Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#65114 - 18/06/2006 18:20 hvor står det i bibelen at Gud/Jesus tilgiver-...?
gc_faith
Bruger

Reg.: 16/10/2005
Sted: Sørvad
Hej
Jeg er ikke i tvivl om at Gud/Jesus tilgiver. Men jeg er desværre blevet nogle oplevelser rigere, nogle oplevelser der involverede nogle frikirkefolk.
De har forvirret mig, og det er godt nok et stykke tid siden, men "det virker stadig".
Det jeg er i tvivl om, er: bliver Gud/Jesus ved med at tilgive, hver gang jeg har syndet og ber om tilgivelse? gør han det igen og igen? hvor står det i bibelen? Jeg ved at Jesus døde for alle mine synder, men betyder det at jeg skal bede om tilgivelse og så aldrig synde mere? Jesus siger til nogle af dem han helbreder "gå bort, og synd fra nu af ikke mere"... hvordan kan et syndigt menneske det?
Jeg sad for nylig og læste i romerbrevet, kap. 5,6,7,8 stykker, og finder der et sted hvor Paulus siger at han godt ved at han gør forkert ind i mellem (kap. 7, 14 og frem...)... Det er det eneste sted jeg har fundet.
De frikirkemennesker jeg snakkede med, sagde at man kunne bede om tilgivelse, og derefter ikke synde mere... man måtte kæmpe med synden for så tilsidst kun at gøre "ubevidste" synder - altså aldrig lyve, bagtale osv, de der ting man egentlig godt ved er forkerte i det øjeblik man udfører dem. Jeg fik det indtryk at man man med tiden i troen på Jesus ville man blive bedre og bedre til ikke at synde. Man ville kun begå synder som man senere ville opdage ville have såret andre mennesker, ubevidste synder.
Jeg mener selv at man som kristen ikke bare kan bede om tilgivelse og så gå ud og begå den samme synd igen og igen. Man må forsøge at blive bedre, og så bede Jesus om hjælp, fordi jeg ved jeg ikke kan selv... Jeg mener også at man vil bliv ved med at synde, og derved være afhængig af tilgivelsen hele livet...
...eller, det troede jeg da i hvert fald. For hvad hvis det er rigtigt som de siger, at der er "total tilgivelse" once and for all, og så kommer man ikke i himlen hvis man synder igen? Jeg vil så nødig tage fejl, og jeg vil så nødig dømme frikirkefolkene, for jeg er overbevist om at de er elsket af Gud som jeg er det. Men de har forvirret mig...
håber du/I forstår mit spørgsmål...
mvh gc_faith

Til toppen 
#65115 - 30/06/2006 14:26 Re: hvor står det i bibelen at Gud/Jesus tilgiver-...? [Re: gc_faith]
Benna
Moderator
Bruger

Reg.: 12/11/2002
Kære forvirret

Dine tanker omkring synd og tilgivelse rammer lige ind i kernen af vores trosliv. Der er forskellige måder at forholde sig til det på, og det har du jo så også oplevet. Men det du selv giver udtryk for, er i korte træk også det, som jeg mener Bibelen giver udtryk for. Vi må bare også leve med og respektere, at man kan vægte forskellige dele forskelligt, og det er jo netop det vores forskellige kirkeretninger er et udtryk for. Men grundlæggende står vi sammen om det, at vi er afhængige af Jesus som vores frelser – det er hans død på korset, der skaber forsoning for vores synd – og danner grundlag for, at vi må tro på Guds tilgivelse for AL vores synd.
Samtidig er vi også fælles med alle kristne om at bekende, at et liv i tro på Jesus er et liv i efterfølgelse – hvor vi stræber efter at afspejle Jesu kærlighed og ligne ham i sind og handling.

Hvis du går med en forvirring og uro omkring de ting du har hørt prædiket i andre kirkesammenhænge, så synes jeg du gør det helt rigtige i, at prøve at gi´ dig selv lidt ro til at finde dit eget udgangspunkt – så du finder hvile i Guds tilgivelse, samtidig med at du lytter til det kald Jesus rækker dig i dit daglige liv – kaldet til efterfølgelse. Det betyder ikke, at du så skal dømme andre ude af Guds tilgivelse – eller fejl-sporede…. Det tror jeg ikke giver mening. Men her vil jeg give dig nogle links fra vores svar-arkiv og du kan selv finde flere. De spørgsmål og tanker, du har gjort dig om synd og tilgivelse, har vi haft mange af. Derfor vil jeg i første omgang opfordre dig til at læse nogle af dem.
Jeg vil ønske dig Guds velsignelse over dit liv i Jesu-efterfølgelse og at du vil hente al din frimodighed til det liv i Guds tilgivelse.

Kan vi blive fri for synd?

Kan Gud tilgive, når vi har syndet bevidst?

Er det ikke for let bare at bede om tilgivelse?

Kan Gud altid tilgive?

Er der tilgivelse for den samme synd?

Med venlig hilsen
Netmissionær
Benna Asmussen Hørlück
Benna@JesusNet.dk

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær