Så er det på tide vi siger tak til Evangelisten og vender os til noget mere konstruktivt her på Debatten. Meddelelsen herunder var tænkt og skrevet som en privat meddelelse, men under indtryk af det seneste døgns fremturen fra Evangelisten bliver den nu offentliggjort her. Og i modsætning til hvad der først var intentionen, så er der ikke længere tale om en "sidste henstilling", men om et
farvel og tak..
Hej Lars
Denne private meddelelse bliver du nødt til at læse som den sidste ordstyrer-advarsel til dig. Hvis ikke du straks stopper din bedrevidende og fjendtligt nedladende holdning til både ordstyrerne og øvrige debatdeltagere samt til hele den kristenforståelse, som JesusNet.dk ønsker at formidle, så kan vi desværre ikke tillade dig at fortsætte som debattør på Café Thomas.
Du har efterhånden fået en del henstillinger, både privat og offentligt. Du har et par gange lovet at rette dig efter dem, men meget hurtigt falder du tilbage i en stil, hvor du nedgør dine modstandere i debatten og gør dig til dommer over andres holdninger. Uanset om det er bevidst fra din side eller ej, så er det respektløst og hvad værre er: det er undergravende for det frigørende budskab, Jesus har sendt os med.
Hvis du fortsat vil have muligheden for at give dit besyv med på Café Thomas, så kræver det, at du meget tydeligt lægger din stil om og begynder at vise en helt anden respekt for det debatfællesskab, som du, i kraft af dine enormt mange indlæg, dominerer ret så kraftligt. Det betyder også, at du bliver nødt til at holde igen med at skrive indlæg og kaste nye emner ud til debat. Du skriver ligeså mange indlæg om dagen som de mest aktive af de andre deltagere skriver om ugen eller om måneden. Med et så voldsomt engagement følger også et tilsvarende stort ansvar for at leve op til intentionerne og ønskerne for Cafe Thomas Debatten. Og netop her mangler vi at se en mere positiv indsats fra din side.
Jeg håber meget, at du forstår hvad det er jeg skriver til dig her. Vi har drøftet denne henvendelse i ordstyrergruppen og er enige om at den er nødvendig. Og vi er enige om, at hvis du ikke kan eller vil rette dig efter denne sidste henstilling, så vil vi uden yderligere varsel lukke for din adgang til at skrive mere på Café Thomas.
Du er velkommen til at skrive til mig privat på aa@jesusnet.dk og bede mig uddybe hvis der er noget du er tvivl om eller ikke forstår.Siden dette blev skrevet torsdag formiddag har du skrevet dig så langt ud i skinger foragt og bedrevidende ignorance, at vi har opgivet ethvert håb om at kunne bringe dig til almindelig anstændig fornuft.
Vi forventer, at du herefter trækker dig fra Café Thomas.