Menu
Hvem er online
1 registrerede (tau) og 6 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#62897 - 21/05/2006 16:51 Taize i Frankrig
Eskapist
Bruger

Reg.: 21/05/2006
Hej alle sammen!

I går så jeg et afsnit af "Troens Europa" på DR1, hvor klosteret i Taize blev nævnt. Jeg har siden da besøgt hjemmesiden taize.fr, og jeg må tilstå, at jeg føler mig virkelig tiltrukket af det og de tilbud der er for unge på klosteret.

Inden jeg videre overvejer om jeg skal aflægge stedet et besøg i min sommerferie, vil jeg høre om der er nogen herinde, der har erfaring med det.
Kender I til det, eller har I måske oven i købet været der?

Kærlig hilsen
Eskapist

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#62898 - 22/05/2006 23:09 Re: Taize i Frankrig [Re: Eskapist]
seeker
Bruger

Reg.: 12/01/2005
Hey

Jeg har været der en enkelt gang og det var en fantastisk oplevelse.

Man skal dog være forberedt på mange mennesker, hvis man kommer i ferierne. Da jeg var der i efterårsferien, var der virkelig mange tyske teenagere...
Man lærer at stilhed er noget, der kommer indefra og ikke udefra :-)

Åndeligt kom turen til at betyde meget for mig. Den viste mig, hvor vigtige vaner er for at overleve som kristen.

Der bliver engang imellem arrangeret ture fra DK - typisk i påsken eller efterårsferien og det er ikke særlig dyrt. Kan varmt anbefales.

kh
stef

Til toppen 
#62899 - 25/05/2006 13:05 Re: Taize i Frankrig [Re: Eskapist]
anniesr
Bruger

Reg.: 30/03/2005
Sted: Amager
Hej,
Jeg var også i Taizé for 5-6 år siden, bare på gennemrejse, men blev alligevel slået af den ro der var over stedet. Jeg kan varmt anbefale det, som en spændende oplevelse man kan trække på længe efter man er kommet hjem.
Du møder en masse gakkede kristne mennesker fra hele verden, og der er masser af tid til bøn, meditation og bibelstudie.
Hvis du hellere vil til Hong Kong, findes der faktisk også en afdeling af Taizé der, som skulle være rigtig fed.
God tur!!!

There is a crack in everything, that's how the light gets in.
(Leonard Cohen)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær