Vedr. Ny
Netikette:
Jeg vil gerne vide, om det betyder, man ikke må skifte alias overhovedet? Så vidt jeg ved, optræder mange af jesusnets brugere under et eller andet pseudonym. Er det et brud på reglerne at fortryde og ændre dette alias? Der kan være mange grunde til valg af alias.
Eksempel: Jeg kalder mig LarsBj på de fora, jeg diskuterer religion og videnskab i, da jeg ikke ville stå under mit eget, fulde navn af hensyn til visse professionelle relationer, jeg i sin tid skulle tage hensyn til. Nu er dette ændret. Må jeg så ikke nyregistrere mig på Jesusnet under et nyt brugernavn som for eksempel "Lars Bjarne"?????
Hvordan kan det være, at det nu skal være ens identitet, der afgør, om man må debattere i dette forum? Det kan da være ligegyldigt, hvem man er, bare man optræder ordentligt?
I sidste ende bør det vel så være kravet, at man optræder under eget navn. Ellers skal I til at køre kontroller af alle Ip-adresser. Men det er måske det, I allerede gør nu?
Desuden skal ens registrerings-e-mail vel så stå i eget navn. Hvordan kontrollerer man det?
Måske burde Jesusnets administratorer og ordstyrere stå frem som et godt eksempel og lade sig registrere under eget navn? Mange har et alias (Nardus, Kristina, Esmeralda m fl), og det er ikke altid lige heldigt. Der er for eksempel en medarbejder, der under pseudonym skriver temmeligt provokerende og ofte fejlholdige artikler og indlæg, som man ikke kan vurdere yderligere p.g.a. anonymiteten. Det er i de situationer temmeligt irriterende, og også lidt stødende!
Her ville det gode eksempel gøre en forskel!
mvh
LarsBj