0 registrerede () og
6
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#65432 - 23/06/2006 17:05
Musik
|
Bruger
Reg.: 05/06/2003
Sted: København
|
Halløj allesammen  Her på det sidste har jeg "nørdet" musik.. Er faldet lidt for kategorien "folkemusik" og er vel egentlig fascineret over den rigdom der er i den genre.. Både rent historisk, kunstnerisk og kulturelt.. Specielt græsk og irsk folkemusik har min interesse for tiden.. Der er ikke noget som at sidde i solskin og drømme sig maaaange år tilbage i tiden.. Sandt at sige, har jeg jo (underligt nok  ) også en svaghed for klezmer.. Så kom jeg til at tænke på.. Hvad hører folk egentlig af musik herinde?? Og hvad inspirerer?? Mvh
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#65433 - 23/06/2006 17:42
Re: Musik
[Re: Kefas Ben-Adam]
|
Bruger
Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
|
Hej Kefas, Det var dog en skrækkelig vane, du har fået tillagt dig der  Én kunstner, som jeg især kan lide, er Kevin Max (www.kevinmax.com). Spiller lidt Jeff Buckley-, U2-agtigt... Han er det helt store hit i min bog for tiden. Så er der Keith Green (www.keithgreen.com), som lyder lidt hen ad Queen, og har tekster, der får Bob Dylan til at lyde som en folkekirkepræst  . (No offense) Endelig er der Joe Satriani, guitar-guru'en over dem alle. Okay, Stevie Ray Vaughn og Jimi Hendrix er også fine, men det er lidt noget andet. Det kommer sig mest af, at jeg selv er noget glad for at spille guitar, og denne mand er lidt for sej til det. Måske kender du Steve Vai? Satriani er Steve Vai uden ego'et (www.satriani.com). I flæng nævner jeg desuden Eric Clapton, Switchfoot, Third Day, TV-2... Med få undtagelser hører jeg mest noget ovre i noget rock n' roll. Mvh. Steffen
|
|
Til toppen
|
|
|
#65434 - 24/06/2006 01:20
|
Anonym
Anonym
|
Jeg elsker musik, og høre det stort set hele tiden, i bilen, foran computeren, på arbejde osv. Og jeg høre det efter humør. Men hvad jeg så høre er en større sag. Det er alt lige fra Mozart og Chopin, til tekno, rock, pop, og let metal. Godt humør: ZZ-Top, Queen, Tom Jones, Floorfillers, Nice little piguen, Ramstein, Lalleglad: Moppet show, Grazy frog, Humleriderne, De fem på flugt. Betænksom: Evanescene, Michael Jackson, Nickelback, Bon jovi, Broken Wing Phoenix. Ked: Dido, Evanescene (igen) Full Blown Rose, Metalica, Men kommer du forbi en dag, og der sidder Marylin Manson i anlægget, så gå igen, for så er jeg gal. 
|
|
Til toppen
|
|
|
#65435 - 24/06/2006 01:25
|
Bruger
Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
|
Hej Kefas, Det var da et hyggeligt spørgsmål - jeg deler gerne ud - musik er efter min mening en af de smukkeste gaver og evner Gud har givet os! (Jeg har pt været inde og ændre mit indlæg 3 gange - kommer hele tiden i tanke om nyt jeg må dele med jer  ) Pro tempore kører den nye med Lampshade på repeat (lækker musik, smukke og megetsigende tekster), derudover bliver det til en del: Tourniquet (fed musik, fede tekster - mindet om mit livs fedeste koncert!), Muse (godt, hvis man vil arbejde), Thomas Dybdahl (godt, hvis man vil kysse), Tina Dickow (godt, hvis man vil ryge vandpibe), TV-2 (altid godt), System of a Down (godt, hvis man skal gøre rent!) Jeff Buckley (godt, hvis man er ked) Sigúr Ros (godt at falde i søvn og drømme til) Black Rebel Motorcycle Club + The Streets (god baggundsmusik) Johnny Cash (godt til en stenet søndag eftermiddag) Teitur (godt, når det regner udenfor) Jack Johnson (godt, når solen skinner udenfor) Rage against the machine (godt, når det har været en dummer dag) Og jeg kunne blive ved... Kashmir, Radiohead, Rasmus Nøhr... Jeg går helt i selvsving!!! ...Det er da vist godt vi har et forum der hedder "Andre Emner"  Jeg kan se at du Kefas hører Matisyahu - kan du fortælle lidt mere om hans musik/tekster? Har læst lidt om ham i Gaffa, han lyder spændende...
Ændret af Schjelde (24/06/2006 01:39)
|
|
Til toppen
|
|
|
#65436 - 24/06/2006 01:34
|
Anonym
Anonym
|
Hehe, skal du have den "britiske" lyd.. det være sig skotsk, Irsk eller engelsk, så er Clannad gode :-)
Som musiker kan det være meget forskelligt hvad jeg lige falder for i musiken, det kan være det melodiske alene, det kan være budskabet i sangen, det kan være den intensitet som sangen, sangeren, musiken har... Jeg vil ikke lave en almen gyldig regl over hvad det er, men min liste over yndlings musik siger måske lidt
Lars hører: 1)Creed 2)Nickelback 3)Third day 4)Goo Goo Dolls 5)Lifehouse 6)Breaking Benjamin 7)AlterBridge 8)Clannad 9)The Calling 10)Placebo 11)Eric Clapton 12)Led Zeppelin 13)Jethro Tull 14)Tv-2 15)Big Dismal 16) Mig selv/egen musik (Broken Wing Phoenix)
Dette er det jeg har lyttet mest og længst til, men jeg lytter da også til meget andet, men overnævnte er de absolute favoritter
Lars/stud.theol og Rockguitarist
|
|
Til toppen
|
|
|
#65437 - 24/06/2006 01:42
[Re: steffenlaursen]
|
Anonym
Anonym
|
Jeg er selv musiker og guitarist, og når du nævner guitar Guruer, skal vi vel have flg med :-)
Yngwie Malmsteen, Eric Clapton, Ritchie Blackmore, Mark Tremonti, Santana og Jimmy Page etc.. Satriani er jeg med på.. han er fed, har spillet meget af hans fra "The extremist"
mvh Lars..
|
|
Til toppen
|
|
|
#65438 - 24/06/2006 09:25
|
Bruger
Reg.: 11/04/2006
|
Jeg er også vild med folkemusik og folk. Især den nyere nordisk/danske slags som Føniks, kætterkvartet og lignende. Great Big Sea og Paul Simon hitter også herhjemme sammen med Sting og TV2, selvom de sidste næppe falder ind under kategorien folk.
|
|
Til toppen
|
|
|
#65439 - 24/06/2006 10:23
[Re: ]
|
Bruger
Reg.: 17/12/2004
|
Citat: Jeg er selv musiker og guitarist, og når du nævner guitar Guruer, skal vi vel have flg med :-)
Yngwie Malmsteen, Eric Clapton, Ritchie Blackmore, Mark Tremonti, Santana og Jimmy Page etc.. Satriani er jeg med på.. han er fed, har spillet meget af hans fra "The extremist"
mvh Lars..
Fantastisk! "The Extremist" (albummet) er en af de bedste han har lavet. "Summer Song" var den første, jeg stiftede bekendtskab med, og jeg prøver stadig at kopiere den så godt som muligt - genial sang. Har du set, at man kan streame hele det nye album (Super Colossal) på hans side? Det er for fedt 
Ja, Clapton kan jeg godt gå med til, men jeg har ikke fået taget mig sammen til at høre alle de andre. Dog synes jeg ikke så godt om Santana... kan dog ikke helt sætte fingeren på, hvad det er...
Mvh. Steffen
|
|
Til toppen
|
|
|
#65440 - 24/06/2006 11:38
[Re: steffenlaursen]
|
Anonym
Anonym
|
Enig Sommersong rykker, og er især glad fro Cryin'
:-)
Lars
|
|
Til toppen
|
|
|
#65441 - 24/06/2006 23:28
|
Bruger
Reg.: 10/06/2006
Sted: Et sted Vest å!
|
Hejsa.. Uha, musik er også dejligt! Jeg hører en del Attention og Casting Crowns - synes de har nogle geniale og sigende tekster! Så hører jeg en masse lovsangsmusik - alt godt og blandet - heriblandt (næsten selvfølgeligt) Michael W. Ellers må det være Tv2 - sjovt og sigende, Jeff Buckley - uha, en dejlig stemme.. (Har også en forkærlighed for næsten alt hip hop, men sig det ikke til nogen - det er i det skjulte!  )
Med venlig hilsen Lene
Kyrie eleison!
|
|
Til toppen
|
|
|
#65442 - 25/06/2006 15:46
[Re: anniesr]
|
Bruger
|
Matisyahu er fantastisk  Ville gerne have været på Roskilde og set ham, men.. Ikke i år.. Det "sjove" er, at han jo faktisk allerede er ret kendt rundt omkring, men primært for hans koncerter.. Han skulle være meget bedre på en scene, end på cd.. Hans tekster er jo skrevet med udgangspunkt i ortodoks jødisk forståelse.. Men musikken er ovre i reggae blandet med andre genre.. Jeg vil kalde ham talentfuld.. Af andre, mere moderne kunstnere end hvad jeg var inde på i mit indledende indlæg, og som ikke allerede er nævnt, så synes jeg en gruppe som Gasolin bør nævnes.. Jeg er ikke meget for Kim Larsen efter gruppens opløsning, men han har dog evner man ikke må overse.. En person som George Michael, når han tillader sig at kaste sig ud i jazz, har en fantastisk stemme.. Alle hans eskapader vælger jeg at se bort fra  .. Mvh
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#65443 - 26/06/2006 10:51
|
Bruger
Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
|
Neiii, jeg vil også være med  Mest Hørte: Øh, ups, ifølge iTunes er de 30 mest spillede numre alle af .... Madonna (  ) Fundamentalistiske Klassikere: TV-2 (mangler kun "Beat") Madonna (komplet samling) U2 (næsten komplet) Pink Floyd (næsten komplet) Top 5 Tidens Toner: - Madonna - Confessions (ooh, disco er bare lækker kitch - ses vi i HORSENS?)
- Katie Melua (hygge-afslapnings-musik)
- Evanescence (lækkert)
- Chemical Brothers (techno styrer for vildt i bilen)
- Black Eyed Peas (de holder stadig in da hood)
På Afspilleren Lige Nu: Michael Falch - Falder Du Nu (inde i stuen) Madonna - Confessions Of A Dance Floor (ude i bilen) TV-2 - Vi Blir Alligevel Aldrig Voksne (i køkkenet) Madonna - Confessions Of A Dance Floor (igen? - i kontoret) Ellers: Den nye blanding af disco og klassisk techno er jeg helt vildt med, men jeg hader regulært dance. Generel techno ligger altid ude i bilen og kører for fuld drøn, hvis ikke den bedre halvdel er med eller Madonna er røget på. Bortset fra det hører jeg vist det meste: pop, rock, heavy, klassisk...
Ændret af Machine_A (26/06/2006 10:55)
Undskyld ulejligheden
|
|
Til toppen
|
|
|
#65444 - 26/06/2006 12:15
[Re: Machine_A]
|
Bruger
|
Jeg kan ihvertfald ikke sige noget mod U2  Hvis du er til techno, så bør du da stifte bekendtskab med Astral Projection, Shakta og Wiola.. Ved selvfølgelig ikke om det er en genre du ikke er så glad for.. Men CB er fede.. Meget talentfulde.. Basement Jaxx har også haft glimt her og der, men synes næsten de bliver for eksperimenterene.. Og siger du Melua, bør du jo næsten også sige Norah Jones  .. Mvh
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#65445 - 26/06/2006 14:49
|
Bruger
|
Jaaamen Kefas, det er som rippet fra min iTunes  Astral Projection er rimelig gode, men er lidt mere "stille" i det (huh?). Jeg har lidt med dem og syntes helt klart de er nogle af kongerne indenfor techno - selv om de engang imellem godt kunne have lidt mere "beat" i nogle numre ("umng", "umng", "umng-umng-umng" om man vil). Måske mangler jeg bare at finde noget mere fra dem. Og ja, Norah Jones - uha. Jeg downloadede hendes to nyeste (eneste?) album inde fra Bilka for et par uger siden. Det er altså også kræs. TOP-nummeret af techno jeg har (i hvert fald når det gælder den type techno, der bedst høres i bilen) er underligt nok et 28 minutter nummer fra spillet Grand Theft Auto 3. Men derudover har Madonna med et par numre fra Confessions faktisk skubbet flertallet af techno-numre til side - simpelthen fordi de har mere beat end meget andet techno (huh? igen)
Undskyld ulejligheden
|
|
Til toppen
|
|
|
#65446 - 27/06/2006 21:56
|
Bruger
Reg.: 06/06/2006
Sted: Holstebro
|
Hejza... Har et spørgsmål... HVAD SER I DOGI TV2???
Rigtig fedt musik er:
Third day... Poul Colman... lidt Michael W... Day of fire by the tree link in park- nump lidt green day- wake me op Få enkelte numre med nik og jay... ellers er noget rap ikke af vejen...
Min musiksmag er meget bred...
Men en ting kan jeg dog ikke se noget i, nemlig tv2...
Kærligst henriette
"Men der er en Gud som jeg lover vil holde dig i hånden HVER gang du har problemer eller er bange, bed og snak med Gud og han vil styrke dig!"
|
|
Til toppen
|
|
|
#65448 - 27/06/2006 22:24
|
Bruger
|
Eiiiiiiiiiiiiiii, Henriette, nu er jeg nød til at skrive teksten her. Læs den med fornøjet mine (før den ryger i papirkurven) Jeg ved ikke om det var ham som fik hunden eller hunden som fik ham måske fik de i virkeligheden bare hinanden? Vi kommer ind i historien, der hvor han lufter sig selv og sin hund en søndag eftermiddag ved stranden
Han kaster en pind og den løber da efter den eller osse løber den bare fordi den er hund og glad Han kigger på uret og skynder sig hjem det er ham som står for hundens og familiens mad
Så ligger den i kurven i køkkenet og kigger beundrende op på sin herre mens denne snitter kål Og inde i stuen spiller ungerne playstation Figo har netop scoret sit andet mål
Han spiser sin is Han spiser sin is
De snakker godt med hinanden ham og kæresten de har børnene og et liv som fungerer sammen Men ved ottetiden når alt er på plads og ungerne leger siger han, jeg går lige en tur med hunden ned til stranden
Han spørger ikke om nogen vil med eller osse er der ingen der spørger om de må komme med han går i hvert fald alene Jeg møder ham der foran kiosken med hunden i snor og en is i hånden og hvad vil du have jeg skal mene?
Hvem ved f.eks. hvad der rører sig dybt inde af uro og glæde og tid som bare løb ud i sandet? Han spiser sin is og lader hunden få det sidste af vaflen den slikker sig om snuden, han kigger drømmende ud over vandet
Han spiser sin is Han spiser sin is
Han får øje på mig og jeg sætter mig ned og vi snakker og på et tidspunkt spørger han, hvis det var dig hvilket navn skulle sådan en prægtig hund mon ha’? Jeg kigger forbløffet på ham og siger at hvis han er Lucky Luke skal hunden vel hedde Ratata...
Han smiler høfligt vi rejser os og går gennem skoven i skumringen og henne på hjørnet ved bageren siger jeg, hej Jeg ser ham forsvinde i mørket en mand og hans hund, en aften, et liv i et villakvarter nær dig
Han spiser sin is ...
Dejlig blottet for penge, store biler, lækre babes, guldhalskæder, plat rå look og hvad andre stjerner ellers prøver at pynte deres værker med. Det er bare plant og ligetil og - som sangen slutter med - foregår lige derude, hvis man ellers fik sig lettet fra sofaen og kiggede ud. Og det er det jeg godt kan lidt. For det er det her, man har.
Ændret af Machine_A (27/06/2006 22:27)
Undskyld ulejligheden
|
|
Til toppen
|
|
|
#65449 - 27/06/2006 23:09
|
Bruger
|
Har jeg været for hård herinde, eller er folk bare ved at være skingrende paranoide?  Dit indlæg er fagrelevant MA så det ryger ingen steder... At jeg selv er helt tosset med sangen har ABSOLUT intet med sagen at gøre.....
There is a crack in everything, that's how the light gets in. (Leonard Cohen)
|
|
Til toppen
|
|
|
#65450 - 27/06/2006 23:21
|
Bruger
Reg.: 20/01/2005
|
Halløj Kefas  Musik, siger du? Hvis vi lige starter i den blide ende... Björk, fordi det er islandsk vanvid der skærer i hjertet. Chroma Key, fordi et klaver også virker sammen med en guitar. Mr. Bungle, fordi der ganske enkelt ikke er andet som det. Massive Attack, fordi briter er dejligt tågede. Primus, fordi fiskebranchen har det lidt trængt. Tricky, igen fordi briter er tågede - og denne brite har en ond mund. Videre til det lidt mere markante, elektroniske... Red Flag, fordi tysk electronica bare er godt. Jerk, fordi én mand med en sampler også kan være interessant. Project Pitchfork, fordi det er uovertruffen tysk industri. Shpongle, fordi det er det mest udfordrende musik jeg har hørt. GMO, fordi det dårligt kan blive mere dovent. Og så min yndlingskategori - metalspåner... Megadeth, fordi det har jeg hørt siden jeg var 12. Nine Inch Nails, fordi Trent er en af verdens bedste producere. Rammstein, fordi tysk er bedre når man vil være klam. Tomahawk, fordi det har en bizar energi. Tool, fordi musik ikke bare er for sjov. Illdisposed, fordi tunge Århus-drenge drikker bedre. Cradle of Filth, fordi intet slår en horror-film som musikalsk hørespil. Det er måske ikke de mest relevante genrer/kunstnere for jer troende mennesker. Men god musik, dét er det. 
"...there is no greater, nobler, more heroic form of devotion than the act of a man who assumes the responsibility of thinking."
-- Ayn Rand
|
|
Til toppen
|
|
|
#65455 - 28/06/2006 00:11
[Re: anniesr]
|
Bruger
|
Hej Schjelde, Dave er en alsidig mand, ja. Her et par ord fra sangen "New World Order": Citat: Where have the apostles gone? Joining hands with wicked ones Revelation has come to pass New World Order will hold the mass
A book written by man Used to control and command All rights will be denied Without the mark you shall die
Jeg tror faktisk Dave er spirituel, men han er næppe kristen. I hvert fald giver flere af hans sange udtryk for, at organiseret religion er perverteret - selvom det godtnok ikke er et generelt tema, skal det lige siges.
"...there is no greater, nobler, more heroic form of devotion than the act of a man who assumes the responsibility of thinking."
-- Ayn Rand
|
|
Til toppen
|
|
|
#65456 - 28/06/2006 00:17
|
Bruger
|
Hej MA, Citat: PS: Claus, jeg kunnde da genkende et par stykker dér.
Det tænkte jeg nok - hvis du ikke har stiftet bekendtskab med Tool bør du gøre det, om ikke andet så blot fordi det er ekstremt finurligt både tekstmæssigt og musikalsk. De er en absolut ener indenfor progressiv rock!
Tilfældigvis sidder "10.000 days" i min afspiller. Den er et grumt testamente til de problemer vi stakkels ateister kan have, når folk omkring os dør... 10.000 dage refererer til den tid Maynards (forsangerens) mor, der blev lammet af et hjerteanfald og sad i kørestol... hun var, modsat Maynard, meget fast troende kristen. Det er næsten smerteligt at høre titelsangen... snøft.
-- Ayn Rand
|
|
Til toppen
|
|
|
#65457 - 28/06/2006 10:37
[Re: Claus Due]
|
Bruger
|
Hej Claus, Ja - jeg var godt klar over at manden næppe var noget søndagsskolebarn, og netop derfor synes jeg det er cool at han spiller sammen med folk som Tq (de kunne jo have en god indflydelse på ham?  ) men det viser jo et eller andet sted hvor seriøst begge partet tager musikken. Du får også lige lidt af den lyrik han har jammet til: Fra sangen "In death we rise" Fear not, the grave has no power For you will be with Me this hour Through myriad eons of lost time In sea of coal black sin I was there - I am now - I have been there - I have been there
Through dark medieval ages, and biblical invasions The lonely sea - tranquility The still reflection stares at me Is broken by the sullen tears of loss and grief Of loss and grief
Come to Me, all who are weary And I will give you rest for you soul My yoke and burden are light To free you from your own plight The sea of grace will separate your sin from Me Your sin, your sin, from Me...
|
|
Til toppen
|
|
|
#65458 - 28/06/2006 13:03
|
Bruger
|
Hejza... Det er rigtigt det er det der kan ske hvis man ligger på sofaen og kigger ud af vinduet. Men jeg ser stadig ikke noget i den... Sidden jeg har analyseret den mest dårlige tekst med dem kan siger de mig ikke ngoet som helst. http://www.tv2fan.dk/diskografi/tekster.aspx?textid=100Det er linket til teksten... man kan vel lige så godt høre noget hans jørgen østerby, det er da det samme, det han synger er da også om menneskelivet. Det kan jeg bedre lide. Den eneste positive sang med tv2 er de første kærester på månen. Den er sød. Men ellers nej.... Henriette
"Men der er en Gud som jeg lover vil holde dig i hånden HVER gang du har problemer eller er bange, bed og snak med Gud og han vil styrke dig!"
|
|
Til toppen
|
|
|
#65459 - 28/06/2006 14:51
Konklusion, TV2...
|
Anonym
Anonym
|
Konklusion.. Mange af debattens brugere er TV2 fans
mvh Lars
|
|
Til toppen
|
|
|
#65460 - 28/06/2006 15:26
[Re: Henriette]
|
Bruger
|
Det er så okay Henriette - jeg synes et eller andet sted det er betryggende at der findes mennesker ude i landet, som ikke følger med strømmen og har overgivet sig betingelsesløst til TV2's magiske univers 
|
|
Til toppen
|
|
|
#65461 - 28/06/2006 15:36
|
Bruger
|
Jeg syntes også det er OK, Henriette (det lyder næsten som terapi, det her).
Men syntes du godt nok Samfundets Skyld er den dårligste de har lavet? Jeg syntes den er ok, da den kom frem i 94 hvor alle brokkede sig netop over samfundet og indvandrene og flygtningene og det var i hvert fald ikke MIN skyld noget af det. Det handler sangen så om, at det faktisk er. Din egen skyld, altså. Ja altså ikke din, Henriette. Eller, jo når du læser den. Øh.
Undskyld ulejligheden
|
|
Til toppen
|
|
|
#65462 - 28/06/2006 18:36
|
Bruger
|
Hejza Det bliver lidt for terapi - agtig, det har du ret i... Jeg syntes bare teksten er dårlig. For at samfundet er som det er er jo menneskers skyld. Jeg kender ikke så meget om de andre sange fra tv2, men den her syntes jeg bare er ringe... Henriette
|
|
Til toppen
|
|
|
#65463 - 28/06/2006 19:12
|
Bruger
|
Hej Henriette, Det er bare min tolkning - men jeg tror egentlig at sangen er ironisk ment! Skrevet om og til alle de som skyder skylden på samfundet, indvandrene og hvad vi ellers kan komme i tanke om - i stedet for selv at gøre en indsats...
Mvh
|
|
Til toppen
|
|
|
#65466 - 29/06/2006 00:50
|
Bruger
|
Så slapper vi lige af her... Det er helt iorden... Hvis jeg var dig tror jeg selv jeg vil have gjort det samme... Så Det er helt iorden... Du er da ikke blevet helt psykolog agtig endnu, så bare roligt, så langt er vi heller ikke kommet ud 
|
|
Til toppen
|
|
|
|