Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#67919 - 03/08/2006 20:41 Evangelist-herlighedsteologi
Henriette
Bruger

Reg.: 06/06/2006
Sted: Holstebro
Hej til alle jer!
Jeg har brugt noget af min tid på at sætte mig ind i alt det her med evangelist da der som nogen nok ved er kommet en Jesus klinik i Holstebro hvor jeg bor og det er en lidt udbredt her, mere end man tror tror jeg.

Jeg har et spørgsmål jeg stiller mig selv igen og igen, evangelist og herlighedsteologi, hvad er forskellen?

Henriette

"Men der er en Gud som jeg lover vil holde dig i hånden HVER gang du har problemer eller er bange, bed og snak med Gud og han vil styrke dig!"

Til toppen 
#67920 - 03/08/2006 20:50 Re: Evangelist-herlighedsteologi [Re: Henriette]
Nissen
Bruger

Reg.: 30/06/2006
Sted: Århus
Hej Henriette,

du skriver:
Citat:
evangelist og herlighedsteologi, hvad er forskellen?

Er kort og kontant svar vil være: Der er ingen forskel!

/B

Til toppen 
#67921 - 03/08/2006 22:01 Re: Evangelist-herlighedsteologi [Re: Nissen]
Henriette
Bruger

Ups!
Ikke så sært jeg ikke kunne finde ud af det så

"Men der er en Gud som jeg lover vil holde dig i hånden HVER gang du har problemer eller er bange, bed og snak med Gud og han vil styrke dig!"

Til toppen 
#67922 - 03/08/2006 22:10 Re: Evangelist-herlighedsteologi [Re: Henriette]
Nissen
Bruger

Hej Henriette,
på Dialogcentrets hjemmeside, er der meget godt at hente, hvis man vil vide mere om herlighedsteologi (som også kan hedde fremgangsteologi eller trosbevægelsen).

Se bla. denne artikel

Til toppen 
#67923 - 04/08/2006 07:02 Re: Evangelist-herlighedsteologi [Re: Nissen]
joppe
Bruger

Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
Citat:
Hej Henriette,
på Dialogcentrets hjemmeside, er der meget godt at hente, hvis man vil vide mere om herlighedsteologi (som også kan hedde fremgangsteologi eller trosbevægelsen).

Se bla. denne artikel

Dialogcentret er vel ikke andet end en "sekt der bekæmper andre sekter". Det er godt nok blevet lidt bedre siden guru Aagaard stoppede, men man skal godt nok ikke tage det dialogcentret skriver ret seriøst.

mvh.

Joppe

Religionsstuderende, Katolik, Frimurer

Til toppen 
#67924 - 04/08/2006 10:05 Re: Evangelist-herlighedsteologi [Re: joppe]
Henriette
Bruger

Hejza...
Jeg vil gerne vide noget om den hjemmeside, nogen der ved om det har noget med det kristene budskab at gøre? eller om det bare er en side der bekæmper andre sekter som Joppe siger...
Henriette

Til toppen 
#67925 - 04/08/2006 11:24 Re: Evangelist-herlighedsteologi [Re: Henriette]
Nissen
Bruger

Hej Henriette,
i bedste fald er Joppes indlæg vel et udtryk for fordomme og uvidenhed. Jeg kan i hvert fald slet ikke kende hans fremstilling. Men for at du selv kan undersøge sagen, kan du evt. kontakte professor Kurt Christensen fra Menighedsfakultetet for flere spørgsmål - han er formand for Dialogcentrets bestyrelse.

Jeg skal gerne formidle dig en mailadresse via en privat besked, hvis du er interesseret.

/B

Til toppen 
#67926 - 04/08/2006 13:37 Re: Evangelist-herlighedsteologi [Re: Nissen]
Henriette
Bruger

Hej Brian...
Jeg vil egentlig gerne have mailen..
Har været inde og læse artiklen på hjemmesiden, og jo det passer nok det der står om Christian Hedegaard. Men hvis du kender noget til Christian Hedegaard, er han så ikke "overreligiøs"? syntes det han skriver i de citater fra bogen er svært lige at håndtere. Jeg ved godt overreligiøs er et forkert ord. Men jeg kan ikke finde det rigtige ord. Jeg er ikke ude på at hænge nogen ud. Men jeg sidder bare lidt med fornemmelsen af at man skal passe på Christian Hedegaard...
Er lidt forvirret... Det er også tilladt for andre atsvare på mine spørgsmål heri...

Henriette

Til toppen 
#67927 - 04/08/2006 13:45 Re: Evangelist-herlighedsteologi [Re: Henriette]
Nissen
Bruger

Jeg vil til hver en tid råde folk til at holde sig laaangt væk fra Christian Hedegaard!

Du får lige en privat besked.

/B

Til toppen 
#67928 - 05/08/2006 12:33 Re: Evangelist-herlighedsteologi [Re: Henriette]
ktf
Bruger

Reg.: 02/04/2006
Hej Henriette

Jeg kan kun give Brian ret. Hold dig langt væk fra Evangelist/Christian Hedegaard.

Jeg synes tilgængæld det er rigtig godt at du selv undersøger hvad de står for/tror på og hvordan de "arbejder". Så ved du også hvad og hvem du vælger fra og eller til, DET bør alle gøre.

Jeg vil også sige at jeg har fået rigtig meget og god hjælp fra Dialogcentret og Roar Lavik. De har støttet mig og belyst mange ting for mig og kontra det jeg selv har oplevet med Evangelist så kan jeg kun give Dialogcentret og Roar Lavik ret i hvad de siger om dem.

Kh ktf

Til toppen 
#67929 - 05/08/2006 13:05 Re: Evangelist-herlighedsteologi [Re: Henriette]
Kefas

Administrator
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Vi har også en kortfattet artikel om herlighedsteologi i vores svararkiv:

Hvad er "Herlighedsteologi"?

Peter Guldager Dahl
Netmissionær
peter@jesusnet.dk

Til toppen 
#67930 - 05/08/2006 18:14 Re: Evangelist-herlighedsteologi [Re: Henriette]
Anonym
Anonym

Dialogcenteret er et tværkirkelig organ, som arbejder og vurdere religiøse strømninger, sekter og religion i Dk...

Selvfølgelig er deres vurdering farvet at deres holdning, men det ændre ikke
på at der dog nu alligevel kan og er meget rigtigt i hvad der bliver skrevet...

At kalde DC for en sekt er ikke rigtigt..

Mvh Lars

Til toppen 
#67931 - 06/08/2006 13:28 Re: Evangelist-herlighedsteologi [Re: Kefas]
Henriette
Bruger

Hejza!
Tak for artiklen!

Til toppen 
#67932 - 06/08/2006 13:34 Re: Evangelist-herlighedsteologi [Re: ktf]
Henriette
Bruger

Hej!
Bare rolig, jeg skal nok holde mig væk!
Mig skal i ikke være bekymret for! Jeg vil bare gerne vide hvad de står for og noget om hvem der er med så hvis jeg bliver stoppet i gågaden eller noget af en derfra kan sige fra overfor dem. Og at jeg ikke på det tidspunkt jeg står overfor det går ind i det og misforstår en masse... Det er drfor jeg gerne vil vide noget om det, så jeg kan sige fra den dag jeg måske kommer til at stå overfor det... For det er kommet til Holstebro for at blive, og i Herning er det også og Holstebro og Herning er de 2 byer jeg mest er i... Så det er derfor...

Men hvor mange er ca med i det? og er der flere personer i det man kan sætte navne på??

Henriette

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær