Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#6669 - 06/12/2002 17:11 En gang frelst - altid frelst?
Den søgende
Bruger

Reg.: 05/12/2002
Sted: Danmark
Jeg har en ven, der er babtist. Han lever sit liv med Jesus. Men han tror på, at når man en gang er frelse, er man altid frelst. Man kan ikke falde fra. Men jeg har altid lært - og mener også at Bibelen lærer - at man kan falde fra troen.

Han er også døbt 2 gange. "Det er jo bare vand." Han mener, at når man bliver døbt (vand) er det en bekendelseshandling - Johannes-dåben. Når man kommer til tro giver Gud ånds-dåben.

Som sagt er jeg ikke i tvivl om, at han er frelst. Men er enhver så salige i sin tro, bare det udspringer af Bibelen, eller hva?

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#6670 - 06/12/2002 18:53 Re: En gang frelst - altid frelst? [Re: Den søgende]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Den søgende

Det står ganske klart og tydeligt i biblen at vi kan falde ud af nåden! Paulus siger også at vi skal arbejde på vor frelse med frygt og bæven! Så det kan lade sig gøre at miste frelsen.

Mht dåben findes der hos kristne 2 forskellige syn. Biblen er ikke helt klar på dette område. Asbjørn er på et tidspunkt kommet med et indlæg:

http://www.jesusnet.dk/dok/samtaleromdaaben.pdf

Her kan du læse om de 2 syn.

Med venlig hilsen

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#6671 - 09/12/2002 14:00 Re: En gang frelst - altid frelst? [Re: malli]
Den søgende
Bruger

Reg.: 05/12/2002
Sted: Danmark
Tak for dit svar.

Den side om dåben var vist lige det jeg søgte. Mange tak.

Vedrørende frafald - jeg har søgt efter bibelvers, hvor der står noget herom, og jeg har også fundet nogen, men kunne godt bruge nogle flere. Kender du nogen?

Med venlig hilsen

Den søgende / Lennart

Til toppen 
#6672 - 09/12/2002 15:02 Re: En gang frelst - altid frelst? [Re: Den søgende]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej igen

Her er et par stykker:

1 kor 10,12 : Derfor skal den, som tror, at han står, se til, at han ikke falder

Heb 4,6-8 : For det er umuligt at føre dem til ny omvendelse, som én gang er blevet oplyst og har smagt den himmelske gave, dem som har fået Helligånden v5 og smagt Guds gode ord og den kommende verdens kræfter, v6 og som så falder fra; for de korsfæster selv Guds søn igen og gør ham til spot. v7 For når en mark drikker den regn, der falder på den i rigelig mængde, og giver afgrøde til gavn for dem, den dyrkes for, så får den velsignelse fra Gud; v8 men bærer den tjørn og tidsler, er den intet værd og truet af forbandelse, og det vil ende med, at man afbrænder den.”

Med venlig hilsen

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær