Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#64914 - 16/06/2006 12:31 Åbenbaringen 19,2
JesusSoldat
Bruger

Reg.: 10/06/2006
Sted: Et sted Vest å!
I går aftes inden jeg skulle sove, så jeg "Left Behind 2 - Tribulation force", som handler om tiden efter dommedag/bortrykkelsen.

Den har nok gjort et eller andet ved mig, for jeg blev ved med at drømme om de sidste tider. Jeg blev i min drøm hele tiden mindet om Johannes Åbenbaringen 19,2.

I min drøm anede jeg ikke, hvad der stod eller hvad det betød. Slog det så op, da jeg vågnede:
v2 sande og retfærdige er hans domme.
Han har dømt den store skøge, som fordærvede verden med sin utugt,han har hævnet sine tjeneres blod på hende.

Er der nogen der kan fortælle mig lidt om, hvad dette stykke egentlig betyder?

Med venlig hilsen
Lene

Kyrie eleison!

Til toppen 
#64915 - 16/06/2006 17:50 Re: Åbenbaringen 19,2 [Re: JesusSoldat]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej JesusSoldat - - nu hvor du har stiftet bekendtskab med "Left behind"-fortolkningen, kunne du måske være interesseret i at læse dette svarpanel-svar om bortrykkelsen, om hvad der sker ved Jesu genkomst. Der er nævnt tre forskellige tolkninger.

Om symbolerne i Åbenbaringsbogen, som jeg ikke selv er klædt på til at kaste mig ud i tolkninger af, er der tanker til overvejelse her

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#64916 - 16/06/2006 22:43 Re: Åbenbaringen 19,2 [Re: JesusSoldat]
Buus
Bruger

Reg.: 13/11/2004
Hej

Hele verdens skøge symboliserer Babylon, eller alt det som er ondt og i modsætning til Jesus Kristi evangelium.

Det fordums Babylon var hovedstaden i det babyloniske rige. Babylon var en indædt forfølger og fjende af Herrens folk. For Herrens folk fordum var Babylon kendt som centeret for synd, uretfærdighed, kødelighed, sanselighed og verdslighed. De fremherskende standarder i byen var i modsætning til retfærdighed og førte mennesker nedad til ødelæggelsen af deres sjæle. Det var derfor naturligt at apostlene og inspirerede mænd på NTs tid anvendte navnet Babylon på de kræfter, hvis organiserede mål var at sprede forvirring og mørke i åndelige ting. (Johs. Åb. 17; 18; Ezek. 38; 39). Man kan sige at verdens ondskab, det åndelige mørke, generelt er Babylon.

Ligesom selve byen Babylon blev totalt udslettet af Herren, på samme måde vil det ske med "Babylon" i forbindelse med Herrens andet komme. Derfor er der sagt "gå ud fra Babylon", som er det åndelige mørke, for tiden er nær hvor "Babylon, den store, moder til jordens skøger og vederstyggeligheder." (Johs. Åb. 17:5) skal modtage hendes forudbestemte straf, og en engel skal proklamere den skæbnesvangre dom: "Faldet, faldet er det store Babylon, som har givet alle folkeslagene at drikke af sin utugts harmes vin." (Johs. Åb. 14:8.)

Mvh
John

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær