Er der nogen særlig grund til at de fleste af jer har valgt at skjule hvor I befinder jeg og hvad I laver på Jesusnet.
Når man kikker på "hvem er online?", så står der altid noget i retning af "gennemser nyt indlæg (privat)". Hvor der hos de fleste andre står hvor de er henne og hvilket indlæg de læser.
Jeg synes at det er rart med sådan en gennemskinnelighed, så man kan få en fornemmelse af hvad folk læser og hvornår. Det skal selvfølgelig være helt op til den enkelte om vedkommende ønsker denne åbenhed og jeg mener da også at jeres nuværende valg sikkert er et resultat af dette, men jeg synes bare at det var interessant at det primært er ordstyrerne der har den funktion slået til/fra.
Er det noget I har valgt eller er det bare tilfældigt?
Kunne I uanset hvad tænke jer at lave om på det, sådan at vi nysgerrige sjæle kan følge med i hvad I laver?
Er der nogen særlig grund til at de fleste af jer har valgt at skjule hvor I befinder jeg og hvad I laver på Jesusnet.
Når man kikker på "hvem er online?", så står der altid noget i retning af "gennemser nyt indlæg (privat)". Hvor der hos de fleste andre står hvor de er henne og hvilket indlæg de læser.
Hvis man skriver et privat indlæg til en anden debat-deltager, så er det vel den meddelelse der kommer op.
Det gør den vel for alle deltagere, og det manglede da bare andet. Det kommer ingen andre ved hvem man skriver til privat.
Hvis nogen vil skjule sig - inklusive ordstyrere - så kan de jo bare lad være med at logge ind.
Mvh, Lars Peter
PS. Det kan selvfølgelig være at det er andet end private meddelser, som du antyder. Det ved jeg så ikke. Ingen har imidlertid krav på nogen som helst viden om hvad de andre foretager sig.
Jeg tror måske, at CloudHand fik det forklaret lidt anderledes end hensigten. Det jeg tror, CloudHand mener er, at man kan skjule sig helt, så ingen kan se, at man overhovedet er logget på JesusNet. Ingen har interesse i at vide, hvem du skriver til, det er ikke det, der er tale om ..
Og i det hele taget synes jeg , det er skammeligt, at så lille et spørgsmål, kan rejse så vældig en modstand.
Lyt til hinanden og snak til og med hinanden. Sidste sætning er primært henvendt til Machine_A.
Ja, der er en grund til at jeg arbejder under nickname. For en del år siden, troede jeg at alle folk på nettet var søde og rare mennesker. Så jeg var så uforsigtig at give en person min daværende mailadresse, så skal jeg love for at jeg fik så hatten den passede, både uforskammede mails og grimme telefonopringninger o. s. v. Siden har jeg været meget forsigtig med at offentliggøre navn, telefonnummer, mail adresse og andet som kan gøre det let for folk at finde mig uden arbejde. Derfor nick. derfor skjuler jeg mig mest muligt når jeg arbejder på nettet. Selvfølgelig kan du altid få fat på via administrationen. de kender min sande indentitet. Mvh.Jep
Nogle af os er måske bare mere private end andre? Jeg har det fint med at nogle brugere - og ordstyrerne med, bare kan ses når de er online, men har mulighed for at lave hvad de nu laver, i fred.
Måske er det følelsen af at "blive kigget over skulderen" jeg ikke bryder mig om, jeg kan ikke helt blive klog på det, men foreløbig lader jeg det i hvert fald blive som det er
There is a crack in everything, that's how the light gets in. (Leonard Cohen)
Ja det kan godt være jeg har misforstået indlægget fra CloudHands. Jeg har lige været inde på mine "Indstillinger" for at se hvilke muligheder der er. Det er lang tid siden jeg gjorde det, så jeg havde glemt hvad man kunne.
#64664 - 14/06/200622:46Re: Skjuler de sig?
[Re: anniesr]
kristina
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Annie, ja jeg har også valgt den funktion fra .. hvilken interesse har hvem i at vide, hvad hvem lige er i gang med at læse eller skrive? Jeg bryder mig heller ikke om at nogen kigger mig over skulderen, heller ikke irl, selv om jeg bare sidder læser Anders And eller Kristelig Dagblad eller Urban ..
Og vores aktiviteter her i debatten kommer jo for dagens lys, hvis de resulterer i et debatindlæg eller en pm.
Men det kan være praktisk at kunne se, hvem der er online, så det har jeg valgt til for mit eget vedkommende.
Når funktioner kan vælges til eller fra, så må det vel være vores eget valg, hvad vi foretrækker.
#64665 - 14/06/200622:49Re: Skjuler de sig?
[Re: kristina]
Anonym
Anonym
Hej Kristina
Citat: Kr: Når funktioner kan vælges til eller fra, så må det vel være vores eget valg, hvad vi foretrækker.
Citat: CH: Det skal selvfølgelig være helt op til den enkelte om vedkommende ønsker denne åbenhed og jeg mener da også at jeres nuværende valg sikkert er et resultat af dette, men jeg synes bare at det var interessant at det primært er ordstyrerne der har den funktion slået til/fra.
#64667 - 14/06/200623:10Re: Skjuler de sig?
[Re: ]
asas
GlobalModerator
Bruger
Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Det er selvfølgelig fordi vi ordstyrere her er nogle feje luskebukse, som ikke tør være vores liv og færden bekendt. Og fordi vi alle sammen deltager i en gigantisk tusindår gammel konspiration med det formål at holde masserne hen i enfoldig uvidenhed og religiøs vildfarelse. Hvor svært kan det være?
#64668 - 14/06/200623:13Re: Skjuler de sig?
[Re: asas]
Machine_A
Bruger
Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
Citat: Det er selvfølgelig fordi vi ordstyrere her er nogle feje luskebukse, som ikke tør være vores liv og færden bekendt. Og fordi vi alle sammen deltager i en gigantisk tusindår gammel konspiration med det formål at holde masserne hen i enfoldig uvidenhed og religiøs vildfarelse. Hvor svært kan det være?
Jeg VIDSTE det, jeg VIDSTE det.
Alene ordet "net" i jesusnet.dk lyder mistænkeligt.
#64670 - 15/06/200608:56Re: Skjuler de sig?
Nardus
GlobalModerator
Bruger
Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Hejsa,
Citat: Er det noget I har valgt eller er det bare tilfældigt?
Det er helt tilfældigt, og det er helt op til den enkelte at vise, hvilke indlæg, man læser. Det kan man som bruger også slå til og fra, som man lyster.
For mig at se er det vigtigere, at du kan se, når ordstyrerne er online - og det kan du ved dem alle. Der er faktisk en del brugere, der slet ikke vises i "Hvem er online?"-oversigten, fordi de selv har valgt dette.
Mon det er fordi, du er lidt nysgerrig (som jeg selv), at du gerne vil tage et kig over skulderen
#64674 - 24/06/200615:03Re: Skjuler de sig?
steffenlaursen
Bruger
Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
Hej Martin,
Citat: Det skal selvfølgelig være helt op til den enkelte om vedkommende ønsker denne åbenhed og jeg mener da også at jeres nuværende valg sikkert er et resultat af dette, men jeg synes bare at det var interessant at det primært er ordstyrerne der har den funktion slået til/fra.
Jeg tror det er fordi, ordstyrerne er de eneste der har sat sig nok ind i JN-teknikken til at finde den funktion
Jeg vidste i hvert fald ikke den eksisterede før i dag.
#64675 - 24/06/200615:04Re: Skjuler de sig?
[Re: asas]
steffenlaursen
Bruger
Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
Citat: Det er selvfølgelig fordi vi ordstyrere her er nogle feje luskebukse, som ikke tør være vores liv og færden bekendt. Og fordi vi alle sammen deltager i en gigantisk tusindår gammel konspiration med det formål at holde masserne hen i enfoldig uvidenhed og religiøs vildfarelse. Hvor svært kan det være?
Nåh okay...
Så bare glem mit sidste indlæg. Kan godt se, det var en lidt søgt forklaring