Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#66466 - 07/07/2006 13:09 Slår varmen vores fornuft i gulvet??
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Hej allesammen..

Nu kan jeg heller ikke holde mund omkring stemningen på debatten for tiden..

Jeg ved ikke om det varmen, eller bare små ting der bliver gjort større og så begynder at irretere folk, men lige for tiden er folk hurtige til at være efter hinanden.. Nogen mere end andre..

Først:

(som bruger)

Jesusnet står for mig, som et sted hvor jeg kan komme og prøve idéer og tanker af.. Jeg kan kun måle stedets kvalitet i forhold til andre steder jeg debaterer og har debateret, og der ligger JN højt hvad angår åbenhed, seriøsitet og afslappet stemning.. Jeg taler jævnlig med andre jøder rundt omkring i verden (på debatforum) og ved hvad de oplever andre kristne steder, og det er ikke fede ting.. Så, at jeg som jøde (og andre af anden overbevisning) kan komme herind og i den grad sætte spørgsmålstegn ved kristendommen, er fantastisk.. Det viser en åbenhed og ærlighed som man ikke oplever mange andre steder..

(som meddebatør)

På det sidste synes jeg, at folk er begyndt at blive enten aggresive eller nærtagende.. Jeg ved godt at man ikke udstiller folk, men Lars (evangelisten) har nok været en smule for aggresiv i sin fremfær.. Det er i mine øjne, helt ok at folk siger fra.. Det gør jeg også selv.. Men man bør måske også sætte sig lidt ud over den personlige fornærmelse man åbenbart finder i Lars' indlæg og så huske at holde sig til emnet.. At man synes Lars er for meget, skal man bare sige, men man bør ikke lade det overtage indlæggets emne.. Det er noget mellem den enkelte og Lars og bør, set fra mit synspunkt, ordnes privat med Lars..
Nu har jeg brugt Lars som eksempel fordi han pt. er den mest synlige, så folk tænker uundværligt på ham alligevel, og så har jeg mit på det rene med Lars..

Samtidigt sporer jeg andre steder lidt nedladende holdninger til andre.. Jeg skal ikke sige mig fri, tværtimod.. Der er nogle indlæg der er skrevet i løbet af det sidste døgns tid, der har fået mig til enten at bryde sammen af grin eller tage mig til hovedet af bar forundring.. Men det betyder ikke at jeg bør føle mig bedre.. At vi ikke alle deler samme religiøse overbevisning herinde, skal ikke være en hemmelighed.. Og at de kristne meddebatører kan være lige så rygende uenige med hinanden som de kan med os ikke-kristne (hvis ikke mere), er tydeligt.. Derfor bør man vel også tage udgangspunkt i uenigheden og så vel søge forståelsen hvor man er uenig..

(som ven)

Jeg har igennem de år jeg har debatteret herinde, udviklet et venskabeligt forhold til folk.. Jeg tør godt sige, at JN fylder noget i mit liv.. Det er ikke kun et debatforum for mig, men også et sted hvor jeg møder venner.. Jeg har på det sidste vuderet hvad jeg gider bruge tid på og meldt mig ud af en del forum (er det fora det hedder i flertal??), men har gjort op med mig selv, at JN ikke er et sted jeg vil undvære, da det, som allerede nævnt, er et sted med venner.. Derfor smerter det da også at se, at tonen er som den er herinde for tiden..
Så tag det som en opfordring og husk, at vi ikke skal gøre mod andre, hvad vi ikke vil at de skal gøre mod os (eller den omvendte term)

Med forhåbninger om lidt ro på bølgerne herinde og givende debatter..

Alt godt..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#66467 - 12/07/2006 23:56 Re: Slår varmen vores fornuft i gulvet?? [Re: Kefas Ben-Adam]
Maxtor
Bruger

Reg.: 28/03/2006
tonen er som verdens tone er for tiden.Men det er jo netop dette at dette site arbejder med.Jeg mener at min og din Messias hedder Yahsuah/ Jesus

Det kæmper du meget imod men samtidig prøver du at forholde dig neutral svært job.På Jesus Net /;

Igen vil jeg bare opfordre alle der læser dette til at forstå Jesus død på korset for alles skyld.Bibelen siger at alle dem der tror af et fuldt hjerte skal blive frelst.Hvad det så end skal sige så smutter jeg den vej SES !!!

