Jeg kunne vældig godt tænke mig at høre fra andre kristne hestefolk, da jeg godt kunne bruge lidt modspil til mine tanker omkring en ret kontroversiel hestetræner.
For over 10 år siden stiftede jeg bekendtskab med en vis Klaus Ferdinand Hempfling, og det ændrede ikke kun mit syn på heste, men faktisk hele mit liv. Klaus er meget spirituel, og bruger det også i sin omgang med heste (han kalder det "spirituel communication with horses"). Han ser ikke blot hesten som trænings, fritids eller konkurrence rekvisit, men som en åndelig vejleder og partner til personlig udvikling.
Der er flere ting omkring hans person og udtalelser som gør mig usikker på om hans visdom virkelig er fra Gud eller om det er noget andet! Han har vist selv sagt at han er troende (kristen i en eller anden forstand) og han har også flere katolske venner.
Alligevel er jeg lidt forsigtig, da jeg kan se hvilken enorm indflydelse han har haft på mit liv, og på andres. Jeg har også hørt knap så rare historier fra personer der har arbejdet tæt med ham, men det er andenhåndsviden og jeg kan ikke verificere dem.
Så hvis du er hestemenneske og har interesseret eller beskæftiget dig med Hempfling, så skriv meget gerne her i tråden (eller pr. mail hvis du ikke vil offentliggøre det) om dine tanker og erfaringer!!
Mange Hilsner Sigøjner!