Hej
Jeg er ikke i tvivl om at Gud/Jesus tilgiver. Men jeg er desværre blevet nogle oplevelser rigere, nogle oplevelser der involverede nogle frikirkefolk.
De har forvirret mig, og det er godt nok et stykke tid siden, men "det virker stadig".
Det jeg er i tvivl om, er: bliver Gud/Jesus ved med at tilgive, hver gang jeg har syndet og ber om tilgivelse? gør han det igen og igen? hvor står det i bibelen? Jeg ved at Jesus døde for alle mine synder, men betyder det at jeg skal bede om tilgivelse og så aldrig synde mere? Jesus siger til nogle af dem han helbreder "gå bort, og synd fra nu af ikke mere"... hvordan kan et syndigt menneske det?
Jeg sad for nylig og læste i romerbrevet, kap. 5,6,7,8 stykker, og finder der et sted hvor Paulus siger at han godt ved at han gør forkert ind i mellem (kap. 7, 14 og frem...)... Det er det eneste sted jeg har fundet.
De frikirkemennesker jeg snakkede med, sagde at man kunne bede om tilgivelse, og derefter ikke synde mere... man måtte kæmpe med synden for så tilsidst kun at gøre "ubevidste" synder - altså aldrig lyve, bagtale osv, de der ting man egentlig godt ved er forkerte i det øjeblik man udfører dem. Jeg fik det indtryk at man man med tiden i troen på Jesus ville man blive bedre og bedre til ikke at synde. Man ville kun begå synder som man senere ville opdage ville have såret andre mennesker, ubevidste synder.
Jeg mener selv at man som kristen ikke bare kan bede om tilgivelse og så gå ud og begå den samme synd igen og igen. Man må forsøge at blive bedre, og så bede Jesus om hjælp, fordi jeg ved jeg ikke kan selv... Jeg mener også at man vil bliv ved med at synde, og derved være afhængig af tilgivelsen hele livet...
...eller, det troede jeg da i hvert fald. For hvad hvis det er rigtigt som de siger, at der er "total tilgivelse" once and for all, og så kommer man ikke i himlen hvis man synder igen? Jeg vil så nødig tage fejl, og jeg vil så nødig dømme frikirkefolkene, for jeg er overbevist om at de er elsket af Gud som jeg er det. Men de har forvirret mig...
håber du/I forstår mit spørgsmål...
mvh gc_faith