Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#66051 - 01/07/2006 07:04 Menneskeflugt
Maxtor
Bruger

Reg.: 28/03/2006
Et grimt ord puha men men er det ikke det vores verden går ud på ?? Menneskeflugt ikke fra mennesker men fra virkeligheden.

Hvem er mon intrasseret i at flytte jer fra virkeligheden og hvorfor.Jeres hoveder bliver fyldt med dit og dat næsten alle danskere lever sådan.

I en næsten beskit måde er vi altvidende om al elendighed men alt vi kan gøre ar at ringe til WWO og give 100 kr

Omvend jer tag Yahsuah/ Jesus ind i jeres hjerter af et fuldt hjerte. Alt at tabe (&) alt og vinde Tak Gud !!

Til toppen 
#66052 - 01/07/2006 09:20 Re: Menneskeflugt [Re: Maxtor]
Anonym
Anonym

Så du mener ikke menneskeflugt, men virkelighedsflugt... Ja enig den er DU i al fald fyldt af..

og din tese angår ikke mig hehe, jeg er ikke dansk

Så hvis man omvender sig givet det mad på bordet i afrika?

Mvh Lars

Til toppen 
#66053 - 01/07/2006 11:54 Re: Menneskeflugt [Re: ]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Hej Lars,
Jeg er ked af at måtte sige det, men
Citat:
Ja enig den [virkelighedsflugt] er DU i al fald fyldt af..

Sådan nogle nedladende bemærkninger hører ikke hjemme her.

Mvh.

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 
#66054 - 01/07/2006 22:28 Re: Menneskeflugt [Re: Maxtor]
Anonym
Anonym

Hej Maxtor.

Virkelighedsflugt ..
Ja, som menneske har man ind imellem brug for at flygte fra virkeligheden.

Virkelighedsflugt kan være mange ting. Du kan flygte ind i dig selv, væk fra omverdenen. Du kan også fokusere på ydre rammer så som materielle goder, eller du kan have så frygtelig travlt med at leve succesrigt, at du ikke har tid til at føle efter og bare være menneske på godt og ondt.

Det ene er vel ikke bedre (eller værre) end det andet .. flugt er det under alle omstændigheder ..

Hvorfor, spørger du om??? – tjaaa, vi påvirker hinanden både i negativ og i positiv retning ..

Nej, vi kan ikke redde verdenen, men vi kan alle gøre lidt (bl.a. Gennem WWO), hvilket jeg også tror på, at rigtig mange gør.

Håber, dette var svar på dine spørgsmål, ellers må du skrive igen.

Til toppen 
#66055 - 07/07/2006 01:48 Re: Menneskeflugt [Re: ]
Maxtor
Bruger

Så menneskeflugt fra virkeligheden er et fact specielt i den vestligeverden.Spørg lige jer selv hvorfor har vi brug for flugt fra virkeligheden hvem er der i verden virkeligheden gør ondt på hvem har tabt.

Hvorfor bliver alt gjort for at gøre det nemt at flygte væk er det mon for at lulle jer i søvn så i ikke når at vælge mellem godt og ondt som i så gerne ville lære om.

Til toppen 
#66056 - 07/07/2006 02:05 Re: Menneskeflugt [Re: Maxtor]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Hej Max..

Når nu du har præsenteret dit budskab og ingen ville tage imod det, er det så ikke nu du skal børste dine fødder og lade os sejle vores egen sø??

Matthæus 10,14

Men vil nogen ikke tage imod jer eller høre jeres budskab, så forlad det hus eller den by og ryst støvet af jeres fødder.

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#66057 - 07/07/2006 03:30 Re: Menneskeflugt [Re: Kefas Ben-Adam]
Maxtor
Bruger

Men mange høre her og nye kommer til daglig ? mange skriver bare ikke indlæg.Tror du jeg snakker her for din skyld ? :/

Til toppen 
#66058 - 07/07/2006 09:29 Re: Menneskeflugt [Re: Maxtor]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Citat:
Men mange høre her og nye kommer til daglig ? mange skriver bare ikke indlæg.Tror du jeg snakker her for din skyld

Du har da været opsat på den personlige kontakt, så det kunne jeg fristes til at tro..

Men nu svarer du jo Lars, så i denne situation er det nok ham du skriver til..

Desværre kan det være svært at finde ud af hvad dit budskab overhovedet er, da du skriver alt for rodet..

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#66059 - 07/07/2006 12:48 Re: Menneskeflugt [Re: Maxtor]
Anonym
Anonym

Hejsa Maxtor..

Jeg har faktisk nogen gange lidt svært ved at se til hvem og hvorfor du skriver..

Ja der er mange der kikker på JN, men du skriver vel for din egen og debattens skyld..

mvh Lars

Til toppen 
#66060 - 12/07/2006 23:12 Re: Menneskeflugt [Re: anniesr]
Maxtor
Bruger

Snakker du til mig ? kef eller eva hmm for jeres skyld skal i vide at det hjælper ig at klemme noget power ud..)

Til toppen 
#66061 - 13/07/2006 00:56 Re: Menneskeflugt [Re: Maxtor]
Buus
Bruger

Reg.: 13/11/2004
Hej Maxtor,

Du skrev:
Et grimt ord puha men men er det ikke det vores verden går ud på ?? Menneskeflugt ikke fra mennesker men fra virkeligheden.

Mit svar:
Mener du at der er så megen nød i verden og at vi burde gøre mere for at hjælpe? Hvis alle mennesker betalte 10% (tiende, som vist er noget med 1% i folkekirken og ikke 10% af deres indkomst, så ville der kun være få fattige i verden. Men de fleste mennesker i Danmark er kristne pr. tradition og den ene procent (?) som går til statskirken går vist ikke til nødlidende udenfor landets grænser men til at opretholde de flotte kirkebygninger mm. I den kirke jeg tilhører betaler vi 10% i tiende. De går til bygning af kirkebygninger over hele verden mm. Derudover faster kirken over hele verden (ca. 12 mio medlemmer idag) 1 gang hver måned og betaler et faste offer, som går til fattige, syge og nødlidende i hele verden. Hvis der var et sådant system i alle de vestlige lande så ville der ikke være så mange nødlidende og fattige i verden. Desværre har kun få en tro så kr 100 til røde kors en gang om året måske, føler de er ok. Når nogle firmaer støtter gode formål så kommer de gerne med en check på størrelse med et skrivebord med deres firmanavn og viser den/det frem. Det er hvad Jesus kalder at blæse i basun af sine gode gerninger.

Du skrev:
Hvem er mon intrasseret i at flytte jer fra virkeligheden og hvorfor.Jeres hoveder bliver fyldt med dit og dat næsten alle danskere lever sådan.

Mit svar:
Jeg synes nu ikke at dansker er sådan nogle slemme nogle. Vi er et lidt tilbageholdende folkefærd, men der er en godhed i alle danskere. Men jeg giver dig ret i at materialismen har fået overhånd over åndelige værdier, som f.eks. næstekærlighed, at hjælpe andre mm.

Du skrev:
I en næsten beskit måde er vi altvidende om al elendighed men alt vi kan gøre ar at ringe til WWO og give 100 kr

Mit svar:
Der er sagt at intet menneske er en ø og jeg giver dig ret i, at man skal hjælpe hvor man kan. Men Danmark er et lilleputland på 5mio mennesker i en verden hvor der er 6mia (ca ?) mennesker idag. Derfor kan danskerne ikke være ansvarlige for al nød og elendighed i verden. Men vi kunne gøre meget mere det giver jeg dig ret i. Hvis mennesker virkelig var kristne, så ville der ikke være megen nød i verden. Så ville man være, som konen der gav nogle få mønter, meget af det lidt hun havde. Desværre giver mange kun lidt af det meget de har. Frelserens evangelium er løsningen på alle disse problemer hvis folk blot ville tage imod ham og efterleve det i praktiske gerninger.

Men jeg synes at du virker for negativ overfor danskere generelt. Lad være med at skære alle over én kam. Der er både gode og dårlige mennesker i alle nationer. Lad os fokusere på det gode. Kærligheden tror alt, håber alt, tilregner ikke det onde osv. som apostlen sagde. Hav en god dag.

Mvh
John

Til toppen 
#66062 - 13/07/2006 02:16 Re: Menneskeflugt [Re: Buus]
Maxtor
Bruger

Hej takker for at du skænkede det en tanke.John hvis hvis du nu bare fik 1 øre per 100kr der blev sendt til deres www.

Det rige som kommer skal bestå af netop sådan nogle tanker begynd at vende inden i hovedet hvordan man deller lige over om du bor på kansas rige korn sletter eller på Grøndlands is.

Hvis danskerne var slemme og jeg har ret hvorn tror du så vi ville have det.Jeg ved at Danmark er verdens rigeste land det ved alle danskere efter 14 dage udenlands.

Jeg vil gerne give jer en udfordring som altid chek om jeg har ret når jeg siger at vi er 6 mill mennesker hvis vi formere os som normalt vil vi i ar 6666 veje mere som menneske masse/atomer end det kendte univers i alt ? som vi ved om

Men pracis nu er vi ganske få og selv om vi er mange og tæl de døde med i al tid kunne du samle os på en kvadratkilometer af jordens overflade

Jeg vil ikke gøre det store ud af links osv chek selv og eller læs mange af mine andre tråde muligt at jeg tager fejl døm selv.Har ikke helt styr på alle mål men svaret lander tæt på min ord.

Igen vil jeg opfordre til at undersøge om ikke også Jesus er svaret på din søgen.Det er ganske simplet giv ham en chance af et helt hjerte og ingen men.

De fleste vil nok finde ud af at der ikke er den slags oplysninger på nettet men vær logisk og sige 2 bare af de 6 Mill mennesker kan blive til en mere på et år put den i en regnemaskine og gang gang gang det hvis du trykke længe nok vil din regnemaskine stoppe kig på det tal du har og du er ikke engang i år 4000

Til toppen 
#66063 - 13/07/2006 03:16 Re: Menneskeflugt [Re: Maxtor]
Maxtor
Bruger

Jeg vil lige tilføje tror i Jeg er den eneste med mine smukke og rigtige tanker(efter min mening) for os alle der har regnet det her ud ??????? Men set i lyset af ny viden om universet er vi stadig ganske små da alle kloge på Universet nu regner med at det hele er en fejl og at vi kun kan se med menneske øjne ca 5% af Universet og resten består af Ja DARK MATTER som de kalder det.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær