2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#64186 - 08/06/2006 23:00
De finske Lordi
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
|
Café
hvad mener I om de finske Lordi, som vandt årets Eurovision? Jeg har tænkt lidt over dem og deres sang, som de vandt med, Hard Rock Halleluja.
Jeg tror, som en af debattørerne (Valiant Paladin) på et andet kristent netsted, at de hverken er specielt satanistiske eller kristne. Jeg tror, at de har som mål at få mennesker til at få øjnene op for god musik (rock) og lade være med at lytte til tom, intetsigende, dårlig musik (dårlige popnumre). Jeg tror altså hverken at de er det ene eller det andet specielt udpræget. Jeg har set, at visse debattører på det andet netsted antager, at de faktisk er satanister henholdsvis kristne. Men hvad mener du, og hvad er dine argumenter for din holdning, hvis du da har en holdning til dem (Lordi).
Mvh Tau.
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
|
|
Til toppen
|
|
|
#64187 - 09/06/2006 00:09
Re: De finske Lordi
[Re: tau]
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hmmm glemte at deres sang ikke hedder Hard Rock Halleluja men Hard Rock Hallelujah - med h til sidst. Ups..  Nå, men tænker også, at det er super cool, at Lordi har valgt bibelske termer til deres tekst. Godtnok skrev jeg, at jeg ikke tror, at de er specielt kristne, men derfor kan man jo godt bruge bibelske termer. Man siger jo også noget i et ordsprog med "det ligner Sodoma og Gomorras ødelæggelse" (?), der vist også stammer fra en bibelske beretning om de to byer, som blev jævnet med jorden af Gud. Men andetsteds har jeg læst, at Lordi selv kommer i en kirke. Mon han alligevel skulle være kristen? Interessant. Men jeg tror stadig ikke, at sangen Hard Rock Halleluja handler om det, man umiddelbart tror og hører i teksten. Men hvad tror du? mvh Tau. 
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
|
|
Til toppen
|
|
|
#64188 - 09/06/2006 00:26
|
Bruger
Reg.: 05/06/2003
Sted: København
|
Hej Tau  Syntes egentlig ret godt om dem.. Rart med lidt nyt i et ellers temmelig homogent og langt hen af vejen, totalt ligegyldigt show.. Men for tiden er jeg dog mere betaget af sidste års vinder Elena Paparizou, som virkelig har talent (ikke at Lordi ikke har).. Og så er jeg personligt møgskuffet over Israels bud på en vinder  .. Generelt var MGP i år utroligt skuffende.. Mvh
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#64189 - 09/06/2006 04:54
|
Bruger
Reg.: 28/03/2006
|
Hej.Jeg kunne godt sige en hel masse om dig Tau men lad nu det ligge jeg skulle helst ikke gøre Annie sur. Lordi er et perfekt eksempel på hvor vi er henne af i tidsregningen.Det må da være en syg joke du har gang i hvis du kan sige det er god rock.Det jeg siger nu vil nok gøre en del sure all rock er satanisk al musik lige fra rock til klasisk er satanisk hvis det ikke er direkte inspireret fra gud efter min mening. Lucifer Satan var lovsangs leder hos gud og et af han stærkste våben er musik.tag en tur i S toget og fortæl mig så om ikke 80% af de unge der fra 30 og ned sider og stire tomt ud i luften med deres ipod walkman mp3afspiller skruet op på vol 10 og mobiltelefonen i højre hånd ? Musik er så dejlig uskyldig det kan der da ikke være noget ondt i vel nå men så hør her musik er et redskab der rammer ind i din underbevisthed du bliver taget i hånden og ledt ind i en subkultur eller et bestemt menings mønster eller ført ind i en stemning hvor ting kan ske der ellers ikke ville have været sket og som skrevet længre oppe er det ikke direkte fra gud så er det den anden lejer du havner i. Jeg ved ikke hvad der sker men at netop det band vinder det siger ikke så lidt til dem der kan se og høre. hvis jeg var dig ville jeg faste en måned og revudere hvad du egentligt tror på paven saint maria og lordi eller den sande Gud Israels Gud som kommer snart Her er et lille link til de heldige der endnu ikke ved hvem lordi er som Tau bare syntes er kanon http://eurovision.lordi.org/EUROPE GET READY TO GET SCARED ringer budskabet hmm ja det må være en profeti tvivler på om den er fra Gud Tau. Det sidste link er deres video den er så klam og afskylig at selv mit gamle Jeg ville have slukket.Men se den og døm selv jeg ved godt at man siger at ja ja men de er bare lidt for sjov jeg kan ikke se det sjove kan i ? http://video.google.com/videoplay?docid=6666637566522776701PS chek lige det random Http://docid= jeg tror ikke på tilfældigheder lad dem se der kan se dem høre der kan høre og dem forstå der kan forstå ! men det må være en del af håne retten at den fik netop det docid af googles system Mvh Peter
|
|
Til toppen
|
|
|
#64190 - 09/06/2006 07:13
[Re: Maxtor]
|
Anonym
Anonym
|
Hej Maxtor Du har da kuk i kalechen min fine ven... Ja undskyld at jeg siger det på den måde, men jeg synes faktisk at du går voldsomt over stregen i din måde at tale til Tau på. Magen til religiøst hovmod skal man lede længe efter... 
|
|
Til toppen
|
|
|
#64191 - 09/06/2006 07:46
[Re: ]
|
Bruger
|
Hmm jeg blev ikke færdig.Hvis i pauser videoen lige i starten så har pigen en grå walkman med skrift på kigger man godt efter så står der lordi i midten KISS midtfor i toppen KISS er helt sikkert et svorent satanisk band fra deres egen mund hvad mon lordi så er.Læg mærke til hvordan de to ss er lavet om så de ligner dem på de goe gamle NAZI uniformer. Der står noget i toppen tilhøjre jeg ikke kan læse kan i ? i bunden til højre står der W.A.S.P det ved en hver god satanist hvad betyder (We.Are.Satans.People) p'et er lidt forvasket men der er vist ingen tvivl. til højre i midten står der Acfoc dette er lidt underligt slår man det op på nettet lander søgemaskinen på denne side http://www.cacc-sf.org/c-aehistory.htm Teksten er underlig og twetydig i nummeret men jeg er ikke i tvivl det er ikke Guds engle han siger bring back the hard rock til. tror i det bare er noget tilfældigt pladder på en gammel walkman jeg tror det ikke.Det er sådan nogle små ting vi ikke ser de elsker at håne med. her er et billede af en af dem læg mærke til hans lændeklæde en sol set fra undersiden til dem der ikke ved det så er det tilbedelse af solguden eller lysbæren som er satan hvis man har leget med det okulte ved man dette. http://sitefactory2.epte.fi/press/press_4.jpgTilsidst så må jeg sige at jeg muligvis er hård ved Tau men jeg kom fra en hård verden.Jeg bor i en syg verden men den skal blive helbredt.Tau er et Afrikansk drenge navn der betyder løve er du den brølende løve? dine tråde tyder på det. til tågedehænder ! Jag kan ikke sige så meget håber du finder det du leder efter. Mvh Peter
|
|
Til toppen
|
|
|
#64192 - 09/06/2006 08:17
|
Anonym
Anonym
|
Først en lille lektion i grundlæggende engelsk...
Jeg kalder mig Cloud Hands, dvs. Sky Hænder. Altså ikke Clouded Hands, dvs. Tågede eller Tilduggede Hænder. Det er svært at tolke det som andet end nedladende når du tydeligvis bevidst kalder mig noget andet end det som står.
Dernæst...
Med alle de tegn og konspirationer du ser over det hele, så er jeg som fagperson ganske bekymret for dit mentale helbred. Sandsynligheden for at du vil tage denne henstilling alvorligt er dog din tilsyneladende sygdoms fremskredenhed minimal.
Sidst men ikke mindst...
For at tale dit eget sprog; hvor mange mennesker tror du kommer til Jesus i hans trygge favn og finder ro og frelse, på baggrund af dine paranoide, fjendske, ubehagelige og negativt insisterende små varsler og formaninger?
Jeg ved ikke om jeg håber for dig at du finder det du leder efter, ja jeg håber i hvert fald ikke at du føler at du allerede har fundet det (det ville være ganske forfærdeligt, hvis det du er i dag er resultatet af det du har fundet), men jeg håber for dig at du bliver rask og kommer til at hvile lidt bedre i dig selv og din tro, så det ikke føles som nødvendigt at gå rundt og være så ubehagelig som du fremstår her på debatten.
|
|
Til toppen
|
|
|
#64193 - 09/06/2006 09:17
|
Bruger
Reg.: 21/02/2005
Sted: Sommersted
|
Hej Tau
Melodi Grand Prix er ikke lige min genre, og jeg har da heller ikke set det i år. Men jeg har hørt Lordis nummer og synes, at det er et ganske spændende nummer. Jeg så også lige videoen nu. Den appellerer meget til utilpassede teenagere, der er til hård rock og ikke kan forlige sig med tidens sports- og modeidealer. Den type, der har goth-look og går rundt og skuler af alle sportsidioterne. De utilpassede bliver udpeget som de sande troende, Guds engle, der skal frelses ved Lordis fremkomst. Jeg arbejder selv med teenagere, og jeg synes, at det kan være sundt med en kritik af sports- og modeverdenen, men jeg synes det er betænkeligt, hvis "goth"-typerne danner deres eget parallel-univers, hvor de er de "frelste", og alle andre er fortabte. Hvor galt det i yderste fald kan gå med den ideologi så man i Columbine High. Jeg synes et forsonende træk ved videoen er, at heppekoret rejser sig igen og bliver en del af hard-rock-dansen - nu som zombier. Afhængigt af hvordan man fortolker zombie-temaet, så virker det da som om der er mulighed for frelse selv for et heppekor.
Jeg kan ikke se dem som hverken kristne eller sataniske, selv om man kan finde symboler fra både kristendom og okkultisme. Jeg kan se, at en af deres andre sange på hjemmesiden hedder "Devil is a looser", hvilket vel også tyder på, at de ikke er satanister (jeg kunne ikke afspille filen). Men man kan godt alligevel være kritisk over for dele af den ideologi, som megen hård rock dyrker. Men så skal man også være kritisk over for den almindelige main-stream pop og dens dyrkelse af urealistiske krops-idealer, der kan være med til at skubbe til pigernes spise-forstyrrelser. Nu lyder jeg som en gammel sur mand, der vil forsage alt moderne. Det er ikke min mening, men jeg mener, at man skal tænke over, hvad man fylder sig med. Jeg tror ikke, at vi tager skade af at høre et par heavy-metal-koncerter eller se et par Melodi Grand Prix-shows, men i længden skal vi passe på at bevare vores kritiske sans og ikke lade noget fylde os i usund grad.
Med venlig hilsen Henoch
|
|
Til toppen
|
|
|
#64194 - 09/06/2006 10:24
[Re: Henoch]
|
Anonym
Anonym
|
Hej Henoch Citat: men i længden skal vi passe på at bevare vores kritiske sans og ikke lade noget fylde os i usund grad.
Vel talt!
F.eks. i tilfældet med konspirationsteorier... Prøv alt, hold fast ved det gode 
|
|
Til toppen
|
|
|
#64195 - 09/06/2006 14:48
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej CloudHands,
tak for ordene. Det varmer.
mvh Tau.
|
|
Til toppen
|
|
|
#64196 - 09/06/2006 14:55
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Henoch melodi grand prix er lige mig..  . Men fair nok vi har forskellig smag, og det er fint. Jeg synes ikke, at der er noget med at fylde sig i sund grad, fordi man hører en cd eller ser showet på dvd. Lordi er et rock band, der spiller på delvis kristne dogmer (som billeder) og så det goth-agtige, men mere er der vel ikke i det. Jeg tror ikke, man skal blive så oprevet over, at de mener sig frelste. Og da slet ikke, når vi selv mener det samme om os selv. Hver fugl synger med sit næb, hedder det ikke det? .  Men jeg vil give dig ret i, at selvom vi sikkert er mange, som kiggede beundrende med på sangerindernes smukke kroppe, så er det nok i længden ikke helt sundt at blive bombarderet med sådanne typer. For hvem kan leve op til det?? Puster det ikke til ilden, hos dem der er udsat for at få en spiseforstyrrelse. Jo det gør det måske, og så må vi være på vagt, det giver jeg dig helt ret i!! Det havde jeg ikke lige tænkt på til en start, men det er jo sandt nok. Vi skal også tænke på de (især) piger, som ikke har et forhold til Gud, og som måske derfor i lavere grad har et sundt selvbillede i forhold til deres krop. Vi som er kristne har nok der lidt den fordel, at vi ved, at Gud har skabt os, som vi skal være, hvor ikke troende piger måske tror, at de skal ligne dem i tv, for ellers er de værdiløse. Men selvfølgelig findes der også mange ikke troende piger (og fyre) som hviler i sig selv, uanset hvor tykke eller tynde (læs; hvor meget de ligner "idealerne" fra tv) de er. Jeg synes, at du har flere gode pointer, men er altså ikke enig i, at Lordi tror, at de er mere frelste end os andre. mvh Tau.
|
|
Til toppen
|
|
|
#64197 - 09/06/2006 15:37
|
Bruger
|
Hej Tau Citat: Jeg synes ikke, at der er noget med at fylde sig i usund grad, fordi man hører en cd eller ser showet på dvd
Det synes jeg heller ikke. Jeg har bl.a. været på Roskilde-festival og på Skanderborg-festival, så jeg hører til dem der mener, at man ikke skal dømme noget ude på forhånd, og at man kan tåle at høre og se meget, når man medbringer sin kritiske sans. Det er så også vigtigt, at man husker at være kritisk og tage stilling til det, man oplever.
Citat: Vi skal også tænke på de (især) piger, som ikke har et forhold til Gud, og som måske derfor i lavere grad har et sundt selvbillede i forhold til deres krop. Vi som er kristne har nok der lidt den fordel, at vi ved, at Gud har skabt os, som vi skal være, hvor ikke troende piger måske tror, at de skal ligne dem i tv, for ellers er de værdiløse. Men selvfølgelig findes der også mange ikke troende piger (og fyre) som hviler i sig selv, uanset hvor tykke eller tynde (læs; hvor meget de ligner "idealerne" fra tv) de er.
Ja, og desværre findes der også mange kristne piger, der får spiseforstyrrelser. Jeg kender da flere meget fromme kristne piger, der har været rigtig langt ude i spiseforstyrrelser.
Citat: Jeg synes, at du har flere gode pointer, men er altså ikke enig i, at Lordi tror, at de er mere frelste end os andre.
Prøv at læse teksten igen: teksten til Hard Rock Hallelujah
Især sidste vers støder mig faktisk noget:
Citat: Wings on my back I got horns on my head My fangs are sharp And my eyes are red Not quite an angel Or the one that fell Now choose to join us or go straight to Hell
Prøv også at se videoen og læg mærke til at helgenerne tydeligvis er folk med Goth-attituder, der lytter til KISS, WASP AC/DC og Lordi, mens synderne er folk der dyrker sport eller er i heppekor.
Men som sagt, jeg ønsker ikke at fordømme Lordi eller deres musik. Jeg synes, at de var et friskt pust til et Melodi Grand Prix. Jeg siger bare, at der er nogle tendenser i den hårde rock, som jeg finder bekymrende, og derfor opfordrer jeg især teenagere til at bevare deres kritiske sans og ind imellem lytte til nogle musikere, hvis holdninger de kan stå inde for.
Med venlig hilsen Henoch
|
|
Til toppen
|
|
|
#64198 - 09/06/2006 16:06
|
Ordstyrer
Bruger
|
Hej Henoch, jeg har læst teksten til sangen flere gange, men tak for link alligevel. Jeg tror slet ikke, stadigvæk, at Lordi taler om, at de er mere frelste end andre. Hvorfor skulle de også sige det, når de tilsyneladende slet ikke tror på himmel og helvede. ? Jeg tror bare, at det er en leg med ord. Jeg tror ikke, jeg vil lægge mere i det, men hvis du tror noget andet, så er du da velkommen. Jeg prøver ikke at pådutte dig noget andet.  Ja, der er også kristne piger, som får spiseforstyrrelser, og min pointe var også kun, at jeg tror, at man som ikke troende er mere udsat, fordi man ikke har "adgang" til det sunde selvbillede som Bibelen fortæller os, at vi må have.. Ikke at kristne eller troende generelt så ikke kan rammes, for det kan vi da, selvfølgelig, vi er jo også mennesker, og nogle af os vil da gerne ligne dem fra tv.. (ikke at det personligt er et stort ønske, men ville da gerne smide nogle kg.). Jeg kender ikke de bands, du nævner. Er de satanistiske sådan helt officielt? Har hørt om KISS, men kender dem overhovedet slet ikke.  "Wings on my back" osv. Tror du ikke bare det hentyder til Lordi´s kostume på scenen? Jeg ser jo, at han netop synger, at han IKKE er "the one that fell". mvh Tau.
|
|
Til toppen
|
|
|
#64199 - 09/06/2006 16:18
|
Anonym
Anonym
|
Med fare for at dette indlæg ryger i papirkurven,....siger jeg:
Nogen gang Maxtor kan du være spændende og intressant, og nogen gange.. især som nu hvor du snakker om musik... Så synes jeg det er noget at det mest dumme og ligegyldige du nogensinde har sagt,... nu har du lige siddet og dømt tusinder af musikere (inkl mig) som satanister vi laver musik,.. for utroligt mange mennesker er musik en levevej,.... dem har du lige kaldt djævletilbedere,.. Så din tese må vel så også være at skuespillere der ikke optræder for Gud er sataniske, Balletdansere der ikke danser for Gud er santaniske, Fodboldspillere, gartnere...
Nu sidder du og fordømme hele verden, kan du ikke bare lidt Maxtor, tænke rationelt, og så tænke over hvad du siger...
Hvis det var Barbiedukker folk sad med i hånden istedet for mobilen, ville så brænde MATEL ned til grunden og anklage dem for kætteri?.. Hvis folk istedet for at lytte til deres Ipod, lyttede til bjælder, ville du også forbyde dem?.......
Hvad for noget musik hører du så maxtor?
Maxtors liste over musikere/satanister: The Beatles Elvis Presley Eric Clapton Phill Collins Elton John Madonna Tv2(bandet) The Eagles Bob Marley U2 Oasis GreenDay Nickelback Rolling Stones Queen og mange flere...
Maxtor, ærligt.. det du siger her, er for dumt at høre på...
Mvh- lars
|
|
Til toppen
|
|
|
#64200 - 09/06/2006 16:20
|
Anonym
Anonym
|
Og så synes jeg dit bagholds angreb på stakkels Tau, er noget så grimt....
Det er topmålet af tarvelighed overfor hende.. (her synes jeg en undskyld til hende ville være passende)
mvh lars
|
|
Til toppen
|
|
|
#64201 - 09/06/2006 16:26
|
Bruger
|
Hej Tau Citat: Jeg kender ikke de bands, du nævner. Er de satanistiske sådan helt officielt? Har hørt om KISS, men kender dem overhovedet slet ikke.
De navne jeg kan tyde på pigens walkman er altså KISS, AC/DC og WASP, og de er jo også ved at være nogle halv-gamle fyre, så der er nok mange der ikke længere ved hvem de var/er. Men de var altså blandt de største navne på heavy-scenen, da jeg var teenager i slutningen af 80´erne. Jeg lyttede ikke meget til dem, men hørte i stedet de kristne heavybands (Stryper, Bloodgood, Delieverence, Jerusalem, Whitecross og den slags). Man sagde, at KISS stod for Knight In Satans Service, at AC/DC stod for Anti Christ, Devils Child og WASP stod for We Are Satans People, men det var vist kun WASP, som støttede den udlægning af deres bandnavne. KISS og AC/DC stod mest for at have det sjovt og gjorde deres bedste for at drikke sig selv ihjel, hvilket vist nok lykkedes for et enkelt AC/DC-medlem. Jeg tror ikke, at KISS og AC/DC mente noget med det, når de ind imellem gjorde brug af en sprogbrug, der havde med det okkulte at gøre. Men stadigvæk er det musik, der appellerer til utilpassede unge, men ikke ligefrem hjælper til, at de bliver en del af det almindelige samfund.
|
|
Til toppen
|
|
|
#64202 - 09/06/2006 16:53
|
Anonym
Anonym
|
Hej igen min konspirationsglade ven, maxtor... Jeg har egentlig ikke den vilde lyst til at besvare dit indlæg, men min anstændighed kan ikke byde mig andet, og jeg kan simpelthen ikke holde ud af hver gang du skriver et indlæg, så handler det om konspirationer og vilde teorier og så kan du jo lige svine folk til med på vejen................................ Selv ikke jeg, som ellers ikke er bleg for at være lidt hård i debatten kaster mig af med sådan noget pladderværk som du lægger for dagen!......................... Nu har det lykkedes dig at gå efter struben efter stakkels Tau, nok en af de mest rolige og sindige debattøre herinde,.. og du har også kastet dig efter med mig, ved at fortælle mig at jeg ikke læser biblen pga. mine studier, og sagt på en meget lav måde... Så nu har jeg tænkt mig at skrive lidt direkte til dig, så du ikke kan misforstå hvad jeg mener, jeg er hverken ordstyrer eller noget som helst, men som bruger på det her forum synes jeg virkelig at du skal have par borgerlige ord med, ikke sagt i vrede eller for at provokere dig, men for vores allesammens fællesbedste...  (Undskyld på forhånd til ordstyrer og andre  ) Okay.. >bombs away...... Citat: Hmm jeg blev ikke færdig.Hvis i pauser videoen lige i starten så har pigen en grå walkman med skrift på kigger man godt efter så står der lordi i midten KISS midtfor i toppen KISS er helt sikkert et svorent satanisk band fra deres egen mund hvad mon lordi så er.Læg mærke til hvordan de to ss er lavet om så de ligner dem på de goe gamle NAZI uniformer.
Nu er det muligt at ting slipper med i en musikvideo uden at det var ideen, og så kommer dine tolkninger, hvad med alternativer og andre tanker,... Maxtor din KNOLD, Har du tænkt over at ::: Kiss er et elektronik mærke ligesom Sony, Philips, jeg har engang haft en DVD afspiller fra KISS, er den så også santanisk? se selv: KISS Så igen overtolker du noget uden at have nogen form for logik med på råd... Og nej sådan ser SS-troppernes ikke ud..  Se her: SS uniform> hjemmeside Og så laver du lige en Rasmus Monatus udregning... Sten kan ikke flyve Lillemor kan ikke flyve Ergo> Mor er en sten
Det er i al fald sådan din Bandet-kiss og Lordi = santanisk tese er bygget op
Citat: Der står noget i toppen tilhøjre jeg ikke kan læse kan i ? i bunden til højre står der W.A.S.P det ved en hver god satanist hvad betyder (We.Are.Satans.People) p'et er lidt forvasket men der er vist ingen tvivl.
Wasp betyder Hveps  Så du mener også der findes gode satanister? hvad er problemet så?
Citat: Teksten er underlig og twetydig i nummeret men jeg er ikke i tvivl det er ikke Guds engle han siger bring back the hard rock til.
Nej, tænk hvis det er til Fakta-medarbejdere? arghhh.... uha uha uha? Kan vi så aldrig handle der mere?..
Citat: tror i det bare er noget tilfældigt pladder på en gammel walkman jeg tror det ikke.Det er sådan nogle små ting vi ikke ser de elsker at håne med.
Nej, jeg tror det DU siger ER tilfældigt pladder, om du så er en gammel walkman, det må du selv ligge og rode med...
Citat: her er et billede af en af dem læg mærke til hans lændeklæde en sol set fra undersiden til dem der ikke ved det så er det tilbedelse af solguden eller lysbæren som er satan hvis man har leget med det okulte ved man dette.
http://sitefactory2.epte.fi/press/press_4.jpg
Hvad skal vi med disse oplysninger? efterfulgt af dit pasfoto? 
Citat: Tilsidst så må jeg sige at jeg muligvis er hård ved Tau men jeg kom fra en hård verden.Jeg bor i en syg verden men den skal blive helbredt.Tau er et Afrikansk drenge navn der betyder løve er du den brølende løve? dine tråde tyder på det.
Ja, du var hård ved hende, og det havde hun ikke fortjent  Og ja jeg tror dig.. virkeligt!..Jeg tror du lever i en syg verden, for at bruge dine egne ord.. Gør os andre en tjeneste og bliv der, og lad os andre blive i vores logiske og nogenlunde fornuftige verden, i fred for dit pladdersnak og konspirations*BIP*
Citat: til tågedehænder ! Jag kan ikke sige så meget håber du finder det du leder efter.
Og så skal du også lige svine stakkels Cloudhands med på vejen? Normalt ville jeg have sagt til dig Peter Maxtor,... Tag og bliv indlagt, men fordi jeg ved at det ikk er pænt og sige, vil jeg ikke sige det til dig, men derimod opfordre dig til at bruge din fornuft, det der nu er tilbage.. btw.. Cloudhands betyder ikke Tågehænder (Maxtor tag på vuc) Cloud = sky Tåge = Fog, Mist
Jeg forbliver din trofaste Stud.theol Lars/Musiker og brite,...
|
|
Til toppen
|
|
|
#64203 - 09/06/2006 16:55
|
Anonym
Anonym
|
|
|
Til toppen
|
|
|
#64204 - 09/06/2006 17:08
|
Bruger
|
Hej Evangelisten Jeg kan godt forstå, at du bliver ophidset over Maxtors debatstil, men når du vil korrekse ham, så skulle du nu altså sørge for at få dine egne facts tjekket. KISS var altså et meget kendt metalband. Du kan se deres hjemmeside her: kissonline , og jeg vil give Maxtor ret i, at s´erne ligner SS-runer. Dermed ikke sagt at jeg mener, at KISS er satanister, eller at Lordi er det. Og når der står W.A.S.P. på en walkman i en heavy-video, så betyder det i hvert fald ikke hveps! Med venlig hilsen henoch
|
|
Til toppen
|
|
|
#64205 - 09/06/2006 17:10
|
Bruger
Reg.: 05/09/2003
Sted: København
|
Citat: Man sagde, ... at AC/DC stod for Anti Christ, Devils Child ...
Deres egen forklaring er at de tog det fra en mærkat på søsterens symaskine fordi de synes det passede godt med deres "elektriske" lyd (det betyder vekselstrøm/jævnstrøm).
Var "man" ikke også primært satanistforskrækkede amerikanske fundamentalister (anført af Barabara Bush, hvis jeg ikke husker helt galt), der kæmpede for at få 'den slags musik' banlyst?
|
|
Til toppen
|
|
|
#64206 - 09/06/2006 17:30
|
Anonym
Anonym
|
Hejsa..
Det var heller ikke min pointe,.. mere at med Maxtors konspirationstanker, ville jeg lirke lidt mere til for at måske visse ham hvorvidt man kan sammensætte og filosofere over ting.. Jeg kender godt mandet W.a.s.p, og bandet Kiss m.m. Men at der nu står kiss på en walkman kan betyder mere end bare hvad maxtor antog
lars
|
|
Til toppen
|
|
|
#64207 - 09/06/2006 17:34
Debatten er pauset.
|
Bruger
Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
|
Til Alle. Debatten her får en timeout, på grund af den ubehagelige tone i mange af indlæggene. Nogle af jer vil høre mere fra mig, men denne weekend er ret travl, så indtil videre låser jeg denne tråd, og følger op søndag aften. Jeg håber I vil respektere pausen, og vente med at fortsætte debatten til der er blevet ryddet lidt op i det her.
Mvh Annie
There is a crack in everything, that's how the light gets in. (Leonard Cohen)
|
|
Til toppen
|
|
|
#64208 - 12/06/2006 00:02
Genåbnet
[Re: anniesr]
|
Bruger
Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
|
GodMandag. Så er tråden her genåbnet. Jeg håber og opfordrer til, at folk nu vil fortsætte snakken - ikke om Maxtor, Tau eller andre brugere og deres kompetencer eller mangel på samme - men om det, som faktisk er trådens emne, og det i en rar og sommerlig tone...
Tak for tålmodigheden, og god diskussionslyst. Mvh Annie
|
|
Til toppen
|
|
|
#64209 - 14/06/2006 01:09
|
Bruger
|
Hej.Tau jeg undskylder min direkte tone den høre hjemme i en privat chat eller mail.Og jeg beder om god tone eller rygers de spændende emner* bare ud til højre.
Igen kik på hvad jeg siger om Lordi som var ment som debat og ikke mine jævne måde måde at fortælle Tau at jeg ikke deler hendes meninger omkring en del emner dette var en fejl.
Mvh Peter
|
|
Til toppen
|
|
|
#64210 - 14/06/2006 01:14
|
Bruger