Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#62456 - 12/05/2006 18:14 Bortrykkelse?
StigFærch
Bruger

Reg.: 14/04/2002
Jeg blev bekendt om fænomenet bortrykkelse for et stykke tid siden. Nu har jeg så læst en ny artikkel på tagryggen om netop dette. (http://tagryggen.dk/show_article.php?num=432)
Hvordan forholder I jer til emnet?

/Stig

Til toppen 
#62457 - 12/05/2006 19:35 Re: Bortrykkelse? [Re: StigFærch]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej inshadow

Lige her og nu har jeg ikke andre kommentarer, end at dit link ikke virkede.
Jeg fandt det dog - og forsøger her :

http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=432

at få det til at fungere.

Samtidiig vil jeg spørge dig: Hvad mener du selv om bortrykkelsen, og om den pågældende artikel?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#62458 - 12/05/2006 21:24 Re: Bortrykkelse? [Re: StigFærch]
steffenlaursen
Bruger

Reg.: 17/12/2004
Sted: Århus
Hej Shadow,

Jeg mener, diskussionen er spild af tid, og for en stor del ender i spekulationer. Endvidere tror jeg, den skaber mere splittelse end hvad godt er.

Ved godt, det ikke rigtig tilfører debatten noget, men det er nu engang min opfattelse.

Jeg kommer til at tænke på legenden, der fortæller, at under Konstantinopels belejring, sad kirkens lærde og diskuterede hvad der sker hvis en død flue falder i vievand: Bliver vandet urent eller bliver fluen hellig? Meget interessant problemstilling, men sagens alvor taget i betragtning et utroligt spild af tid og energi.

Se fx Last Day Ministries

Mvh. Steffen

NB: Det er ment godt

Til toppen 
#62459 - 13/05/2006 18:07 Re: Bortrykkelse? [Re: steffenlaursen]
StigFærch
Bruger

Citat:

Jeg mener, diskussionen er spild af tid, og for en stor del ender i spekulationer. Endvidere tror jeg, den skaber mere splittelse end hvad godt er.

Hej,
Du har muligvis ret. Men uanset om artiklen er eller bliver sand, så har den igen fået mig til at tænke om jeg skal leve i dag som om det var den sidste dag?
Hvorfor udsætte de vigtige ting. Og en af de vigtigste ting er vel her at fortælle andre om Jesus - uanset om den sidste dag er imorgen eller ej.

Men jeg kan heller ikke lade være med at kigge på mig selv når jeg læser sådan en artikkel. Er jeg parat til dagen der kommer? Er jeg god nok når det nu kommer til stykket?

/Stig

Til toppen 
#62460 - 13/05/2006 19:11 Re: Bortrykkelse? [Re: StigFærch]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Stig -
Citat:
Men uanset om artiklen er eller bliver sand, så har den igen fået mig til at tænke om jeg skal leve i dag som om det var den sidste dag?

Ja, det synes jeg, at vi skal: leve hver dag, som om det var den sidste.
Og det er den måske!
Jeg tænker her på de ti brudejomfruer, hvoraf de 5 faldt i søvn og manglede olie på deres lamper ... (Matt. 25).

Samtidig skal vi, også selv om vi tror, at i dag nok er den sidste dag i dette liv - plante et træ!
Dette er, igen, en dobbelthed:
Vi skal leve hver eneste dag, som er den den sidste, og samtidig som om vi har masser af dage foran os !
Citat:
Men jeg kan heller ikke lade være med at kigge på mig selv når jeg læser sådan en artikkel. Er jeg parat til dagen der kommer? Er jeg god nok når det nu kommer til stykket?

Selv om jeg ikke kender dig, er jeg helt sikker på, at du ikke er god nok!!!
Ingen er god nok!
Den, som mener at være god nok, har ikke brug for Jesus!
Hvis vi var gode nok, så kunne vi klare os fint uden Ham!
Han har ikke lidt døden på korset for dem, der er gode nok, men for os, som ved, at det er vi ikke!
Citat:
Og en af de vigtigste ting er vel her at fortælle andre om Jesus - uanset om den sidste dag er imorgen eller ej.

Ja, enig, Jesu missionsbefaling er bestemt vigtig .. og der er så mange ting, vi bør gøre, og tro, og tænke ..

Men kun ét er fornødent: At blive i Ham!
Hvis vi gør det, vil vi bære megen frugt, hvad enten vi tier eller taler!
Hvis vi tier, vil stenene tale!

Joh 15,3-5: I er allerede rene på grund af det ord, jeg har talt til jer. Bliv i mig, og jeg bliver i jer.
Ligesom en gren ikke kan bære frugt af sig selv, men kun når den bliver på vintræet, sådan kan I det heller ikke, hvis I ikke bliver i mig.
Jeg er vintræet, I er grenene.
Den, der bliver i mig, og jeg i ham, han bærer megen frugt; for skilt fra mig kan I slet intet gøre.

Her skal vi lægge mærke til, at Jesus ikke siger: Jeg er stammen, I er grenene, men jeg er vintræet ....
Altså hele vintræet!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#62461 - 13/05/2006 22:45 Re: Bortrykkelse? [Re: kristina]
StigFærch
Bruger

Citat:
Citat:

Selv om jeg ikke kender dig, er jeg helt sikker på, at du ikke er god nok!!!
Ingen er god nok!
Den, som mener at være god nok, har ikke brug for Jesus!
Hvis vi var gode nok, så kunne vi klare os fint uden Ham!
Han har ikke lidt døden på korset for dem, der er gode nok, men for os, som ved, at det er vi ikke!

Jeg ved godt at ingen er god nok. Vi gør alle fejl og vi synder alle sammen.
Jeg tænker nok lidt i frelsesvished. Man kan tro så fuldt og fast på at Jesus har taget al min synd... men det er bare svært at forstå og have en fast tro på.

/Stig

Til toppen 
#62462 - 13/05/2006 23:07 Re: Bortrykkelse? [Re: StigFærch]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Stig
Citat:
Jeg tænker nok lidt i frelsesvished. Man kan tro så fuldt og fast på at Jesus har taget al min synd... men det er bare svært at forstå og have en fast tro på.

JA! Hvem kender ikke netop det!
Det er ikke bare svært, men umuligt at forstå!
Og en fast tro? Næh ... SUK!

Når vi kigger indad, på vores tro, så forsvinder den nærmest som dug for solen!
Jesus siger, jo, at hvis vi havde tro som et sennepskorn (jeg har set sådan nogen, de er meget meget små, næsten som sort støv!) - så kunne vi flytte bjerge ... og hvem kan flytte bjerge?

Så kan vi glæde os over, at det ikke er vores frelsesvished, der frelser os!
Ikke engang vores tro dur til noget, den kan vi ikke rigtig regne med, men JESUS!

HAN har frelst alle os, som gerne vil følge ham ind gennem dødens forhæng, ind i Guds Paradis!

Og det ER fuldbragt! Han har betalt den ufattelige høje pris for os - så vi kan komme til ham med al vores tvivl og usikkerhed og blive modtaget med åbne, kærlige arme!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#62463 - 14/05/2006 14:13 Re: Bortrykkelse? [Re: kristina]
StigFærch
Bruger

Citat:
Citat:
Hej Stig
Citat:

JA! Hvem kender ikke netop det!
Det er ikke bare svært, men umuligt at forstå!
Og en fast tro? Næh ... SUK!

Når vi kigger indad, på vores tro, så forsvinder den nærmest som dug for solen!
Jesus siger, jo, at hvis vi havde tro som et sennepskorn (jeg har set sådan nogen, de er meget meget små, næsten som sort støv!) - så kunne vi flytte bjerge ... og hvem kan flytte bjerge?

Så kan vi glæde os over, at det ikke er vores frelsesvished, der frelser os!
Ikke engang vores tro dur til noget, den kan vi ikke rigtig regne med, men JESUS!

HAN har frelst alle os, som gerne vil følge ham ind gennem dødens forhæng, ind i Guds Paradis!

Og det ER fuldbragt! Han har betalt den ufattelige høje pris for os - så vi kan komme til ham med al vores tvivl og usikkerhed og blive modtaget med åbne, kærlige arme!

Så du siger at det ikke er min tro der frelser mig?
Hvem vil ikke følge ham ind igennem dødens forhæng, ind i Guds Paradis? Er det ikke et godt tilbud?
Hvad er min tro så værd, hvis det er det skal til? Hvis det blot er ønsket om at ville følge Jesus til Paradis? Men er det i sig selv da ikke tro?

/Stig

Til toppen 
#62464 - 14/05/2006 14:30 Re: Bortrykkelse? [Re: StigFærch]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Stig
Citat:
Hvem vil ikke følge ham ind igennem dødens forhæng, ind i Guds Paradis? Er det ikke et godt tilbud?
Hvad er min tro så værd, hvis det er det skal til? Hvis det blot er ønsket om at ville følge Jesus til Paradis? Men er det i sig selv da ikke tro?

JO!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær