Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#67907 - 03/08/2006 15:35 Christian Hedegaard løber fra aftale.
ktf
Bruger

Reg.: 02/04/2006
Personligt havde jeg en aftale med Christian Hedegaard om at mødes med ham d. 28/7 -06 kl. 16.30 i Gørløse. Anledningen er, at jeg er bekymret for min søns engagement i Evangelist, bl.a. pga. forlydender om økonomisk spekulation ved investering i et sommerhus min søn kan/vil købe til flere hundrede tusind under vurderingen!

I forventning om at mødet kunne skabe afklaring, ankom jeg efter godt halvanden times kørsel til Gørløse til det aftalte tidspunkt.
Jeg fik da at vide, at Christian Hedegaard alligevel IKKE ville mødes med mig. I stedet for havde han sendt sin kompagnon, Lena Løbner. Dette til trods for at Christian Hedegaard udtrykkeligt havde lovet mig at mødes med mig personligt og ydermere lovet at vise mig kontrakten for min søns sommerhuskøb.

Jeg spurgte Lena Løbner, om vi ikke kunne udsætte mødet, så Christian Hedegaard selv kunne deltage, men det kunne ikke lade sig gøre.
Ja, men løber Hedegaard bare fra en aftale? Holder evangelisten ikke engang sine løfter?

Da jeg fik øje på en mikrofon på bordet, spurgte jeg om mødet med mig blev optaget. Lena Løbner bekræftede, at alt, hvad der blev sagt, blev optaget.

Jeg blev derpå præsenteret for en "Tro og Love erklæring", som jeg blev bedt om at underskrive. Der stod, at JEG ikke måtte optage mødet! Jeg havde desuden fuldstændig tavshedspligt og måtte heller ikke omtale eller referere mødet over for journalister, Dialogcenteret eller andre religiøse organisationer. I modsat fald ville jeg blive retsforfulgt.

En sådan erklæring kunne jeg naturligvis IKKE underskrive, hvilket medførte at Lena Løbner øjeblikkelig pointerede at, så blev det et kort møde.

Min konklusion er, at når Christian Hedegaard løber fra så vigtig en aftale, prøver at bondefange mig med en underskrift så jeg derved får total mundkurv på så er jeg selvfølgelig endnu mere urolig for om der er noget der ikke skal frem i lyset.
Desuden ønsker Evangelist tydeligvis at isolere mig fra min søn, og jeg er oprigtigt bange for, at min søn er kommet ud på et skråplan.

Kh ktf

Til toppen 
#67908 - 03/08/2006 16:36 Re: Christian Hedegaard løber fra aftale. [Re: ktf]
Nissen
Bruger

Reg.: 30/06/2006
Sted: Århus
Det er altså ikke særlig rar læsning! Puha...

Jeg håber og beder til, at du vil få held til at få din søn ud af Evangelist. Efter min bedste overbevisning er den organisation dybt dybt skandaløs - og hamrende usund, både menneskeligt og åndeligt!

Jeg kender ikke nogen, der har været i Evangelist, men jeg kan måske henvise dig til en, der tidligere har været med i en anden menighed, som har et samarbejde med Hedegaard og Evangelist.

/B

Til toppen 
#67909 - 03/08/2006 19:35 Re: Christian Hedegaard løber fra aftale. [Re: ktf]
Anonym
Anonym

Hvor er det dybt dybt tragisk at høre!

Der er ingen nem løsning på det her... I hvert fald ingen lovlig af slagsen. ØV!

Til toppen 
#67910 - 05/08/2006 18:08 Re: Christian Hedegaard løber fra aftale. [Re: ktf]
Anonym
Anonym

Hej K-man...

Det er ubehagelig og skræmmende ting du ligger for dagen, angående CH...
Men må indrømme at jeg ikke er overrasket over stilen fra "Evangelist" side..

Jeg har selv talt og snakket med CH selv i forskellige anledninger, hvor jeg næsten blev truet til at holde mund om "vores" samtaler,... også selvom det var om vejr og vind... :/

Os fra Dialogcenteret har ellers været så dybt i sømmene som muligt med CH og Evangelist, men ligesom under den kolde krig, så er CH ligeså informativ og hemmelighedsfuld som den sovjetiske regering :P

Hvor gammel er din søn??
Og har det ikke været muligt at komme i kontakt med ham?

Mvh Lars

Til toppen 
#67911 - 05/08/2006 21:54 Re: Christian Hedegaard løber fra aftale. [Re: ]
ktf
Bruger

Reg.: 02/04/2006
Hej lars

Min søn er 21 nu og har været med i Evangelist i 2½ år.

Arbejder du for Dialogcentret...???

Jeg har en rigtig god kontakt til Jens så hvis du arbejder der så bare spørg ham om hvem jeg er, han kender mig :-)

Og desværre kommer det heller ikke bag på mig at Hedegaard behandler folk på den måde. men jeg havde dog håbet og jeg troede også virkelig på at han ville mødes med mig så derfor blev skuffelsen nok ekstra stor da han ikke ville alligevel.

Indtil for 3 uger siden havde jeg lidt kontakt til ham. der kunne gå dage før han svarede mig på en sms og havde kun tid til at jeg måtte komme på besøg få timer vel hver 3. måned
men nu svarer han mig overhovedet ikke...hverken på sms, mail eller tlf. opkald, intet.

Jeg har valgt at blive ved med at skrive men forventer ikke noget svar. hvis bare han læser det jeg skriver så må jeg indtil videre nøjes med det.

Han føler sig helt sikkert også i klemme mellem Evangelist og mig men han ved uden tvivl at min dør ALTID står åben for ham jeg ville aldrig svigte ham, ALDRIG.

Kh ktf

Til toppen 
#67912 - 08/08/2006 03:28 Re: Christian Hedegaard løber fra aftale. [Re: ktf]
Anonym
Anonym

Shalom.

Jeg kender personligt ingenting til sekten, du omtaler, men vil gerne benytte lejligheden til at anbefale folderen "How to Identify a Dangerous Religious Group" (læses med Adobe Reader), som er udgivet af RBC Ministries i USA. Den kommer omkring mange ting, man typisk støder på hos disse "religiøse" bedragere. Og jeg er ret sikker på, at du vil genkende flere af dem, som jeg nu sidder og læser dit indlæg.

Og så håber jeg inderligt, at du får held med at få din søn hjem igen. Ellers prøv med det lokale politi, hvor han opholder sig, for der kunne muligvis være tale om reel (og strafbar) frihedsberøvelse.

Guds fred
Mi-cha-el

---
"Tag jer i agt for de falske profeter, der kommer til jer i fåreklæder, men indeni er glubske ulve. På deres frugter kan I kende dem. Plukker man druer af tjørn eller figner af tidsler?" (Matthæus 7,15-16)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær