Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#67485 - 26/07/2006 13:03 Daniels profeti
Til lykke! katherthy
Bruger

Reg.: 20/06/2006
Sted: Esbjerg
Hejsa!

Jeg tænkte på.....

Daniels profeti, hvor langt frem går den? Mangler der stadig krige, eller hvad?

Er det ikke noget med at Hitlers tid er omtalt i biblen, og at der stadig mangler en krig....?

"Og denne gode nyhed om riget, skal forkyndes på hele den beboede jord, til et vidnesbyrd for alle nationerne, og så skal enden komme"

Til toppen 
#67486 - 26/07/2006 15:48 Re: Daniels profeti [Re: katherthy]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej anoano - jeg har ligge kigget i svararkivet, brugte "Daniels bog" som søgeord, og der står faktisk hele syv artikler.

Titel Læst Emneord
· Hvordan forstå Daniels Bog 7?
Bent Tage Nielsen (08/05/2006) 259 Bibelen
· Hvem er profeterne i Daniels Bog?
Bent Tage Nielsen (15/11/2005) 414 Bibelen
· Hvornår ødelagde Kong Nebukadnesar Jerusalem?
Bent Tage Nielsen (09/11/2005) 266 Bibelen
· Er løven god eller ond i Bibelen?
Carsten "Sprint" Korsholm Poulsen (18/08/2005) 421 Bibelen
· Findes navnet Jesus i Det Gamle Testamente?
Benna Asmussen Hørlück (05/01/2005) 697 Dåben
· Hvad er engles egenskaber?
Bent Tage Nielsen (26/08/2004) 501 Bibelen
· Forsøgte Jesus at skjule sin identitet?
Jørgen Sejergaard (24/06/2004) 358 Jesus

Her er et link til den øverste: Hvordan forstå Daniels Bog 7?

- håber du kan bruge det.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#67487 - 28/07/2006 13:20 Re: Daniels profeti [Re: katherthy]
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Hej

jeg er bange for der er forskellige grupper blandt de kristne, nogle tror vi skal bortrykkes før og andre efter trængselstiden, der er bla Gog fra Magogs land, Armageddon, Jeg tror Gog skal angribe Israel FØR trængselen og der til den tid skal bortrykkelsen ske, hvor Armageddon skal ske i slutningen af trængselstiden mener jeg

Jesus siger der skal blive krig og rygter om krig, så jeg tror vi kommer til at se mere end de to krige jeg her har nævnt.

Men hvilke krig ii Daniels bog tænker du på?

KH

Ole

Til toppen 
#67488 - 28/07/2006 14:48 Re: Daniels profeti [Re: Ole Madsen]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Ole, du skriver
Citat:
jeg er bange for der er forskellige grupper blandt de kristne, nogle tror vi skal bortrykkes før og andre efter trængselstiden, der er bla Gog fra Magogs land, Armageddon, Jeg tror Gog skal angribe Israel FØR trængselen og der til den tid skal bortrykkelsen ske, hvor Armageddon skal ske i slutningen af trængselstiden mener jeg

Hej Ole, du har fuldstændig ret, kristne tror forskelligt om, hvordan Åbenbaringsbogens ord om bortrykkelsen skal tolkes. Men jeg mener ikke, at der er grund til at være bange for disse forskellige tolkninger, hvoraf de fleste jo nok er forkerte - for om vi lige kan enes om netop det, det kan umuligt være afgørende for vores evige liv i Guds rige!

I det svar jeg linker til, er der nævnt tre forskellige tolkninger.

Jeg selv kan ikke tro andet, end at Jesu genkomst og dommens dag bliver en samlet begivenhed, hvor alle døde skal opstå af deres grave, og alle uden undtagelse skal se Jesus som han er og bøje knæ for ham - altså som nr. 1 af de tre nævnte tolkningsmuligheder.

Så "de sidste tider" mener jeg er her og nu - og at det omfatter hele perioden efter Jesu død og opstandelse og indtil dommedag, Jesu genkomst, og den nye jords tilsynekomst.

Hvornår det er slut med livet her i denne verden, tror jeg ikke vi skal gisne om, véd kun Gud. Måske lige om et øjeblik, måske om tusindvis af år - men lad os holde os rede, leve hver eneste dag, som om den var den sidste - og samtidig fortsætte med at arbejde og plante og så, og leve i Guds kærlighed, så længe vi er her!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#67489 - 28/07/2006 15:02 Re: Daniels profeti [Re: kristina]
Ole Madsen
Bruger

Hej Kristina

ikke at jeg gider at gå ind i endnu en debat om hvorfor det ene eller det andet, så er dette kun ment som et spørgsmål til dig personligt som du bør tænke over.

hvad er trængselstidens formål? Daniel og Johannes mener jeg giver et svar, men jeg vil ikke gå ind i en debat om det, for jeg tror uanset hvad, at Jesu frelse er fuldkommen, dvs om man har den ene eller anden forståelse, så skal man nok komme med, frelsen er ikke i hvilke profeti forståelse man har, men om man lever sit liv med Jesus i det daglige

KH

Ole

Til toppen 
#67490 - 28/07/2006 17:02 Re: trængsler ... [Re: Ole Madsen]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Ole - trængslerne - ja, det mener jeg jo er de lidelser, som den kristne meninghed oplever, og altid har oplevet, men som efterhånden som vi nærmer os afslutningen på denne verdens æra intensiveres mere og mere.

Her tænker jeg specielt på martyrerne, de kristne som forfølges, fængsles, mishandles og i stort tal også bliver dræbt for deres tros skyld. I de sidste 100 år har der været flere end nogensinde ..

De kristnes trængsler mener jeg er medvirkende til deres ligedannelse med Kristi billede og afspejler discipelforholdet til Kristus. Oplevelsen af trængslerne kan måske sætte troende i stand til at styrke og trøste trosfæller, som kommer ud for tilsvarende lidelser.

Desuden har mange kristne i deres fængsler båret deres lidelser med så ufattelig stor styrke og tålmodighed, at medfanger og fangevogtere har undret sig, og mange er kommet til tro derved.

"Den store hvide flok vi se, som tusind bjerge fuld af sne" - skriver Brorson -
"det er den helteskare som af hin den store trængsel kom .." -

- og det er jo netop martyrerne ..

Joakim Skovgaards alterbillede afbilder Åbenbaringsbogen 7, 1-17. det hænger i Viborg domkirke, som jeg glæder mig til at besøge i næste uge ..

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#67491 - 28/07/2006 18:13 Re: trængsler ... [Re: kristina]
Ole Madsen
Bruger

Kære Kristina

Jakobs trængsel og vores trængsler er to vidt forskellige ting, det ene er bestemt til Israel, hvor det andet er noget vi er lovet pga verdens modstand imod evangeliet

Trængselstiden er den 70ne åruge på 7 år som Israel skal igennem, bare min mening

Ole

Til toppen 
#67492 - 29/07/2006 17:48 Re: Viborg domkirke [Re: kristina]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Kristina.

Har du besøgt Viborg domkirke før? Hvis ikke, kan du roligt glæde dig (også selv om du har).
Jeg er vild med Joakim Skovgaards billeder derinde, og der er rigtig, rigtig mange smukke af slagsen. Hele Bibelen er jo faktisk blevet malet derinde - så godt som.
Mine yndlingsbilleder er det med det store gæstebud (på væggen oppe foran til venstre), og så bebudelsesbilledet i loftet. Men det er svært at bestemme sig.
Johannes Aagaard og hans bror Erik Ågård har lavet en andagtsbog over mange af billederne: "Bibelske billedmeditationer", hvor der er en beskrivelse af hvert billede, den tilhørende bibeltekst, en salme og en bøn. Den er rigtig fin.
Nå, nu håber jeg ikke det blev alt for offtopic...

Mvh. Anne.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær