Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#66156 - 02/07/2006 00:10 VM
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København
En forsinket tråd, men stadig relevant

Her skal der da også være plads til at give sine tanker og meninger om dette års VM, til alle dem der nu har noget at sige om det..

For mig, personligt, blev det aldrig det VM jeg havde håbet på.. Manglende deltagelse fra Danmark og Israel, fjernede passionen og engagementet, men dog lidt interesse for hvordan det ville gå Spanien og de mindre lande.. Det holdt da heller ikke lang tid, selvom Italien var tæt på at snuble to gange mod nogle af sidstnævnte..

Og i dag kom chokket og det absolutte lavdepunkt: Brasilien ude af VM

Kan det lade sig gøre?? En VM-finale uden brasserne?? Selv en semi-finale brasser-fri.. Jeg er chokeret.. Men samtidig også utroligt imponeret af franskmændene.. Jeg havde ikke regnet med meget (håbet) fra deres side, men nu begynder jeg at tro på dem..

Midt i min VM-depression, begynder der at være lyspunkter.. Franskmændene der måske kan vaske sidste VM's skamplet af sig.. Argentina der spiller som jeg ved ikke hvad, med Messi som den sidste rigtige 10'er verden kender til.. Og Tyskland, der med Klinsmann ved roret, alligevel viser takterne til et hold der kan gå hele vejen..

Mja.. Det var mine tanker.. Og selvom jeg vinder VM efter VM med Israel i FIFA-soccer, så er det altså den virkelige verden der tæller..

Jeres tur

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#66157 - 02/07/2006 10:53 Re: VM [Re: Kefas Ben-Adam]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Jeg sagde det allerede fra 8.delsfinalerne: Frankring og Tyskland mødes i finalen - det er synd og skam, men forhåbentlig blir det blodigt!

Lad os nu se om ikke jeg får ret.

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 
#66158 - 02/07/2006 10:57 Re: VM [Re: anniesr]
Anonym
Anonym

Jeg interesserer mig ikke en døjt for fodbold, men jeg har satset på Alamange fra starten af, sådan helt intuitivt... Kald det bare en religiøs erkendelse

Til toppen 
#66159 - 02/07/2006 11:00 Re: VM [Re: ]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Hvis de vinder, baserer jeg en ny religion på dig.. Ikke at jeg vil være tilhænger, men jeg burde nok kunne skrue et par røverhistorie sammen til dig

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#66160 - 02/07/2006 11:31 Re: VM [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

Dem er der nok af, men flere kan vel ikke skade

Til toppen 
#66161 - 02/07/2006 23:31 Re: VM [Re: Kefas Ben-Adam]
Nissen
Bruger

Reg.: 30/06/2006
Sted: Århus
Den ligger da lige til højrebenet for "snotti" og italienerne - uanfægtet deres til tider lidt dræbende spillestil, så syntes jeg egentlig det ville være fair nok med pokalen til støvlelandet.

Italienerne har trods alt lukket meget få mål ind; selv scoret en hel del - og, ikke at forglemme: Forpagtet heldet i kampen mod Australien.

Men skidt nu med fodvolden - nu skal vi jo til at sidde klistret til skærmen og se det helt nye hit indenfor sportens verden: Tour de Medicin! ;-)

Til toppen 
#66162 - 03/07/2006 03:24 Re: VM [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

Shalom

Citat:
For mig, personligt, blev det aldrig det VM jeg havde håbet på.. Manglende deltagelse fra ...Danmark og Israel, fjernede passionen og engagementet, (...)

Jeg sidder selv med en lidt tom fornemmelse, må jeg nok indrømme. Havde Sverige så bare været blandt de sidste fire. Personligt havde jeg gerne set, at Frankrig, Italien og Portugal var blevet erstattet med Brasilien, Argentina og Ghana. De sidste stod måske for turneringens bedste underholdning. Ikke hermed sagt, at jeg holder med Tyskland, selv mere end 60 år efter spøger landets historie stadig i min egen bevidsthed, men de har trods alt leveret professionel og kreativ fodbold, som gør det fuldt fortjent, at de befinder sig blandt de sidste.

Og så skal jeg lige beklage, at jeg aldrig vendte tilbage til tråden her. Pga. mit studie har jeg normalt ikke så meget tid til at være på nettet (i anden sammenhæng), og jeg følte, at det hurtigt kunne udvikle sig til ordkløveri. Wikipedia mener jeg nu alligevel ikke er så dårlig en kilde, som du lagde op til. Tværtimod, oplever jeg utallige gange, er der grund til at være noget mere på vagt i lærebøger (og på sites), hvor ingen har mulighed for at gøre indvendinger mod det skrevne ord. Wikipedia skal bruges med omtanke, selvfølgelig, men på dette punkt adskiller det sig ikke fra andre opslagsværker.

True love shines
Flik Flak (Michael)

PS. Min computer er alt for doven til en nyere udgave af FIFA - men jeg kan med sikkerhed slå dig i Sensible Soccer Også som Israel

---
For ligesom alle dør med Adam, skal også alle gøres levende med Kristus. (1 Kor 15,22)

Til toppen 
#66163 - 03/07/2006 11:01 Re: VM [Re: Kefas Ben-Adam]
joppe
Bruger

Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
Hej!

Mit billede af VM er positivt. Jeg er glad for at det sker uventede ting. (Og så har jeg holdt på Italien siden 1986, ca. der hvor det begyndte gå dårligt for dem

Én ting jeg synes er meget tydligt i dette års VM er at stolthed og hovmod fører til fald. Brasilien har leget sig igennem VM og hele tiden set sig selv som klare favoritter. Så mødte de Frankrig hvor det så blev alvor. Det gik galt. Det samme med Argentina. Efter drømmesejren over Serbien-Montenegro var de den store favorit. De faldt også. England faldt da de begyndte være stolte.
Nu er Tyskland virkelig stolte og kan, ifølge dem selv, ikke undgå at vinde VM. Og når deres stolthed går så langt at de begynder svine Italien til ved at henvise til Totti's opførsel for 2 år siden og Juventus' sportschefs selvmordsforsøg, så fortjener de ikke at gå videre. Man hører ikke italienske spillere kommentere Tysklands økonomi, arbejdsløshed eller politiske kaos. Mon ikke det er Tyskland der falder næste gang.

Og så er det Frankrig og Italien. De var så "heldige" at de spillede dårligt i gruppespillet og faldt ned til jorden. De tog sig sammen og begyndte at gå til kampene med mere alvorlig stemning og droppede stoltheden.

Jeg tror vi ser en god finale mellem Italien og Frankrig. Portugal har ikke en chance når de møder nogle velorganiserede og alvorlige hold (til forskel fra de hold de har mødt indtil videre.)

mvh.

Joppe

Religionsstuderende, Katolik, Frimurer

Til toppen 
#66164 - 04/07/2006 09:24 Re: VM [Re: joppe]
Anonym
Anonym

Vil påpege at Australien nær havde tævet Italien ud, og de kom videre på et filmet straffespark.... That doenst make a worthy World cup winner....

mvh Lars

Til toppen 
#66165 - 04/07/2006 10:00 Re: VM [Re: ]
joppe
Bruger

Reg.: 09/02/2002
Sted: Nørrebro, København
Citat:
Vil påpege at Australien nær havde tævet Italien ud, og de kom videre på et filmet straffespark.... That doenst make a worthy World cup winner....

mvh Lars

Film har så længe jeg husker (VM 1986) været en stor del af sporten. Især når det kommer til de vigtige og afgørende kampe i et VM. Hvis filmning udelukkede hold fra at vinde et VM, så vil du ikke finde et eneste land i denne slutrunde der kunne vinde VM.

I øvrigt er der ingen tvivl om at Italien skulle have en straffespark mod Australien. Selvfølgeligt faldt italieneren meget nemt. Men den takling skulle under alle omstændigheder give en frispark andre steder på banen. Jeg er ikke tilhængere af at man har forskellige grænser for hvad der giver en straf afhængig hvor en dårlig takling foregår på banen.

At Australien skulle "tæve" Italien ud hvis det ikke var blevet en straffespark, tvivler jeg på. Autralien tævede jo ikke lige frem Italien i de 90 minuter de spillede

mvh.

Joppe

Religionsstuderende, Katolik, Frimurer

Til toppen 
#66166 - 04/07/2006 11:28 Brasilien eller Argentina [Re: joppe]
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
Hej

Jeg aner ikke hvem jeg holder med nu Brasilien og Argentina er ude. Begge hold er mine "barndomsstjerner" så dem holder jeg altid med. Måske syntes jeg også det må være Italiens tur.

Bare det ikke bliver Tyskland. Det vil næsten være for meget.

Jeg tipper Italien og Portugal (uha) i finalen.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#66167 - 04/07/2006 15:33 Re: Brasilien eller Argentina [Re: Machine_A]
Anonym
Anonym

Tyskland Frankrig :-)

Til toppen 
#66168 - 04/07/2006 15:52 Re: Brasilien eller Argentina [Re: ]
Anonym
Anonym

Citat:
Tyskland Frankrig :-)

Det er også mit bud Og sikkert med Tyskland som vinder...

Til toppen 
#66169 - 04/07/2006 18:08 Re: Brasilien eller Argentina [Re: ]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Portugal - Italien med Portugal som vinder

Forudsagt at Pauletta og Christiano Ronaldo spiller op til deres bedste og Figo gider løfte sig bare en smule fra hans hidtige lave niveau..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#66170 - 04/07/2006 23:27 Re: Italien [Re: Kefas Ben-Adam]
Machine_A
Bruger

VIVA ITALIA

Og IGEN - knap før jeg havde gemt indlægget

Ændret af Machine_A (04/07/2006 23:28)

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#66171 - 05/07/2006 06:01 Re: Brasilien eller Argentina [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

Citat:
Portugal - Italien med Portugal som vinder

Forudsagt at Pauletta og Christiano Ronaldo spiller op til deres bedste og Figo gider løfte sig bare en smule fra hans hidtige lave niveau..

Du er godt på vej til at få ret. Jeg havde måske nok forventet, at Tyskland var gået videre i aftes, men med Torsten Frings voldshandling mod Julio Cruz, og resten af holdets kommentarer til denne, sker retfærdighed alligevel fyldest. Og nu med den her retfærdighed for øje, bør Italien heller ikke løbe med sejren på søndag, når man tænker på, at de snød sig til et straffespark i kampen mod Australien. Gud ville (heller) ikke bryde sig om det...

mvh
Mic

PS. Jeg tror nu alligevel, Frankrig slår Portugal i aften

Til toppen 
#66172 - 05/07/2006 12:51 Re: Brasilien eller Argentina [Re: ]
Machine_A
Bruger

Citat:
Og nu med den her retfærdighed for øje, bør Italien heller ikke løbe med sejren på søndag, når man tænker på, at de snød sig til et straffespark i kampen mod Australien.

Jeg tror nu der er mange kendelser, der er "snyd" - det kan bare ikke betale sig at gå op i dem. Hvis der er én ting jeg hader specielt meget ved fodbold, så er det spillernes mentalitet. Hver gang der sker et eller andet på banen, rækker alle resolut deres hånd op for at markere, at dommeren bør fløjte for et eller andet i helt sikker til dens fordel, der har hånden mest oppe. Noget af det mest platte er forsvaret, der rækker hånden op når en angriber er drønet forbi dem, fordi de håber de kan forvirre dommeren til at dømme et eller andet fiktivt.

Bortset fra det var det en kanon kamp Tyskland - Italien. Næsten synd for Tyskland at de tabte 2-0. Man kunne næsten fornemme de havde givet op efter det første mål. Der gik jo ikke meget mere end et minut mellem dem.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#66173 - 05/07/2006 17:26 Re: Brasilien eller Argentina [Re: Machine_A]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Citat:
Bortset fra det var det en kanon kamp Tyskland - Italien. Næsten synd for Tyskland at de tabte 2-0. Man kunne næsten fornemme de havde givet op efter det første mål. Der gik jo ikke meget mere end et minut mellem dem.

Der var vist heller ikke meget mere end et minut tilbage af overtiden

Jeg er ikke vild med Italien, men de to mål de scorede var fantastiske.. Kanonteknik ved begge mål..

Nu skal Portugal så holde Frankrig nede på jorden i aften

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#66174 - 07/07/2006 15:24 Re: Brasilien eller Argentina [Re: Kefas Ben-Adam]
Machine_A
Bruger

Nå.

Frankring mod Italien i finalen på søndag.

Jeg holder en is på Italien!

Undskyld ulejligheden

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær