Jeg kunne godt tænke mig, nogen svar eller kommentarer til mine kommende spm.
Jeg er meget i tvivl.. Hvad lærer biblen om at deltage i politik? Vil blive meeeget glad for et par kommentarer, argumentationer..
Jeg beder dig ikke om at tage dem ud af verden, men om at våge over dem på grund af den onde. 16 De er ikke en del af verden, ligesom jeg ikke er en del af verden. Johannes 17:15,16
"Hvis I var en del af verden, ville verden holde af sit eget. Men fordi I ikke er en del af verden, men jeg har valgt jer ud af verden, derfor hader verden jer." Johannes 15:19
- Guds folk er ikke en del af verden. Men jeg synes egentlig ikke at kristendommen (pinse/folke..) adskiller sig særligt meget fra fx. hinanden eller den katolske kirke? I så fald, kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan, hvis nogen har en mening til dette
"Jesus svarede: „Mit rige er ikke en del af denne verden. Hvis mit rige havde været en del af denne verden, ville mine tjenere have kæmpet for at jeg ikke skulle overgives til jøderne. Men nu er mit rige ikke herfra." Johannes 18:36
"Jesus vidste at de stod i begreb med at komme og gribe ham for at gøre ham til konge, og derfor trak han sig igen tilbage til bjerget, helt alene." Johannes 6:15
- Jesus ville ikke være konge, hvorfor??? Pga. politiske årsager??? "Men lad ingen af jer lide som morder eller tyv eller forbryder eller en der har travlt med andres sager" 1. Peter 4:15
- Så kristne er altså neutrale? Det er i hvert fald sådan jeg fortolker det???? "Så blev den store drage kastet ned, slangen fra fortiden, der kaldes Djævelen og Satan, som vildleder hele den beboede jord; han blev kastet ned til jorden, og hans engle blev kastet ned sammen med ham." Åbenbaringen 12:9
"Nu fældes der dom over denne verden; nu vil denne verdens hersker blive kastet ud." Johannes 12:31
"og I ser mig ikke mere; 11 så om dom, fordi denne verdens hersker er blevet dømt." Johannes 16:11
Hvis Satan er denne verdens hersker, støtter man så ikke satan, ved at angererer sig i politik.. ? Som Eugene A. Colligan og Maxwell F. Littwin siger i deres bog From the Old World to the New: „De valgte at tjene Guds rige fremfor et hvilket som helst jordisk rige. De første kristne var villige til at dø for deres tro.“
De første kristne deltog heller ikke i politik! Ville være dejligt, hvis der kom et par kommentarer