Guds ord. Dr. Veith kommer ofte med citater fra Albert Pikes ”Morals & Dogmas”, som han siger er meget svær at få fat i. Bogen ligger på nettet og hvem som helst kan slå op i den. Vil man have den i trykt form, så findes der et hav af boghendler der sælger den. Hvorfor vil han at man skal tro at den er svær at finde? Er det måske fordi det han citerer slet ikke står i bogen, men er taget fra en anden bog? Er dr. Veith, endnu engang, ude efter at bedrage os? Kender man bare en lille smule til frimureriets historie, så kender man navnet Leo Taxil (se linket i mit andet svar). Taxil brugte 12 år i slutningen af 1800-talet på at sprede de vildest historier og løgne om frimureriet. Hovedtemaet i hans kritik var at frimurerne dyrkede Baphomet, Lucifer, Satan etc. Som bevis brugte han falske citater fra Albert Pikes bog ”Morals & Dogmas”. I 1897 indkaldte Taxil alle interesserede til den største afsløring omkring frimureriet nogensinde. Da folk mødte op i Paris kom den store afsløring. Taxil afslørede at han i alle disse år havde snydt folk. Alt han havde skrevet var løgn og citaterne var falske. Grunden til hans fupnummer var, at han ville vise at folk troede på hvad som helst omkring frimurerne.
De citater dr. Veith kommer med, er ikke fra Albert Pikes bog, men er de citater Taxil fabrikerede for at vise at frimurere var satanister.
Igen må man spørge om dr. Veith virkelig er så dum at han ikke var klar over det, eller om han bevidst var ude efter at bedrage os? Jo mere jeg ser og læser af dr. Veith, så gælder jeg til det sidste.
Citat:
Han nævner dog at det kun er de øverste i disse loger der er klar over alt dette - om han har ret, ved kun Gud.
Ja, og det er en direkte løgn. Det er en løgn som konspirationsteoretikere har brugt helt tilbage til Leo Taxils tid, for at komme af med konkurrence. Hvis man siger at det kun er de højeste der ved dette, så kan konspirationsteoretikerens tilhængere afvise al kritik fra folk der ved noget om emnet. Det sjove er at Pike’s litteratur, som dr. Veith siger er bevis, er noget enhver kan få fat i. Hvis det nu kun var de højeste der kendte disse ting, tror jeg ikke man ville kunne låne bøgerne på nærmste kommunebibliotek.
En anden ting der fuldstændigt afviser hans påstand, er at det man lærer i de højeste grader ikke udelukkende er for dem der har graderne. Dr. Veith bruger hele tiden det skotske system hvor 33. grad skulle være det højeste i frimureriet. Men jeg, som slet ikke er med i det skotske system, er blevet medlem af ”Scottish Rite Research Society” og har adgang til alle ritualer og information – helt op til 33. grad. Grunden er at jeg har interesseret mig for frimureri i 10 år og har forsket meget i emnet. Så det at kun de øverste i logerne er klare over alt dette, er en gammel cliché som man ikke kan tage seriøst. Seriøse forskere brugere det ikke. Bedragere bruger det konstant.
Citat:
Jeg tror vist du har set noget extra materiale fra selve filmen "inside the bohemian grove", hele ceremonien bliver vist på denne film. Men jeg ønsker slet ikke at sætte et dårligt lys på nogen som helst, jeg har kun nævnt alle disse ting fordi det er kommet meget bag på mig det hele.
Ritualerne til Bohemian grove er ikke svære at få fat i hvis man ved hvor man skal lede. Dr. Veith stopper klippet lige før selve ritualet går i gang. Havde han vist det hele, så ville en stor del af hans argumentation smuldre. I mine øjne er det et klart tegn på bedrageri og manipulation.
Citat:
Jeg tror ikke på alt hvad jeg høre og ser og læser og naturligvis kan dr. walter veith ikke have ret i ALT hvad han siger, men mener dog ikke han set sig sur på nogen og derved ønsker at hænge diverse systemer ud. Alle kirker får en bredside af ham også min egen pinsekirken/karismatiske bevægelse.
Det kan godt være at han ikke har set sig sur på nogen og dermed ikke har et motiv for at svine andre til. Det vil jeg ikke på nogen måde afvise. Det jeg tror han er ude efter, er opmærksomhed. Hvad jeg kan forstå har hans konversion til kristendom givet ham problemer som professor i zoologi, da han nu afviser al videnskab der går imod hans tro. I mine øjne prøver at få status i kristne kredse, ved at komme med div. afsløringer og kritik. Problemet er hans taktik. Sjovt nok bruger han samme taktik som Leo Taxil. Han ved at mange kristne ikke er kritiske så længe man siger man taler Guds ord. Hvis man så også er karismatisk og kommer med de vildest afsløringer, så er folk slet ikke kritiske. Men for dem der kender noget om emnet og kender noget til den måde konspirationsteknikere arbejder, så skriger det hele af bedrag.
…..og så er spørgsmålet hvem der er de rigtigte ”satanister”: dem der laver uskyldige ting i det skjulte eller dem der spreder løgn og bedrag i det åbne?
Mvh.
Joppe
|
|
Til toppen
|
|
|
#68173 - 11/10/2006 23:54
|
Bruger
|
Jeg tror på Jesus er Guds søn om i vil høre eller ej.Til dem der har øre at høre med så er deres symboler BLA.En passer med er v under og en pyramide med et øje i toppen.Målet er en verden en verdens hersker en gud deres gud dette er ikke konspiration men en bibelsk profeti kald bare den K ordet hvis du tør.
Jeg vidner om Guds ord bibelen og dennes profetiske ord som går i opfyldelse med joppe på højre eller venstre side af herren på den sidste dag.Ja Frimure bevægelsen er et satanisk skalkeskjul de ting jeg har vist jer er hvad i gør det til døm selv gid Gud må åbne jeres øjne.
Der er 32.000 fremtids forudsigelser i bibelen find selv ud af hvor mange % af disse der er sket!!
Der er stadig tid til at åbne sit hjerte for JESUS alle mennesker er født med lidt tro og alle mennesker har mulighed for at blive frelst ligegyldig hvad du så har bedrevet er der håb for dig alt der forlanges er tro og et ærligt forsøg på at leve der efter.
Dem der kommer sidst ind i himelen skal stå først og dem der kom først skal stå til sidst og mange med religiøse gerninger bag sig kender Jesus slet ikke så tyg lidt på det før du skriver den næste lange lange religiøse udredning af det der egentligt er såre simpelt.
Mvh Peter
|
|
Til toppen
|
|
|
#68175 - 24/10/2006 07:46
|
Anonym
Anonym
|
Citat: "Thi der er intet skjult, som ikke skal blive åbenbaret; ej heller er noget gemt hen, som ikke skal blive kendt og komme frem i lyset"
Lukas 8:17
Ændret af MarcusM (24/10/2006 07:50)
|
|
Til toppen
|
|
|
|