Ved dét, en underlig måde at vælge at formulere sig på, men forhåbentligt har I nu en forståelse for mine måde at udtrykke mig på!
Selvom vi kan diskutere hvad meningen er bag ens årsag til en formulering, så vil jeg selv forholde mig til det grundlæggende som ligger i forståelsen, og selvom jeg selv syndes, at jeg har berørt emnerne forskelligt og forskellige emner, så vil forståelsen af disse, nok altid være udfra samme tolkning for den enkelte!
Nok kan det være, at sådan som jeg selv vælger at udtrykke mig, altså ligetil, men også med en tildens til at lade andre tolke ud fra egen opfattelse, også om dette så er af en person som vælger at formulere sig modsat, hvad jeg selv tit vælger at gøre, så vil der forhåbentligt nok altid være en mening i en tolkning, for den enkelte! Gør dette det mere rigtigt for andre, end ud fra hvilken opfattelse jeg formulere eller selv opfatter beskrivelser? Måske tolker jeg selv forkert, udfra hvordan andre formulere sig, men hvordan kan jeg vide dette, hvis det ikke er ud fra samme udgangspunkt to forskellige mennesker kommunikere, for ikke at snakke om to direkte modsatte folkefærd!
På samme måde som hvis vi kikker på tiden, heri hvad vi kender fra fortiden, som gør at vi i nutiden kan granske den kommende tid! En sådan fortolkning, vil både være forskelligt fra person til person, som ønsket at indse, hvad det enkelte ønsker at opnå at se! Det gør det ej heller hverken rigtigt eller forkert, at så er det sikkert, at så vil det blive sådan, men heller ikke at det ikke vil! Til dette er nutidens tolkning af afgørende betydning for en nuanceret tolkning af forståelsen, som jo kan gå både den ene, som den anden vej! Altså ligesom handlingen sættes i forbindelse med gerningen, som igen kan ses ud fra såvel fortiden, nutiden og igen i fremtiden! Derfor kan og vil nutidens tolkning, handling også være at se som en videre mulighed i fremtiden, men det kan jo saksens være modsat, at manglende forståelse udspringer sig i anderledes kommende gerning! Det kan vi jo aldrig sige med sikkerhed, men kan jo kun gå forsigtigt til værks i den tid som vi lever i på et hvilket givende tidspunkt ellers vil vi altid være en årsag til hvad vi ikke ønsker at tolke forkert!
Vi kan på samme måde få medlidenhed for en persons fremstående magtesløshed eller udsatte foragt, for derefter at finde ud af, at personen egentlig ikke var magtesløs og var kun udsat fordi en personen valgte at ville fremstå magtesløs og herigennem opnå medlidenhed. Det er sådanne tolkninger som gør det svært at finde en løsning på hvem eller hvad vi egentlig skal tro på i livet! Vi har Se & Hør og det hele, men alligevel tror vi kun, hvad vi selv ønsker at tro, udfra hvordan vi vælger at tolke!
I Danmark har vi egentlig et godt land, som hvor vi må sige at leve godt, sådan er det jo ikke alle steder i verden, og kikker jeg tilbage på hvordan Danmark var en gang, ser jeg at vi bevæger os væk fra de grundlæggende Danske værdiger! Nok kan jeg kikke på årsagen til de grønnes telefonbokses manglende døre, og vide at arme person med alles navne på, måske vælger at bruge samme årsag senere igen, om det så kun er for at åbne dørene for andre der ønsker at gå ind for at bringe tyren ud! Men nu er døren jo ikke lukket mere, så alle og en hver jo bare kan gå ind, og der er derfor ikke brug for en sådan årsag igen! Altså fortiden har ikke kun lært os, men har også forandret muligheden for det samme i den kommende tid, men det er alt sammen tolket i nuet!
Spørgsmålet er derfor, hvad ønsker vi egentlig i den Danske fremtid, og hvad kan vi alle som har Danmark i vores hjerter gøre, selvom vi måske bebrejder den Danske regering for mangt og meget, og måske selv syndes at de ligger som de har redt!
Så hvordan vælger vi at tolke, og hvordan vælger vi så at handle? Vi må da bare huske på, at tolker vi forkert, kan vores gerninger gå ud over det forkerte, men tolker vi rigtigt, og vælger ikke at handle, så har vi også valgt at lade tiden gå sin gang! Ville disse udeladte handlinger så berøre de forkerte eller får hvem der har fortjent, efter det fortjente? Vi kan sagens tolke rigtige, og handle ud fra valget som kommen, men ikke tit får vi hvad vi vælger, da alle laver andre aftaler for at fremstå som en anden, end hvem de eventuelt er!
Alt dette for slet ikke at snakke om tolkningen som ligger i det, når vi oversætter fra et andet sprog til dansk! Her er der jo også meget som spiller ind, hvordan forsvinder forståelsen ikke, og hvordan narres der så ikke, hvad tør siges fra et andet til den anden, for ikke at fremstå som en der fuldstændigt har mistet hoved!
I sinds ro,
Arcadia