Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#63628 - 30/05/2006 23:48 Vidioklip fra helvede. (Rowan Atkinson)
corvus_corax
Bruger

Reg.: 28/05/2006
Hejsa alle med lidt humor.

Jeg faldt over denne lille sketch med Rowan Atkinson (Mr. Bean) Hvor han spiller Djævlen. Og jeg var færdig af grin over den. Jeg havde ondt i maven af grin og var ved at falde ned af stolen. Så den må jeg dele med jer.

Se efter: Rowan Atkinson: Hell - 1/25/2006
Den kan ses på siden eller downloades forholdsvis hurtig.

http://www.searchforvideo.com/entertainment/comedians/rowan-atkinson/index.html

Og til Kefas Ben-Adam. Her er muligvis et nye motto i slutningen til dig.

Til toppen 
#63629 - 30/05/2006 23:57 Re: Vidioklip fra helvede. (Rowan Atkinson) [Re: corvus_corax]
Henoch
Bruger

Reg.: 21/02/2005
Sted: Sommersted
Den er faktisk ustyrlig morsom!!! Men den er også blasfemisk, hvis der overhovedet er noget der er det. Jeg så den første gang, da jeg var en 15-16 år, og jeg havde gennem hele min barndom været meget bange for at komme i Helvede. Efter jeg så sketchen med Rowan Atkinson, var jeg fuldstændig kureret for den angst. Den sketch har haft betydning for hele mit syn på kristendommen og evighedens betydning, og jeg tror virkelig, at jeg ville være en anden i dag, end jeg er, hvis ikke jeg havde set den på det tidspunkt.

Med venlig hilsen
Henoch

Til toppen 
#63630 - 31/05/2006 00:31 Re: Vidioklip fra helvede. (Rowan Atkinson) [Re: corvus_corax]
Buus
Bruger

Reg.: 13/11/2004
Hej,

lol, meget morsom . Bortset fra at vi ikke tror på at der findes et sådant helvede, ild og gloende hede og horn i panden og alt det der.

Mvh
John

Til toppen 
#63631 - 31/05/2006 00:34 Re: Vidioklip fra helvede. (Rowan Atkinson) [Re: Buus]
corvus_corax
Bruger

Vi tror vel heller ikke på at ænder kan tale, men vi elsker jo alligevel Anders And.

Men er glad for du kunne lide den...

Ændret af corvus_corax (31/05/2006 00:34)

Til toppen 
#63632 - 31/05/2006 10:03 folketro og blasfemi [Re: Henoch]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Undskyld mig Henoch, men hvordan i al verden har den sketch kunnet få afgørende betydning for dig? Morsom er den da, men er den særlig vedkommende? Kan du stille min nysgerrighed?

Jeg har det iøvrigt lidt svært med begrebet blasfemi, som jeg har indtryk af opleves og defineres særdeles individuelt. Jeg synes fx ikke der er noget særligt blasfemisk over Hell-sketchen. Nok især fordi den ikke rigtig "rammer" noget i min opfattelse af helvede, som ligger langt fra det Rowan Atkinson parodierer. Hans billede af helvede opfatter jeg mere som i pagt med den almindelige folketro end med gedigen bibelsk kristendom.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#63633 - 31/05/2006 23:40 Re: folketro og blasfemi [Re: asas]
corvus_corax
Bruger

Alt i vores liv har betydning for hvordan vi er og bliver, om det er et barndoms minde, en fantasi, måske en drøm, eller andres indblanding i vores liv. Alt påvirker os, og det gør det forskelligt. Hvad der betyder alt for en, betyder intet for en anden. Så hvorfor skulle en sketch ikke kunne påvirke ens syn på livet.

Jeg tror ikke på et djævelen kan overtage et væsen, menneske, dyr eller plante. Alligevel har filmen "Eksorcisten" haft mega indflydelse på mit liv. Og der er ikke to dage imellem hvor jeg ikke tænker på den, og det er svært ikke at være bange, selv om jeg ved filmen er ren fiktion.
Så jeg har fuld forståelse for Henoch.

Men hvad ang blasfemi er vi helt enige. Opfattelsen af blasfemi er midst lige så individuel som opfattelsen af biblen. Men de to ting hænger jo også meget godt sammen.

Til toppen 
#63634 - 01/06/2006 11:58 Re: Vidioklip fra helvede. (Rowan Atkinson) [Re: corvus_corax]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Citat:
Og til Kefas Ben-Adam. Her er muligvis et nye motto i slutningen til dig.

Ja, man skal ikke diskutere med djævelen

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#63635 - 05/06/2006 02:03 Re: Vidioklip fra helvede. (Rowan Atkinson) [Re: corvus_corax]
Anonym
Anonym

skal man se Rowan Atkinson når han er sjovest

Så skal man se ">Blackadder" / den sorte snog

:-)

Til toppen 
#63636 - 05/06/2006 10:22 Re: folketro og blasfemi [Re: asas]
Henoch
Bruger

Reg.: 21/02/2005
Sted: Sommersted
Hej Asbjørn

Da jeg var barn og teenager lå jeg ofte vågen til meget sent om aftenen og var meget bange for, at Jesus skulle komme igen, og jeg skulle ryge i Helvede. Der var ikke noget mine forældre kunne sige, der kunne berolige mig. Mine forestillinger om Helvede var nok ikke nøjagtig de samme, som Rowan Atkinson gør grin med, men det lignede. De stammede først og fremmest fra den kristne friskole, jeg gik på og fra søndagsskole og juniorklub i Luthersk Mission. Det var først, da jeg så denne sketch og kom til at grine ad Helvedestanken, at min angst holdt op, og jeg fik et andet mindre frygtfyldt forhold til Gud.

Med venlig hilsen
Henoch

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær