Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 8 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#61103 - 13/04/2006 02:09 Rockgudstjenester uden kristne bands?!
Alex Kristensen
Bruger

Reg.: 13/04/2006
Sted: Hvide Sande
Det er ved at være et stykke tid siden jeg var til en rockgudstjeneste, og jeg var da helt klart meget positivt overrasket, men alligevel var jeg særdeles skuffet.
Det var nogle fantastisk dygtige musikere, der var med rundt, og de spillede musik, som unge mennesker gider at lytte til, men der var virkelig ikke det fjerneste budskab i det.
Jeg hørte til gengæld flere gange ord såsom bacardi, og party osv. men ikke det fjerneste af noget med et budskab i, som ville være værd at sætte sig hjem og funderer lidt over.

Jeg mener jo det er synd og skam, for jeg kan da nævne flere kristne bands, som ville kunne vidrebringe et godt budskab gennem deres tekster, og som helt klart på samme tid vil levere en proffesionel optræden på samme tid.

Rockgudstjenester er jo netop til for at gøre det mere spænnende for unge at gå i kirke, og hvis man på samme tid vil kunne lokke folk til at støtte kristne bands med at sprede deres budskab gennem musikken er det vel det værd?

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#61104 - 13/04/2006 14:35 Re: Rockgudstjenester uden kristne bands?! [Re: Alex Kristensen]
carl
Bruger

Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
Hej Alex

Citat:
Det er ved at være et stykke tid siden jeg var til en rockgudstjeneste, og jeg var da helt klart meget positivt overrasket, men alligevel var jeg særdeles skuffet.
Det var nogle fantastisk dygtige musikere, der var med rundt, og de spillede musik, som unge mennesker gider at lytte til, men der var virkelig ikke det fjerneste budskab i det.

Citat slut.

Kommentar:
Ja, det viser klart at der desværre er nogle, som ikke har forstået hvad det går ud på.
At ophøje Kristus og give det ypperste man kan, således at evangeliet bliver det glade budskab istedet for noget rod.
Og ja, der findes masser af gode grupper, så du og vi andre behøver ikke affinde os med noget der ikke er i overenstemmelse med tro, håb og kærlighed.

mvh
carl

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær