Hej allesammen..
Nu kan jeg heller ikke holde mund omkring stemningen på debatten for tiden..
Jeg ved ikke om det varmen, eller bare små ting der bliver gjort større og så begynder at irretere folk, men lige for tiden er folk hurtige til at være efter hinanden.. Nogen mere end andre..
Først:
(som bruger)
Jesusnet står for mig, som et sted hvor jeg kan komme og prøve idéer og tanker af.. Jeg kan kun måle stedets kvalitet i forhold til andre steder jeg debaterer og har debateret, og der ligger JN højt hvad angår åbenhed, seriøsitet og afslappet stemning.. Jeg taler jævnlig med andre jøder rundt omkring i verden (på debatforum) og ved hvad de oplever andre kristne steder, og det er ikke fede ting.. Så, at jeg som jøde (og andre af anden overbevisning) kan komme herind og i den grad sætte spørgsmålstegn ved kristendommen, er fantastisk.. Det viser en åbenhed og ærlighed som man ikke oplever mange andre steder..
(som meddebatør)
På det sidste synes jeg, at folk er begyndt at blive enten aggresive eller nærtagende.. Jeg ved godt at man ikke udstiller folk, men Lars (evangelisten) har nok været en smule for aggresiv i sin fremfær.. Det er i mine øjne, helt ok at folk siger fra.. Det gør jeg også selv.. Men man bør måske også sætte sig lidt ud over den personlige fornærmelse man åbenbart finder i Lars' indlæg og så huske at holde sig til emnet.. At man synes Lars er for meget, skal man bare sige, men man bør ikke lade det overtage indlæggets emne.. Det er noget mellem den enkelte og Lars og bør, set fra mit synspunkt, ordnes privat med Lars..
Nu har jeg brugt Lars som eksempel fordi han pt. er den mest synlige, så folk tænker uundværligt på ham alligevel, og så har jeg mit på det rene med Lars..
Samtidigt sporer jeg andre steder lidt nedladende holdninger til andre.. Jeg skal ikke sige mig fri, tværtimod.. Der er nogle indlæg der er skrevet i løbet af det sidste døgns tid, der har fået mig til enten at bryde sammen af grin eller tage mig til hovedet af bar forundring.. Men det betyder ikke at jeg bør føle mig bedre.. At vi ikke alle deler samme religiøse overbevisning herinde, skal ikke være en hemmelighed.. Og at de kristne meddebatører kan være lige så rygende uenige med hinanden som de kan med os ikke-kristne (hvis ikke mere), er tydeligt.. Derfor bør man vel også tage udgangspunkt i uenigheden og så vel søge forståelsen hvor man er uenig..
(som ven)
Jeg har igennem de år jeg har debatteret herinde, udviklet et venskabeligt forhold til folk.. Jeg tør godt sige, at JN fylder noget i mit liv.. Det er ikke kun et debatforum for mig, men også et sted hvor jeg møder venner.. Jeg har på det sidste vuderet hvad jeg gider bruge tid på og meldt mig ud af en del forum (er det fora det hedder i flertal??), men har gjort op med mig selv, at JN ikke er et sted jeg vil undvære, da det, som allerede nævnt, er et sted med venner.. Derfor smerter det da også at se, at tonen er som den er herinde for tiden..
Så tag det som en opfordring og husk, at vi ikke skal gøre mod andre, hvad vi ikke vil at de skal gøre mod os (eller den omvendte term)

Med forhåbninger om lidt ro på bølgerne herinde og givende debatter..
Alt godt..