2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#648 - 11/11/2001 18:33
Magi
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
I svaret på et spørgsmål om kontakt med afdøde ånder citeres 5. Mos 18,10-12, hvor der bl.a. står "Hos dig må der ikke findes nogen, som lader sin søn eller datter gå gennem ilden - - "
Mon det drejer sig om det selvsamme der foregår den dag i dag, også i Danmark, under navnet "fire-walking" ?
Det handler om, at et 4-5 m bælte af glødende trækul bredes ud i skoven, og at deltagerne går (ikke løber !) barfodede igennem de glødende kul. Det kræver en del meditativ forberedelse og "kontakt med naturen" at klare opgaven uden at få vabler, men det kan lade sig gøre og finder rent faktisk sted ( jeg har overværet det).
En enkelt af deltagerne fik en brandvabel, fordi han blev bange undervejs. Jeg deltog ikke selv - følte det forkert
og meningsløst at udfordre naturlovene. (Desuden var jeg nok også bange for mit skind.) Men altså, mon det er
det, det handler om i GT - eller noget helt andet ?
Kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#649 - 12/11/2001 21:42
Re: Magi
[Re: kristina]
|
Anonym
Anonym
|
Hej Kristina
Jeg er sikker på, at det du fortæller om, er det som advares om i Bibelen.
Det hører ind under alle de ting der findes, i den alternative verden, og du har heldigvis, taget afstand fra det!
Det er måske ikke bare det, at gå på glødende kul, der er farligt, udover at du kan brænde dine fødder, men det er forberedelserne inden du bevæger dig ud på kullene, der er farlige! Vi er ikke små guder, allesammen, der er kun en Gud.
Du skrev for nogle dage siden: Min forstand, og mine følelser, tør jeg slet ikke forlade mig på. og her kommer dine ord, til sin ret.
Venlig hilsen Lise
|
|
Til toppen
|
|
|
#650 - 13/11/2001 21:40
|
Bruger
Reg.: 16/10/2001
Sted: Løsning, Østjylland
|
Når du siger MAGI tænker man måske hovedsageligt på ildkugler og hvirvelvinde men måske er magi slet ikke sådan noget som man forestiller sig! Men jeg vil helst holde mig væk da Gud har forbudt mig det... Den egentlige grund til at han forbyder os det (tror jeg) er at vi ikke kan styre noget så stærkt... Derfor er jeg glad for at du ikke er med på deres ukulteter...
Vær stærk... Gør andre stærke... I GUD!
Guds fred og velsignelse
-Kasper Brohus-
|
|
Til toppen
|
|
|
#651 - 14/11/2001 09:36
[Re: Kasper B.]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Du har helt ret, Kasper, vi kan halde det magi eller noget andet, men forkert er det i hvert fald at udfordre naturlovene, som er den gudsskabte orden til os. Når jeg overhovedet var med til så meget som at overvære det, var det fordi jeg den gang slet ikke var blevet kristen endnu. Jeg holder mig langt væk fra sådant nu.
Guds fred og glæde til hele dette her net. Lad os alle huske Paulus ord "I skal tage alt i den bedste mening !"
|
|
Til toppen
|
|
|
#652 - 14/11/2001 10:34
|
Bruger
Reg.: 11/10/2001
|
Hej,
Så tror jeg lige vi skal spise brød til her. Før i går helt over gevind med ilddansens magi og "farlige mentale forberedelser" så bør i læse en af de mange artikler som rent faktisk kan forklare fænoment.
It would seem then, that a firewalk of short length is something any physically fit person could do and that it does not need a particular state of mind. Rather, it is the short time of contact and the low thermal capacity and conductivity of the coals that is important, and it is not necessary for the feet to be moist nor callused, although either may be of slight benefit. Longer walks appear to be possible if a layer of insulating ash is allowed to build up on a well packed down bed.
This is not to deny that one may feel empowered by having walked on fire, nor is it to dispute that it may improve self confidence. I do however believe that firewalking is understandable in terms of basic Physics and is not supernatural nor paranormal
Hele indlægget: http://www.pitt.edu/~dwilley/fire.html
Lad nu ikke jeres fantasi løbe af med jer (igen) ;)
|
|
Til toppen
|
|
|
#653 - 14/11/2001 13:00
|
Bruger
Reg.: 24/10/2001
|
der er intet overnaturligt ved at vade på glødende kul, men det forekommer mig at være dybt evnesvagt.
jeg har ladet mig fortælle at den munk som overbevidste vikingerne om kristnedommens ægthed skulle gennemgå en prøve som var at gå henover glødende jern. Jeg syntes nu at det lød noget underligt, og har ikke kunnet bekræfte det, er der nogle af jer der har hørt om det? eller er det, som jeg formoder, en and?
mvh
Núh
|
|
Til toppen
|
|
|
#654 - 14/11/2001 15:07
[Re: void]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Void, tak for dit gode, saglige svar om trækullene. Jeg tror du har ret. Igen ! Eller - øh - for en gangs skyld ! ;-)
Og núh, ja lad os bare få aflivet anden, vi kan servere den juleaften - -
--------------
Og et lille ps til núh og andre muslimer og anderledes troende:
Jeg skrev en gang noget om, at islam fører til fortabelse. Det har jeg fortrudt. UNDSKYLD alle !
Jeg skulle have skrevet, at islam, ifølge min overbevisning, KAN føre til fortabelse. (Jeg tror nemlig, at Muhammed er en falsk profet, blandt mange andre små og store.
Jeg har selv i det meste af mit liv stolet på én, som jeg i dag regner for en falsk profet, så jeg skulle være den sidste til at udtale mig så kategorisk. Herrens veje - og omveje - er sandelig uransagelige, men vi bliver jo alligevel ved med at
ransage. Jeg gør i hvert fald !
kristina
|
|
Til toppen
|
|
|
#655 - 14/11/2001 22:14
[Re: núh]
|
Bruger
Reg.: 16/10/2001
Sted: Løsning, Østjylland
|
Nej han skulle holde HVIDGLØDENDE hjern for at overbevise vikingerne om at Gud ville hjælpe ham med at lindre smerten. Det står i en historiebog jeg havde på min gamle skole. Kan ikke huske hvordan det ellers skete. Tror nok at han drak dem under bordet så de var så beløjede at de ikke så at han salvede sine hænder noget så grusomt at han kunne holde det uden at det gjorde ondt...
Men historikere har det med at afvise alt form for religiøsitet så det kan godt være at han holdte det UDEN salve og at de bare sagde det fordi at de ikke selv troede på at Gud hjalp ham.
Guds fred og velsignelse
-Kasper Brohus-
|
|
Til toppen
|
|
|
#656 - 14/11/2001 22:45
[Re: núh]
|
Bruger
Reg.: 02/10/2001
|
Det er biskop Poppos jernbyrd - han bar glødende jern i hænderne uden at brænde sig. En prøve, han blev sat på for at godtgøre, at det, han talte om, var sandt. Og det var ikke frivilligt, efter hvad jeg husker. Det var vistnok jernbyrd eller halshugning.
Venlig hilsen
Eva
|
|
Til toppen
|
|
|
|