Til toppen 
#66468 - 13/07/2006 00:50 Re: Slår varmen vores fornuft i gulvet?? [Re: Maxtor]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Kun én ting:

Citat:
tonen er som verdens tone er for tiden.Men det er jo netop dette at dette site arbejder med.Jeg mener at min og din Messias hedder Yahsuah/ Jesus

Det kæmper du meget imod men samtidig prøver du at forholde dig neutral svært job.På Jesus Net /;

Nope... Kæmper ikke mod at Jesus-gutten skulle være Messias for mig.. Det er han ikke.. Ligesom himmelen ikke er grøn.. Det er kun jeres påstande og postulater jeg kæmper imod

Det er ikke meget konkret jeg har fået fra din kant.. Kun følelsesladede udtalelser.. Så.. At du virkelig føler at Jesus skulle være messias, overbeviser mig ikke om noget i den retning.. Kun at din tro på ham er psykologisk betonet..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#66469 - 13/07/2006 01:25 Re: Slår varmen vores fornuft i gulvet?? [Re: Kefas Ben-Adam]
Maxtor
Bruger

Hey ja du tror hvad du ser ligesom mig.følesesladet ja det kan du tro jeg er Jeg har endelig fundet min skaber hvad havde du forventet

Kef hvad er så din mission ? hvis den ikke er at kæmpe imod OS.DU siger Jer eller jeres jeg er kun mig tror jeg.Jeg er alene helt alene eller sådan føler jeg mig.

Nettet er et glimrende sted at komme af med noget damp og når man så har dampet af kigget lidt på hvad andre tænker om de samme ting kan det være en hjælp.

Jøde hadet har aldrig været større det bliver basuneret ud på alle kanaler hvorn Israel tæver ned over uskyldige mål og verden afventer spænt hvad der sker nu høre vi om en ny masiv Terror aktion og hvad så så så

Jeg ved godt at nogle her tror at jeg er og eller har stukket mit hoved for dybt i konspirations junglen hvilket er muligt
men hvis i kigger godt efter er der kun en konspirations terori jeg beskylder for at have noget på sig

Og det er Djævlens gamle drøm om verdens/verden herrerdømme

Til toppen 
#66470 - 13/07/2006 01:27 Re: Slår varmen vores fornuft i gulvet?? [Re: Maxtor]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Citat:
Kef hvad er så din mission ? hvis den ikke er at kæmpe imod OS.

Oplysning

Indtil videre har jeg da kunnet vidergive viden om jødisk tro og praksis til folk herinde, der har haft interesse i det..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#66471 - 13/07/2006 02:23 Re: Slår varmen vores fornuft i gulvet?? [Re: Kefas Ben-Adam]
Maxtor
Bruger

Du er et ordkløver Kef svar mig ? ikke alt det piss hvad laver en gameltro Jøde på JesusNet lære du os vandtro sandheden det er der vist en lov om sec :/()

Til toppen 
#66472 - 13/07/2006 10:26 Re: Slår varmen vores fornuft i gulvet?? [Re: Maxtor]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Citat:
Du er et ordkløver Kef svar mig ? ikke alt det piss hvad laver en gameltro Jøde på JesusNet lære du os vandtro sandheden det er der vist en lov om sec :/()

Jeg fatter simpelthen ikke hvad du prøver at sige.. Kan du ikke udtrykke dig, så man forstår hvad du vil fortælle?? Prøv med kommaer og punktummer, samt opstilling af din tekst..

Er der en lov om sec?? Og hvad er "sec"?? Og er det endnu en "teori" som vi selv skal finde ud af om du har ret i??

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#66473 - 13/07/2006 13:28 Re: Slår varmen vores fornuft i gulvet?? [Re: Kefas Ben-Adam]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Kefas b-A

"sec"? - ja, mine tanker flyver i retning af et glas kølig hvidvin - men det er nok ikke lige det Maxtor har i tankerne. Måske kommer han med en forklaring ...

Sjovt nok, mellem alt det (for mig i hvert fald) aldeles ubegribelige står der nogle steder noget, som jeg godt kan forstå, og må nikke ja til.

Sådan tror jeg også du har det - det er dog næppe de samme steder!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#66474 - 13/07/2006 14:21 Re: Slår varmen vores fornuft i gulvet?? [Re: kristina]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej Kristina..

Nu er jeg slet ikke med..

Citat:
Sjovt nok, mellem alt det (for mig i hvert fald) aldeles ubegribelige står der nogle steder noget, som jeg godt kan forstå, og må nikke ja til.

Sådan tror jeg også du har det - det er dog næppe de samme steder!

Mener du i det som Maxtor har skrevet??

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#66475 - 13/07/2006 14:27 Re: Slår varmen vores fornuft i gulvet?? [Re: Kefas Ben-Adam]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Kefas,
.. ja faktisk!
Han skrev noget om de eskalerende jødeforfølgelser ..

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#66476 - 13/07/2006 14:49 Re: Slår varmen vores fornuft i gulvet?? [Re: kristina]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hej Kristina..

Citat:
Hej Kefas,
.. ja faktisk!
Han skrev noget om de eskalerende jødeforfølgelser ..

Han er nok lidt for hurtigt ude.. Lige for tiden er der ikke desiderede jødeforfølgelser, men absolut et kraftigt angreb mod Israel.. Ikke kun fra Hizbollah og Hamas, men også fra de altid ynkelige og forræderiske franskmænd samt Rusland (som ikke forstår Israels reaktion?? Se i Tetjenien.. De mener måske Israel er for milde??)..

Men jeg vil ikke kalde det jødeforfølgelse, selvom det muligvis bunder i foragt for jøder.. Det må de selv stå til regnskab for..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#66477 - 13/07/2006 14:55 Re: Slår varmen vores fornuft i gulvet?? [Re: Kefas Ben-Adam]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Enig, Kefas b.A. og glad for, at du skelner mellem jødeforfølgelser (fordi de er jøder) og kritik af staten Israels politik.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#66478 - 13/07/2006 21:45 Re: Slår varmen vores fornuft i gulvet?? [Re: Kefas Ben-Adam]
Buus
Bruger

Reg.: 13/11/2004
Hej Ben Kefas-Adam ,

Måske bidrager varmegraderne til det. Vi er jo ikke vant til så høje varmegrader i Danmark. Men jeg håber at der kan være en respekt overfor anderledes troende. Når vi udtaler os så ligger der jo en dybere personlig overbevisning bag vore udtalelser. Jeg tror ikke at formålet er at nogle skal blive stødt, men snarere fordi vi af og til kolliderer mht hvad vi tror på. Det er egentlig noget underligt noget at det skal gøre mennesker til fjender. Det bedrøver mig, men jeg ved også at tro er noget meget personligt og følsomt så det kan nok ikke undgås. Hvis jeg f.eks. udtaler mig om noget som jeg er overbevist om er sandt så kommer det måske til at stå som en dom overfor en der tror anderledes, selvom jeg slet ikke havde tiltænkt at det skulle være sådan. Jeg udtaler mig blot om min tro. Det er meget vanskeligt, men vi har ytringsfrihed og bør kunne udtale os om hvad vi tror på. Mere venlighed og høflighed overfor hinanden og overfor nogle med anderledes synspunkter vil betyde meget. Jeg ved at det blot er ord, men jeg tror også på at det er hvad Herren ønsker af os. At vi skal behandle hinanden ordentligt, og forsøge at stifte fred blandt mennesker, ikke føje ved til et bål som måske er sat i brand pga. opildnede følelser. Som nogle her ofte siger - Guds fred - det er mit inderlige ønske, og må enhver tro hvad han eller hun vil, og respektere andres ret til det samme.

Mvh
John

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær