Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#6217 - 14/12/2002 06:27 Re: kristen / kosmisk bevidsthed [Re: malli]
serner
Bruger

Reg.: 07/08/2002
Sted: Kolding
hæhæhæhæhæ

du så jo ikke hvad jeg skrev!!!!!!!!
hvis du kigger efter igen vil du se at jeg netop skrev at kristen lære og sådanne lærer IKKE!!! kan forenes

Men min pointe er at det er ikke spørgsmålet om reinkarnation der frelser, men snarere spørgsmålet om man lader Jesus tage sin straf!! ser du det?

-serner

at kende Ham og gøre Ham kendt......

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#6218 - 14/12/2002 06:31 Re: kristen / kosmisk bevidsthed [Re: kristina]
serner
Bruger

lige netop Kristina!!!
tak!

-serner

Til toppen 
#6219 - 14/12/2002 06:36 Re: Karma/Arvesynd [Re: dagnir]
serner
Bruger

nope

for man har jo fundet kildematriale der er ældre eller bedre bevaret end "de gamle".... fx dødehavsrulerne.... i øvrigt, når du har en oversættelse der hedder "ærkeengle" så er det jo også en oversættelse og hvor nøjagtig ved du at den er oversat? og hvorfra ved du at den ikke er oversat sådan udfra et religiøst motiv? hæhæhæ

Gud velsigne dig helt vildt Dagnir!!!
-serner

Til toppen 
#6220 - 14/12/2002 09:12 Re: Jesu lære [Re: serner]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Uenig med Jesus ??????????

Nu chokerer du mig virkelig - ku' du lige uddybe ?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#6221 - 14/12/2002 10:48 Re: kristen / kosmisk bevidsthed [Re: serner]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Serner

Det der med kirken....hm...Jeg tvivler på at det er en garanti for frelse at komme i nogle bygninger. Jeg er til gengæld ikke i tvivl om at vi ikke kan forene Jesu lære med alt muligt andet fx. troen på re-inkarnation som i bund og grund er rester fra buddisme og hinduisme! Selv en smule surdej fordærver hele..osv. Når Paulus igen og igen advarede imod afguderne" kære brødre, pas på afguderne! " var det hverken nisser, Tv, spiritus eller smøger han tænkte på - men andre GUDER! fx Molek, Baal, Isis...

Med venlig hilsen

Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#6222 - 14/12/2002 10:52 Re: kristen / kosmisk bevidsthed [Re: serner]
malli
Bruger

Hej Serner

Du skriver:

man kan tro på Jesus uden at være KLAR over Hans lære

Ja, så sandelig. Det er muslimerne et godt eksempel på (eller JV )

Med venlig hilsen

Malli

Til toppen 
#6223 - 14/12/2002 11:04 Re: Jesu lære [Re: serner]
malli
Bruger

Hej Serner

Var det dette indlæg du referer til andetsteds?

Nå, men du skriver:

men spm er så hvor meget af Jesu lære man skal tro??? kan man være uenig med Jesus på mange områder og stadig blive frelst??? -Jeg tror det!!

Den kunne jeg også tænke mig at få uddybet !

Jeg har tit stillet store spørgsmål vedr. mit liv til Jesus......men hans LÆRE?

Med venlig hilsen

Malli

Til toppen 
#6224 - 14/12/2002 11:59 Re:Martinus [Re: kristina]
dagnir
Bruger

Reg.: 12/11/2002
Sted: frederiksberg
undskyld, men det var nu ikke efter hans ønske at hans lig blev balsameret, men at det skulle ligge i en kiste som var luft"tæt" dvs, at luften skulle genbruges og , således, efter hans teori om reinkanation, at kroppens celler kunne afgå ved døden i et naturligt omfang..........

i Lyset. Dagnir
Celtisk/Old-Kristen, Hvidtlys Healer, Kriger, Druide, Seer - Vogter af Dragelyset

Til toppen 
#6225 - 14/12/2002 12:03 Re: Karma/Arvesynd [Re: serner]
dagnir
Bruger

hmmmmmmm.......
så hut jeg visker, var det omkring det 2 århundrede at denne "ærkeengle" kommer fra.......... (jeg leder)

i Lyset. Dagnir
Celtisk/Old-Kristen, Hvidtlys Healer, Kriger, Druide, Seer - Vogter af Dragelyset

Til toppen 
#6226 - 14/12/2002 12:04 Re: Karma/Arvesynd [Re: malli]
dagnir
Bruger

det beviser at det skrevende ord, ikke altid er det samme som det talte.....

i Lyset. Dagnir

Til toppen 
#6227 - 14/12/2002 12:16 Re: kristen / kosmisk bevidsthed [Re: malli]
serner
Bruger

hej mali!!

ja det med kirken, kirken er ikke bygningerne men dem der kommer i dem. Kirken er Guds folk, og enhver kristen er jo en del af Guds folk........ det er ikke en måde at blive frelst på, men noget man bliver en del af når man bliver frelst.

endnu engang, nej man kan ikke forene reinkarnationslære og kristen lære, men man kan godt forene Jesus og et menneske der satser sin frelse på Jesus men ikke har fattet at reinkarnation er forkert! Hvis du gav dit liv til Jesus og bad Ham tilgive dine synder, men du samtidig ikke forstod at det med reinkarnation var forkert, så er jeg overbevist om at "reinkarnationens synd og surdej" også vil blive dækket af Jesu blod på korset (rigtig kanaansprog hæhæhæhæhæ)......

Guds fred,
-serner

Til toppen 
#6228 - 14/12/2002 12:18 Re: kristen / kosmisk bevidsthed [Re: malli]
serner
Bruger

hey!

det handler ikke om at tro at Jesus har eksisteret eller at der har været en profet der hed Isa. Det handler om at satsein frelse på Ham! og det gør muslimerne ikke!!!

-serner

Til toppen 
#6229 - 14/12/2002 12:23 Re: Jesu lære [Re: kristina]
serner
Bruger

hej Kristina og Malli

ja da! ønsker ikke at chokere....
jeg mener at hvis man ikke har forstået hvad Jesus siger på mange områder og mener noget andet så handler det i sidste endne om hvem man satser sin frelse på! og jeg er sikker på at Jesus kan rumme at vi ikke har ret på alle punkter...... i så tilfælde ville hverken jeg eller nogen anden kristen blive frelst. Kristne er i øvrigt uenige om hvad Jesus siger: fx hvordan vi skal tolke instiftelsesordene i nadveren, er det mon afgørende her at vi har den rette tolkning???? -næppe!!!! og jeg er sikker på at skulle man have misforstået hvad Jesus her mente så kan man stadig frelses.....

-Serner

Til toppen 
#6230 - 14/12/2002 12:33 Re: Karma/Arvesynd [Re: dagnir]
Jesper B
Bruger

Reg.: 14/12/2001
Sted: København S.
Jeg synes altså det er en besyndelig diskution i fører om bibelselskabets Danske overstættelse bruger hærskare, erkeengel eller noget andet. Det er da ikke noget bevis for at kristne skriver om på bibelen !? Grundteksterne bliver kun justeret hvis man finder nye tekst kilder, som gør en tekstgruppes ordlyd mere troværdige end en anden. Derefter bliver der lavet nationale oversættelser som passer til en nutidig måde at bruge sproget. Det er der vel ikke noget odiøst i !? Er der?!?

Ydermere så er det helt 110% sikkert at den tekst fra år 200 eller 400 Dagny henviser til er et falsum. For dengang fantes der simpelthen ingen dansk oversættelse eller noget dansk sprog for den sags skyld!

J.

Til toppen 
#6231 - 14/12/2002 13:14 Re: Karma/Arvesynd [Re: Jesper B]
malli
Bruger

Hej Jesper

Jamen, du har da fuldstændig ret !

Der FINDES ingen beviser på forvanskning, "fejloversættelser" og falsum i Guds Ord Biblen(fra Det Danske Bibelselskab)! Jeg undrer mig så over at både Dagny og andre fra new-age bevægelsen fortsat påstår dette ?????????

Med venlig hilsen

Malli

Til toppen 
#6232 - 14/12/2002 13:29 Re: kristen / kosmisk bevidsthed [Re: serner]
malli
Bruger

Hej Serner

Du skriver:

endnu engang, nej man kan ikke forene reinkarnationslære og kristen lære, men man kan godt forene Jesus og et menneske der satser sin frelse på Jesus men ikke har fattet at reinkarnation er forkert!

Altså Serner på den ene side mener du godt at reinkarnationstanken kan forenes med kristen lære ...............og man kan ikke forene reinkarnationslære med kristen lære??????????

Hvor længe tror du Helligånden vil dele tempel med afguderne? Herren er NIDKÆR i disse sager....Det svarer jo til at vi i kristne menigheder skal acceptere utugt af hensyn til det enkelte menneske! Det går jo ikke kun ud over den enkelte men hele Jesu legeme, når disse ting bare accepteres ! Og hvor er omvendelsen?

Med venlig hilsen

Malli

Til toppen 
#6233 - 14/12/2002 13:42 Re: kristen / kosmisk bevidsthed [Re: serner]
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
Hej Serner

Du har ganske ret i det du skriver. Jeg var ikke så god til at forklare det med at være kristen og tro på reikarnation.

Det er jo en del af den kristne tro, at vi udvikler os ved Jesus kraft, så hvis man troe på noget der ikke er belæg for i Biblen, så frelser Jesus en gennem troen på Ham. For vi har jo ikke alle lige meget indsigt i Herrens Ord hvilket disse drøftelser er et godt eksempel på. (Jeg bliver ofte velsignet ved at læse nogle af jeres svar her inde).

K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 
#6234 - 14/12/2002 13:52 Re: kristen / kosmisk bevidsthed [Re: serner]
malli
Bruger

Hej Serner

Hvordan kan du satse din frelse på Jesus - uden at tro på hans lære?!! Jeg må indrømme, at jeg ikke synes at det hænger sammen. Som jeg har skrevet andetsteds er det ikke en gang personlig udvikling....men det går ud over hele Jesu legeme når disse ting accepteres.

Med venlig hilsen

Malli

Til toppen 
#6235 - 14/12/2002 14:01 Re: Det er der jeg vil hen [Re: malli]
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
For at der ikke skal ske misforståelser.

Det jeg skrev om hopperi og alt det andet, så var det noget som frikirkerne i Danmark tog afstand fra (som jeg husker det, med dem som jeg snakkede med). Dem der havde det på den måde, var nogle, som prøvede at starte et nyt troessamfund. (igen ud fra hvad jeg husker).

Frikirkerne i Danmark er de fleste steder vågen over for hvad der sker og de 2 Pinsekirker jeg kender bedst (Århus og Kalundborg), beder de Jesus om at vejlede dem med nye ting i menigheden, så hvis det ikke er noget som ikke er i tråd med Biblen, så bliver det ikke til noget.

K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 
#6236 - 14/12/2002 14:17 Re: kristen / kosmisk bevidsthed [Re: malli]
Jesper B
Bruger

Det er bare ikke så enkelt Mali. Ovendelse er også en process.

I gamle dage var paradigmet 1. Beleving 2. behaving 3. belonging
men i dag er det tit: 1. belonging 2. behaving 3. beleving
eller måske: 1. belonging 2. beleving 6-8. behaving

tingene er ikke så enkle ude i den virkelig verden hvor man har med rigtige mennesker at gør som de et i teorien. Sådan er bare de vilkår vi skal virke under.

MVH.
J.

Til toppen 
#6237 - 14/12/2002 14:33 Re: Det er der jeg vil hen [Re: steincke]
malli
Bruger

Hej Kim

Nå, det var straks en anden sag. Jeg sad og blev helt forarget.......men det er en lettelse at høre!

Med venlig hilsen

Malli

Til toppen 
#6238 - 14/12/2002 14:41 Re: kristen / kosmisk bevidsthed [Re: Jesper B]
malli
Bruger

Hej Jesper

Ohhh I know ! Der er jo ingen der har lovet os at det skulle være let. jeg forventer heller ikke omvendelse HER og NU - selvom det faktisk er dette der lægges op til i Biblen. Det er en utrolig svær balance-gang for menighederne, for mennesker vil gå deres egne veje.......jeg mener bare ikke at de skal støttes i dette.

Med venlig hilsen

Malli

Til toppen 
#6239 - 14/12/2002 14:56 Re: Jesu lære [Re: serner]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Serner,

Pyha, det lettede ! Ja, der er helt bestemt tilgivelse også til alle os, som ikke har så mange brikker at flytte rundt med, at vi har den rette indsigt i og forståelse for hvad det egentlig skal betyde, alt det som Jesus siger til os.

Jeg kommer her lige til at tænke på Piet Heins lille ironiske gruk:

"Herrens visdom svigter ej,
derfor mener Han som jeg!"

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#6240 - 14/12/2002 15:11 Re: Karma/Arvesynd [Re: malli]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej malli !

Hvordan kan du undre dig? De mørke åndsmagter, som ikke mangler intelligens, ved helt bestemt, at hvis de kan gøre Guds Ord i Bibelen utroværdige, så kan de få mange bort fra troen !

Hermed siger jeg ikke, at bibelkritikere er onde mennesker, som ønsker at hindre deres medmenneskers vej til Jesus, men jeg er sikker på¨at de er forført af onde åndsmagter. Jeg har selv prøvet det.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#6241 - 14/12/2002 15:18 Re: Jesu lære [Re: serner]
malli
Bruger

Hej Serner

Jeg er ganske sikker på at de steder der kan tolkes forskellig (nadver, dåb, hvilken dag, der helligholdes og der er sikkert mere) bliver vi ikke lastet for! Vi handler i tro overfor Jesus og ud fra hvad der står i biblen. Men hvis vi vedholdende holder fast i noget der ikke stemmer efter biblens lære...eksempelvis opsøger spiritister igen og igen(og holder fast i at det sagtens kan kombineres med den kristne tro)... er jeg mere i tvivl om nåden - man KUNNE rent faktisk have læst Guds Ord.

Der ER naturligvis forskel på om vi taler om ny-omvendte kristne...eller kristne der har været dette i flere år!

Med venlig hilsen

Malli

Til toppen 
#6242 - 14/12/2002 15:32 Re: Karma/Arvesynd [Re: kristina]
malli
Bruger

Hej Kristina

Der er jo ingen tvivl om at Modstanderen og hans åndsmagter arbejder på fuld kraft på alle områder! Min "undren" var mere retorisk end en egentlig undren.

Du skriver:

men jeg er sikker på¨at de er forført af onde åndsmagter. Jeg har selv prøvet det.

Denne forførelse, kunne du tænke dig at beskrive den?

Da jeg selv var i den alternative verden, fik jeg at vide at Den Katolske Kirke havde brændt alle bibler! og at de så efterfølgende selv havde digtet en ny! Sådan en løgn undergraver i allerhøjeste grad Biblens troværdighed, og gør at new-age folk ikke tror på Guds Ord.

Med venlig hilsen

Malli

Til toppen 
#6243 - 14/12/2002 16:08 Re: Ny tråd [Re: malli]
Eva
Bruger

Reg.: 02/10/2001
Jeg har tilladt mig at svare på indlægget i en ny tråd.
Se her

Det vil være fint, om vi kunne bevæge os ud i nye tråde - den er godt nok blevet lang, denne her......

Venlig hilsen Eva

Til toppen 
#6244 - 14/12/2002 17:26 Re: Karma/Arvesynd [Re: malli]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej malli,

Du beder mig beskrive den "forførelse" jeg har været udsat for. OK, måske skulle jeg hellere have sagt, at jeg var udsat for vranglære via en forført person, nemlig Martinus. Som du havde jeg læst en del bibelkritisk litteratur - også den med at de første kristne kirkefædre for at bestyrke egen magt havde rettet i de oprindelige bibeltekster, og at den gnostiske lære var sand m.m.m., at Jesus havde været i Østen, at han i virkeligheden var medlem af en partisangruppe og meget andet forskelligt Foruden det med at en masse skrifter var blevet gemt i Vatikanets kælder var der vist også noget med et hemmeligt hinduistisk kloster i Tibet ..

Så Bibelen stod urørt i min bogreol - for hvorfor dog læse noget der var så tvivlsomt og forfalsket?

Martinus kosmologi - som jeg kender så godt at jeg kan undervise i den - er baseret på hans åndelige oplevelse, som dagnir her på JesusNet beskriver som guddommelig, og som jeg selv, nu, er overbevist om var en dæmonisk åbenbaring - i forklædning af lys og kærlighed - som havde karakter af besættelse, da den varede resten af hans liv.

Åbenbaringen gav ham det han selv kaldte kosmisk bevidsthed, det vil sige at han kunne beskrive hele verdensaltet og dets love i alle detaljer. Han brugte så resten af sit lange liv til at skrive (bl.a. "Det tredje testamente"), tegne symboler og holde foredrag.
Efter åbenbaringen (han kaldte den "min missions fødsel") var han ude af stand til at læse mere, heller ikke i Bibelen.

Åbenbaringen kom til ham, mens han læste i en bog om meditation. Han satte sig til at meditere på Gud, og så skete det ...

Kort fortalt om verdensbilledet: Det er højintellekdtuelt, logisk, retfærdigt (karma-loven!) tilsyneladende kærligt, og baseret energier i forskellige kombinationer og med forskellige bølgelængder. Det onde eksisterer ikke deri, kun i form af uvidenhed, som er årsag til "det ubehageligt gode". Døden eksisterer heller ikke, kun forskellige tilværelsesplaner. Nåden naturligvis heller ikke (for hvad skulle vi med den?) men reinkarnations-udvikling (mineral - plante - dyr - menneske osv.) og evigt liv til alt og alle i stadig højere kredsløb.. Intet skel mellem skaber og skaberværk.

Et panteistisk vestlig-hinduistisk new-age "alt-er-gud"-scenarium iblandet en stor håndfuld løsrevne og fejlfortolkede bibel-citater.

Det troede jeg på i mange år. Logisk og retfærdigt og tilsyneladende kærligt.
Men altså hidrørende fra løgnens fader - -

Mon det var det du gerne ville vide?
Hvis det er uforståeligt eller utilstrækkeligt, svarer jeg gerne på konkrete spørgsmål.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#6245 - 14/12/2002 17:37 Re: Karma/Arvesynd [Re: kristina]
malli
Bruger

Hej Kristina

Det var jo ganske interessant, nå ja den der med Vatikanets kældre havde jeg lige glemt. Det er sandelig ikke småting den Katolske Kirke skal lægge ryg til!

men reinkarnations-udvikling (mineral - plante - dyr - menneske osv.) og evigt liv til alt og alle i stadig højere kredsløb.. Intet skel mellem skaber og skaberværk.

Betyder det at et menneske kan blive et dyr (som i den biddistiske lære) eller hælder man mere over til den teosofiske tankegang?

Et panteistisk vestlig-hinduistisk new-age "alt-er-gud"-scenarium

Skal det forståes sådan at "alt er energi" eller hvad?

Med venlig hilsen

Malli

Til toppen 
#6246 - 14/12/2002 20:49 Re: Karma/Arvesynd [Re: malli]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej malli, nej, ifølge Martinus kosmologi kan et menneske ikke blive til et dyr.

Udviklingen går kun fremad og opad, aldrig baglæns: Mineralriget-planteriget-dyreriget-menneskeriget-intuitionsriget-salighedsriget - og derefter forfra i en overliggende spiral, (altså ikke cirkel, men spiral), i princippet efter samme model.
(Os her i verden kalder han "jordmennesker" fordi vi udgør et overgangsfænomen mellem dyre- og menneskeriget. Kun Martinus selv, men sin kosmiske bevidsthed, mente altså at høre til i "menneskeriget". Men bortset fra det var han skam ydmygheden selv !

Spiralen nedenunder er vores organer, og nedenunder igen vores celler.
Spiralen ovenover er vores solsystem, mælkevejen, ovenover igen galakserne etc.
Et sindrigt, fuldautomatisk fungerende udviklingssystem, hvor vi drives videre og videre og videre !

Dit andet spørgsmål, om alt er energier: Svaret er: ja, på en måde. Men det ville kræve et indlæg på flere meter at gøre nærmere rede for det, så det vil jeg helst være fri for.

Åndsvidenskabeligt orienterede mennesker har ingen tro. De har en viden (tror de!) som de regner med at alle de troende en gang vil nå frem til, når de er blevet tilstrækkeligt udviklede til det!

Jeg takker hver dag Gud for at jeg ikke skulle gå i min grav med den "viden".
Flere spørgsmål ?

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#6247 - 15/12/2002 01:10 Re: Karma/Arvesynd [Re: kristina]
malli
Bruger

Hej Kristina.

Tak for din forklaring. Jeg læser at Martinus læner sig op ad den esoteriske lære, hvor vi inkarnerer som mennesker igen (med en højere bevidsthed). Ja, det er jo yderst forførende - ingen helvede - ingen Satan - ingen synd - ingen dom. En gang visse-lulle derudaf....

Nej, tak ikke yderligere spørgsmål.

Med venlig hilsen

Malli

Til toppen 
#6248 - 15/12/2002 03:28 Re: kristen / kosmisk bevidsthed [Re: steincke]
serner
Bruger

tak Steincke!!

-serner

Til toppen 
#6249 - 15/12/2002 03:38 Re: Ny tråd [Re: Eva]
serner
Bruger

hej Eva

du har ret, det er blevet for langt! og det er nødvendigt med en ny tråd. tak! den tråd du startede handler dog om noget lidt andet end det jeg diskuterede med Malli om, så måske jeg starter en ny tråd også..........

Guds fred!!

-serner

Til toppen 
#6250 - 16/12/2002 19:13 Martinus karma/kristensdom [Re: malli]
dagnir
Bruger

Malli skriver:
""Da jeg selv var i den alternative verden, fik jeg at vide at Den Katolske Kirke havde brændt alle bibler! og at de så efterfølgende selv havde digtet en ny! Sådan en løgn undergraver i allerhøjeste grad Biblens troværdighed, og gør at new-age folk ikke tror på Guds Ord.""

ligesom alle Muslimer ikke er onde mennesker og ikke alle Kristne er bange for satan, kan du heller ikke tillade dig at skære alle new-age folk over en kam ved at sige at de ikke tror på Gud.
Det ville være det samme som at sige at alle dem der er født venstrehåndede er rørt af satan og skal henrettes.....................

jeg ved ikke hvilke folk du har haft kontakt med så derfor kan jeg ikke sige hvad de har prøvet at give dig af informationer, men at NOGLE inden for den "alternative" veden ikke tror på Guds ord kan skyldes andre ting, det er heller ikke alle der tror på Gud, der siger sandheden, eller følger Guds ord........

kristina skriver:
""Martinus kosmologi - som jeg kender så godt at jeg kan undervise i den - er baseret på hans åndelige oplevelse, som dagnir her på JesusNet beskriver som guddommelig, og som jeg selv, nu, er overbevist om var en dæmonisk åbenbaring - i forklædning af lys og kærlighed - som havde karakter af besættelse, da den varede resten af hans liv.

Åbenbaringen gav ham det han selv kaldte kosmisk bevidsthed, det vil sige at han kunne beskrive hele verdensaltet og dets love i alle detaljer. Han brugte så resten af sit lange liv til at skrive (bl.a. "Det tredje testamente"), tegne symboler og holde foredrag.
Efter åbenbaringen (han kaldte den "min missions fødsel") var han ude af stand til at læse mere, heller ikke i Bibelen. ""

kristina skriver:
""Åbenbaringen kom til ham, mens han læste i en bog om meditation. Han satte sig til at meditere på Gud, og så skete det
Åndsvidenskabeligt orienterede mennesker har ingen tro. De har en viden (tror de!) som de regner med at alle de troende en gang vil nå frem til, når de er blevet tilstrækkeligt udviklede til det! ""

men for at bruge et Martinus og Buddistisk udtryk.. det er jeres Karma, ikke mit.

i Lyset. Dagnir

Til toppen 
#6251 - 16/12/2002 20:53 Re: Martinus karma/kristensdom [Re: dagnir]
malli
Bruger

Hej Dagnir

Jeg forstår ikke hvilke konklusioner du gør dig.
Jeg HAR i new-ages kredse fået at vide at Den Katolske Kirke brændte samtlige bibler ! og dette skriver jeg så undergraver biblens troværdighed i new-age kredse.

Uf fra dette skriver du så:

ligesom alle Muslimer ikke er onde mennesker og ikke alle Kristne er bange for satan, kan du heller ikke tillade dig at skære alle new-age folk over en kam ved at sige at de ikke tror på Gud.
Det ville være det samme som at sige at alle dem der er født venstrehåndede er rørt af satan og skal henrettes.....................

Hvordan kan du "konkludere" dette?

og du ligesom malli, sætter dig ud over hvad det er at være Kristen og hvad det er at tro...............

Helt ærligt, Dagnir ! Hvad ved du om det?

Med venlig hilsen

Malli

Til toppen 
#6252 - 17/12/2002 17:31 Re: Martinus karma/kristensdom [Re: malli]
dagnir
Bruger

malli skriver:

"Jeg forstår ikke hvilke konklusioner du gør dig.
Jeg HAR i new-ages kredse fået at vide at Den Katolske Kirke brændte samtlige bibler ! og dette skriver jeg så undergraver biblens troværdighed i new-age kredse."

Uf fra dette skriver du så: (dagnir)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
(malli) Hvordan kan du "konkludere" dette?

OK. (suk)
Når Du siger at ALLE New-age folk ikke tror på Gud, udfra det NOGLE af dem har sagt dig.
så kan du lige så godt sige at Jyder er dumme, Finner går med kniv, Grøndlændere drikker, Muslimer er onde osv osv.......
jeg færdes i New-age kredse, jeg ager forskellige kurser inden for åndsvidenskaben, og jeg omgåes New-age folk, ingen af dem jeg kender har nogensinde talt om at den Katolske krike skulle have gjordt det du taler om......
Så igen, NOGLE siger...... gælder altså ikke ALLE...........

og du ligesom malli, sætter dig ud over hvad det er at være Kristen og hvad det er at tro...............
Helt ærligt, Dagnir ! Hvad ved du om det?

Åbenbart mere end du, siden du med så stor sikkerhed kan fortælle hvad det er at være kristen og hvad det ikke er ud fra måden at tro på.!

spørgsmål; hvor mange kristne menigheder findes der i dag, der fortolker skriften forskelligt??

i Lyset. Dagnir

Til toppen 
#6253 - 17/12/2002 18:55 Kristen? [Re: dagnir]
malli
Bruger

DA: Når Du siger at ALLE New-age folk ikke tror på Gud,

Hvornår har jeg sagt det????????

DA: og du ligesom malli, sætter dig ud over hvad det er at være Kristen og hvad det er at tro...............

MA: Helt ærligt, Dagnir ! Hvad ved du om det?

DA:: Åbenbart mere end du, siden du med så stor sikkerhed kan fortælle hvad det er at være kristen og hvad det ikke er ud fra måden at tro på.!

MA: Du konkluderer således, at man når man har kendskab til kristendommen og ved hvad ikke er...så er man ikke kristen. Ganske interessant, omend det indebærer at der så ikke er en eneste kristen på Jesus-net !

Med venlig hilsen

Malli

Til toppen 
#6254 - 17/12/2002 19:27 Re: Kristen? [Re: malli]
dagnir
Bruger

ca den 14....

"Da jeg selv var i den alternative verden, fik jeg at vide at Den Katolske Kirke havde brændt alle bibler! og at de så efterfølgende selv havde digtet en ny! Sådan en løgn undergraver i allerhøjeste grad Biblens troværdighed, og gør at new-age folk ikke tror på Guds Ord.

Med venlig hilsen

Malli "

"og gør at new-age folk ikke tror på Guds Ord. "

undskyld, men der hvor jeg kommer fra, er det at man intet siger om antallet af New-age, praktisk taget er det samme som at sige alle.....
og det passer altså stadigvæk ikke, New-age folk tror også på Guds ord, nogle af dem endog meget, som Martinus og andre.
Men naturligvis er der da også nogle der ikke gør..............

"MA: Du konkluderer således, at man når man har kendskab til kristendommen og ved hvad ikke er...så er man ikke kristen. Ganske interessant, omend det indebærer at der så ikke er en eneste kristen på Jesus-net ! "

nej jeg konkluderer ikke, jeg udfordre..............
For hvis man ikke tror på en bestemt Kristen måde, så er man ikke Kristen, og her er der vist skabt en ny tråd, men alligevel, hvormange Kristne menigheder findes der ikke, med alle deres forskellige måder at tro på, så hvem kan sige at det kun er deres måde der er den rigtige..........

i Lyset. Dagnir

Til toppen 
#6255 - 17/12/2002 20:28 Re: Kristen? [Re: dagnir]
Jesper B
Bruger

Men det nytter dog stadig ikke dagnir. For kristen tro er ikke individers tro men fællesskabets og forfædrenes. Nok er der personlig overgivelse til denne tro men aldrig nogen løsreven tro som er kristen. De religiøse tanker som Martinus og rudolf steiner, smith(mormonerne) ron hubbard osv osv har kirken allerede gjort op med for lang lang tid siden. Ansatsen finder vi allerede i Paulus brev til Korinterne. Gnostisisme og esoterik er bare ikke Kristent, det er noget andet. Egentlig kan jeg heller ikke forstå hvorfor New-age inspirerede tankesæt overhovedet vil kaldes kristent?!? Hvad skulle det nytte? Hvorfor ikke bare indrømme at de to udgangspunkter er som olie og vand og så bare leve med det?!?

J.

Til toppen 
#6256 - 17/12/2002 20:37 Re: Kristen? [Re: Jesper B]
dagnir
Bruger

og hvorfor skærer alle over en kam (igen)

men du siger
"For kristen tro er ikke individers tro men fællesskabets og forfædrenes. Nok er der personlig overgivelse til denne tro men aldrig nogen løsreven tro som er kristen."

hvis den Kristne tro er ikke er løsreven, men en fælles tro, hvorfor hulen slås de Kristne så indbyrdes over fortolkningen af budskabet..???
og når de nu slås, hvordan kan det så være at de stadigvæk kan tillade sig at kalde andres tro på Kristendommen for forkert, det er et spørgsmål om fortolkning.

i Lyset. Dagnir

Til toppen 
#6257 - 17/12/2002 20:48 Re: Kristen? [Re: dagnir]
Jesper B
Bruger

Nej vi sloges ikke Dagnir, men ligesom i en hverd anden familie så diskuterer vi og spilder boldt med hinanden. Når nogen får den opfattelse at De har så ret at de kan fremstille sig som indehavere af den ultimative ret tolkning. så er der principielt noget galt. For Kirken er en!

J.

Til toppen 
#6258 - 17/12/2002 20:51 Re: Kristen? [Re: Jesper B]
dagnir
Bruger

med mindre man kigger på den Katolske og den Protestantiske............

i Lyset. Dagnir

Til toppen 
#6259 - 17/12/2002 20:54 Re: Kristen? [Re: dagnir]
serner
Bruger

det er rigtigt at alverdens kirkesamfund er uenige om alle mulige ting, men det der gør dem til "kirke" er at de er enige om det afgørende:
det er Jesus der frelser os fra vore synder! -det finder du ingen kristne kirker der er uenige om ,men det er vi derimod om alle mulige detaljer....

-serner

Til toppen 
#6260 - 17/12/2002 21:02 Re: Kristen? [Re: serner]
dagnir
Bruger

men min protest gik også ud på, at når man i sit hjerte tror på Jesus, kan man da være lige så Kristen som alle de andre der tror på Jesus, det er vel troen der her er den afgørende og ikke detajlerne.................eller ??

i Lyset. Dagnir

Til toppen 
#6261 - 17/12/2002 21:09 Re: Kristen? [Re: dagnir]
serner
Bruger

ja! men det er ikke troen på Jesu eksistens der gør kristen!!!! -det gør selv dæmonerne -og bæver (jævnfør Jakobs brev).
Vigtig, vigtig detalje! det er ikke troen på at Jesus eksisterer der gør kristen, men troen på at Jesus alene tager straffen for vore synder og dermed frelser. -det er den tro der gør kristen! Hvis du tror og tager imod det er du ligeså kristen som alle os andre, hvis ikke er du ikke kristen (desvære), endnu

Gud velsigne og bevare dig!
-serner

Til toppen 
#6262 - 17/12/2002 21:44 Re: Kristen? [Re: dagnir]
malli
Bruger

Hej Dagnir

MA:
""Da jeg selv var i den alternative verden, fik jeg at vide at Den Katolske Kirke havde brændt alle bibler! og at de så efterfølgende selv havde digtet en ny! Sådan en løgn undergraver i allerhøjeste grad Biblens troværdighed, og gør at new-age folk ikke tror på Guds Ord.""

DA:

Jeg prøver een gang til, HVOR skulle jeg påstå at new-ages folk ikke tror på Gud? Hvis du ellers læser efter skriver jeg Guds ORD!
Dagnir, der er vel få, der har anfægtet biblen så meget på Jesus-net, som netop du, og dette ER almindeligt i new-agekredse, jeg forstår simpelthen ikke hvordan du kan få det vendt til at jeg siger at new-ages folk ikke tror på Gud??????????????????????

DA: og du ligesom malli, sætter dig ud over hvad det er at være Kristen og hvad det er at tro...............

MA: Helt ærligt, Dagnir ! Hvad ved du om det?

DA:: Åbenbart mere end du, siden du med så stor sikkerhed kan fortælle hvad det er at være kristen og hvad det ikke er ud fra måden at tro på.!

MA: Du konkluderer således, at man når man har kendskab til kristendommen og ved hvad ikke er...så er man ikke kristen. Ganske interessant, omend det indebærer at der så ikke er en eneste kristen på Jesus-net !

DA: nej jeg konkluderer ikke, jeg udfordre..............

Nej du den går ikke. I dit udsagn ” og du ligesom malli, sætter dig ud over hvad det er at være Kristen og hvad det er at tro...............” ikke bare konkluderer du (ud fra nogle temmelig besynderlige præmisser), ikke bare fornærmer du Kristina og mig, du fordømmer os også, du siger jo at vores gudsforhold ikke er kristent, selvom vi begge to har Jesus Kristus til Herre i vort liv!......Og jeg må igen spørge: Helt ærligt, Dagnir, hvad ved du om det?

Martinus og hele new-age bevægelsen er, som både Kristina og Jesper skriver, ikke foreneligt med den kristne lære! Disse "lærdomme" sætter sig ikke bare ud over den kristne tro og lære. Det kan slet ikke forenes - det er som olie og vand, som Jesper skrev.

Hvor jeg ved det fra? Guds Ord, Biblen!

Med venlig hilsen

Malli

Til toppen 
#6263 - 17/12/2002 22:47 Re: Kristen? [Re: dagnir]
Jesper B
Bruger

Ja men igen taler du om noget du ikke ved ret meget om. Den katolsk del af kirken er forbundet med resten af kirken på samme vilkår som den protestantiske og den ortodoxe for den sags skyld. Kirkernes verdensråd er netop et bevis for dette.

J.

Til toppen 
#6264 - 18/12/2002 09:04 Re: slagsmål [Re: dagnir]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej Dagnir

Hvis du læser rigtigt efter slås vi ikke om selve frelsens budskab i Bibelen - og det er det væselstlige i kristendommen.

Frelsens budskab går ud på at vi intet kan gøre selv for at opnå bedre status hos Gud og måske endda frelse. Vi kan intet gøre selv. Jesus har gjort alt og vi har fået lov til at tage imod hans tilbud om at frelse os.

Jesus frelser - intet andet. Og det er der ingen som er kristen der vil sætte spørgsmålstegn ved. Det er det kristne tror på og det er det som gør os forskellige fra andre...
Det er nok også det eneste ALLE kristne er enige om - er man ikke enig i dette er man ikke kristen.

At vi så slås om andre ting - tja det er ikke vigtige ting for frelsen - men vigtige for mennesker at have preciseret nogle ting.

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#6265 - 18/12/2002 09:09 Re: andre guder... [Re: serner]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej
Jeg har lige en lille tilføjelse.

Du har fuldstændigt ret i det du skriver - tak - derudover skal lige nævnes at vi "ikke må have andre guder end mig (Gud)". Det betyder at vi ikke må side stille andre med hverken Jesus/Gud eller Helligånden. Det er meget vigtigt for ingen kan tjene to herre.....

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#6266 - 18/12/2002 12:44 Re: Kristen? [Re: Jesper B]
dagnir
Bruger

hvorfor taler man så stadigvæk fra de katolske kirker om at protestanterne er tabt for Gud og er syndere...................

i Lyset. Dagnir

Til toppen 
#6267 - 18/12/2002 13:23 Re: Syndfri - udensynd... [Re: Esmaralda]
Pente Costal
Bruger

Reg.: 03/05/2002
Sted: Holstebro/ Danmark
Well...

Jeg læser stedet " For Guds rige er deres"
Sådan at børnene er sikret, for dem har Jesus/Gud allermest kær...
De skal ikke bekrymre sig.....et barn som (desværre) dør...det kommer helt klart i himlen....

Vær ikke bekymrede for noget, men bring i alle ting jeres ønsker frem for Gud i bøn og taksigelse

Til toppen 
#6268 - 18/12/2002 14:52 Re: Kristen? [Re: dagnir]
Jesper B
Bruger

Det er muligt at der findes enkelte katoliker som giver udtryk for en sådan holdning. Der findes rigtig mange enkeltpersoner i kirken som giver udtryk for alle mulige ting, det må de selv stå til regnskab for. Men jeg tror du skal lede rigtig længe efter nogen formeld aktuel udtalelse fra den katolskekirke, hvor dette bliver udtrykt. Det vil jeg tvivle rigtig mget på at du får held med at finde.

J.

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær