Menu
Hvem er online
1 registrerede (Kristenliv) og 5 gæster online.

Statistik
2628 Brugere
23 Fora
7487 Tråde
119635 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#60766 - 06/04/2006 16:15 Sletning af Evolutionistens profil
Zaphod
Bruger

Reg.: 26/09/2002
Det ser ud til, at Evolutionisten er blevet slettet som bruger. Normalt ledsages sådanne træk af en forklaring. Må man spørge hvad årsagen er?

Mvh
Zaphod

ID proponents "who so staunchly and proudly touted their religious convictions in public, would time and again lie … to disguise the real purpose behind the ID Policy."
Dommer JE Jones

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#60767 - 06/04/2006 16:40 Re: Sletning af Evolutionistens profil [Re: Zaphod]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Forklaringen fremgår af en email, som er sendt til alle forummets brugere. Men har du fravalgt nyhedsbrevet i din indstillinger for Debatten, så har du ikke modtaget den email. Den lød sådan:

Kære Café Thomas bruger

Jeg skriver for at orientere om, at jeg desværre har været nødt til at
udelukke og slette Vagn Bro og Evolutionisten, som bruger og debatdeltager
på Café Thomas. Vi har erfaret, at Evolutionisten er identisk med Vagn
Bro, som tidligere er blevet udelukket fra Café Thomas. Dette opfatter vi
som så grov og uhæderlig manipulation med Debattens øvrige brugere og
ordstyrere, at vi har udelukket ham fra at deltage på Café Thomas mere.

Det samme er sket for Andreas Falck, som også har optrådt som djøp,
Eskild, AFA og djenkis.

Det er heldigvis sjældent, at det er nødvendigt, at udelukke brugere fra
Café Thomas. Men det betyder meget for os bag JesusNet.dk, at Café Thomas
er et mødested, hvor vi kan stole på hinanden og debattere i gensidig
tillid. Det mener vi er nødvendigt for at bevare Café Thomas som et
seriøst og trygt mødested for alle brugere.

Samtidig vil jeg gerne understrege, at vi opfatter det som en klar
overtrædelse af vores Netikette, at samme person optræder med flere
forskellige identiteter på Café Thomas. Dette vil fremover fremgå tydeligt
af vores Netikette.

Eventuelle afklarende spørgsmål omkring dette må du rette direkte til mig
på min email-adresse: aa@jesusnet.dk. Offentlig debat om de konkrete sager
med Vagn Bro og Andreas Falck bliver vi nødt til at afvise.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#60768 - 06/04/2006 17:22 Re: Sletning af Evolutionistens profil [Re: asas]
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
Vedr. Ny Netikette:
Jeg vil gerne vide, om det betyder, man ikke må skifte alias overhovedet? Så vidt jeg ved, optræder mange af jesusnets brugere under et eller andet pseudonym. Er det et brud på reglerne at fortryde og ændre dette alias? Der kan være mange grunde til valg af alias.

Eksempel: Jeg kalder mig LarsBj på de fora, jeg diskuterer religion og videnskab i, da jeg ikke ville stå under mit eget, fulde navn af hensyn til visse professionelle relationer, jeg i sin tid skulle tage hensyn til. Nu er dette ændret. Må jeg så ikke nyregistrere mig på Jesusnet under et nyt brugernavn som for eksempel "Lars Bjarne"?????

Hvordan kan det være, at det nu skal være ens identitet, der afgør, om man må debattere i dette forum? Det kan da være ligegyldigt, hvem man er, bare man optræder ordentligt?

I sidste ende bør det vel så være kravet, at man optræder under eget navn. Ellers skal I til at køre kontroller af alle Ip-adresser. Men det er måske det, I allerede gør nu?

Desuden skal ens registrerings-e-mail vel så stå i eget navn. Hvordan kontrollerer man det?

Måske burde Jesusnets administratorer og ordstyrere stå frem som et godt eksempel og lade sig registrere under eget navn? Mange har et alias (Nardus, Kristina, Esmeralda m fl), og det er ikke altid lige heldigt. Der er for eksempel en medarbejder, der under pseudonym skriver temmeligt provokerende og ofte fejlholdige artikler og indlæg, som man ikke kan vurdere yderligere p.g.a. anonymiteten. Det er i de situationer temmeligt irriterende, og også lidt stødende!

Her ville det gode eksempel gøre en forskel!

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 
#60769 - 06/04/2006 18:36 Brugernavne og identitet [Re: LarsBj]
asas
GlobalModerator
Bruger

Hej Lars

Jeg ser ingen problemer i at man her på Debatten optræder under pseudonym. Uanset om man er ordstyrer eller alm. bruger. Og som du selv nævner kan der også opstå en god grund til at ændre sit navn. Det sker da også af og til.

Hvis du vil ændre dit viste navn fra LarsBj til Lars Bjarne er der ikke noget til hinder for det. Det kan du selv gøre under dine personlige Indstillinger og det skal blot lige godkendes af administratoren. Hvilket det normalt også bliver.

Men når man ændrer navn, bør man sikre sig at det ikke skaber usikkerhed og forvirring hos de øvrige brugere. Det er også uacceptebelt hvis det sker af taktiske grunde.

Citat:
Hvordan kan det være, at det nu skal være ens identitet, der afgør, om man må debattere i dette forum? Det kan da være ligegyldigt, hvem man er, bare man optræder ordentligt?

Enig. Vi udelukker ikke folk fra debatten som iøvrigt opfører sig ordentligt.

Citat:
Måske burde Jesusnets administratorer og ordstyrere stå frem som et godt eksempel og lade sig registrere under eget navn?

Som sagt er der ikke noget krav om at man skal være registreret under eget navn. Det er tilladt at registrere sig anonymt. Dog bør alle ordstyrere og medarbejdere være åbne omrking deres identitet, som skal fremgåraf deres profil. Gør den ikke det, er det selvfølgelig en fejl, som jeg skal sørge for hurtigt bliver rettet.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#60770 - 06/04/2006 19:22 Re: Sletning af Evolutionistens profil [Re: asas]
Anonym
Anonym

Hej Asbjørn

Citat:
Offentlig debat om de konkrete sager
med Vagn Bro og Andreas Falck bliver vi nødt til at afvise.

Hvorfor nu det?

Til toppen 
#60771 - 06/04/2006 20:39 Husregler og gæster [Re: ]
asas
GlobalModerator
Bruger

Hej Martin

Det er der flere grunde til.

For det første, så er det ikke en debat vi ordstyrere vil bruge tid og kræfter på. Formålet med JesusNet.dk er primært "at skabe dialog og opmærksomhed omkring Jesus Kristus" og dette er hvad ordstyrerne frivilligt bruger tid på. Ikke på opslidende debatter om hvordan man skal opføre sig.

For det andet. så er det ordstyrerne der bestemmer. Café Thomas er privat område og ikke et demokrati, hvor gæsterne i fællesskab afgør husreglerne. Det er mao. ikke alt der er til debat på Café Thomas.

De mennesker vi har lukket døren for, er personer, som systematisk og respektløst har misbrugt den tillid vi i udgangspunktet har til alle brugere på Café Thomas. Det skylder vi ikke nogen yderligere forklaring omkring. De brugere der ikke har tillid til ordstyrernes og min dømmekraft er helt fri til søge andre steder hen. Vi har ikke tvunget nogen til at være med i fællesskabet på Café Thomas.

For det tredje, så kan Vagn og Andreas ikke selv deltage. Og da udelukkelsen af dem er baseret på både offentlige indlæg og private meddelelser vil det være helt urimeligt at skulle gøre rede for sagerne på en måde som tilfredsstiller alle hensyn.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#60772 - 07/04/2006 13:52 Tak [Re: asas]
Zaphod
Bruger

Reg.: 26/09/2002
Okay. Tak for det.

Mvh
Zaphod

ID proponents "who so staunchly and proudly touted their religious convictions in public, would time and again lie … to disguise the real purpose behind the ID Policy."
Dommer JE Jones

Til toppen 
#60773 - 07/04/2006 17:37 Re: Brugernavne og identitet [Re: asas]
LarsBj
Bruger

Reg.: 09/09/2002
Sted: Sjælland
Hej Asbjørn,
Jeg har fin forståelse for, at man slår ned på debattører, der ideligt skifter identitet og sender forvirrende og provokerende indlæg under flere pseudonymer. Det er meget ødelæggende for debatklimaet.

Og I skal da følgelig heller ikke høre beklagelser fra mig, hvis det er kvintessensen af jeres nye tillæg til forumsbestemmelserne.

Der, hvor jeg bliver kritisk, er i situationer, hvor folk forsøger at skyde egne debatnederlag ind under overtrædelser af formelle regler. Men det kan jeg forstå, SLET ikke er tilfældet her!

Tak for svaret.

mvh
LarsBj

*To the same natural effects we must, as far as possible, assign the same causes.*
Isaac Newton

Til toppen 

Ordstyrer:  Nardus 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2013 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær