0 registrerede () og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#65858 - 28/06/2006 11:14
Re: Spørgsmålstråden?
[Re: Kefas Ben-Adam]
|
Bruger
Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
|
Hej Kefas, Citat: Kan man lave en spørgsmålstråd??
- Det har du just gjort... Men oprigtig talt, det ved jeg faktisk ikke. Mange debatter starter jo som spørgsmål, uden at spørgsmåls-ikonet nødvendigvis har været i brug. Citat: Og vil folk forstå idéen med den??
Måske? Det ved jeg ikke, hvad tænker du at ideen er? Citat: Og hvad skal man spørge om??
Jamen... Noget man gerne ville vide mere om, ville være mit forslag? Eller noget man ikke forstår? Kan være sig i en enden persons indlæg, eller som starten på en ny tråd. Citat: Kan man stille mere end ét spørgsmål??
Jo flere spørgsmål du stiller, jo færre svar tror jeg du skal regne med. Personligt syns jeg at 2-3 lyder bedre end 80.
Det var nok det mest stenede indlæg jeg har svaret på idag vil du have klarere besked, så prøv at smide den i "ris, ros og hjælp". Mon ikke der er nogle gamle rotter der som kan fortælle dig flere og rigtigere ting end hvad jeg her har lukket ud, for indrømmet - det er bare gætværk...
There is a crack in everything, that's how the light gets in. (Leonard Cohen)
|
|
Til toppen
|
|
|
#65859 - 28/06/2006 13:11
[Re: anniesr]
|
Bruger
Reg.: 05/06/2003
Sted: København
|
Må man skrive svar i en spørgsmålstråd?
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#65860 - 28/06/2006 15:24
|
Bruger
|
Man er da i hvert fald optimistisk, hvis man stiller spørgsmål herinde og ikke forventer at få en masse velmenende svar...
|
|
Til toppen
|
|
|
#65861 - 29/06/2006 01:47
|
Bruger
|
Insisterer du på, at give svar i en spørgsmålstråd?
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#65862 - 29/06/2006 09:53
|
Bruger
|
Nej, der kan vel også serveres modspørgsmål, uddybende spørgsmål, supplerende spørgsmål, tilkendegivelser, stående bifald... Svar er kun en del af showet.
Mvh
|
|
Til toppen
|
|
|
#65863 - 29/06/2006 10:39
|
Bruger
|
Kan det være, at der kun må stilles spørgsmål i en spørgsmålstråd??
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#65864 - 29/06/2006 14:12
|
Bruger
|
Det var et godt spørgsmål - jeg aner det ikke, men hvis det er tilfældet har du i hvert fald dit på det tørre 
|
|
Til toppen
|
|
|
#65865 - 29/06/2006 14:19
|
Bruger
|
Vil du så blive ved med at svare??
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#65866 - 29/06/2006 14:46
|
Bruger
|
Hm, det vil jeg lige overveje - jeg er efterhånden ved at have tabt tråden temmelig meget!
Hvor regner du med den ender?
|
|
Til toppen
|
|
|
#65867 - 29/06/2006 15:12
Det ultimative Spørgsmål
|
Bruger
Reg.: 18/11/2002
Sted: Susaalandet
|
Kære Schjelde
Det kan godt være du ikke får noget svar, men der kom da et spørgsmål...
Jeg beder om, at kunne stille det fuldkomne spørgsmål.... Hvad vil der ske, når man stiller det fuldkomne/ultimative spørgsmål?
Det kan godt være du har gjort dig tanker om dette mysterie. Hvordan kan vi bevare evnen til at spørge? Ligger svaret i spørgsmålet?
Det kunne være interessant, at se dette blive debateret i en Tråd. Svar ikke her!
Vandrer
- Så stor en Glæde at finde i Stilheden Gud - עבד יהוה
|
|
Til toppen
|
|
|
#65868 - 29/06/2006 15:34
Re: Det ultimative Spørgsmål
[Re: Vandrer]
|
Bruger
|
Det Ultimative Spørgsmål?
Jeg må gå i tænkeboks og klare tankerne før jeg kan filosofere videre over den. Jeg har desværre, siden jeg læste Håndbog for vakse galakseblaffere"-serien for et par år siden, ikke kunnet høre noget om Ultimative Spørgsmål og Svar, uden at komme til at fnise og dermed tabe hele seriøsiteten og alvoren på gulvet.
Undskyld.
Slemme, slemme Douglas Adams!
Nå, men - det var måske en god idé at tage det op i en anden tråd. Kanske du vil stå for det vandrer?
En lille eftertanke: Kan man blive så optaget af at søge og granske spørgsmålet, at man slet ikke er interesseret i selve svaret?
|
|
Til toppen
|
|
|
#65869 - 30/06/2006 01:08
Betydningen af Templets indretning
|
Bruger
Reg.: 18/11/2002
Sted: Susaalandet
|
Kære Alle Hvad er betydningen af Templets indretning? Jeg tænker eksempelvis på Herodes Tempel, som du kan finde skitser af på denne hjemmeside. Ser du nogen symbolsk betydning i den måde templet er indrettet og beskrives i bibelen? Hvad er betydningen af genstandene og de materialer de er fremstillet af? Hvis du har gjort dig tanker om dette, må du meget gerne svare ved at oprette en ny tråd om emnet. Fred og Alt Godt Vandrer
Ændret af Vandrer (30/06/2006 01:15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#65870 - 30/06/2006 10:48
[Re: Vandrer]
|
Bruger
Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
|
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår, hvad dette går ud på? Må man kun stille spørgsmål, men ingen svar? (useriøs overvejelse: hvordan får jeg så svar på dét?). Udover at jeg også først skal grine af på grund af Arthur Dent-syndromet, så kan jeg da godt stille et spørgsmål, som jeg syntes er vigtigt, hvis det altså er det tråden er til. Nå:
Hvorfor er verden ikke erstattet af paradiset for mange tusinde år siden?
Hvad er meningen med, at det skal tage så mange år?
Undskyld ulejligheden
|
|
Til toppen
|
|
|
#65871 - 30/06/2006 10:56
[Re: Machine_A]
|
Bruger
|
Hej MA - jeg synes også tråden her bliver mere og mere kryptisk, men det er også lidt spændende hvor den ender....  Til dit spørgsmål: Citat: Hvorfor er verden ikke erstattet af paradiset for mange tusinde år siden? Hvad er meningen med, at det skal tage så mange år?
Det kan også undre og frustrere mig når jeg kigger ud på verden eller ind i mit fjernsyn - lad os da gå en ny jord, og det kan kun gå for langsomt!!! Men: Herren er ikke sen til at opfylde sit løfte, sådan som nogle mener, men han har tålmodighed med jer, fordi han vil at ingen skal gå fortabt, men at alle skal nå til omvendelse (2.pet 3,9) Det er blevet svar for mig. Jeg synes især det er interessant at Peter skriver at "Herren har tålmodighed med jer fordi han vil at ingen skal gå fortabt" - han skriver jo til de troende! Herren har altså tålmodighed med os, for vi er hans sendebud og vi har derfor del i projektet om verdens frelse. Vil jeg fremskynde processen? Jamen så må jeg arbejde og be for at flere når til omvendelse...
|
|
Til toppen
|
|
|
#65872 - 30/06/2006 11:07
|
Bruger
Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
|
Hej Schjelde Citat: Men: Herren er ikke sen til at opfylde sit løfte, sådan som nogle mener, men han har tålmodighed med jer, fordi han vil at ingen skal gå fortabt, men at alle skal nå til omvendelse (2.pet 3,9)
Og netop det (tak) leder mig fluks til det næste spørgsmål, der måske mere er en overvejelse:
Hvis ingen skal gå fortabt (læs: alle skal have chancen), må det vel betyde, at alle som *vil* blive født skal have chancen. Og dermed; kommer der et tidspunkt, hvor menneskeheden simpelthen vil gå i stå eller gå til grunde, og er det dér, det hele sker?
Undskyld ulejligheden
|
|
Til toppen
|
|
|
#65873 - 30/06/2006 11:25
|
Bruger
|
Hej MA Citat: Hvis ingen skal gå fortabt (læs: alle skal have chancen), må det vel betyde, at alle som *vil* blive født skal have chancen. Og dermed; kommer der et tidspunkt, hvor menneskeheden simpelthen vil gå i stå eller gå til grunde, og er det dér, det hele sker?
Der tror jeg vi er ude på et teoretisk overdrev som jeg må melde pas til. Jeg ved det ærlig talt ikke, spørg Gud eller teologerne. Måske fremgår det af mine indlæg, men jeg er nok hvad man vil kalde en praktisk teoretiker. De abstrakte tanker er for mig interessante nok, men når de tager fokus fra det jeg betragter som væsentligt, så springer jeg som regel fra igen.
Men selvfølgelig har jeg da et svar til dit spørgsmål :
Da Peter vendte sig om, ser han den discipel følge efter, som Jesus elskede, og som ved måltidet havde siddet lige ved siden af ham og spurgt: Herre, hvem er det, der skal forråde dig? Da nu Peter så ham, sagde han til Jesus: »Herre, hvad så med ham?« Jesus sagde til Peter: »Hvis jeg vil, at han skal leve, til jeg kommer, hvad angår det så dig? Følg du mig! « (joh 21,20)
Det er okay at tænke selv og tænke abstrakt - men jeg oplever også at det kan være en lettelse at flytte fokus tilbage på det væsentlige: Følg Ham. Han kender svarene, det må jeg have tillid til. Men han mener åbenbart ikke det er nødvendigt for mig at kende dem. Hvor irriterende jeg så end kan synes det er....!
|
|
Til toppen
|
|
|
#65874 - 30/06/2006 11:48
|
Bruger
|
Vil Annie hellere have en svartråd end en spørgsmålstråd??
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#65875 - 30/06/2006 11:54
|
Bruger
|
Kefas... Jeg fatter ikke noget af det her stil-kryptiske-spørgsmål-i-en-kort-sætning-gøgl. Vil du ikke nok forklare mig hvad det går ud på?
Her er spørgsmål og svar i en skøn pærevælling - for godt nok er det en spørgsmålstråd (hvis definitioner vi vist aldrig fik fastlagt 100 %), men den befinder sig på et Debatforum - ergo konkluderer jeg at begge dele er velkomne... Spørgsmål udelukker ikke svar, svar udelukker ikke spørgsmål. Alle er velkomne til at svare på spørgsmålene og stille spørgsmål til svarene...
Capiche, eller.........?
Ændret af Schjelde (30/06/2006 11:58)
|
|
Til toppen
|
|
|
#65876 - 30/06/2006 14:36
|
Bruger
|
Kunne det tænkes at jeg har forstået spørgsmålstråden og du ikke har??
Må man svare i en spørgsmålstråd??
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#65878 - 30/06/2006 14:41
|
Bruger
|
Ja, kunne det ikke være en idé  ?
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#65880 - 30/06/2006 15:16
|
Bruger
|
Det er meget muligt du har forstået konceptet og jeg ikke har - føler at jeg forstår mindre og mindre.... 
|
|
Til toppen
|
|
|
|