Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#65395 - 22/06/2006 18:46 hmm
Jennes
Bruger

Reg.: 16/09/2005
Sted: fakse
Lad mig prøve at forklare mit store dilemma...

En mand køre en tur.
Han bliver stoppet.
Han skal i retten.

Han skal sværge på biblen at han ikke lyver (usa)
Biblen må dermed være en vigtig faktor i lov og orden.
Men er Kristendommen en så vigtig faktor at man ikke kan lyve når man sværger ved den...

Jeg kan ikke se hvorfor man skal blande biblen ind i loven på den måde....

Er man hævet over al tvivl hvis man sværger, eller er det bare et levn som alt andet kristent..

Fks. England: de har paryk på... den dag i dag...
Munke har kjole på...Den dag i dag...

etc etc etc...

Til toppen 
#65396 - 22/06/2006 18:47 tjaa... [Re: Jennes]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
Hej Jennes,

Lad lige være med at kalde dine indlæg for "hmm"

Det er ret forstyrrende...

Til toppen 
#65397 - 22/06/2006 19:47 Re: hmm [Re: Jennes]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Er det dit dilemma, at man i USA sværger ved bibelen i en retsalg?? Mener bortset fra det, at muslimer sværger ved koranen og jøder ved Torahen, men det må du ikke hænge mig op på..

Ærlig sagt, så har jeg svært ved at gennemskue idéen i dit indlæg??

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#65398 - 23/06/2006 08:13 Re: mere sigende overskrift - tak! [Re: Jennes]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Kære Jennes,

Tak, om du vil bruge nogle mere sigende overskrifter til dine indlæg end hmm og hmmmmm.

Med venlig hilsen

Kristian Lindholm
Admin

Til toppen 
#65399 - 23/06/2006 11:33 Re: hmm [Re: Jennes]
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
Citat:
Han skal sværge på biblen at han ikke lyver (usa)
Biblen må dermed være en vigtig faktor i lov og orden.
Men er Kristendommen en så vigtig faktor at man ikke kan lyve når man sværger ved den...

Jeg kan ikke se hvorfor man skal blande biblen ind i loven på den måde....

Er man hævet over al tvivl hvis man sværger, eller er det bare et levn som alt andet kristent..

Nu er det jo lidt ironisk, at der står i Bibelen, at man ikke må sværge. Så det er da at drive rimelig meget spot med Bibelen, at man ligefrem skal sværge ved dén.

Bortset fra det tror jeg det hænger sammen med de sidste ord i "besværgelsen": So help me God. Så man sætter altså sin rette kristentro på spil for at bevise, at man taler sandt. Bortset fra selvfølgelig at man ikke må sværge ifølge den tro, man lige har sat på spil for at vise, at man ikke lyver. Hvor dum kan man være?

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#65400 - 23/06/2006 18:23 Re: hmm [Re: Jennes]
Arcadia
Bruger

Reg.: 01/06/2005
Ja, sådan er det ikke herhjemme og måske derfor mere ugudelig? Selvom jeg nu ikke tro at det ville forbedre tingende særlig meget med sådanne traditioner, da det i denne tid, ikke er grundet den ærbare handling at sværge ved Guds ord, som det var i vores forfædres storslået tid! Ja, det underligt at Gud skulle fungere som et vigtigt led i lov og orden, især når det retsmæssige/politiske system ikke lever i overensstemmelse med Gud påbud, men Biblen er en vigtig faktor for lov og orden!

Har du en sand troende for retten, ville dennes tilstedeværelse i retten egentlig kun kunne være fordi personen er uskyldig, for denne ville erkende sig skyldig inden da, hvis denne var skyldig og derfor ikke behøves rets gang som normalt, men står denne for retten, ville det være af stor betydning for personen at sværge ved Biblen, da det er personens levemåde som står på spil og var det falskt, ville Gud forsvinde for personens liv (selvom Gud så ikke var der før alligevel), men som sagt lever vi i en anden verden i dag, end da ære var af større betydning!

Kristendommen ville ikke behøves det, da tilgivelse er hvad Kristus prædiket og hvad skulle vi også med ed, når der i sådan tilfælde er en mening med alt, kan nogle så egentlig straffes for noget, da dette ville være mod Guds mening og derfor ikke en mening med alt, selvom der også kan siges, at straffen så var meningen! Et er hvad Gud indeholder, andet er hvad mennesket selv indeholder!!!

Ja, så mangler vi kun dem som både gå i kjole og med paryk, men dem har vi også den dag i dag!

I sinds ro,
Arcadia

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær