Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#68132 - 07/08/2006 17:09 Artikel om kristendom
Jaric
Bruger

Reg.: 30/04/2004
Sted: Albertslund
Ja, jeg skal så skrive en kort artikel / et kort indlæg under titlen 'hvad er kristendom' til en vens hjemmeside. Det skal ikke være forkyndende, men oplysende, til nogen som overhovedet ikke ved noget som helst om kristendom. Og så skal det helst ikke fylde 10 sider.

Det er noget af en opgave, og jeg ved heller ikke helt hvor jeg skal starte henne, så jeg ville høre om nogen her havde nogen punkter som de mente var absolut nødvendige at få med, og hvad der er vigtigst at forklare?

På forhånd tak..

(c)Jars of Clay: "I'm enough a cynic to believe."

Til toppen 
#68133 - 07/08/2006 17:33 Re: Artikel om kristendom [Re: Jaric]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Hej Jaric,
Nu ved jeg ikke hvad din tidsfrist siger, men jeg vil gerne anbefale en bog jeg synes kommer godt rundt om emnet - "Dette er Kristendom" af C.S. Lewis. Det er nok lige dele oplysning og apologetik, men du kan jo sortere i det...

Derudover er et trick jeg selv har brugt når jeg skulle lave noget lignende, at finde diverse kristelige foldere der ligner det jeg skal lave, og så snuppe de bedste vinkler og vendinger, samt tilføje hvad jeg selv synes der mangler
Det var det praktiske.

Til indholdet:
Det, efter min mening, centrale og vigtigste: Gud blev menneske. Vi blev skabt til fællesskab med Gud, synden ødelagde det, Jesus genoprettede det. Troen alene, Nåden alene, Kristus alene. Måske lidt historiske fakta?
Tja - jeg begynder at kunne følge din frustration, for der er allerede meget mere der presser sig på og gerne vil med - men jeg ved jo ikke hvor langt det skal være.

Med ønske om god skrivelyst - Annie

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 
#68134 - 07/08/2006 17:43 Re: Artikel om kristendom [Re: anniesr]
Nissen
Bruger

Reg.: 30/06/2006
Sted: Århus
Hej Schjelde

Du skriver:
Citat:
men jeg vil gerne anbefale en bog jeg synes kommer godt rundt om emnet - "Dette er Kristendom" af C.S. Lewis. Det er nok lige dele oplysning og apologetik, men du kan jo sortere i det...

Det er måske lidt drilsk af mig, men den hedder faktisk kun "Det er kristendom".

Man kan ydermere få fat i denne aldeles fremragende bog for kun 9 kr. hvis man melder sig ind i Skandinavias bogklub. Se mere her!

Mvh
/B

Til toppen 
#68135 - 07/08/2006 17:53 Re: Artikel om kristendom [Re: Nissen]
Jaric
Bruger

Takker for svaret - en bog af Lewis, det skulle jeg overveje, jeg har læst en del af hans bøger allerede (narnia, men stadig;))

Men ja, jeg vil helst ikke skrive mere end 3 a4 sider, for ikke at kede eventuelle læsere af artiklen ihjel

Til toppen 
#68136 - 07/08/2006 18:01 Re: Artikel om kristendom [Re: Jaric]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej jaric - hvad med denne her introduktion til kristendom?

inTRO : Hvad er Kristendom?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#68137 - 07/08/2006 18:10 Re: Artikel om kristendom [Re: kristina]
Jaric
Bruger

Hej Kristina - jeg ved at der her på JesusNet er skrevet rigtig meget til nye kristne, og til folk som intet ved om kristendom, men nu ville jeg gerne skrive noget selv, for netop at undgå det med at henvise til andre.

Til toppen 
#68138 - 07/08/2006 23:38 Re: Artikel om kristendom [Re: Jaric]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Whau - 3-4 sider! Så kan du nå at komme rundt om meget! Rigtig god fornøjelse...! Men jeg håber du finder en masse gode steder at hente inspiration - det er ikke det samme som at kopiere.

Og tak for rettesen til dig, Brian - jeg satsede, og gad ikke gå hen på boghylden og kigge, så det fik jeg for min dovenskab...

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær