Menu
Hvem er online
1 registrerede (tau) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#62936 - 23/05/2006 19:32 Hvad har jeg læst efter jeg har skrevet?
Claus Due
Bruger

Reg.: 20/01/2005
Sted: Århus
Er jeg den eneste der har problemer med markeringen af hvilke indlæg, jeg har læst i den nuværende session?

Jeg har sporet problemet til, at hvis man skriver et nyt indlæg eller svar før man har læst alle ulæst indlæg, så bliver de ulæste indlæg markeret som læste. Et mindre symptom, jeg dog ikke helt har bekræftet endnu, er at dette først sker for alle indlæg i alle fora - og derefter, hvis man trykker "forumoversigt" og går tilbage til debatten, bliver de ulæste indlæg i alle andre forumsektioner end den, man skrev sit indlæg i tilbage.

Det hele siger mig, at det nok er et problem med enten en cookie eller en session-variabel, der af én eller anden grund bliver nulstillet når man skriver et indlæg. Muligvis en forveksling af timestamp'et for, hvornår man sidst loggede ind (hvis nogen med forstand på sagerne læser dette) - måske tilsat en smule problemer med markering af hele forum-tråde/sektioner som læst.

Det var så IT nok for i dag. Man har jo fri nu.

"...there is no greater, nobler, more heroic form of devotion than the act of a man who assumes the responsibility of thinking." -- Ayn Rand

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#62937 - 23/05/2006 19:55 Re: Hvad har jeg læst efter jeg har skrevet? [Re: Claus Due]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Claus - - og Nardus !

Jeg kan bekræfte, at du ikke er den eneste, der har problemer med "læste/ulæste indlæg.
Tænk, jeg troede, at det bare var mig! (Lykken er at vide hvad der er normalt! )

Min tillid til de brune markeringer er i den grad forsvundet, at jeg ikke regner med dem mere, jeg går i stedet ind i "se indlæg inden for de sidste 24 timer" - i håb om, at der så ikke er for mange smuttere.

På en skala fra 0-10 ligger min IT-indsigt på minus 7-8 stykker, så jeg skal nok vogte mig for at forsøge at stille nogen diagnose ...

Og nu vi er ved det, Nardus, kunne du ikke skaffe os nogle flere gule smilehoveder?

Jeg kunne godt tænke mig ham, der klapper begejstret - og også ham den morderisk rasende - og den grædende - og den svedende - - og måske også en lille blomst til brug ved særlig festlige lejligheder?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#62938 - 23/05/2006 22:32 Re: Hvad har jeg læst efter jeg har skrevet? [Re: kristina]
Claus Due
Bruger

Reg.: 20/01/2005
Sted: Århus
Hej Kristina,

Citat:
Min tillid til de brune markeringer er i den grad forsvundet, at jeg ikke regner med dem mere, jeg går i stedet ind i "se indlæg inden for de sidste 24 timer" - i håb om, at der så ikke er for mange smuttere.

Jeg selv har en anden strategi, som jeg fik ideen til efter dit råd med at sende emails: der er en lille sløjfe på en finger nederst i indlæg, som kan føje dem til en huskeseddel under "indstillinger". Besvarer man et indlæg i huskesedlen, slettes det automagisk.

Indtil videre virker det, men det kunne da være rart med en rettelse så man ikke absolut skal læse hele dyngen af indlæg igennem før man drister sig til at svare... med de mængder tekst jeg er oppe på sammen med Henrik og Dennis tager det ofte timevis at skrive bare ét indlæg (utroligt jeg finder tid til det, egentlig...), så meget kan ændre sig i den tid - og hvad der ændrer sig, går jeg så helt glip af hvis jeg ikke har brugt huskesedlen.

Lad det være en advarsel til jer andre tastaturmisbrugere.

"...there is no greater, nobler, more heroic form of devotion than the act of a man who assumes the responsibility of thinking." -- Ayn Rand

Til toppen 

Ordstyrer:  Nardus 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær