Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#67947 - 06/08/2006 01:27 israel
Anonym
Anonym

Hvorfor skal vi kristne, altid forsvare israel.Vi gør det,også
selvom at slå uskydige civile ihjel,også mange,børn.Argumentet
om,at de forsvare , deres folk og land,er for mig lidt underlig.
Israel har været en besætteses magt,i mange år,med grufulde
konsekveser,husk bare de 2 flygtninge lejre i Libanon,hvor
SHARON VAR ANSVARLIG FOR GRUFULDHEDERNE,FN ved i 1948
at STATEN ISRAEL SKULLES GIVES TIL JØDERNE,min mening ,
er at hvis de havde,overholdt de grænser,der dengang ,blev
bestemt,kunne vi have fred,i denne del af verden,men nej israel kan gøre,hvad de vil,med støtte fra USA og UK.Og hvis der kommer kritik,ved normale mennesker hvad der sker,nemlig det at ,HOLOCOUST BLIVER BRAGT PÅ BANE,medierne begynder straks at sende film om holocoust tragedierne,for vi skal få medlidenhed med ,jøderne og staten ISRAEL,OG så er
det meningen vi skal,blindt og uden at tænke,skal støtte ISRAEL,Uanset hvad de besætter,som ikke er deres,og uanset
hvor mange børn de slår ihjel og andre uskyldige civile,ja sågar
FN observere,

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#67948 - 06/08/2006 06:06 Re: israel
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
der er vist noget du har misforstået

Israel kæmper for deres ret til at eksistere hvad araberne altid har nægtet dem og gjort alt for at hindre eller gøre umuligt

Israel har givet sig igen og igen, afgivet land for fred, men palistinenserne vil have mere, aldrig er land nok så lang tid Israel eksistere

Nej, Israel er måske ikke fuldkommen for de er også mennesker, men bibelen giver os intet valg, den der velsigner Israel velsigner Gud, fordi at han har en plan med landet og folket, det er derudfra han vil oprette hans rige på jorden efter at Jesus er kommet tilbage, så derfor er det vigtigt at vi ser til at vi elsker Guds plan og hans folk.

Vi skal jo også elske andre kristne, og tro mig, de er også mennesker også selv om de kan træde en over fødderne, så giver bibelen heller ikke der os noget valg.

hvad angår de grufuldheder, nu ved jeg ikke hvornår du mener de skete, men sidste gang Israel var i medierne for 1 år siden eller sådan hvor de blev beskyldt for grusomheder, var det en lodret løgn som blev bragt i medierne, det kom bare ikke frem. Så tro ikke hvad som helst det bliver sagt i medierne.

Hvad angår uskyldige mennesker, ja, beklageligt, men sådan er det i krig, men hvad med alle de uskyldig som de palistinensiske terrorister slår ihjel? det er måske deres ret?

hvad angår om Israel er en besættelsesmagt, tja, du burde virkelig sætte dig ind i Israels historie fra 1948 og fremefter, så vil du se at araberne hele tiden har været efter Israel for at gøre det surt for dem.

Elsk Israel og Guds plan for dem

Ole

Til toppen 
#67949 - 06/08/2006 10:42 Re: israel
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København
Undskyld hvis jeg siger det lidt hårdt, men dit indlæg er i mine øjne: ensidigt, unuanceret og hadsk..

Det fortjener egentlig slet ikke svar..

Med "venlig hilsen"

Ps. Jeg skal nok huske at fortælle de andre i synagogen, at holocaust kun bliver fremhævet for at folk har medlidenhed med os.. Så må vi være ligeglade med alle de mange venner og familie der blev slagtet af nazisterne dengang.. Husk på, at havde du levet i Tyskland dengang, have sæben ikke været af svinefedt, men af jødefedt (men hvad er forskellen i nazisters og fundamentalistiske muslimers øjne)..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#67950 - 06/08/2006 11:21 Re: israel [Re: Kefas Ben-Adam]
Ole Madsen
Bruger

jeg vil bare sige at jeg er ked af det Anders skrev, og sige at jeg elsker jøderne og Israel, fordi Gud har beordret det, derfor gør jeg det. Gud har en plan med Israel og jøderne, det kommer man ikke udenom.

KH

Ole

Til toppen 
#67951 - 06/08/2006 12:08 Re: israel
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
Undskyld...

Hvilke medier er det du taler om?

Til toppen 
#67952 - 06/08/2006 12:38 Re: israel [Re: Ole Madsen]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Ole..

Tak for den søde tanke, men (og jeg ved det er hårdt sagt) jeg vil ikke elskes bare fordi det står i en bog at du skal elske mig.. Jeg tror egentlig heller ikke, at der står du skal elske jøder, men at du skal velsigne Israel.. Der er forskel.. Jeg vil ikke diskrimeres for at være jøde, hverken negativt eller positivt.. Og Israel skal høre for de ting, de (vi) gør forkert, men ikke kun de ting... Og vi skal ikke have lagt en masse ting oven på os, som ikke er reelle..

Jeg vil gerne have en fair og nuanceret debat.. Jeg ville gerne se dem, der konstant angriber Israel også fremhæve hvad Israel rent faktisk gør af positive tiltag, både inden for grænserne og udaftil.. De skal ikke regne med at kunne læse det i medierne, så de må søge selv..

Mvh

Ps. Anders Frem, hvis du læser det her, så spørg dig selv hvorfor man aldrig hører, at Israel har to oficielle sprog: arabisk og hebraisk (ja, arabisk... Hvorfor gøre det officielt hvis man "hader" arabere??).. Hvorfor hører man ikke om, da Israel ville hjælpe Iran efter jordskælvet for nogle år siden, men blev afvist?? Hvorfor hører man ikke om, at Israel gav våben til Fatah så politiet i selvstyreområderne havde bedre muligheder for at sikre fred og orden?? Hvorfor hører man ikke om de 20.000 boliger Israel har bygget i selvstyreområderne?? Hvorfor hører man ikke om det kloaknet som Israel har bygget i selvstyreområderne?? Hvorfor hører man ikke om, at selvstyreområderne får 50% af deres strøm fra Israel?? Hvorfor hører man ikke om, at Israel ventede seks år, på trods af konstante raketangreb fra Libanon, med at reagere og da kun på en provokation man ikke kunne overse?? Hvorfor hører man ikke om "Rabbinere for fred"??

Hvilke rettigheder har muslimer i Danmark?? Og hvilke rettigheder har de i Israel?? Ja, hvilke rettigheder har de i de fleste "muslimske" lande?? Måske skulle du undersøge det lidt nærmere, inden du begynder at angribe Israel.. Så kan du samtidigt undersøge hvilke rettigheder jøder og andre ikke-muslimske grupper har i de samme lande..

Når du har gjort det, så kan vi måske tage en nuanceret debat..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#67953 - 06/08/2006 12:57 Re: israel [Re: Kefas Ben-Adam]
Ole Madsen
Bruger

ok, men jeg har nu med baggrund i Israels historie let ved at holde med Israel der bare ønsker at have et land.

Ole

Til toppen 
#67954 - 06/08/2006 13:05 Re: israel [Re: Ole Madsen]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Enig..

Nu har jeg igennem den sidste månedstid talt med en del muslimer.. Responsen jeg har fået næsten gennemgående er, at Israel aldrig vil blive anderkendt eller få fred så længe de (vi) eksisterer.. Så når folk siger, at vi bare skal trække os tilbage til grænserne før '67 og lade araberne være, så får vi fred, ryster jeg på hovedet.. Menok, man vil jo gerne tro på det bedste i folk..

Sandheden, som jeg efterhånden oplever den, er at hver gang Israel trækker sig tilbage opruster diverse arabiske grupper sig og angriber Israel.. Når Israel så svarer igen i sådan en grad, at grupperne intet fodfæste får, begynder de at tale om fred.. Krig når der er fred og fred når der er krig, er åbenbart et motto de holder af..

Jeg er ved at blive kynisk...

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#67955 - 06/08/2006 17:53 Re: israel [Re: Ole Madsen]
joppe
Bruger

Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
Hej

Efter at have læst dit indlæg kunne jeg ikke holde mig tilbage. Jeg undskylder på forhånd at tonen i indlægget vil være hård, men ikke desto mindre saglig.
Min personlige holdning til krisen kan ses i min deltagelse i debatten om Israel i "Andre Emner"

Citat:
der er vist noget du har misforstået

Israel kæmper for deres ret til at eksistere hvad araberne altid har nægtet dem og gjort alt for at hindre eller gøre umuligt

Spørgsmålet er hvem der har misforstået noget. Langt de fleste araber har ikke noget imod at Israel eksisterer. Det mange har noget imod er at eksistens ikke altid er nok for Israel.

Citat:
Israel har givet sig igen og igen, afgivet land for fred, men palistinenserne vil have mere, aldrig er land nok så lang tid Israel eksistere

Jeg tror og håber at du er forvirret og blander de to parter i krisen sammen. Prøv engang at kigge på landgrænserne ved Israels grundlæggelse. Kig så bagefter på landgrænserne idag. Mener du seriøst at Israel har afgivet land for fred?
Jo, du kan have ret i at de har afgivet land for fred, med det er land de har erobret gennem krig.

Citat:
Nej, Israel er måske ikke fuldkommen for de er også mennesker, men bibelen giver os intet valg, den der velsigner Israel velsigner Gud, fordi at han har en plan med landet og folket, det er derudfra han vil oprette hans rige på jorden efter at Jesus er kommet tilbage, så derfor er det vigtigt at vi ser til at vi elsker Guds plan og hans folk.

Hold op en gang vrølv. Det kan godt være at man i din verden kan stole blindt på sin (mis)fortolkning af bibelen og se bort fra alt der hedder virkelighed. Det kan godt være du stiller dig tilfreds med en holdning der skriger af fanatisme, uvidenhed, dumhed og alle tegn på at der ikke er ret mange brikker at flytte rundt med. Men er det noget vi kan bruge i en diskussion om en nuværende politiks krise og en blodig krig?

Citat:
Vi skal jo også elske andre kristne, og tro mig, de er også mennesker også selv om de kan træde en over fødderne, så giver bibelen heller ikke der os noget valg.

Bibeln giver og en masse valg. Hvis du vågnede op og læste en avis så ville du måske se at krigen ikke handler om hvorvidt Gud har velsignet Abrahams sæd eller ej. Det handler om at to politiske stater overtræder. Denne krig er ligesom alle andre krige der raser på jorden idag.

Citat:

hvad angår de grufuldheder, nu ved jeg ikke hvornår du mener de skete, men sidste gang Israel var i medierne for 1 år siden eller sådan hvor de blev beskyldt for grusomheder, var det en lodret løgn som blev bragt i medierne, det kom bare ikke frem. Så tro ikke hvad som helst det bliver sagt i medierne.

Jag kan fortælle dig at der er sket grufuldheder begået af Israeler og Libaneser idag. Og der sker nok også grufuldheder i den tid jeg skriver dette indlæg. Du har en fanatisk holdning som jeg aldrig har set magen til. Og hvor er argumentationen? "Sidst Israel var i medierne var for 1 år siden", "hvor de blev beskyldt for grsomheder var det løgn", hvad sker det? Er du blevet erimit? Jeg kan slet ikke forstå hvordan du kan komme med de udtalelser.

Citat:

Hvad angår uskyldige mennesker, ja, beklageligt, men sådan er det i krig, men hvad med alle de uskyldig som de palistinensiske terrorister slår ihjel? det er måske deres ret?

Ser man på statistikken over de drabte så er det jo ikke ligefrem Israelerne der lider de størte tab. Hvorfor vender du på argumentationen og beskylder palistenenserne, som ikke engang har en central del i denne krise, og ikke svarer på kritiken af Israelerne? Det er lidt ligesom den gang man var barn og havde blevet fanget i at lave noget man ikke burde. I stedet for at tage ansvar så begyndte man beskylle alle andre.

Citat:

hvad angår om Israel er en besættelsesmagt, tja, du burde virkelig sætte dig ind i Israels historie fra 1948 og fremefter, så vil du se at araberne hele tiden har været efter Israel for at gøre det surt for dem.

Du skulle måske selv tage og kigge på Israels historie. Prøv at kigge på landkortet fra 1948. Kig på de køb af land Israel har gjort. Dan dig et overblik over hvor grænserne skal trækkes. Se så på kortet idag. Hvis det land man overtager ikke er modtaget/købt på lovligt vis, er det en besættelse.

mvh.

Joppe

Religionsstuderende, Katolik, Frimurer

Til toppen 
#67956 - 06/08/2006 18:02 Re: israel [Re: joppe]
Ole Madsen
Bruger

de krige, hvem angreb hvem? jeg svarer kun lige på det da jeg ikke orker lige nu at skrive et langt svar

Ole

Til toppen 
#67957 - 06/08/2006 18:10 Re: israel [Re: Ole Madsen]
joppe
Bruger

Citat:
de krige, hvem angreb hvem? jeg svarer kun lige på det da jeg ikke orker lige nu at skrive et langt svar

Ole

Så lad os tage denne krig. Hizbollah kidnappede to Israeliske soldater. Ingen blev drabt, ingen civile kom til skade. Israel reagerer med at bombe civile mål i Libanon. Mange civile bliver drabt. I denne krig er det uden tvivl Israel der har angrebet staten Libanon.

mvh.

Joppe

Til toppen 
#67958 - 06/08/2006 18:16 Re: israel [Re: joppe]
Ole Madsen
Bruger

nu tænkte jeg mere på de 4 eller 5 krige Israel har været i siden 1948 hvor araberne angreb hver gang

Ole

Til toppen 
#67959 - 06/08/2006 18:53 Re: israel [Re: joppe]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej Joppe..

Jeg har ikke glemt vores anden tråd..

Men bare lige et svar til denne:

Citat:
Så lad os tage denne krig. Hizbollah kidnappede to Israeliske soldater. Ingen blev drabt, ingen civile kom til skade. Israel reagerer med at bombe civile mål i Libanon. Mange civile bliver drabt. I denne krig er det uden tvivl Israel der har angrebet staten Libanon.

Jo, seks blev dræbt og missiler skudt ind i Israel..

Og nu begynder man efterhånden at kunne spørge: Hvor mange bliver egentlid dræbt i Libanon?? Qana?? Oprindeligt over 60, nu pludselig kun 28.. Hvad gik der galt?? Hvis libaneserne er så "dårlige" til at tælle, så kan vi måske kun regne med mellem 100 og 200 døde?? Og hvor mange er fra hizbollah??

Israel går efter strategiske mål og søger at undgå civile, Hizbollah går direkte efter de civile, hvilket de åbent erkender.. Nu har selv en sheikh fra Saudi Arabien fået nok af dem og udstedt en fatwa imod dem..

Resten tager jeg i den anden tråd i morgen..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#67960 - 06/08/2006 19:12 Re: israel [Re: joppe]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Og lad os tage nogle andre eksempler på de fantastiske objektive medier og begivenhederne i Libanon:

Citat:
Reuters news agency admitted on Sunday that it had digitally altered a photograph of an Israeli attack on Lebanon on Saturday, showing more smoke than was actually present.

Jpost.com

Og Hizbollah holder sig åbenbart heller ikke tilbage fra at angribe FN-mål:

Jpost.com

Og Iran indrømmer at have sendt våben til Hizbollah:

Jpost.com

Og et par tal:

Jpost.com

Så er spørgsmålet hvor mange af de 497 civile døde, der egentlig er reelle.. Og om nogen af dem er de 400 hisbollah-militsfolk, som er blevet dræbt..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#67961 - 06/08/2006 19:12 Re: israel [Re: joppe]
Anonym
Anonym

Til joppe,du skriver i dit indlæg,bla.at ISRAEL har afgivet
land for fred.det er i og for sig rigtigt,men det er land som tidligere har besat,hvis du gad kunne du jo blot se på det landområde der blev givet jøderne i 1948.

Til toppen 
#67962 - 06/08/2006 19:15 Re: israel
Kefas Ben-Adam
Bruger

Ja, og som araberne ikke kunne acceptere.. Derfor angreb de Israel.. Israel vandt krigen og erobrede land fra araberne.. Tuff luck arabim.. Jøderne havde dengang ingen intentioner om krig..

Læg også mærke til, at de (få) arabere der anderkender Israel i dag, ikke taler om '48-grænsen men '67-grænsen, da de udemærket ved at de selv smed landområderne væk..

Men du vil vel fortælle mig, at jøderne bare kan trække sig tilbage til grænsen før '48 og så får de (vi) fred?? Ligesom dengang??

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#67963 - 06/08/2006 19:53 Re: israel [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

jeg er hverken nazist eller muslimsk fundemendalist,jeg synes
at holocoust,var forfærdelig,og må aldrig glemmes,min egen morfar,der var kommunist,var selv udsat for nazisterne,det ændre ikke ved det faktum,at denne frygtelige hændelse,bliver
brugt til profit,(hollywood)og politisk,jeg har intet i mod den
enkelte jøde,isralit,men jeg meget i mod israels politiske ledere
og, deres generaler

Til toppen 
#67964 - 06/08/2006 19:56 Re: israel
Kefas Ben-Adam
Bruger

At hollywood tjener penge på holocaust er vel ikke Israels skyld?? Og hvordan bygger Israels politik på udnyttelse af holocaust??

Og hvordan kan du overhovedet have en holdning til Israels politikere, hvis du ikke kender til deres politiske dagsordner..

Hvad står Kadimah for?? Hvad med Maypay?? Eller Likud?? Det er bare de tre største partier.. Hvordan med resten??

Og Israel kan takke generalerne og de andre hårdtkæmpende soldater (og Herren bH) for den stadige eksistens..

Du udtaler dig om folk, som du ikke har nogen indsigt i... Hvis du kendte bare en brøkdel til de situationer de står i dagligt..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#67965 - 06/08/2006 20:14 Re: israel [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

LIKUD ER PARTIET TIL HØJRE,KADIMAH ER DET NYE MIDTER
PARTI,HVORDAN ISRAELS POLITIK HÆNGER SAMMEN MED
NAZISTERNES MORD PÅ 6000000 JØDER,DET HÆNGER ,EFTER
MIN MENING SAMMEN PÅ DEN MÅDE,AT HVIS DETTE FRYGTELIGE FOLKEMORD IKKE VAR SKET ,HAVDE OPRETTELSEN AF STATEN ISRAEL ALDRIG KOMMET PÅ DAGSORDEN,JEG KAN MÆRKE PÅ DINE INDLÆG AT DU ER MEGET VRED OVER MINE
INDLÆG,DET ER MÅSKE GRUNDEN TIL AT DER IKKE FLERE DER
UDTALER SIG,DER ER JO INGEN DER ØNSKER AT GENERE DE ENKELTE ISRAELERE,OG JEG KAN OGSÅ GODT FORSTÅ ,AT DETTE ER MEGET VIGTIGT,FOR DET JØDISKE FOLK

Ændret af anders frem (06/08/2006 20:24)

Til toppen 
#67966 - 06/08/2006 20:42 Re: israel
Kefas Ben-Adam
Bruger

BLIVER DET MERE RIGTIGT AF AT SKRIVE MED STORT??

Citat:
LIKUD ER PARTIET TIL HØJRE

Det var ikke det jeg spurgte om.. Hvad er deres partiprogram..

Citat:
KADIMAH ER DET NYE MIDTER
PARTI

Det var ikke det jeg spurgte om.. Hvad er deres partiprogram..

Citat:
HVORDAN ISRAELS POLITIK HÆNGER SAMMEN MED
NAZISTERNES MORD PÅ 6000000 JØDER,DET HÆNGER ,EFTER
MIN MENING SAMMEN PÅ DEN MÅDE,AT HVIS DETTE FRYGTELIGE FOLKEMORD IKKE VAR SKET ,HAVDE OPRETTELSEN AF STATEN ISRAEL ALDRIG KOMMET PÅ DAGSORDEN

Du argumenterer altså, at statens Israels politik hænger sammen med, at hvis en begivenhed ikke var sket, var staten Israel aldrig kommet til at eksistere?? Hvordan hænger det sammen??
Politikken omkring staten Israel's [gen]oprettelse, kan du se formuleret i bl.a. balfour-traktatet og andre traktater fra Englands og FN's side..

Citat:
JEG KAN MÆRKE PÅ DINE INDLÆG AT DU ER MEGET VRED OVER MINE
INDLÆG,

Ja, jeg er vred, for du tører alt af på Israel og blander tingene sammen i en pærevælling uden at kende den egentlige sammenhæng, samtidigt med at du anklager Israel og jøder for at udnytte holocaust til at give resten af verden dårlig samvittighed.. Det pisser mig, mildes talt, af..

Citat:
DET ER MÅSKE GRUNDEN TIL AT DER IKKE FLERE DER
UDTALER SIG,DER ER JO INGEN DER ØNSKER AT GENERE DE ENKELTE ISRAELERE

Så skulle du begynde at følge lidt mere med i debatterne rundt omkring.. Israel står konstant for skud, men ingen gider prøve at sætte sig ind i, hvad Israel rent faktisk oplever og hvilken situation hun står i.. Havde det samme sket mod Danmark, havde du sikkert haft en helt anden holdning..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#67967 - 06/08/2006 21:30 Israel
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Anders - - jeg kan godt forstå, at du mener som du gør.
Vi er alle påvirket af, hvad TV og radioen vælger at fortælle os.
Så jeg mener, det er vigtigt at vi forsøger at skaffer os mest mulig baggrundsviden, hvis vi vil bedømme denne fortvivlende situation.

Jeg selv er hverken jøde eller zionist, og min baggrundsviden er stærkt begrænset, men når jeg læser indlæg som dem, du skriver, får jeg lyst til at afbalancere - -

Jeg har nogle bekendte, som mener, at der ikke må sættes spørgsmålstegn ved, om den israelske regering nu altid handler rigtigt (det synes jeg bestemt ikke de gør!) - så dem forsøger jeg også at modsige - bare med modsat fortegn!

Og så får jeg jo skyld for ikke at kunne lide jøder ...

Hizbollah er i hvert fald meget dygtige til at fremstille Israel (som det er deres erklærede mål at udradere fra landkortet) som om det er en blodtørstig stormagt, der elsker at dræbe uskyldige kvinder og børn .... vi bliver ikke skånet for igen og igen at se de grusomme billeder ...

Men Hizbollah har jo skjult deres raketaffyringsramper midt i beboelsesområder - vel for at bruge civile som menneskeskjold og derved vise hele verden, at Israel går efter at bombe uskyldige libanesiske kvinder og børn ...

Israel er et land på størrelse med Jylland, som blev tildelt jøderne i 1948. Inden da var der ikke nogen egentlig stat - det var, så vidt jeg har forstået, et landområde, hvor der i århundreder også havde boet jøder.

De første ca. 20 år efter oprettelsen i gik det rigtig godt - jøderne gjorde en kæmpeindsats og opdyrkede landet til gavn ikke kun for dem selv, men sandelig også i høj grad for palæstinensere, som nu fik langt bedre levevilkår, arbejde, hospitaler, skoler osv.

Men så begyndte det at gå frygtelig galt, og det var bestemt ikke Israel, der pludselig gav sig til at angribe deres naboer, men omvendt!

Og så er spørgsmålet: Hvor længe kan et land, der er omringet af fjender, holde til daglige angreb fra kriminelle terrorister uden at måtte forsvare sig?

Når vi skal vurdere det rent folkeretlige, mener jeg ikke, at Bibelen - eller Koranen - skal lægges til grund, men at man skal forsøge at få alle parter til at acceptere en forhandlingsløsning i erkendelse af, at der ikke kan opnås nogen varig fred ved hjælp af våben.

Jeg er desværre ikke spor optimistisk - for en holdbar politisk løsning kræver, at alle parter ønsker fred. Det er jeg overbevist om, at Israel gør, men næppe Hizbollah og Hamas. Det er svært at forstå. Men terrorister ønsker ikke fred, men krig ..

Jeg håber, der er andre her på linjen, som kan bidrage med nogle flere oplysninger -eller eventuelt rette mig, hvis jeg har skrevet noget forkert.
Kefas kan i hvert fald ..

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#67968 - 06/08/2006 21:33 Re: Israel [Re: kristina]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Tak for en kort, rundbarberet, pædagogisk og overskuelig gennemgang af en lang og indviklet historie!

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 
#67969 - 06/08/2006 21:39 Re: israel [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

Ok jeg kender,ikke patiernes,præcise partipogrammer,at staten
Israel,har været på tale,før 2 verdenskrig og holocoust er korrekt,men det ændre ikke ved det faktum,at holocoust var det der satte fart, i tingene med at oprette Israel.Jeg går udfra at du ikke brød,dig om f.eks Saddam Hussein,kender du
Bath partiets præcise program?Da dette er mit sidste indlæg,
lad mig blot sige,at det glæder mig at Israel altid står for skud,
det glæder mig også at jeg kan få ,dig til at pisse af,du er efter min mening,uden dog at kende dig,indoktrineret.

Til toppen 
#67970 - 06/08/2006 21:50 Re: Israel [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Tak KRISTINA,for dit gode indlæg,jeg har måske,været lidt for grov i mine indlæg,men det gør mig vred,at se et land som Israel,med deres store millitær magt,bruge alle midler,mod civile
børn,gamle,syge.Lige som det er forfærdeligt,når civile i Haifa
bliver dræbt.

Til toppen 
#67971 - 07/08/2006 00:17 Re: israel
Buus
Bruger

Reg.: 13/11/2004
Hej Anders frem,

Nu har du jo selv spurgt om det, så her får du mit svar.

Citat:
Hvorfor skal vi kristne, altid forsvare israel.Vi gør det,også
selvom at slå uskydige civile ihjel,også mange,børn.

Svar:
Du får det til at lyde som om Israel målretter deres angreb mod civile og børn, hvilket jo ikke er sandt. Problemet er at Hizbolla gemmer sig i civilbefolkningen. Israel står ikke overfor en almindelig hær. Ligeledes har det tit undret mig hvad unge palæstinensere på tolv-fjorten år laver, i udsatte områder, ude på barrikaderne i protestaktioner med stenkastning mm. Så bliver en af dem ramt, men forældrene burde have holdt disse børn hjemme og borte fra den slags.

Citat:
Argumentet om,at de forsvare , deres folk og land,er for mig lidt underlig. Israel har været en besætteses magt,i mange år,med grufulde konsekveser,husk bare de 2 flygtninge lejre i Libanon,hvor SHARON VAR ANSVARLIG FOR GRUFULDHEDERNE

Svar:
Hvis du var ateist så kunne jeg godt forstå din holdning til disse ting. Set med menneskelige øjne virker konflikten i mellemøsten somme tider underlig. Der er bare det ved det, at de ting der sker der er opfyldelse af profeti. Guds profeter har forudsagt at Israel skulle blive en stærk militærmagt i de sidste dage - de som de tidligere trællede for skulle trælle for dem (dvs. de skulle ikke kunne overvinde dem). Gud har givet Israel deres arveland, og eftersom han er jordens skaber og ejer den, kan mennesker intet gøre imod det.

Citat:
FN ved i 1948 at STATEN ISRAEL SKULLES GIVES TIL JØDERNE

Svar:
Det var opfyldelse af profeti og Guds hånd stod bag disse begivenheder. Det var ikke FN men Gud der gav israelitterne deres arveland tilbage. FN var blot et redskab.

Citat:
så er det meningen vi skal,blindt og uden at tænke,skal støtte ISRAEL,Uanset hvad de besætter,som ikke er deres,og uanset hvor mange børn de slår ihjel og andre uskyldige civile,ja sågar FN observere

Svar:
Du er ikke objektiv fordi du får det til at lyde som om Israel bevidst målretter at slå børn, uskyldige civile og FN observatører ihjel. Det passer jo ikke. Tænk også på at Israel er omgivet af fjendtligsindede naboer hvoraf mange ikke anerkender Israels eksistens og hvis mål det er, at udslette Israel fra landkortet. Det gør de så ved at fyre en bombe af på en McDonald bar. Jeg savner noget mere forargelse og kritik overfor den slags målrettede handlinger. Det er ikke frihedskæmperes men terroristers handlinger. Hvis de var frihedskæmpere med en vis ære i behold ville de angribe militære installationer, infrastruktur mm., men de målretter direkte civilbefolkningen, hvilket i mine øjne er nogle af de mest foragtelige handlinger der udøves i mellemøsten. Nogle af Israels bomber rammer også uskyldige, men det er fordi de ikke står overfor en almindelig hær. De målretter ikke deres angreb på den skamløse måde som visse terrorister gør. Når jeg taler om terrorister så mener jeg ekstremisterne ikke den almindelige palæstinænsiske befolkning, ej heller libanons alm. befolkning, men Hizbolla.

Mvh
John

Til toppen 
#67972 - 07/08/2006 00:25 Re: Israel
Anonym
Anonym

Lige en bemærkning...

Men store militærmagt? Tror ikke det vildt meget større end det danske
Hvad med de andre landes terrorisme?

Nu du har sympati for andre,.. Kan forstå nogen af Israels handlinger?

Mvh Lars

Til toppen 
#67973 - 07/08/2006 00:29 Re: israel
Anonym
Anonym

*dybt suk*

Til toppen 
#67974 - 07/08/2006 00:36 Re: israel
Kefas Ben-Adam
Bruger

Citat:
Jeg går udfra at du ikke brød,dig om f.eks Saddam Hussein,kender du
Bath partiets præcise program?

Jeg kender ikke Saddam personligt, men nej, jeg brød mig ikke om hans handlinger.. Men jeg mindes ikke at have udtalt mig om baath-politikkere eller deres politik?? Du må gerne anføre hvor, hvis du mener noget andet..

Så skriver du:

Citat:
Da dette er mit sidste indlæg,

Og anfører videre:

Citat:
ad mig blot sige,at det glæder mig at Israel altid står for skud,

Hvilket netop viser, at du er nuanceret og anti-Israelsk..

Og så fortsætter du med:

Citat:
det glæder mig også at jeg kan få ,dig til at pisse af,du er efter min mening,uden dog at kende dig,indoktrineret.

Hvilket også viser, at du er personlig.. Nej, du kender mig ikke, så måske skulle du prøve at lægge dine fordomme væk indtil du kender mig.. Set fra min stol, er du den indoktrinerede.. Du har dine holdninger og dem holder du fast på, uanset hvad du ellers får at vide.. Du vil hellere trække dig fra den debat du selv har startet end at erkende at du muligvis ikke kender nok til tingene.. Hvem af os to er den indoktrinerede?? Du har ikke underbygget en eneste af dine påstande, hvilket jeg har gjort flere steder.. Men alligevel er jeg den indoktrinerede af os to??

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#67975 - 07/08/2006 09:26 Re: israel
joppe
Bruger

Citat:
Til joppe,du skriver i dit indlæg,bla.at ISRAEL har afgivet
land for fred.det er i og for sig rigtigt,men det er land som tidligere har besat,hvis du gad kunne du jo blot se på det landområde der blev givet jøderne i 1948.

Jeg skrev følgende i mit indlæg:

"Jeg tror og håber at du er forvirret og blander de to parter i krisen sammen. Prøv engang at kigge på landgrænserne ved Israels grundlæggelse. Kig så bagefter på landgrænserne idag. Mener du seriøst at Israel har afgivet land for fred?
Jo, du kan have ret i at de har afgivet land for fred, med det er land de har erobret gennem krig."

mvh.

Joppe

Til toppen 
#67976 - 07/08/2006 09:38 Re: israel [Re: Ole Madsen]
joppe
Bruger

Hej

Mener du de retfærdiggør alle de besættelser. okkupationer og den krig vi taler om i denne debat?

mvh.

Joppe

Til toppen 
#67977 - 07/08/2006 09:48 Re: israel [Re: Kefas Ben-Adam]
joppe
Bruger

Hej.

Fremragende kilde! Lidt som at bruge DF medlemsblad for at få viden om Islam.

Det du skriver er intet nyt. Iran har hele tiden støttet Hizbollah.
Det undrer mig at du nævner at Hizbollah OGSÅ angriber FN. Det taler jo helt imod den Israeliske konspiration om at FN skulle tillade at Hizbollah brugte dem som skjold.

Og hvordan kan det være at du sammenligner Hizbollah med Israel. Hvis Isreale bomber FN er det åbenbart ikke så slemt da Hizbollah også gør det. I min verden er der en stor forskel. Hizbollah er en terrormilits. Israel er en stat hvis eksistens og oprettelse skyldes FN. At en terrormilits skulle angribe FN ville ikke undre mig. At Israel gør det er skræmmende.

mvh.

Joppe

Til toppen 
#67978 - 07/08/2006 09:51 Re: israel
Jón Poulsen
Bruger

Reg.: 21/04/2006
Sted: Gjern
Hej Anders

Citat:
Hvorfor skal vi kristne, altid forsvare israel.

Skal vi det?

mvh Jón

Til toppen 
#67979 - 07/08/2006 09:52 Re: israel [Re: Kefas Ben-Adam]
joppe
Bruger

Hej

Jeg venter med at kommentere det hele til du får skrevet dit infdlæg.
Men en lille overvejelse du måske skulel tage med, som støtter én af de punkter i mit andet indlæg:
I eb nyhedsudsendelse i morges på CNN udtaler en repræsentant for den israelske regering at deres mål med offensiven nu er at ødelægge Libanons infrastuktur. De har, endnu en gang, skiftet mål.

mvh.

Joppe

Til toppen 
#67980 - 07/08/2006 10:04 Re: israel [Re: joppe]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej Joppe..

Citat:
Fremragende kilde! Lidt som at bruge DF medlemsblad for at få viden om Islam.

??

Så du mener at JerusalemPost er et blad der er financieret og styret af den israelske regering??

Kan jeg så heller ikke bruge danske aviser, til at læse om hvad der sker i Danmark??

Citat:
Det du skriver er intet nyt. Iran har hele tiden støttet Hizbollah.

Men hvor er reaktionerne imod det?? Hvorfor er der ingen der tager fat i Iran?? Det er åbenbart helt legitimt at anklage Israel på alle leder og kanter, men andre involverede i konflikten, lader man være..

Citat:
Det undrer mig at du nævner at Hizbollah OGSÅ angriber FN. Det taler jo helt imod den Israeliske konspiration om at FN skulle tillade at Hizbollah brugte dem som skjold.

Jeg mindes ikke, at Israel har fremkommet med konspirationer om, at FN tillader Hizbollah at bruge dem som skjold.. Hizbollah bruger dem som skjold.. Det er ikke noget som Israel alene har sagt..

Citat:
Og hvordan kan det være at du sammenligner Hizbollah med Israel. Hvis Isreale bomber FN er det åbenbart ikke så slemt da Hizbollah også gør det.

Er det normalt for dig, at læse holdninger ind i andres indlæg?? Du er velkommen til at spørge mig til min holdning, men du behøver ikke at afgøre hvad min holdning er, uden at kende den..

Citat:
I min verden er der en stor forskel. Hizbollah er en terrormilits. Israel er en stat hvis eksistens og oprettelse skyldes FN. At en terrormilits skulle angribe FN ville ikke undre mig. At Israel gør det er skræmmende.

Ja, det ville virkelig være skræmmende, hvis Israel umotiveret og bevidst angreb FN-mål.. Det er ikke tilfældet.. Israel har ingen intentioner haft om at angribe FN-soldater..
Min anke her, er ikke at Hizbollah angriber FN-folk (de var ikke engang soldater), men at hver gang Israel laver en fejl så skal det gøres stort og fremhæves kraftigt, men når modparten gør det, ja.. Så er der åbenbart ingen grund til at skrive for meget om det, da de alligevel "bare" er terrorister..

Og ingen reagerer på, at Hizbollah er financieret og styret af Iran..

Se, dét er skræmmende..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#67981 - 07/08/2006 10:19 Re: israel [Re: joppe]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej Joppe..

Jeg overvejer alle sider af sagen..

Jeg ved godt, hvad der er blevet sagt og det er trist.. Jeg er ikke glad for denne krig, men begivenhederne der sker, kan og skal ikke ses i lyset af dem selv.. Syriens udenrigsminister har lige været på besøg hos Libanon, hvor han udtaler at Syrien er klar til at indgå i konflikten..

Jpost.com

Og så må du jo lige sige, hvis du fuldstændigt afskriver JerusalemPost som kilde.. Så lad mig lige vide, hvilke kilder der er brugbare..

Bare lige husk: Der er ingen medier der er specielt troværdige:

Indrømmer Hizbollahs interesse i mediernes sendinger

Hvis det altså er en troværdig kilde..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#67982 - 07/08/2006 10:19 Re: israel [Re: Kefas Ben-Adam]
joppe
Bruger

Citat:

Hej Joppe..

Så du mener at JerusalemPost er et blad der er financieret og styret af den israelske regering??

Kan jeg så heller ikke bruge danske aviser, til at læse om hvad der sker i Danmark??

Hvis du vil have en nuanceret billede af fx. Muhammedkrisen, så kunne du godt bruge JP, men jeg tvivler på at det ville være ret nuanceret. Hvis du vil have et nuanceret billede af en fodboldskamp mellem Brøndby og FCK, kunne du godt bruge Brøndbys medlemsblab, men billedet vil ikke blive nuanceret. Hvis du vil have et nuanceret billede af en krig mellem to lande, så vil du ikke få et nuanceret billede hvis din opfattelse bygger på en avis fra det ene land.

Du kan bruge lige hvad du har lyst. Men aviser og media vil altid have en holdning. JerusalemPost er, naturligvis og med al ret, pro-israelsk.

Citat:

Men hvor er reaktionerne imod det?? Hvorfor er der ingen der tager fat i Iran?? Det er åbenbart helt legitimt at anklage Israel på alle leder og kanter, men andre involverede i konflikten, lader man være..

Hvordan mener du man skal tage fat i dem? Ved at bømbe deres infrastruktur? Iran ligger under voldsom press fra det internationelle samfund. Der er rigeligt med reaktioner over for Iran. Men hvis det er krig mod Iran du ønsker, så tror jeg du bliver skuffet. Man går heller ikke i krig med de andre involverede i krisen: USA, Rusland, Frankrig.

Citat:

Jeg mindes ikke, at Israel har fremkommet med konspirationer om, at FN tillader Hizbollah at bruge dem som skjold.. Hizbollah bruger dem som skjold.. Det er ikke noget som Israel alene har sagt..

Det er noget du selv hentyder til i den anden tråd.

Citat:

Er det normalt for dig, at læse holdninger ind i andres indlæg?? Du er velkommen til at spørge mig til min holdning, men du behøver ikke at afgøre hvad min holdning er, uden at kende den..

Jeg undrer mig bare over din argumentationsteknik.

Citat:

Ja, det ville virkelig være skræmmende, hvis Israel umotiveret og bevidst angreb FN-mål.. Det er ikke tilfældet.. Israel har ingen intentioner haft om at angribe FN-soldater..
Min anke her, er ikke at Hizbollah angriber FN-folk (de var ikke engang soldater), men at hver gang Israel laver en fejl så skal det gøres stort og fremhæves kraftigt, men når modparten gør det, ja.. Så er der åbenbart ingen grund til at skrive for meget om det, da de alligevel "bare" er terrorister..

Faktum er at en FN-post er blevet bombet af Israel, selv om Israel flere gange var blevet opmærksomme på at det var en FN-post. Jeg kender ikke hvilke motiver Israel har haft til at bombe FN. Du har nok ret i at de ikke ville gøre det umotiveret. Men indtil videre har Israel ikke kommet med en forklaring. Det eneste man hører fra pro-israeler er at FN lod Hizbollah bruge dem som skjold. En vanvittig konspirationsteori.

Som jeg har skrevet mange gange før, så er medias fokus på Israel nok grundet i at Israel, der kalder sig en moderne og civiliseret stat, begår så mange overtrædelser af internationelle love. Det havde media ikke regnet med. At Hizbollah er ligeglade med alt er jo intet nyt. Det er ikke nogle sensationer i det.

Citat:

Og ingen reagerer på, at Hizbollah er financieret og styret af Iran..

Ingen reagerer på at USA financierer og i stor grad styrer Israel eller Rusland store støtte til palestinenserne. I denne krise kommer fokus at ligge på Israel og Hizbollah og jo mere Israel dummer sig (se mit indlæg i den anden tråd) jo mere vil fokus ligge på Israel.

mvh
Joppe

Til toppen 
#67983 - 07/08/2006 22:21 Re: israel [Re: joppe]
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
Hejsa

Citat:
Faktum er at en FN-post er blevet bombet af Israel, selv om Israel flere gange var blevet opmærksomme på at det var en FN-post. Jeg kender ikke hvilke motiver Israel har haft til at bombe FN. Du har nok ret i at de ikke ville gøre det umotiveret. Men indtil videre har Israel ikke kommet med en forklaring. Det eneste man hører fra pro-israeler er at FN lod Hizbollah bruge dem som skjold. En vanvittig konspirationsteori.

Ja nu er jeg jo tidligere FN-soldat fra Balkan-krigen, så det er naturligvis noget der rører mig lidt mere end hvis det var nogle andre, der blev bombet. Alene af den simple årsag, FN-folkene var der for.

På Balkan var alle os fra FN naturligvis også både nazister, facister, maoister, CIA-agenter, russisk betalte sabotører og alt muligt andet.

Når Israel siger FN lod Hizbolla bruge deres position som skjold, er israelerne langt ude i sindsyg forvridning af virkeligheden, der tilsyneladende kun kan rettes op på på samme måde, som NATO rettede op på situationen i Balkan. Jeg vil nødig sige at vesten skal bombe Libanon og Israel sønder og sammen, men det virkede i hvert fald sidst, hvor en sindsforvirret folkegruppe udgjorde en trussel for freden.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#67984 - 11/08/2006 12:57 Re: israel [Re: joppe]
Nikolaj
Bruger

Reg.: 07/04/2003
Jeg beklager meget, at jeg har været væk fra debatten de seneste dage, for jeg burde selvfølgelig have reageret prompte på Joppes indlæg til Ole Madsen. Formuleringer som:
Citat:
Hold op en gang vrølv. Det kan godt være at man i din verden kan stole blindt på sin (mis)fortolkning af bibelen og se bort fra alt der hedder virkelighed. Det kan godt være du stiller dig tilfreds med en holdning der skriger af fanatisme, uvidenhed, dumhed og alle tegn på at der ikke er ret mange brikker at flytte rundt med.

er naturligvis helt og aldeles uacceptable, og havde været udemærket papirkurvspotentiale, hvis ikke der ville have røget så mange indlæg med det. Men som sagt er det ikke en tolerabel måde at tale til hinanden på.

mvh
Nikolaj
qua ordstyrer

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#67985 - 11/08/2006 13:00 Re: israel
Nikolaj
Bruger

Anders frem skrev:
Citat:

Lad det blot være sagt, at det ikke er i orden at skrive sådan, selv om det nok er åbenlyst for de fleste.

mvh
Nikolaj
qua ordstyrer

Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)

Til toppen 
#67986 - 14/08/2006 17:55 Re: Israel [Re: ]
JesusFreakDK
Bruger

Reg.: 24/05/2005
Jeg tror faktisk at der ER flere soldater i IDF, om ikke andet så fordi at Israel også har kvindelig værnepligt...

Og at IDF-soldaterne er LANGT bedre uddannet og -rustet end de danske "jenser" kan der ikke herske tvivl om. IDF er kamphærdede; det nærmeste det danske forsvar (MED UNDTAGELSE AF DE UDSENDTE!!!!) kommer på kamp er øvelser med blank ammunition... Og heldigvis for dét..

"Vor tro er ej på hvad som helst man kristendom vil nævne"
-Grundtvig

Til toppen 
#67987 - 14/08/2006 18:36 Re: Israel [Re: JesusFreakDK]
Nikolaj
Bruger

Ifølge CIA's World Factbook er Israels militærbudget også ca. tre gange så stort som Danmarks, så det skulle da være mærkeligt, hvis deres militær ikke også var en hel del stærkere.
– Nikolaj

Til toppen 
#67988 - 15/08/2006 12:48 Re: Israel [Re: JesusFreakDK]
Anonym
Anonym

Hejsa..

Tjaa, jeg kender israelske soldater og jeg kender engelske og danske soldater!
Og alle påstår at være de hårdeste og farligeste etc...

Jeg synes ikke at se "den kæmpe militærmagt" i Israel, de er måske dygtige, men det er vil ikke unfair, at man har en veltrænet hær, som man bruger for at nedkæmper dem man anser for fjender!

Mit indlæg var nu mere om hvem man har sympati med, og om man kunne vende det om og se anderledes...

Danske soldater har ellers ry for at være blandet de mest selvstændige og pålidelige soldater,....

Og om Israels soldater egentlig er bedre end de danske eller andres, tjaa.. deter jo ligemeget... vi har jo BS og Dolph

stud.theol
Lars

Til toppen 
#67989 - 15/08/2006 12:52 Re: Israel [Re: Nikolaj]
Anonym
Anonym

Hejsa Nikolaj---

Tja,... Nu var det jo ikke et postulat, nærmere en strøtanke baseret på udtalelser fra bekendtskaber,...

Har du kikket i Factbook om Libanon, Iran, Syrien etc har større budget?..

Og jeg sætter stadig tvivl ved om Israel er så stor og farlige en militærmagt som det påståes...

mvh Lars

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær