Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#657 - 13/11/2001 21:45 Hårdt at være kristen???
Kasper B.
Bruger

Reg.: 16/10/2001
Sted: Løsning, Østjylland
Ja det kan man da roligt sige det er! Da jeg blev jeg anset som en eller anden dæmon som var beregnet til at sparke og slå på... jeg er enda næsten blevet uddrevet fra min tidligere skole! Så gad jeg heller ikke være der mere.. Hvis der er andre der har prøvet noget lignende om at det er hårdt at blive kristen så bare lad følelserne flyde... Det er altid sundt at komme a med noget man har på hjerte...

Gør denne debat seriøs og lad vær med at rette på folk da de godt kan anse det som om at man gør nar ad dem når de har det værst...

Tak for respekten på forhånd...

Guds fred og velsignelse -Kasper Brohus-

Til toppen 
#658 - 14/06/2005 02:23 Re: Hårdt at være kristen??? [Re: Kasper B.]
Buus
Bruger

Reg.: 13/11/2004
Hej Kaspar,

Det er ikke rare ting du har oplevet. Jeg har oplevet en isnende kulde fra mennesker som jeg stod lige ved siden af og som jeg ikke engang kendte, og ligeledes at folk på uforklarlig vis er blevet meget ophidsede på mig over ingenting. Det er jo som der står i Bibelen at den kødeligtsindede er efter den åndeligtsindede. Sådan vil det altid være. Dette har lært mig at Paulus's ord om at den kamp vi skal kæmpe ikke er imod kød og blod, men mod ondskabens åndemagter i himmelrummet. Som en der tror på Kristus har jeg naturligvis også, ligesom min Herre of Frelser, oplevet foragt og nedgørelse. Sådanne ting er deres lod som tror på Kristus. Djævelen er en stolt og nedladende herre. Han har ikke kærlighedens princip i sig og han er en taber. Det vigtige er ikke at blive overvindet af det onde omkring en, men at overvinde det onde med det gode. Det er jo nok selve prøven. Jeg håber at du får styrke til at klare disse modsætninger og prøver på en Kristus lignende måde, så du kan vide med dig selv at du har handlet ret, uanset hvad andre gør imod dig.

Mvh
John

Til toppen 
#659 - 17/06/2005 17:43 Re: Hårdt at være kristen??? [Re: Kasper B.]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Kasper

jeg har også oplevet, at folk var efter mig, og kaldte kristendommen og troen på Jesus for "mærkeligt!" og "alt det der l...". Ja jeg skriver ikke ordet ud, men det starter med L og har fire bogstaver.

Jeg har også oplevet, at folk sagde hånlige ting om de kristne og gjorde nar og sågar blev meget vrede og ondskabsfulde imod dem og mig. Det er bestemt ikke sjovt, men der står skrevet: Salige er I, når man håner Jer eller lyver Jer ondt på for min skyld. (frit gengivet).

Så jo, jeg kender godt til det, at nogen bliver ondskabsfulde og hånlige og nedladende overfor én, blot fordi man er kristen.

Det er hårdt, men vi må hele tiden huske Jesu ord til os, dengang som i dag, at vi er salige, når vi forfølges pga. Ham.

mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#660 - 18/06/2005 12:46 Re: Hårdt at være kristen??? [Re: Kasper B.]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Reg.: 02/09/2002
Sted: Kolding
Hej Kasper

Ja, det er hårdt nogen gange at være kristen, at blive forfulgt for sin tro, det kender jeg også til, især min mor har været meget efter mig for det fordi hun er engageret i Transcendental Meditation (nyreligiøs bevægelse) og som følge deraf er hun meget imod min tro. Jeg tror det er meget vigtigt at vi prøver at holde os for øje, at det nok ikke så meget er OS som personer som andre kan være imod, men at det snarere er JESUS som de opponerer imod, og når vi så bekender os til ham, så bliver det også os det kommer til at gå ud over, men Jesus har også sagt et sted, at det uvægerligt vil være sådan, men han opmuntrer os også med at sige at han er med os alle dage indtil verdens ende, at han vil give os styrken til at holde ud.

Jeg vil bede for dig om at du må få styrken til at holde ud.

Stort knus til dig fra Maijannes

Jesus, blandt alle verdens røster, din er ene den som trøster!

Til toppen 
#661 - 18/06/2005 14:21 Re: Hårdt at være kristen??? [Re: Maijannes]
Ateist
Bruger

Reg.: 05/09/2003
Sted: København

... at blive forfulgt for sin tro, det kender jeg også til, især min mor har været meget efter mig ...

Begrebet "at blive forfulgt for sin tro" er da godt nok blevet udvandet, hvis det nu også kan omfatte det forhold at éns forældre hakker på én.

I min bog er der altså himmelvid forskel på at blive forfulgt og så blot at blive misforstået, isoleret og/eller latterliggjort.

Med mindre der er tale om at troen har ført til vold, fyring, fratagelse af rettigheder eller lign. så er det da total mangel på perspektiv at tale om forfølgelse.
Det svarer til at tale om sult fordi aftensmaden en dag falder 2 timer senere end den plejer.

Ateistisk Selskab - Kom i godt selskab Ateistisk Forum - En gudsforladt forening

Til toppen 
#662 - 18/06/2005 20:31 Re: livsfarligt at være kristen .. [Re: Ateist]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Ateist - jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Den forfølgelse vi som kristne her i Danmark udsættes for er bestemt at regne i småtingsafdelingen (selv om jeg ved alt om, at det for den enkelte af personlige, familiære grunde kan være svært nok åbent at bekende sin kristne tro).

Anderledes ser det ud i f.eks. Nordkorea, hvor rigtig mange kristne nu flygter ud af landet, og de, der bliver sendt tilbage, risikerer henrettelse, Saudiarabien, Laos, Vietnam, Iran, Turkmenistan, Maldiverne, Bhutan, Burma, Kina, Somalia, Pakistan, Afganistan, og Sudan .

Disse lande står - i nævnte rækkefølge - øverst på top 50-listen over lande, hvor troen på Jesus koster mest ....

I 1900-tallet er flere kristne blevet forfulgt,fængslet, tortureret og henrettet for deres tros skyld end i noget andet århundrede.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#663 - 18/06/2005 22:06 Re: livsfarligt at være kristen .. [Re: kristina]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej kristina

selvfølgelig er der forskel på at blive forfulgt og så på at blive "forfulgt", hånet og nedgjort. Men forfulgt kan jo også bare henvise til det, vi i vores land kan opleve. Jeg tror egentlig ikke, at Maijannes mente bogstaveligt, at at blive hånet og nedgjort er det samme som forfølgelse. Men hun kan jo selv svare, når og hvis hun ser ateists indlæg.

Men husk: Hvis I bliver hånet for Kristi navns skyld, er I salige, for herlighedens ånd, Guds ånd, hviler over jer. (1. Pet. 4,14).

mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#664 - 18/06/2005 22:55 Re: livsfarligt at være kristen .. [Re: tau]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Ja, tau, helt enig, det håber jeg da også jeg gav udtryk for, og jeg håber ikke, at mit indlæg kan tages som om jeg vil bagatellisere Mariannes problemer. Det skulle jeg være den sidste til (jeg mistede faktisk selv hele mit gamle netværk, da jeg blev kristen), men samtidig er jeg så taknemmelig for at bo i et land, hvor vi frit og uden frygt kan samles som det passer os, i kirker, forsamlingshuse og privat.

Jo mere jeg hører om forholdene i mange andre lande, jo mere bliver jeg bevidst om, at det bestemt ikke er nogen selvfølge, og at vi også på det område er meget priviligerede herhjemme.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#665 - 19/06/2005 12:46 Re: livsfarligt at være kristen .. [Re: kristina]
tau
Ordstyrer
Bruger

Hej kristina

nej nej jeg tror ikke, Maijannes følte sig bagatelliseret, jeg ville bare lige præcisere..

mvh Tau.

Til toppen 
#666 - 21/06/2005 13:34 Re: Hårdt at være kristen??? [Re: Ateist]
Maijannes
Chatvært
Bruger

Reg.: 02/09/2002
Sted: Kolding
Hej Ateist

Ja selvfølgelig er der forskel på om man bliver "forfulgt" i den forstand at man hånes for sin tro, og så virkelig forfølgelse fra myndighedernes side fordi man er kristen, det ved jeg godt, men det jeg mente var, at hån, spot og latterliggørelse for sin tro af sin familie godt kan opleves som en slags forfølgelse selvom det selvsagt ikke er det i den forstand som vi normalt kender det fra andre lande som Kristina også nævner, det føles bare som en form for forfølgelse, det kan ihvertfald godt give en et lille indblik i hvordan de virkeligt forfulgte kristne har det, det er altså ikke sjovt at blive hånet og latterliggjort for sin tro, skulle jeg hilse og sige. Til slut: Det, jeg skrev var også for at fortælle ham der startede tråden, at jeg kender til det samme som ham, at jeg så brugte et lidt stærkt ord (forfølgelse) er så en anden sag, men det var for at give udtryk for at jeg forstår ham og kender det selv.

Og til dig Kristina: Jeg er godt klar over, at du ikke bagatelliserer det jeg skriver om "forfølgelse", sådan oplever jeg det heller ikke selv. Og så har du jo så evigt ret i, at de kristne i andre lande som virkelig forfølges for deres tro har det så meget værre end os andre priviligerede der "kun" oplever at blive hånet og latterliggjort for vores tro, vi har virkelig grund til at takke Gud fordi vi lever i et frit land hvor vi ikke offentligt forfølges for vores tro, det er virkelig nåde.

Maijannes

Jesus, blandt alle verdens røster, din er ene den som trøster!

Til toppen 
#667 - 26/06/2005 12:29 Re: livsfarligt at være kristen .. [Re: kristina]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Så skulle I prøve at være jøde

Hvor ligger Israel egentlig i den opgørelse?? Ved at det ikke er et af de letteste lande...

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#668 - 26/06/2005 13:27 Re: livsfarligt at være kristen .. [Re: Kefas Ben-Adam]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Kefas, troede du virkelig, at Israel kunne "kvalificere" sig til at være med på listen over de 50 lande, hvor kristenforfølgelserne koster flest ofre? Nejda!

Hvis du er interesseret: De 10 stater, som står nederst på listen (år 2004) er
Foren. Arabiske Emirater, Kurdistan, Oman, Kuwait, Hviderusland, Jordan Bangladesh, Syrien, Bahrain og Malaysia.

Kig evt. ind i www.forfulgt.dk. Man kan abonnere på en informationsmail (en gang om ugen). Anbefales for mennesker med stærke nerver.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær