Jeg kom til at tænke på, hvordan det må være at skulle holde jul bag tremmer.
Kurt Thorsen - han skal nok klare den, tror jeg, for han har jo adgang til hele det danske samfund via telefon og internet såvidt jeg kan forstå..... Hvad synes I ?
Er det i øvrigt rimeligt, at man skal have mulighed for at kommunikere med omverdenen, når man er dømt og sidder inde ? Og hvad med julen ?
Har vi som kristne et ansvar for, at de mennesker får mulighed for at høre julens glade budskab ?
Tove Fergo har været inde, så vidt jeg har forstået og foreslået, at fangerne selv kunne betale for de kirkelige aktiviteter ud over den egentlige kirkelige, hvad det end så betyder.....
Johannes Døberen var godt nok sat bag tremmer, fordi han havde sagt sandheden, så han var jo ikke nogen almindelig forbryder.... ! Men han sendte bud ud til samfundet ved hjælp af sine disciple, fordi han gerne ville vide besked om Jesus, om han virkelig var den ventede Messias.
Har fangerne i fængslerne i Danmark ikke krav på at have så megen kommunikationsmulighed, at de kan få svar på deres åndelige spørgsmål?
Jeg er noget spændt på, om der er nogen ,som har nogen erfaringer.... nogen som måske arbejder i fængslerne.... betjente missionærer, præster......
Kærlig hilsen
ærten