Menu
Hvem er online
1 registrerede (tau) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#63007 - 24/05/2006 23:04 Statistik og spørgsmål...
Anonym
Anonym

Ville bare gøre opmærksom på at de 25 mest aktive debattører her på Jesusnet, samlet står for 36295 af alle 56455 indlæg i debatforummet på Jesusnet. Dvs. 64,3% af alle indlæg her er skrevet af de 25 mest aktive debattører.

Ud af de 25 mest aktive debattører er der 7 som ikke deler den kristne tro som Jesusnet står for. Vi er:

Ateist (1873)
Kefas Ben-Adam (1501)
LarsBj (1248)
Nelle (1232)
CloudHands (820)
Ajita (787)
Claus Due (726)

Hvoraf Ajita og Kefas Ben-Adam er religiøse og resten er ateister.

Vi har tilsammen skrevet 8187 indlæg, altså 14,5% eller næsten 1/7 af alle indlæg her på Jesusnet.

Nu "afdøde" VagnBro, Zaphod og Evolutionisten ville, hvis de indgik i statistikken, have hævet dette tal betydeligt.

Kun 81 af Jesusnets 1509 registrerede brugere har skrevet mere end 100 indlæg. Kun 264 af de 1509 brugere har skrevet mere end 10 indlæg. 973 af de ialt 1509 registrerede brugere har kun skrevet ét eller ingen indlæg overhovedet. Dvs. 64,5% af alle registrerede brugere har næsten eller slet ikke ytret sig i debatten.

Nu skal det ingenlunde lyder sig at jeg samstiller kvantitet med kvalitet, men jeg synes at det er interessant at se hvor få mennesker det reelt er der står for LANGT de fleste indlæg her på Jesusnet.

Hvad kan disse tal sige os, hvis noget i det hele taget?

Og i lyset af den seneste gun-point-papirkurvs-politik som ordstyrerne har lagt for dagen, hvem kunne man forestille sig at det kom til at gå ud over og hvordan kunne man forestille sig at gruppedynamikken og ikke mindst det faglige niveau på Jesusnet ville ændre sig, i fald at denne ret produktive opposition oplevede at det var for urimelige forhold at debattere under og fandt et andet sted at debattere?

---

"Statistik er som lygtepæle; de er gode at læne sig op ad, men oplyser ikke frygteligt meget." - Storm P.

Alle tal er udregnet på basis af tilgængelige tal her på sitet. Mest brugt var Brugerlisten

Rettet på grund af regnefejl...

Ændret af CloudHands (24/05/2006 23:24)

Til toppen 
#63008 - 24/05/2006 23:41 Re: Statistik og spørgsmål... [Re: ]
Ateist
Bruger

Reg.: 05/09/2003
Sted: København
Citat:
Og i lyset af den seneste gun-point-papirkurvs-politik som ordstyrerne har lagt for dagen, hvem kunne man forestille sig at det kom til at gå ud over og hvordan kunne man forestille sig at gruppedynamikken og ikke mindst det faglige niveau på Jesusnet ville ændre sig, i fald at denne ret produktive opposition oplevede at det var for urimelige forhold at debattere under og fandt et andet sted at debattere?

Mon ikke "den seneste gun-point-papirkurvs-politik" netop er et resultat af et ønske hos NM om at ændre "gruppedynamikken og ikke mindst det faglige niveau på Jesusnet"?

Ateistisk Selskab - Kom i godt selskab Ateistisk Forum - En gudsforladt forening

Til toppen 
#63009 - 24/05/2006 23:45 Gruppedynamik [Re: ]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Interessante tal.

Du skriver:
Citat:
hvem kunne man forestille sig at det kom til at gå ud over og hvordan kunne man forestille sig at gruppedynamikken på Jesusnet ville ændre sig, i fald at denne ret produktive opposition oplevede at det var for urimelige forhold at debattere under og fandt et andet sted at debattere?

Til dette vil jeg svare, at success-kriteriet her på Cafe Thomas ikke er antallet af indlæg eller graden af dynamik (læs: modstand og uenighed), men derimod, at debatten er opbyggelig og konstruktiv og præget af de principper som vi har samlet i vores netikette. Vores tiltag med papirkurven og den strammere censur er netop at synliggøre hvad vi ikke opfatter som opbyggeligt og konstruktivt.

De som oplever vores ordstyrer-politik urimelig har vi ikke noget ønske om at holde på. Til gengæld glæder jeg mig over dem i den "produktive opposition", som fortsat bidrager til en god og frugtbar gruppedynamik. Og dem bliver der forhåbentlig flere af. Så alt i alt ser jeg ikke grund til den store bekymring.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#63010 - 25/05/2006 09:53 Re: Gruppedynamik [Re: asas]
Anonym
Anonym

Hej Asbjørn

Citat:
Asbjørn: Til dette vil jeg svare, at success-kriteriet her på Cafe Thomas ikke er antallet af indlæg...

Eller som jeg allerede har sagt:

Citat:
Nu skal det ingenlunde lyder sig at jeg samstiller kvantitet med kvalitet, men jeg synes at det er interessant at se hvor få mennesker det reelt er der står for LANGT de fleste indlæg her på Jesusnet.

Citat:
Asbjørn: ...eller graden af dynamik (læs: modstand og uenighed)...

Hvad var det nu der stod i den paragraf 5 af Netiketten?

Ordet dynamik, særligt ordet gruppedynamik bliver brugt indenfor psykologien og pædagogikken, som et neutralt ord der betegner den følelses- og tankemæssige proces der til alle tider foregår imellem en gruppe af mennesker.

Så lad venligst være med at læse modstand og uenighed ind et sted hvor det aldrig har været!

Citat:
Asbjørn: ...men derimod, at debatten er opbyggelig og konstruktiv og præget af de principper som vi har samlet i vores Netikette.

Men derimod? Derimod hvad Asbjørn? Jeg har jo intet nævnt som det du siger kunne stå i kontrast til.

Jeg ønsker også en opbyggelig og konstruktiv debat og jeg kan som gæst være nødt til at acceptere at debatten skal præges af de principper som er samlet i jeres Netikette.

Citat:
De som oplever vores ordstyrer-politik urimelig har vi ikke noget ønske om at holde på.

Og dem som ytrer at de er uenige og endda kan argumentere for det bliver bannet eller hvad?

Jeg oplever jeres ordstyrerpolitik som urimelig, men jeg har alt for mange gode erfaringer og minder fra Jesusnet, til bare at vende dette forum og de mennesker jeg holder af ryggen. Det ville være spild af mit engagement her på sitet, hvis jeg bare vendte mig om og gik, selvom jeg flere gange har været ved det eller reelt har gjort det, men er kommet tilbage.

Jeg er en tilbagevendende bruger af jeres site og jeg vil ikke gå uden at gøre en indsats for at ændre på det jeg finder urimeligt.

En af de ting jeg forsøger at påpege med talgymnastikken ovenfor er at vi er mange meget aktive brugere som virkeligt har sat pris på jeres åbenhed og forståelse for anderledes tænkende og jeg ville blive enormt ked af det, hvis jeres nye hårde linie, i jagten på et eller andet ideal som jeg ikke kan forstå eller få øje på, skulle føre til at nogle af de mennesker der har bidraget allermest til debatterne herinde, forlader stedet.

Personligt føler jeg mig forfulgt og åndet i nakken af jer og det synes jeg i bund og grund er ærgeligt, for sådan har det ikke været ellers.

Citat:
Til gengæld glæder jeg mig over dem i den "produktive opposition", som fortsat bidrager til en god og frugtbar gruppedynamik. Og dem bliver der forhåbentlig flere af...

Flere og flere af? Pt. er LarsBj, Claus Due, Kefas Ben-Adam og Kongstad vist de eneste der leverer en reel opposition, nu da både Zaphod og VagnBro (alias Evolutionisten) og Ateist enten er blevet bannet eller har fået mundkurv på.

Hvis jeres nye hårde linie så bare virkede konsekvent, gennemskuelig og fair, men det gør den ikke, selv med jeres ellers fine idé med papirkurven.

Flere af de mest aktive debattører har tilkendegivet deres utilfredshed med bortvisningen af bl.a. Zaphod og Evolutionisten, deriblandt kan nævnes undertegnede, Vandrer, Kefas-Ben Adam, Ateist, LarsBj, Claus Due m.fl.

Sjovt nok er de fleste der er utilfredse og dem som Jesusnet tilsyneladende er mest efter, dem som udgør den produktive opposition.

Citat:
Så alt i alt ser jeg ikke grund til den store bekymring.

Det bekymrer mig at det ikke bekymrer dig, at dem der til dato har stået for 1/7 af alle indlæg på Jesusnet, dem som Jesusnet vel langt hen ad vejen ønsker at nå, langsomt bliver skubbet bort eller endda smidt ud.

Set udefra virker jeres stramninger mere som en reaktion end en gennemtænkt løsning på et reelt problem.

Til toppen 
#63011 - 25/05/2006 10:14 Re: Gruppedynamik [Re: ]
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
Hej Martin,
Jeg håber din grundige og følsomme gennemgang bliver læst i den ånd, jeg ser den afleveret: Som en kærlig og loyal kritik fra en, der tager tingene alvorligt, og som mener noget med ordene forståelse og samtale!

Da Indre Missions formål er mission må denne diskussion også være central for hele formålet med bevægelsen, der vel også må have behov for at spørge: Hvordan møder vi mennesker, der grundlæggende har en anden holdning til tro og trosspørgsmål, og hvilke svar skal vi kunne give dem? Skal vi kun tale til de overbeviste, eller skal vi kunne møde mennesker, der er et produkt af det 21.århundredes filosofi- og videnskabstankegang på en grund, der tager højde for rationalitet og logik? Skal vi finde os i at høre på argumenter, der grundlæggende stiller spørgsmål ved vor berettigelse?

mvh
LarsBj

Ændret af LarsBj (25/05/2006 10:21)

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#63012 - 25/05/2006 12:55 Re: Statistik og spørgsmål... [Re: ]
Anonym
Anonym

way to go....

mvh
lars

Til toppen 
#63013 - 25/05/2006 13:26 Re: Gruppedynamik [Re: asas]
Anonym
Anonym

Hejsa Asbjørn..

Jeg betegner mig selv som aktiv debattør, men hører ikke til blandt ateisterne..
Men jeg må faktisk indrømme jeg meget langt hen af vejen kan følge frustrationen og reaktionerne fra forummets ikke-kristne debattøre.

Og synes at Cloud, viser en god pointe i sit lille statestik show.
Og det er jo ikke første eller anden gang Asbjørn, at der bliver udvist utilfredshed og uforståendehed overfor jeres "ikke altid den samme" politik.

Og til det synes jeg at Cloud, netop på en venlig og lige til måde råber vagt i gevær over for nogle tendenser, som jeg ikke tror hjælper på jesusnet vision eller for nogen debat.

Jeg er fuldt indforstået med hvad du mener Jesusnet er, men hvad du kalder debat indenfor disse rammer, er et produkt af din opfattelse, og evt dit moderator team,.. det er selvfølgelig i orden, da i bestyrere siden, men det betyder ikke at i altid vægter rigtigt, og hvis i vil kalde det en debatside, så skal der være plads til debat.

Papirkurven vil jeg ikke kommentere på, det klare andre bruger ganske udemærket.

Asbjørn, min opfordring er at du istedet for, som du ofte gør, tager din afvisende facade af, og lige kikke på hvad jeg og andre siger, vi er ikke ude på at ødelægge mission, men på at fører en god debat,.... Og netop her synes jeg tit det kan virke som om Jnet teamet fejler.
I er meget dårlige til at tage imod kritik, det bliver til unvigemanøvre og afvisning,... og for nogle udlukkelse.

Kikker man på indlæggene, har flere jo ytret sig, at de ikke mener at tingene er iorden, men at netop Jnet er ved at bevæge sig ind i en tedens af, man tør jo næsten ikke sige noget, og er man ateist, så er kårene endnu hårdere...
Sådan håber jeg selvfølgelig ikke du ønsker det..Så min opfordring er..... lyt lige......

Vi er flere fraktioner her på Jnet:
Ateister
Kristne
skeptiske kristne (migselv)
Jøder
Katolikker
Jehovas vidner
osv... osv.... osv...

Citat:
Så alt i alt ser jeg ikke grund til den store bekymring

Nej, men så skulle du måske begynder at bekymre dig om, at hvis Jnets politik forsætter med ordstyrer som holdre hånden over hinanden, som irettesætter udfra subjektivitet, mens brugere bliver bannet for uenighed, og nettiketten bliver gradbøjet afhængigt af tilfældet....så kvæler du noget... og det er da i nogen grad noget man bør bekymre sig om...

Jeg skriver ikke for at provokere dig, eller for at få flere "irettesættelser og trusler" i min postkasse fra dig, Men fordi jeg deler undren med andre af Jnets brugere over den forandring på Jnet, og finder det ærgeligt at Zaphod og andre er blevet udlukket...

med håb om stof til eftertanke, og ønsket om en god dag
stud.theol
Lars

Til toppen 
#63014 - 25/05/2006 13:49 Re: Statistik og spørgsmål... [Re: ]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Hej CloudHands,
Spændende tal, du der har fundet - de overrasker mig på et eller andet plan ikke.
Som semi-og-til-tider-aktiv debattør, vil jeg gerne bjæffe lidt med om hvorfor tallene måske kan se ud som de gør.

Noget af det jeg godt kan lide ved Café Thomas, er den "dagligstuestemning" som hersker - folk kender hinanden, og stemningen er til tider ret intern - i hvert fald blandt jer 25 meget aktive brugere (lad os bare kalde jer Superbrugere).
I har ofte gang i nogle meget lange, intellektuelle debatter, som man som ikke-superbruger godt kan have kvaler ved at kaste sig ud i - måske fordi man besidder en begrænset viden eller sproglig kompetence og derfor er bange for at blive til grin eller "jordet".
Af den grund har jeg ofte nok i at læse med over skulderen på jer andre. Det er, synes jeg, ofte meget tidskrævende at involvere sig i mange og lange diskussioner, og tja... Det er ikke altid man har tid og overskud til det!

Jeg tror ikke niveauet vil blive hverken hævet eller sænket af at få nye debattører mere på banen, jeg synes ofte at de mest spændende og pudsige emner bliver bragt op af nye og nysgerrige brugere.

Jeg håber at den produktive opposition vil blive ved med at være produktive (ikke at vi kristne ikke selv kunne finde på noget at debattere heftigt, men altså... )

Papirkurven? Ja... Jo mere vi snakker om den, desto farligere bliver den vel...

I håbet om en bedring af den halvfrustrerede stemning herinde, og alt godt herfra.

- Schjelde.

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 
#63015 - 25/05/2006 15:09 Re: Statistik og spørgsmål... [Re: anniesr]
Anonym
Anonym

Hej Schjelde

Citat:
Schjelde: I har ofte gang i nogle meget lange, intellektuelle debatter, som man som ikke-superbruger godt kan have kvaler ved at kaste sig ud i - måske fordi man besidder en begrænset viden eller sproglig kompetence og derfor er bange for at blive til grin eller "jordet".

Det er ikke mit indtryk at folk holder sig tilbage fordi de har begrænset viden eller mangler sproglige kompetencer. Der er uden tvivl dem vi aldrig hører fra, men dem... Hører vi jo ikke fra. Hvordan skulle vi tage hensyn til dem der ikke ytrer sig på et debatforum, hvor det alene er det skrevne ord og dets formidling der kan tages højde for.

Min indstilling er at dem der vil til nok skal komme til.

Hvad angår frygten for at blive til grin eller jordet, står jeg ganske uforstående. Det er ikke mit indtryk at nogen af disse såkaldte super-brugere nogensinde har hånet eller forsøgt at jorde hverken nye eller gamle debattører.

Så årsagen til at føle sig jordet eller gjort til grin, mener jeg er at finde hos vedkommende selv og sjældent, hvis nogensinde, hos os andre. Hvor dejligt det end ville være, at kunne tage disse usikre mennesker ind til sig og sige at alting nok skulle gå og at der også var masser af plads til dem, så er det meget svært og tidskrævende, ja generelt dræbende for en flydende og dynamisk debat, hvis vi alle skal rende rundt med listesko i tilfælde af at en eller anden som vi aldrig har hørt fra måske fik lyst til at skrive et indlæg som ikke lige passede ind i en eller andens kram.

Jeg synes med få undtagelser at vores debatter herinde forløber i en tækkelig tone.

Det er endnu en af mine pointer, Jesusnet skal passe på ikke at kvæle sine debattørers drivkraft og initiativ, af hensyn til nogen som måske aldrig bliver aktive brugere.

I de tilfælde hvor det bliver grælt synes jeg indtil for nyligt at det er blevet stoppet på en god måde. Det har været nok at pointere det, sådan som det var tilfældet mellem den nu udviste Andreas Falck (sammen med hans henved 15 aliasser ) og jeg, hvor vi f.eks. kom til enighed om bare ikke at kommentere på hinandens indlæg.

Café Thomas ER sine brugere og mere end 1/4 af de 25 mest aktive brugere tror og tænker på ingen måde som de kristne. Hvis ateister blev forment adgang til Café Thomas, så ville der unægteligt komme nye kræfter til og pladsen som mest aktive brugere ville overtages af andre, derom hersker der ikke tvivl. Højere tanker har jeg heller ikke om migselv og de andre i "oppositionen". Præcis derfor spørger jeg:

Citat:

Citat:
Schjelde: Af den grund har jeg ofte nok i at læse med over skulderen på jer andre. Det er, synes jeg, ofte meget tidskrævende at involvere sig i mange og lange diskussioner, og tja... Det er ikke altid man har tid og overskud til det!

Sjovt nok læser jeg for det meste også over skulderen på de andre og har nok i det. Det er meget tidskrævende at involvere sig og jeg har ikke altid overskud til at deltage. Ikke nok med det, så bugner min mappe på skrivebordet med indlæg jeg aldrig har fået sendt eller skrevet færdig.

Citat:
Jeg håber at den produktive opposition vil blive ved med at være produktive (ikke at vi kristne ikke selv kunne finde på noget at debattere heftigt, men altså... )

Nu er jeg ikke i tvivl om at kristne kan finde ting at være uenige om og debattere det heftigt, men hvis du studerer debatterne her på Jesusnet en smule vil det fremgå ret tydeligt at mængden af debattører der debatterer emner som f.eks. tro kontra viden eller kreationisme kontra evolution, er overvældende i forhold til de vel for Jesusnet centrale emner, såsom bibeltolkninger, bøn, bibellæsning osv.

Noget kunne tyde på at der var emner der var mere interessante... Også for de kristne

Til toppen 
#63016 - 25/05/2006 16:36 Re: Også att. Asbjørn [Re: ]
Claus Due
Bruger

Reg.: 20/01/2005
Sted: Århus
Hej Martin, Asbjørn,

Nu jeg selv er på den liste føler jeg, at jeg burde sige noget om den. Jeg er enig med Martin når han skriver:

Citat:

De siger mig, at de personer der er på listen (også de kristne, som Martin ikke har med) har en meget grundig tilgang til emnerne, og er villige til at besvare langt de fleste spørgsmål selvom det kræver adskillige indlæg. Og så det, at mange af personerne ofte er emnestartere og derfor har en særlig forpligtelse overfor tråden... og overholder den.

På den måde er kvantiteten et resultat af kvalitet. Og på en måde betyder det også, at dynamikken faktisk er opposition - for de mest aktive brugeres vedkommende.

Citat:

Nu er det ærgerlige med papirkurven vel tofold, at der på den ene hånd slettes på baggrund af indhold, og i andre på baggrund af form - men at der ikke er en fuldstændig klar adskillelse af, om det er det ene eller det andet. Det skal så siges at de beskeder, ordstyrerne er begyndt at give til slettede indlæg hjælper en del. Spørgsmålet er om ikke henstillingerne opfylder nøjagtig samme formål, bare bedre og på en langt mere forsvarlig måde.

Resultatet er jo, at alle indlæg i papirkurven (undtagen nystartede emner) ryger ud af kontekst, så det bliver umuligt at se, hvorfor personen reagerer, som han gør. Man kunne så eventuelt krydsindeksere henstillinger - det er let at udtænke en løsning, der teknisk gør det samme som papirkurven, men ikke tager tingene ud af sin oprindelige kontekst. Læser man en tråd med en ordstyrerhenstilling kunne denne eventuelt fremhæves - og læser man fra papirkurven, kunne man så blive sendt direkte til dette fremhævede indlæg og ordstyrerhenstillingen (jeg ville personligt vælge at citere hele det indlæg, der gives en henstilling, og derefter nøjes med at henvise til og fremhæve henstillingen).

Ideen med en særlig ordstyrer-profil synes jeg er god, hvis den modificeres lidt. Man kunne bruge en særlig profil alene til henstillinger (og eventuelle sletninger - som man forhåbentlig helst vil undgå?) og på den måde både adskille ordstyrer fra person. I tilfældene hvor tråde skal flyttes, ændres, slettes, etc. kan en ordstyrer fint som tiltræde som person, men det giver altså problemer, når personen blandes ind i begrundelsen for en henstilling. Selvfølgelig betyder det personlige behag noget, men hvis man ønsker det skal være politik, så er der kun én retfærdig løsning:

Skriv jeres personlige behov og behag ind i jeres debatregler, og lad alle ordstyrerne blive enige om indholdet internt. Om så reglerne skal ændres en gang om måneden er det bedre end at være utryg ved, om man bryder en udefineret regel (det er jeg for god ordens skyld ikke selv - jeg føler mig ganske tryg). Jovist, det kræver nogle anstrengelser. Det gør kvalitet jo helt generelt.

"...there is no greater, nobler, more heroic form of devotion than the act of a man who assumes the responsibility of thinking." -- Ayn Rand

Til toppen 
#63017 - 25/05/2006 16:58 Re: Også att. Asbjørn [Re: Claus Due]
Anonym
Anonym

Hej Claus o.a.

Jeg håber ikke at der er nogen der har problemer med at blive nævnt i denne sammenhæng. Hvis der er nogen som føler sig hængt ud, udstillet eller uretmæssigt fremhævet, uanset mine gode intentioner, så håber jeg at I kan tilgive mig. Det har ikke været min mening, at gøre noget sådant.

Til Claus: jeg ved godt at du ikke tager på vej over det, men dit indlæg fik mig bare til at tænke over om der var andre der havde gjort det og så ville jeg bare lige gøre det klart at mit ærinde ikke var at tage nogen til indtægt for noget de eventuelt ikke føler at de kan eller vil stå inde for.

Til toppen 
#63018 - 25/05/2006 17:18 Re: Også att. Asbjørn [Re: ]
Claus Due
Bruger

Reg.: 20/01/2005
Sted: Århus
Hej Martin,

Stå inde for de indlæg man har skrevet kan alle vel, så der er slet ingen grund til at føle sig hverken truffet eller "misbrugt" alene på grund af nogle tal. Heldigvis er de personer du har nævnt jo heller ikke dem, der har for vane at tie stille hvis de er uenige, fløjlshandsker eller ej...

"...there is no greater, nobler, more heroic form of devotion than the act of a man who assumes the responsibility of thinking." -- Ayn Rand

Til toppen 
#63019 - 25/05/2006 18:04 Re: Også att. Asbjørn [Re: ]
Ateist
Bruger

Reg.: 05/09/2003
Sted: København
Jeg føler mig ikke udstillet af din liste.
Min eneste anke er, at jeg ikke længere (og ikke i det sidste halve år) hører hjemme under betegnelsen "mest aktive debattører".

Ateistisk Selskab - Kom i godt selskab Ateistisk Forum - En gudsforladt forening

Til toppen 
#63020 - 25/05/2006 19:30 Re: Også att. Asbjørn [Re: Ateist]
Anonym
Anonym

Hej Ateist

Godt at du ikke føler dig udstillet.

Hvad angår mængde af aktivitet og datomarkering deraf, så var det for omfattende for mig at arbejde med materialet på den måde. Så når jeg taler om meget aktiv, så drejer det sig ikke nødvendigvis om nuværende aktivitet, men aktivitet ialt i den tid man har tilbragt på Jesusnet.

Til toppen 
#63021 - 26/05/2006 00:08 Re: Statistik og spørgsmål... [Re: ]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Hej CH
Jeg fik bare lige sådan en trang til at æde nogle af mine ord i mig igen og give dig ret i, at superbrugerne er søde og rare, og der generelt er plads til alle, FORDI det er det skrevne ord der hersker, og vil man ytre sig, så er der - indenfor rimelighedens grænser - plads til det. Jeg må have lagt mit hovede fra mig et andet sted da jeg skrev mit forrige indlæg, for du har da ret.
MEN, Jeg synes stadig det er pudsigt at det er de samme omkring 25 vi ser over det hele, men I må jo bare A: Have utrolig meget på hjerte I gerne vil ud med, eller B: have alt for meget fritid... . Men bla bla, bliv endelig ved, I fordriver også min (arbejds)tid

Til dit spørgsmål:
Citat:
hvordan kunne man forestille sig at gruppedynamikken og ikke mindst det faglige niveau på Jesusnet ville ændre sig, i fald at denne ret produktive opposition oplevede at det var for urimelige forhold at debattere under og fandt et andet sted at debattere?

Vil jeg vove at stille modspørgsmålet - synes du det? Er det urimelige forhold at debattere uinder? Og har du gode forslag til alternative måder at drive geschäften på?
Jeg er selv heller ikke vild med papirkurvskonceptet, idet jeg ofte bliver mere forvirret end oplyst om hvad man må og ikke må, af at kigge i den - men tja, jeg kan godt se ideen med at gøre cencuren på JN mere offentlig. Prøves skal det da...

Citat:
Nu er jeg ikke i tvivl om at kristne kan finde ting at være uenige om og debattere det heftigt, men hvis du studerer debatterne her på Jesusnet en smule vil det fremgå ret tydeligt at mængden af debattører der debatterer emner som f.eks. tro kontra viden eller kreationisme kontra evolution, er overvældende i forhold til de vel for Jesusnet centrale emner, såsom bibeltolkninger, bøn, bibellæsning osv.

Ja, Tro og Viden-forumet er da klart topscorer... Og, om jeg fatter det... Naturvidenskab og tal og fossiler og min-logik-er-smartere-end-din-logik??? Men okay, smag og behag (og kæpheste og interesseområder) er forskellig(e)!

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær