Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#63374 - 29/05/2006 12:27 mens jeg nu er i "hjælp".. ang Græsk
Anonym
Anonym

Hejsa igen Nardus..

Hvorfor er det, at jeg kan bruge græskbogstaver i min signatur
men ikke i indlæggene, jeg mener jeg har spurgt før, i en debat med Nikolaj, men synes at have glem alt om det.........

Det ville være meget behageligt, hvis man kunne gøre brug af andre tegn en latinskebogstaver på Jesusnet, især i debatterne hvor der henvises til originalteksten og sådan....

mvh. Lars

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#63375 - 29/05/2006 13:11 Re: mens jeg nu er i "hjælp".. ang Græsk [Re: ]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Hej Lars,

Jeg er dig svar skyldig - jeg ved det ikke, og personligt ville jeg fraråde brugen af eksempelvis græske bogstaver i din signatur, da det er i de færreste, der er med på, hvad der står.

I forhold til indlæggene, kan du muligvis bruge HTML koden for tegnet ved at bruge HTML fremfor UBB Kode (du kan ændre dette lige over tekstfeltet).

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#63376 - 29/05/2006 17:11 Re: mens jeg nu er i "hjælp".. ang Græsk [Re: Nardus]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Hej Kristian..

I feltet over tekst-boksen kan du kun vælge mellem at bruge UBB eller slet ikke bruge UBB eller HTML..

Udover det.. Signaturen er jo en personlig tilkendegivelse.. Så valget af sprog og skrift, er vel også en form for tilkendegivelse??

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#63377 - 29/05/2006 18:49 Re: mens jeg nu er i "hjælp".. ang Græsk [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

takker for Kefas opbakning :-)

Men!... Jeg synes ikke at nogen af tingene virker
har prøvert og resultatet.. lader ikke til at være godt

Ψάχνω για το φως και βρίσκω την αγάπη

Til toppen 
#63378 - 29/05/2006 18:50 Re: mens jeg nu er i "hjælp".. ang Græsk [Re: ]
Anonym
Anonym

Til toppen 
#63379 - 29/05/2006 19:24 Re: mens jeg nu er i "hjælp".. ang Græsk [Re: ]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Velbekomme Lars

Selvom vi nok er uenige i nogle afgørende punkter, så tror jeg egentlig ikke, at der er så stor forskel på os igen

Mvh

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#63380 - 29/05/2006 19:58 Re: mens jeg nu er i "hjælp".. ang Græsk [Re: Kefas Ben-Adam]
Anonym
Anonym

Hehe..

Ja, det kan du have ret i..

mvh. lars

Til toppen 
#63381 - 30/05/2006 13:47 Re: mens jeg nu er i "hjælp".. ang Græsk [Re: Nardus]
Anonym
Anonym

Kan man så ikke opdatere, så man kan bruge græsk, og hebraisk

Det mener jeg vil være ret relevant, især i de debatter hvor der henvises til original teksterne,...

Og det kunne da være sjovt at debattere lidt med Kefas på hebraisk :-P

mvh- lars

Til toppen 
#63382 - 30/05/2006 15:19 Re: mens jeg nu er i "hjælp".. ang Græsk [Re: ]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Citat:

Kan man så ikke opdatere, så man kan bruge græsk, og hebraisk

Det kunne man sikkert godt, men da det er de færreste, der vil bruge en sådan funktion og endvidere forstå det, vil det kræve uforholdsmæssigt meget tid. Der er med andre ord ikke planer om at indføre noget sådan.
Citat:

Og det kunne da være sjovt at debattere lidt med Kefas på hebraisk

Det vil jeg da ikke udelukke, at I kunne have glæde af, men mange af os andre ville finde det fuldstændig uoverflødig, når vi nu har dansk.

Med venlig hilsen

Kristian

Til toppen 
#63383 - 30/05/2006 16:19 Re: mens jeg nu er i "hjælp".. ang Græsk [Re: ]
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
Citat:

Og det kunne da være sjovt at debattere lidt med Kefas på hebraisk :-P

Ja, gør det- så kan vi måske slippe af med beskyldningen for at virke nørdede, når vi diskuterer videnskab

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#63384 - 30/05/2006 19:21 Re: mens jeg nu er i "hjælp".. ang Græsk [Re: ]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej Evangelist.

Det kunne måske tænkes at der fandtes fora på græsk og hebraisk et sted?

Mvh. Anne.

Ændret af AnnePande (30/05/2006 19:22)

Til toppen 
#63385 - 30/05/2006 19:54 Re: mens jeg nu er i "hjælp".. ang Græsk [Re: AnnePande]
Anonym
Anonym

hehe..

Ja, men det ville nu være rart at kunne skrive i al fald græsk ned, så jeg kan viser lægfolkene nogle små spændende ting.. istedet for at bare skrive henvisning..

du må da også savne mulighed for græsk?
eller har man ikke græsk på MF :-) (hehehe)

(beklager min drilskhed over dig annepande, men.. ja.. du ved )

knuz
lars/stud.theol

Til toppen 
#63386 - 31/05/2006 21:16 Re: mens jeg nu er i "hjælp".. ang Græsk [Re: ]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Chaire Euangelista.

Næh jeg savner det ikke specielt herinde. Hvis jeg en sjælden gang, for opklaringens skyld, får brug for at henvise til, hvad der står i grundteksten, transskriberer jeg de græske ord til latinske bogstaver. Det er jo nu engang ikke alle, der kan læse græske bogstaver, og det er heller ikke strengt nødvendigt, det vigtigste er jo, at det har en opklarende virkning og ikke en tilslørende.
Man har græsk (og latin og hebraisk) på MF i forbindelse med den nye bacheloruddannelse, men før har man ikke haft det. Man kunne jo ligeså godt tage det på TF, der er jo ikke noget specielt teologisk i sprogundervisning.
Så jo. Jeg har også haft græsk. Trods alt. Og i forbindelse med min emnekredsskrivning, hvor jeg læser bl.a. kirkefaderen Cyril af Alexandria, lurer jeg lidt i den græske originaltekst indimellem (selv om det, jeg læser grundigst, er oversættelser på tysk eller engelsk.) Så det er meget sjovt at læse noget græsk igen, det var ellers længe siden.

Aspasmoi.
Anne.

Ændret af AnnePande (31/05/2006 21:18)

Til toppen 

Ordstyrer:  Nardus 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær