Personligt havde jeg en aftale med Christian Hedegaard om at mødes med ham d. 28/7 -06 kl. 16.30 i Gørløse. Anledningen er, at jeg er bekymret for min søns engagement i Evangelist, bl.a. pga. forlydender om økonomisk spekulation ved investering i et sommerhus min søn kan/vil købe til flere hundrede tusind under vurderingen!
I forventning om at mødet kunne skabe afklaring, ankom jeg efter godt halvanden times kørsel til Gørløse til det aftalte tidspunkt.
Jeg fik da at vide, at Christian Hedegaard alligevel IKKE ville mødes med mig. I stedet for havde han sendt sin kompagnon, Lena Løbner. Dette til trods for at Christian Hedegaard udtrykkeligt havde lovet mig at mødes med mig personligt og ydermere lovet at vise mig kontrakten for min søns sommerhuskøb.
Jeg spurgte Lena Løbner, om vi ikke kunne udsætte mødet, så Christian Hedegaard selv kunne deltage, men det kunne ikke lade sig gøre.
Ja, men løber Hedegaard bare fra en aftale? Holder evangelisten ikke engang sine løfter?
Da jeg fik øje på en mikrofon på bordet, spurgte jeg om mødet med mig blev optaget. Lena Løbner bekræftede, at alt, hvad der blev sagt, blev optaget.
Jeg blev derpå præsenteret for en "Tro og Love erklæring", som jeg blev bedt om at underskrive. Der stod, at JEG ikke måtte optage mødet! Jeg havde desuden fuldstændig tavshedspligt og måtte heller ikke omtale eller referere mødet over for journalister, Dialogcenteret eller andre religiøse organisationer. I modsat fald ville jeg blive retsforfulgt.
En sådan erklæring kunne jeg naturligvis IKKE underskrive, hvilket medførte at Lena Løbner øjeblikkelig pointerede at, så blev det et kort møde.
Min konklusion er, at når Christian Hedegaard løber fra så vigtig en aftale, prøver at bondefange mig med en underskrift så jeg derved får total mundkurv på så er jeg selvfølgelig endnu mere urolig for om der er noget der ikke skal frem i lyset.
Desuden ønsker Evangelist tydeligvis at isolere mig fra min søn, og jeg er oprigtigt bange for, at min søn er kommet ud på et skråplan.
Kh ktf