0 registrerede () og
8
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#6799 - 12/12/2002 19:18
Hvad er pointen bag ved Dagnir ??
|
Bruger
Reg.: 12/11/2002
Sted: frederiksberg
|
Jeg følte engang i morges, at nogle her på dette forum, incl. de der holder øje med os, altså bag skærmen, gik lidt og undredes over hvad Dagnir entlig var for en fisk......... Nogle ser måske Dagnir lidt som en ikke-kristen, andre som en person der er faret vild............. Og jeg måtte stille mig selv det samme spørgsmål, ikke fordi jeg er i tvivl om hvor jeg står, eller hvad jeg er, men nærmere hvad der er årsag til at jeg overhoved er på dette forum........ Jeg vil (prøve) at gøre det klart for alle, uden at det skal være en måde at prøve at overbevise eller omvende andre til noget andet end det de allerede tror på, jeg er ikke "abu" og desuden ville det være imod min religion........... Jeg tror på at Gud har givet os viljen til at stille spørgsmål, og muligheden at søge efter svar på vores spørgsmål. Jeg tror på at Gud har givet os Livet som en gave, og at det er vores pligt at passe på det, uanset i hvilken form det måtte fremkomme. Jeg tror å at Gud har givet os alle muligheder for at Leve, men friheden til at forvalte denne gave som vi mener er den rigtige. Jeg tror på at Gud har givet os en indre respekt for alle der lever, men friheden til at ændre dette om vi nu så vil. Jeg tror på at vi er med til at skabe vores egen verden, gennem det vi gør, tænker og tror, men at det skal gøre gennem at finde en indre harmoni og balance. Jeg tror på at måden at vi vise vores respekt for Gud på, der er det afgørende og ikke hvordan vi tror på Gud der bestemme hvad vi er. Jeg tror på at alle har lige ret overfor Gud og at ingen kan stå over hinanden. Jeg tror på at Gud er den skabende magt og at vi alle er Guds børn, derved alle værende i familie med hinanden. Jeg tror på at vi alle kan leve uden frygt, hvis vi stoler 100% på Gud. Det er min tro, det er min religion...............
i Lyset. Dagnir Celtisk/Old-Kristen, Hvidtlys Healer, Kriger, Druide, Seer - Vogter af Dragelyset
|
|
Til toppen
|
|
|
#6800 - 13/12/2002 18:53
Re: Hvad er pointen bag ved Dagnir ??
[Re: dagnir]
|
Bruger
Reg.: 18/10/2002
Sted: Midtjylland
|
Ahh det er sådan en fisk du er  Jeg kan godt forstå at du føler behov for at skrive dette, for man får den opfattelse her på boardet at du er en jaget person. Når du poster er der straks slag til dig, eller er det forkert opfattet ? Nå men enige er vi ikke i vores syn på Gud, men hvem kender den hele sandhed ? MVH Lars
|
|
Til toppen
|
|
|
#6801 - 13/12/2002 19:00
Re: Jagt?
[Re: Lars s]
|
Bruger
Reg.: 02/10/2001
|
Jeg haber sandelig ikke, vi driver jagt -  Nu læser jeg ikke alle indlæg, men vores uenighed skulle da gerne blive indenfor rammer, hvor man kan tale sammen. Vi er uenige om en hel, hel masse, men hvis det ligner en jagt på Dagnir, så håber jeg, jagten kan indstilles og afløses af samtale. En anden sag er, at man vel hurtigt kan føle sig lidt ensom, når man kommer ind på et forum med anderledes troende - -? Det er imidlerltid noget andet.
Venlig hilsen
Eva
|
|
Til toppen
|
|
|
#6802 - 13/12/2002 20:11
[Re: Eva]
|
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
|
Nicht verstanden ?
Der da helt klart, at hvis nogen i en henvendelse til mig skriver at biblen bare er en "bog", som er redigeret og ændret = utroværdig, så vågner jeg op.....på samme måde som når vedk. sidestiller Jesus med Budda og alle mulige lysmestre. Dette fortsætter jo i een uendelighed, til trods for hvad der besvares, på samme måde som da Habib og Co. var herinde. På et eller andet tidspunkt kommer selv den mest tålmodige, rolige åndsfyldte (nej, det var ikke mig :-) ) til at skrive lidt hårdt i tastaturet. Dagny skriver EN MASSE steder, er virkelig ude med haglsprederen, derfor får hun reaktioner EN MASSE steder fra, på samme måde som vores muslimske venner.
Med venlig hilsen
Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
|
|
Til toppen
|
|
|
#6803 - 13/12/2002 22:13
[Re: malli]
|
Bruger
Reg.: 02/10/2001
|
Øh - nu er det vist mig, der ikke forstår.
Der er da forskel på at være uenige - endda rygende uenige - og så på at jagte en debattør.
Selv abdul vill jeg da ikke jagte. Jeg gjorde mit bedste for at fastholde ham på hans udsagn, men det er stadig ikke jagt.
Eller hvad mener du?
Venlig hilsen
Eva
|
|
Til toppen
|
|
|
#6804 - 13/12/2002 22:55
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Jeg er heller ikke med. Hvad handler det her om ? Dagnir har ikke klaget over at være jaget Lars s. har skrevet at han havde det indtryk, at dagnir blev jaget og spurgt dagnir, om det mon var et rigtigt indtryk, uden dog at få svar. Det er vist ikke let at koge megen suppe på det ben ? Specielt da vi ikke ved hvad der her menes med at være jaget. Ingen af os er bevæbnede, og ingen ar os har, så vidt jeg kan læse mig til, skrevet noget til dagnir der kunne minde om personangreb. Enhver, der fremkommer med et debatindlæg må vel være indstillet på risikoen for at blive modsagt, hvis der er nogen læsere, der mener noget andet. Og hvis man skriver mange indlæg, og der er mange der er uenige, så kommer der mange modsigelser. Men jeg kalder det nu debat, og ikke jagt. Jagt er forbudt på JesusNet, i hvert fald her i adventen, men fiskeri er tilladt hele året.  Jesus sagde "Jeg vil gøre dig til menneskefisker". kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#6805 - 14/12/2002 02:05
|
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
|
Hej Eva
Som du måske bemærker lagde jeg ud med et stort ?. Jeg mener ikke at Dagny bliver "jagtet" !
Jeg skriver at når man er ude med haglsprederen alle mulige steder, ja så reageres der alle mulige steder......og dette kan så måske opfattes som "jagt"
Med venlig hilsen
Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
|
|
Til toppen
|
|
|
#6806 - 15/12/2002 19:01
Re: Hvad er pointen bag ved Dagnir ??
[Re: Lars s]
|
Bruger
Reg.: 11/10/2001
Sted: Danmark
|
Lars s skrev til Dagnir:
Ahh det er sådan en fisk du er Jeg kan godt forstå at du føler behov for at skrive dette, for man får den opfattelse her på boardet at du er en jaget person. Når du poster er der straks slag til dig, eller er det forkert opfattet ?
Nå men enige er vi ikke i vores syn på Gud, men hvem kender den hele sandhed ?
Jeg har da også tænkt lidt på alle de der har svaret på Dagnir. Man må da i hvertfald sige, at det har givet en lang række personer mulighed for at fortælle hvad DERES syn på kristendom er.
Dagnir har givet nogle interessante svar, synes jeg og faktisk klaret den store uenighed overordentlig godt.
Måske er uenigheden ind imellem lidt spidsfindig. Hvis en person finder "lyset" så er de ord man bruger for at forklare dette kun ord. Men det er i disse ord at uenigheden opstår, nemlig beskrivelser som kan være meget forskellige. Men det er IKKE beskrivelserne der er Gud.
Det forekommer mig usandsynligt, at Gud kunne skulle svare på dem, der har de "rigtige" beskrivelser.
Men jeg kan da godt se en central forskel imellem det synspunkt at have på den ene side en dualistisk opfattelse der hedder Gud/skabning og god/ond, og så på den anden side en helt anden type dualistisk opfattelse der hedder yin/yan og lys/mørk. Den første drejer sig om en adskillelse imellem modsætninger, den anden drejer sig om en modsætninger som komplementerer hinanden.
Selvom Dagnir holder sig til den anden, så har han lidt af den første alligevel, ved det at han fokuserer på lyset. Og det er egentlig ret interessant.
Med venlig hilsen, Lars Peter
|
|
Til toppen
|
|
|
#6807 - 17/12/2002 18:26
[Re: kristina]
|
Bruger
Reg.: 12/11/2002
Sted: frederiksberg
|
""Specielt da vi ikke ved hvad der her menes med at være jaget. Ingen af os er bevæbnede, og ingen ar os har, så vidt jeg kan læse mig til, skrevet noget til dagnir der kunne minde om personangreb."" "ingen af os er bevæbnet".............!!!!!!! DET PASSER IKKE, NÅ !!!!!!!!!!! eva har en bibel der slå hårdt, avavav  men jeg føler ikke at jeg bliver jagtet, tværtimod, jeg er jo teoretiker og filosof og nyder at diskuterer, herunder må jeg så også sige at grunden til jeg ikke er herinde altid er fordi jeg også deler min opmærksomhed mellem Wiccadk.dk og Jesusnet.dk. Det jeg glemmer ind i mellem er at jeg ser tingende lidt anderledes og derved "kæmper" for min "sag"  Desuden, hvis jeg kan få bare et menneske til at stoppe op og tænke selvstændigt, uden at lade sig forlede af Religion men holde fast i sin Tro, så er min opgave løst og det tror jeg faktisk jeg har opnået..............  i ydmyhed og
i Lyset. Dagnir Celtisk/Old-Kristen, Hvidtlys Healer, Kriger, Druide, Seer - Vogter af Dragelyset
|
|
Til toppen
|
|
|
|