Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 12 gæster online.

Statistik
2619 Brugere
23 Fora
7464 Tråde
119492 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#64830 - 15/06/2006 14:04 Hvem taler barnets sag
Scribe
Bruger

Reg.: 23/05/2006
Desværre lever vi et ateistisk-humanistisk samfund, der på en gang betragter mennesker som toppen af evolutionspyramiden og som værende i stand til at være sin egen Gud - og samtidig umenneskeliggør børn ved at reducere dem til et forbrugsgode, som vi har ret til at skalte og valte med efter forgodtbefindende.

Mange års arbejde med personer, som ikke kunne finde tilbage til deres biologiske rødder har vist os, at det er umenneskeligt at producere børn, som ikke har mulighed for at vokse op hos begge deres biologisk forældre.

Vi er bygget meget robust og de fleste overlever at mangle enten far elle mor eller begge i deres opvækst, men det giver helt ubetinget mange ekstra vanskeligheder i livet og den sunde personlighedsdannelse.

Det kan virke vældigt sødt, men det er ganske forbryderisk at producere biologisk forældreløse børn - fuldstændigt uafhængigt af om de, der kræver at få børn er seksuelt afsporede på den ene eller den anden måde - den største skade sker under alle omstændigheder ved at barnet berøves sin mulighed for at vokse op hos begge sine biologiske forældre.

Den samme skade sker i knap så brutal grad ved skilsmisser og enlige mødre, hvis barnet mister sin mulighed for regelmæssig og hyppig tilgang til begge biologiske forældre.

Den uomtvistelige længsel efter at finde frem til sit biologiske ophav er et billede på menneskets iboende (men oftest fortrængte) længsel til at finde frem til sin Skaber.

Kærlig hilsen

Carl

Til toppen 
#64831 - 15/06/2006 15:02 Re: Hvem taler barnets sag [Re: Scribe]
Anonym
Anonym

Hej Carl

Interessant vinkel...

Hvad er dit belæg for alt det der?

Jeg er ganske uenig med dig i dine betragtninger og vil gerne vende tilbage med dokumentation, når jeg får tid.

Til toppen 
#64832 - 17/06/2006 12:12 Re: Hvem taler barnets sag [Re: Scribe]
Anonym
Anonym

Hvordan kan man tillade sig at være dommer over andres privatliv? Især når det drejer sig om lysten til at få børn? Tror du helt alvorligt på, at lesbiskes incitamenter for at få børn er anderledes end hetroseksuelle? Problemet med homoseksuelles familiedannelse er ikke dem selv, men de religiøse menneskers fordomsfulde holdninger de møder. Hvis man mener, at liv er en gave, burde man så ikke omfavne tanken om at et kærligt par får børn? - uanset hvad de foretager sig i sengen? Har du en undersøgelse, der beviser at børn af homoseksuelle har det dårligere end børn af hetroseksuelle? Lesbiske kan iøvrigt godt få børn af naturlige veje, men det er ikke en måde de vil bryde sig om, og derfor er det vel fair nok at de får hjælp. Mener du også, at vi bør afskaffe hospitalsvæsnet fordi der bliver brugt "unaturligt" fremstillet medicin? I Danmark får man 1,72 børn i gennemsnit, for at befolkningen kan reproducere sig selv skal man få 2,1 børn i gennemsnit. Er det derfor ikke fint at man som samfund prøver at stimulere fertilitetsraten?
Er det virkelig en 2000 år gammel bog der kan hjernevaske folk på den måde? Jeg synes det er ærgeligt, at der er folk der vil stoppe andre fra et rigere liv på baggrund af irrationelle religiøse synspunkter. Lev dit liv som du vil, og lad andre du slet ikke kender, leve deres som de finder bedst.

Til toppen 
#64833 - 17/06/2006 13:03 Re: Hvem taler barnets sag [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Kalaha, du spørger:
Citat:
Hvordan kan man tillade sig at være dommer over andres privatliv?

Nej, det er der ingen der kan - kun dommere har mandat til at dømme.

Men alle har ret til at ytre sig, også kristne!

Du skriver, og det har du ganske ret i, at lesbiske godt kan få børn ad naturlige vej, men at det har de ikke har lyst til.
Nej, det har de jo ikke ..
.. men er det så hospitalsvæsenets opgave at finde udveje til at hjælpe dem til at føde børn alligevel?
Du regner det vel ikke for en sygdom at være homoseksuel?

Der er visse ting, som man ikke umiddelbart kan, hvis man vil leve et liv som homoseksuel.

På samme måde, som en farveblind ikke kan kan blive lokofører, selv om han måske meget gerne vil og brænder efter at blive netop det, så vil jeg mene, at en homoseksuel bør indstille sig på ikke at have krav på at blive forælder.

Hvad nu, hvis jeg, som er over den fertile alder, får stærk lyst til at føde et barn, og mener at kunne give et barn en god og kærlig opvækst, synes du så også jeg har krav på hjælp til det?

Nej, naturligvis ikke, det er en ualmindelig fjollet tanke - - men det må da formentlig med lodder og trisser kunne lade sig gøre at stimulere fødselsraten på den måde - når der nu er så meget andet ligeså unaturligt, som den videnskabelige forskning har muliggjort ..

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#64834 - 17/06/2006 14:22 Re: Hvem taler barnets sag [Re: ]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
Hej kalaha,

Nej, jeg har faktisk ikke set materiale hverken for eller imod at det er usundt at have to mødre.

Men tror du seriøst, at nogen ville give sig i kast med et så politisk ukorrekt projekt?

Ikke desto mindre, min kusine arbejdede i en overgang som idrætslærer-praktikant på en skole, hvor der var en dreng som havde to "mødre" og ingen fædre, og hun beskrev ham mildelst talt som et problembarn, der havde meget svært ved at forholde sig til kvinder.

Det er ét tilfælde, og det kan man ikke slutte nogetsomhelst ud fra, men det er det tætteste, jeg kommer på en dokumentation.

Men dybest set er børn jo ikke en rettighed, men en gave... og et ansvar. Jeg synes kristinas billede med farveblinde togførere er godt, for selvfølgelig skal alle have de samme rettigheder, uanset seksuel orientering. Men det må bare ikke være sådan, at der derved er nogle andre, der lider skade. Det være sig barnet eller togpassagererne.

Mvh. Steffen

Til toppen 
#64835 - 17/06/2006 14:25 Re: Hvem taler barnets sag [Re: ]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Citat:
Lev dit liv som du vil, og lad andre du slet ikke kender, leve deres som de finder bedst.

Det mener jeg faktisk også. Heller ikke som kristne skal vi diktere folk hvordan de skal leve, men vi skal fortælle dem om Jesus, og lade ham om resten. Ikke desto mindre er det alle menneskers ansvar at passe på hinanden, og hvis det er usundt for børnene, så skal det ikke finde sted!

Til toppen 
#64836 - 23/06/2006 04:02 Re: Hvem taler barnets sag [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Hej Kristina
Jeg ved ikke hvor gammel du er, men hvis du efter al sandsynlighed ville leve længe nok til at kunne opdrage et barn til det bliver voksent og selv stifter familie, så ville det da være fint, hvis du fik et barn, selvom du har gråt hår. Du bruger en underlig sammenligning med en farveblind lokofører. Hvis vi bliver ved den, ville de nye fremskridt med kunstig inseminering vel svare til, at man opfandt et middel mod farveblindhed. En farveblind kan ikke blive lokofører fordi det ville være farligt for andre mennesker. Mener du at lesbiske er farlige for deres omgivelser, eller hvor er det du vil hen? Nej homoseksualitet er ikke sygdom, men en seksuel orientering, der betyder at hospitalsvæsnet kan hjælpe dem med at få børn,uden at de skal dyrke sex med en de ikke har lyst til. Min søster er adopteret, er det et problem at min mor og far ikke er hendes "naturlige" forældre. På samme måde ville det da være fint, hvis f.eks lesbiske par med overskud og kærlighed at give af, kunne adoptere børn fra usle børnehjem, der ellers har udsigt til et liv i desperat fattigdom.

Til toppen 
#64837 - 02/07/2006 22:06 Re: Hvem taler barnets sag [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej kalaha ..

Vi er ikke enige her, og det er ikke kun fordi jeg er kristen. Da homoseksualitet ikke kan karakteriseres som en sygdom, mener jeg heller ikke, at konsekvenserne af den pågældende seksuelle orientering, nemlig barnløshed, skal behandles af hospitalsvæsenet.

Du skriver, at det er et problem for din søster, at hendes adoptivforældre ikke er hendes biologiske forældre. Det er naturligvis trist, men jeg tror ikke det er påvist, at adoptivbørn - som jo i alle tilfælde er ønskebørn! - generelt får flere problemer end andre.

Nej, jeg mener ikke, at lesbiske er spor farlige for deres omgivelser, jeg kender flere, som jeg har det fint med, men jeg synes ikke, de skal være mødre.

Hvis vi skal have omsorg for de mange forældreløse børn, som du nævner - og det synes jeg bestemt vi skal! - så taler det netop for, at adgangen til adoptioner bør lettes.

Dette af hensyn til børnene, den svage part, som ifølge sagens natur ikke selv har mulighed for at stifte foreninger og stille krav om at få deres behov opfyldt: behovet for at vokse op i et kærligt hjem med en far og en mor ...

Det bliver et koldt samfund, hvis de fleste primært fokuserer på egne rettigheder og kun ganske få finder det rimeligt at påtage sig forpligtelser.

Menneskerettigheder, fint! ...
Menneskeforpligtelser ?? øh ... hrm ..
kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#64838 - 03/07/2006 15:02 Re: Hvem taler barnets sag [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Hvorfor må homoseksuelle ikke være forældre Kristina?..

Udfra det du siger er det altså ringere mennesker, med færre rettigheder og mindre kvalitet?...Er det sådan noget man lærer i IM?
Er står den for egen regning hos dig??...................................................

mvh Lars/stud.theol

Til toppen 
#64839 - 03/07/2006 15:48 Re: Hvem taler barnets sag [Re: ]
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
Citat:
Hvorfor må homoseksuelle ikke være forældre Kristina?..

Udfra det du siger er det altså ringere mennesker, med færre rettigheder og mindre kvalitet?...Er det sådan noget man lærer i IM?
Er står den for egen regning hos dig

Den står bestemt ikke kun for Kristinas regning. Jeg melder mig også til hendes mening. Men at dette indebærer, at folk tror det betyder man ser homoseksuelle som ringere mennesker, må være folks egen fordom, de prøver at skyde over på andre.

Hjælp til bekæmpelse af barnløshed er oprindeligt ment som en hjælp til par, der af naturlig vej ikke kan få børn. Det er ikke diskriminering kun at behandle en sygdom og afvise af behandle raske mennesker. Så det er jo NETOP dem der påstår homoseksuelle skal have denne ret, der derved siger homoseksalitet er en sygdom - og dermed vel noget der skal bekæmpes i sig selv, samt at de derved diskriminerer de grupper af mennesker, der ikke kan få børn (og dog ikke er syge i den ralation) men ikke må hjælpes.

De homoseksuelle kan for min skyld adoptere alt hvad de overhovedet orker. Problemet er blot, at adoptionsbureauer netop i langt de fleste tilfælde ikke tillader dette. Men de er jo sikkert også bare sippede og oplærte af IM.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#64840 - 03/07/2006 17:51 Re: Hvem taler barnets sag [Re: Machine_A]
Nissen
Bruger

Reg.: 30/06/2006
Citat:
Problemet er blot, at adoptionsbureauer netop i langt de fleste tilfælde ikke tillader dette. Men de er jo sikkert også bare sippede og oplærte af IM.

Indre Missions sammensværgelse imod de homoseksuelle rækker langt videre: Langt de fleste (hvis ikke alle!?) lande, hvorfra man kan adoptere børn, accepterer ganske enkelt ikke homoseksuelle forhold som værende berettiget til at adoptere. Se da nu: Indre Mission har åbenbart infiltreret adoptionskontorer i lande som fx. Columbia og Indien i deres hetz imod homoseksuelle...

Behøver jeg understrege ironien i ovenstående? Nej vel..

Til toppen 
#64841 - 03/07/2006 21:56 Re: Hvem taler barnets sag [Re: Nissen]
Machine_A
Bruger

Citat:
Behøver jeg understrege ironien i ovenstående? Nej vel..

Oh hvilken opdagelse - vi har netop oprullet en ny konspirationsteori

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#64842 - 04/07/2006 09:13 Re: Hvem taler barnets sag [Re: Machine_A]
Anonym
Anonym

Hej MA..

Så fordi Biblen har forskrevet et billede af homoseksuelle i en tid, hvor vi knapt forstod omfanget af hvad det indebærer, så skal vi som kristne møde mennesker og homoseksuelle med fordomme istedet for forståelse?

Udfra den ide, kommer til at være sådan at man "skal" se ned på folk der er homoseksuelle, hvilket jeg ikke mener er Jesus lærer os, faktisk netop det modsatte..
Men den unægtelige konklusion bliver jo så, at folk der har en homoseksuel livstils/ide m.m Er mennesker af ringere kvalitet og rettighed,...
MA hvis du mener det her, gider du så ikke forsvarer den?

Hvis Homoseksuelle ikke er mennsker af ringere kvalitet og har rettigheder, så kan vi ligeså godt hviske Kristina fordomsfulde udtalelse ud, om at de ikke må få/adoptere børn.. For ja selvfølgelig skal de have lov til at have børn....

Kvalitet af værer forældre har intet med Køn at gøre, men derimod hjerteindstilling, tålmodighed og omsorg m.m. Hvis kristne ikke må kunne få børn må det være fordi de ikke er istand til at give disse ting til barn...
Er det noget i mener? At seksueludlevelse hindre mennesker i at være omsorgsfulde?? hvis det er tilfældet kan vi konstatere af nogle folk lever i fantatisme til noget som ikke er kristendom, eller alment menneskeligt etisk..

Kan Homoseksuelle ikke værer gode og omsorgsfulde??

Citat:
Den står bestemt ikke kun for Kristinas regning. Jeg melder mig også til hendes mening. Men at dette indebærer, at folk tror det betyder man ser homoseksuelle som ringere mennesker, må være folks egen fordom, de prøver at skyde over på andre.

Så er du er altså enig og alligevel ikke i at homoseksuelle er en ringe kvalitet af mennensker? Eller mener du det er hjerteløs og hjernetom fordom???

Citat:
Hjælp til bekæmpelse af barnløshed er oprindeligt ment som en hjælp til par, der af naturlig vej ikke kan få børn. Det er ikke diskriminering kun at behandle en sygdom og afvise af behandle raske mennesker. Så det er jo NETOP dem der påstår homoseksuelle skal have denne ret, der derved siger homoseksalitet er en sygdom - og dermed vel noget der skal bekæmpes i sig selv, samt at de derved diskriminerer de grupper af mennesker, der ikke kan få børn (og dog ikke er syge i den ralation) men ikke må hjælpes.

registredeparnerskab skal have samme rettigheder som almindelige ægtepar
og de skal have samme muligheder her i samfundet, og retten til Børn er ikke noget som egentlig hører til religiøs afgørelse eller komme an på en seksualitet..

At kalde homoseksualitet for en sygdom det kan jeg ikke være enig i, i så fald er beton-fanatisk bibelsyn det samme... og sådanne bør ikke få ikke få børn..

Kirken må se at begynde at forholde sig til at der findes homoseksuelle, og de er ikke onde, og ens seksualitet intet har med tro at gøre... Jeg har tænkt mig at gøre alt i min gerning for at retfærdighed kommer til komme til udtryk,.. og homoseksuelle er velkomne i min kirke, og hvis de ønsker deres kærlighed velsignet foran Gud, så gør jeg det gladeligt og velvidende at det stadigt er tro med Gud...

Bibelforfatternes skæve billede af seksual idealet, er så gammelt at jeg ikke mener at biblen kan bruges så meget til diskutioner om sex og samliv, på det plan vi er idag, fordi termer og begreber har ændret sig, og forholdende dertil..

Citat:
De homoseksuelle kan for min skyld adoptere alt hvad de overhovedet orker. Problemet er blot, at adoptionsbureauer netop i langt de fleste tilfælde ikke tillader dette. Men de er jo sikkert også bare sippede og oplærte af IM.

Her er vi enige, og så må vi jo sætte fokus på at homoseksuelle skal have samme rettighed som hetroseksuelle..

mvh/lars/stud.theol

Til toppen 
#64843 - 04/07/2006 09:17 Re: Hvem taler barnets sag [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Citat:
Dette af hensyn til børnene, den svage part, som ifølge sagens natur ikke selv har mulighed for at stifte foreninger og stille krav om at få deres behov opfyldt: behovet for at vokse op i et kærligt hjem med en far og en mor ...

Så kønnet afgøre hvor God en forældre man er, og bare man har 2 køn så får barnet automatisk alle behov opfyldt..
Hvortil du så må mene at homoseksuelle ikke kan opfylde samme kvalitet, fordi er homoseksuelle kan de ikke give omsorg, læring, kærlighed m.m?

Hvilken ærgelig holdning

mvh Lars/stud.theol

Til toppen 
#64844 - 04/07/2006 09:44 Re: Hvem taler barnets sag [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Lars
Citat:
Så kønnet afgøre hvor God en forældre man er, og bare man har 2 køn så får barnet automatisk alle behov opfyldt..

Nej, det mener jeg ikke, og det har jeg heller ikke skrevet. Intet barn får alle behov opfyldt, og automatik er der slet ikke tale om ..
Citat:
Hvortil du så må mene at homoseksuelle ikke kan opfylde samme kvalitet, fordi er homoseksuelle kan de ikke give omsorg, læring, kærlighed m.m?

Det mener jeg heller ikke. Homoseksuelle kan give omsorg, læring, kærlighed mm. Men de kan ikke, hvis de er af samme køn, give børnene både en maskulin og en feminin rollemodel.

Min holdning er ærgerlig, mener du ..
Jeg selv har godt med, at det jeg finder rigtigt er i overensstemmelse med Guds ord i Bibelen.

Men ordet "holdning" har jeg det egentlig lidt svært med - jeg er aldrig blevet helt klar over, hvad det betyder.

Er holdninger ikke bare "et sæt" synspunkter om forskellige emner, som ikke nødvendigvis har noget med hinanden at gøre, men som man let kommer til at tillægge dem, som man er uenig med?

F.eks. "Når du mener A, må du også mene B" osv.
(I stil med: "Når du går med fodformede sko, er du nok også modstander af atomkraft.")

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#64845 - 04/07/2006 10:33 Re: Hvem taler barnets sag [Re: ]
Machine_A
Bruger

Hej Lars

Citat:
Så fordi Biblen har forskrevet et billede af homoseksuelle ... skal vi som kristne møde mennesker og homoseksuelle med fordomme ...?

Det har jo intet med sagen at gøre.

Citat:
Udfra den ide, kommer til at være sådan at man "skal" se ned på folk der er homoseksuelle ...

Jeg ser ikke ned på homoseksuelle - en af mine gode venner er homoseksuel. Det er dig der påstår, at dem der ikke mener de skal have ret til statsfinanceret hjælp til kunstig befrugtning eller insinamation, ser ned på dem og diskriminerer, samt giver dem dårligere rettigheder end andre.

Jeg skal gerne skære det ud i pap:

Når man skal have et barn, skal en mand møve sin tingest op i en kvindes tingest, aflevere noget, der skal modtages af kvinden under helt bestemte omstændighede. Det kan vi vel blive enige om?

Nuvel, man kan så fra nu af valse op på nærmeste sygehus og proklamere, at man ikke gider det med mandens tingest, men man vil alligevel have et barn, så hvis sygehuset lige gider smide 100.000 på bordet, og helst lidt tjep, så er det fint.

Nogle gange er det hetroer, der går op på sygehuset, og så svarer sygeplejersken "nåeh, er der noget der ikke virker? Det må vi da have lavet!". Og hvad så når dem der kommer er homoer? Gæt selv. Det svarer jo nærmest til at alle kan valse ind på et sygehus og få udleveret morfin eller få sig en ny hofte.

Citat:
Hvis Homoseksuelle ikke er mennsker af ringere kvalitet og har rettigheder, så kan vi ligeså godt hviske Kristina fordomsfulde udtalelse ud, om at de ikke må få/adoptere børn

Homoseksuelle MÅ godt adoptere, men du får svært ved at finde et bureau, der vil TILLADE at de abopterer. Ud fra din definition må det så betyde, at alle adoptionsbureauer er styret af indremissionske?

Citat:
Kvalitet af værer forældre har intet med Køn at gøre...

Enig.

Citat:
Er det noget i mener? At seksueludlevelse hindre mennesker i at være omsorgsfulde??

Nej, men derfor behøver man ikke mene at staten skal betale for ens seksualudlevelser.

Citat:
Så er du er altså enig og alligevel ikke i at homoseksuelle er en ringe kvalitet af mennensker? Eller mener du det er hjerteløs og hjernetom fordom???

Det er dig der bliver ved med at blande menneske-kvalitet ind i spørgsmålet. Det, at hvis jeg mener sygehusvæsenet ikke skal betale for noget, der ikke er en sygdom, er sidestillet med ringeagtelse af nogle mennesker, mener jeg er konsekvent tåbeligt.

Den eneste der har rablet løs med fordomme er da dig.

Citat:
... retten til Børn er ikke noget som egentlig hører til religiøs afgørelse ...

Da folketinget stemte om forslaget, var der et flertal på EN stemme, så vidt jeg husker. Nu vil du altså påstå, at halvdelen af folketingets medlemmer er "religiøse fanatikere" eller i det mindste styret af "fanatiske grupper"? Eller hvordan skal din argumentation forstås?

Citat:
At kalde homoseksualitet for en sygdom det kan jeg ikke være enig i ...

Det er jeg heller ikke. Men ufrivillig barnløshed vil jeg kalde en sygdom, sålænge det offentlige skal bekoste det på offentlige sygehuse. Hvad privatkliniker gør for folks egne penge, må de selv rode med.

Citat:
Kirken må se at begynde at forholde sig til at der findes homoseksuelle, og de er ikke onde ...

Doh!

Citat:
... og homoseksuelle er velkomne i min kirke

Så sandelig også i min.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#64846 - 04/07/2006 11:18 Re: Hvem taler barnets sag [Re: Machine_A]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Karsten - mener du virkelig, at hele dette spørgsmål ene og alene handler om Mammon?

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#64847 - 04/07/2006 11:36 Penge eller Princip? [Re: kristina]
Machine_A
Bruger

Hej Kristina

Citat:
Karsten - mener du virkelig, at hele dette spørgsmål ene og alene handler om Mammon?

kristina

Hmm. Det var direkte spurgt.

Det kvier mig lidt at skulle sige ja. Så både ja og nej, men mest ja.

Ja, fordi jeg ikke mener folks seksuelle tilbøjeligheder er noget staten skal betale. Jeg ved godt det kan være groft at benævne homoseksualitet som en "seksuel tilbøjelighed" men igen, hvad er det ellers og hvor langt ud i definitionerne skal man, før det er politisk korrekt? Så jo, det er min hovedgrund. Hvis de skulle betale selv, var jeg villig til at lade det komme an på en prøve.

Derudover er jeg betænkelig ved det samfunds-sociale og jeg mener ikke man har nogen erfaringer med, hvordan dette vil påvirke familiemønsteret. Jeg kunne næsten frygte en hob af vattede, feministiske mænd eller sådan noget. Sagde jeg virkelig det? Tjaa.

Men min forargelse går altså på, at samfundet nu skal betale. Hvis en pige vil have større bryster end dem hun er udstyret med fra naturels hånd, skal hun også selv betale. Jeg ville ikke forbyde hende at få dem forstørret, men jeg ville under ingen omstændigheder betale frivilligt.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#64848 - 04/07/2006 12:12 Re: Penge eller Princip? [Re: Machine_A]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Karsten - tak for dit svar!

Jeg selv er ikke særlig optaget af det med brugerbetaling eller ej - så er vi ude i at skulle diskutere diskrimination af de fattige.

Det er mere børn og bibel, jeg har i tankerne.

Den personlige empiriske viden, jeg selv gennem de mange årtier af mit liv har samlet sammen, siger mig, at det er en rigtig god ide at rette sig efter Guds ord ...
ikke kun at principielle grunde, men også fordi det faktisk, trods alverdens sorger og problemer, resulterer i et lykkeligere, bedre, tryggere, gladere liv, også i denne verden.

Jeg har ikke rettet mig efter Gud i ret mange år.
Men set i bakspejlet: De mange gange, hvor jeg så ikke gjorde det, var ikke til velsignelse for hverken andre eller mig selv.
Mangt og meget har jeg bittert fortrudt og sørger over ikke at kunne gøre det om ...

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#64849 - 04/07/2006 15:46 Re: Hvem taler barnets sag [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Citat:
Det mener jeg heller ikke. Homoseksuelle kan give omsorg, læring, kærlighed mm. Men de kan ikke, hvis de er af samme køn, give børnene både en maskulin og en feminin rollemodel.

Jeg kender nu mange homoseksuelle par, hvor den ene er meget feminin og den anden maskulin... så jeg tror ikke det er der man skal finde argumentet
Og nu tror jeg ikke at man bliver dårlig som menneske ved få mere af det ene end det andet... Der også almindelige par hvor begge forældre enten er meget bløde eller hårde, enten maskuline eller feminine..

-lars

Til toppen 
#64850 - 04/07/2006 16:53 Re: Hvem taler barnets sag [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Lars
Citat:
Jeg kender nu mange homoseksuelle par, hvor den ene er meget feminin og den anden maskulin... så jeg tror ikke det er der man skal finde argumentet

Jamen det er jo netop det, der er problemet, mener jeg: rod i kønsidentiten.
Både mænd og kvinder kan være mere eller mindre feminine/maskuline, men barnet ved jo godt, at en mand ikke kan være en mor, og at en kvinde ikke kan være en far.

Og Jesus siger (Matt. 19,4-6): »Har I ikke læst, at Skaberen fra begyndelsen [red: se 1.Mos. 1,27 og 1.Mos 5,2] skabte dem som mand og kvinde og sagde: ›Derfor skal en mand forlade sin far og mor og binde sig til sin hustru, og de to skal blive ét kød‹? Derfor er de ikke længere to, men ét kød. Hvad Gud altså har sammenføjet, må et menneske ikke adskille.«

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#64851 - 06/07/2006 01:26 Re: Hvem taler barnets sag [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Jeg må indrømme jeg ikke kan forstå den snæverhed du repræsentere..
barnet ved da ikke noget fra start om noget.. og hvis det modtager omsorg og kærlighed, kan kønsidentitet da være lige meget..

Jeg har startet en ny tråd på dette emne, så kan du evt forsvare det du siger

mvh Lars

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2013 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær