Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 12 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#60667 - 02/04/2006 21:53 søger pårørende
ktf
Bruger

Reg.: 02/04/2006
Hejsa

Jeg søger pårørende eller andre der har, eller har haft noget med Evangelist ( Christian Hedegaard) at gøre.

Jeg har selv en søn der er Evangelist og har været det i 2 år nu. Jeg er meget bekymret for ham og hans fremtid, og kunne meget godt tænke mig at komme i forbindelse med andre, der er, eller har været i samme situation.

Venlig hilsen ktf

Til toppen 
#60668 - 03/04/2006 02:12 Re: søger pårørende [Re: ktf]
Maxtor
Bruger

Reg.: 28/03/2006
Kære Ktf.Jeg kan ikke svare dig.Men jeg kan trøste dig.I bibelen står der at i de sidste tider skal der være meget vranglære og frafald og ulve i fåreklæder skal føre om muligt selv de udvalgte vild.

Der står ikke noget om nogen kæmpe vækkelse kun at Guds ånd og kraft skal være særlig kraftig på dette tidspunkt.Dette er så blevet omskrevet af mange kirker til at der skal være en kæmpe vækkelse.Jeg siger ikke at det ikke også kan ske men at,der ud fra bibelens ord ser ud til at være det modsatte.

Jeg kan ikke sige noget om evangalist.Men jeg kan sige at jeg er ad underlige veje er blevet holdt dejligt fri for forskellig lære.Jeg holder mig kun til bibelen.

Jeg vil bede en bøn her: Kære Gud du ser ned i Ktf's situation
Jeg beder dig sende dine engle og din kraft nu og hjælpe Kft's søn.Jeg binder satans magt nu over Ktf og hele familien nu i Jesus navn må Heren velsigne jer og bevare jer amen.

Mvh Peter.

Viden er Frihed.

Til toppen 
#60669 - 03/04/2006 12:16 Information om Christian Hedegaard [Re: ktf]
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Hej ktf

Jeg er ikke pårørende og har heller ikke selv haft noget med Hedegaard at gøre. Jeg vil blot lige gøre dig opmærksom på dette dokument, som analyserer Hedegaards forkyndelse og lære - og advarer stærkt imod ham.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#60670 - 03/04/2006 15:27 Re: søger pårørende [Re: ktf]
Til lykke! Bent
Bruger

Reg.: 30/08/2005
Hej Ktf.

Jeg har ikke været med i det Christian Hedegaard laver. Jeg har en i familien, som skulle have været på en af hans hjem, og hun valgte ikke at tage afsted, af personlige grunde.
Min tanke om CH er, at han er en mand, som er Evangelist som vi ikke kender i Dk, og derfor er vi bange for ham. Han har sat mange mennesker fri fra forskellige ting. Jeg følger meget med i hvad Evangelisterne laver og venter på at han kommer til vestjylland så jeg selv kan tage en stilling til ham. Lige nu kan jeg ikke se noget der er galt i det han gør.
jeg mener ikke den negative snak der har været om CH er iorden.
Guds Fred til dig og din familie, husk at bede for dem.
VH Bent

Til toppen 
#60671 - 03/04/2006 16:52 Re: søger pårørende [Re: Bent]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej Bent

har du læst den artikel Netmissionæren linker til? Den siger vist det hele. Christian Hedegaard vil gerne det gode, men han kommer i sin iver til at gøre meget skade. Han er herlighedsteolog til fingerspidserne og jeg kan dårligt komme i tanker om nogen lære, der er mere skadelig og ødelæggende end netop den!!!

mvh Tau.

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#60672 - 03/04/2006 17:29 Re: søger pårørende [Re: Bent]
Anonym
Anonym

Til gengæld..

Jeg har være til en del møder med CH/ Evangelist
I Haderslev, Herning m.m.

Jeg synes netop at den skepsis der er efter og imod Ch er ganske nødvendig, om ikke osse korrekt.
Krigsteologi fører han i mine øjne, og gør dæmontanken til gladiator arenaer.
Ch har sikkert den rette indstilling, men mangler viden, fordybelse og mere ro i sit sind.

Alle mine samtaler med ham, har mundet ud i en næsten nedladende attitude fra hans side...

Stud.theol
Lars

Til toppen 
#60673 - 03/04/2006 17:31 Re: søger pårørende [Re: tau]
Anonym
Anonym

Her bakker jeg op om Tau..

Han vil gerne en helt masse.. og respekt for det
men han har en fremgang som en elefant i en glasbutik

Og så er han altså ikke for god til at holde sig fra at være nedladende over for andre...

lars/stud.theol i Herren.

Til toppen 
#60674 - 03/04/2006 17:35 Re: søger pårørende [Re: Maxtor]
Anonym
Anonym

Det kan man ikke.. og det er ikke sundt kun at holde sig til biblen, og skulle man alligevel kun gøre det kræver det evner til at læse græsk og hebraisk...

end of story..

lars

Til toppen 
#60675 - 03/04/2006 17:35 Re: søger pårørende [Re: Maxtor]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Peter / Maxtor ...

jeg glæder mig rigtig meget over dit vidnesbyrd (andetsteds) om, hvordan Gud har grebet ind i dit liv - det er overvældende hver gang det sker, som altså skete også for dig.
Og trosstyrkende for os andre er det jo også, så du skal have tak fordi du vil dele det med os.

Specielt hefter jeg mig ved, at du alene ved at læse i Bibelen - har jeg forstået dig rigtigt herom? - er kommet frem til den fortolkning, som du altså her giver udtryk for .. det synes jeg er helt fantastisk stort ... der må være et par stykker, der har hjulpet til (Jesus og Helligånden er dem, jeg tænker på her! ..

Til lykke og fortsat velsignelse !

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#60676 - 03/04/2006 18:12 Re: søger pårørende [Re: ktf]
AnnePande
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 13/08/2002
Sted: Århus, Danmark
Hej ktf.

Det er jeg ked af at høre. Jeg kender Christian Hedegaards teologi og praksis fra hans bøger og foredrag samt avisartikler o.lign. og kan bestemt ikke anbefale den.

Jeg kender ikke nogen andre pårørende eller lignende. Men jeg kan anbefale dig at kontakte Dialogcentret.
www.dci.dk
Skriv en mail eller ring til dem. De kender meget til Christian Hedegaard, og jeg er sikker på, de har haft forbindelse med andre i en situation, der ligner din.
Held og lykke, og Guds fred.

Mvh. Anne.

Til toppen 
#60677 - 03/04/2006 18:36 Re: søger pårørende [Re: ]
Anonym
Anonym

Citat:
det er ikke sundt kun at holde sig til biblen, og skulle man alligevel kun gøre det kræver det evner til at læse græsk og hebraisk...

Med fare for at bevæge mig lidt 'off-topic' i denne tråd, vil jeg da gerne høre hvad der skal til foruden Bibelen?

Umiddelbart kunne det se ud som om du mener, at tolkningen af Bibelen er forbeholdt en særlig 'elite' (teologer?). Men da det jo næppe er din mening, kunne jeg godt tænke mig om du kunne forklare dig lidt.

Mvh

Lars

Til toppen 
#60678 - 03/04/2006 21:15 Re: søger pårørende [Re: ]
Anonym
Anonym

Den kan man svare på udfra hvordan skrifter er blevet behandlet gennem tiden.

Som regel blev råteksten kombineret med en "lærds" kommentare.. desuden osse en slags 2nd oppionon.

Hvis man sidder alene og skal læse den autoriserede bibel af 1992, kommer du til at læse en bibel som ikke er oversat 100% efter original teksten, ergo "slightly incorrect" læsning...

Den helt rene tekst er på græsk og hebraisk, og det vil logisk nok kræver evner til at læse dette for at bearbejde den originale tekst.

Så Lars... Udover biblen, skal du have værktøjerne til at læse biblen. For du kan ikke bare sætte dig ned fra enden til anden og læse biblen og så tro du står med det endegyldige...
Der er passager i biblen som skal undervisning til at redegøre for, der er steder der er lige til og der er steder hvor du og jeg kan og skal :-) gruble dybt over.
Dette er ikke en ophøjelse af teologerne, forstå mig ret.......
Jeg kan som stud.theol bare udfra min erfaring redegøre for dig, at der er mange ting som et "utrænet" øje ikke ser.. og derfor er der risiko for forvanskning... uvidenhed fører til fanatisme. derfor hører der, vi kan kalde det" dybde og undervisning til som supplement til det du læser"...

Tolkning af biblen Lars, er bla. det jeg er ved udd. mig til...
Jeg siger ikke Lars, at det kun er teologerne der kender sandheden, slet ikke... men som jeg engang skrev om blikkenslagere og Teologer.....

Håber dette giver dig et indblik i hvad jeg mente..
ellers vil gerne svare yderligere..

Jeg forbliver din trofaste
Lars/stud.theol

Til toppen 
#60679 - 03/04/2006 21:30 Re: søger pårørende [Re: ]
Anonym
Anonym

Tak for svaret - glæder mig at jeg havde forstået dig ret

Faktisk så er jeg selv i gang med at fordybe mig i skriften, nemlig via London School of Theology. Jeg er næsten lige begyndt, men er godt i gang med GT. Spændende!!!

Mvh

Lars
Teol wanna-be

Til toppen 
#60680 - 03/04/2006 21:52 Re: søger pårørende [Re: ]
Anonym
Anonym

Og jeg byder dig rigtig god fornøjelse med din læsning..
og jeg håber du blive endnu mere "sulten" ligesom jeg blev

Jeg forbliver din trofaste
Lars/stud.theol

Til toppen 
#60681 - 04/04/2006 17:07 Re: søger pårørende [Re: tau]
Til lykke! Bent
Bruger

Reg.: 30/08/2005
hej Tau.
jeg har læst hans artikel, men har du været til et fordrag med ham.
nej jeg mener ikke han er herlighedsteolog.
han er en Guds mand, som gøre godt i dk, men dk er ikke klar til det, vi er bange for den mand, fordi han har fået nogle gaver fra Gud og som han bruger.
Bed for CH og tag til wet møde med ham.
VH Bent
Guds Fred.

Til toppen 
#60682 - 04/04/2006 17:21 Re: søger pårørende [Re: Bent]
Anonym
Anonym

Bent!
Uanset hvad man siger, så må man jo kunne bedømme hans udtalelser og teologi udfra det han gør og siger.
Og der kan vist ikke herske nogen tvivl, ikke engang for lægmand, af Evangelist, og CH med stærke rødder i vækkelses tanker, har betydelig herlighedsteologiske udlæg.

Da du ikke er enig, ser jeg gerne du redegøre for os andre, hvorfor han ikke er herlighedsteolog..

Jeg har selv været til møder med ham, og har oplevet ham på nærmeste hold i aktion og i dialog.
Og jeg synes man kan beundre hans hjerte og indstilling, men ikke tage alt han gør og siger for gode varer. Der er kritiske ting som jeg mener bør få alarmklokkerne til at ringe.

Om Danmark er klar? Hvad mener du?

Jeg er ikke bange for hans gaver eller nogens nådegaver, jeg er bange for alt det rav og ravage han skaber, og den herlighedsteologi han udgyder, og jeg er bange for hans meget smalle forklaring af dyberne i biblen. Men hvis han bruger sin gaver i præstationstroens navn, så er jeg bange...

Mvh-
Stud.theol v. Aarhus Universitet
lars

Til toppen 
#60683 - 04/04/2006 18:08 Re: søger pårørende [Re: Bent]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Bent - jeg vil lige spørge om du har haft lejlighed til at læse denne redegørelse om Chr. Hedegaard, og om der konkrete punkter deri, som du mener er forkerte?

Kritikken er faktisk meget konkret, og ment som en alvorlig advarsel.

Jesus siger (Mark. 24.11): Mange falske profeter skal stå frem og føre mange vild.

Jeg tror, at der er mange falske profeter (= forkyndere) som ikke selv ved, at de er på vildspor. Hvordan mener du selv, at vi bedst finder ud af, hvem der er ret vej med sin forkyndelse?

Vi kan ikke rigtig bruge helbredelsesundere som "beviser", for Jesus siger (Matt. 7,22)

Mange vil den dag [på dommens dag] sige til mig: Herre, Herre! Har vi ikke profeteret i dit navn, og har vi ikke uddrevet dæmoner i dit navn, og har vi ikke gjort mange mægtige gerninger i dit navn? og da vil jeg sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt jer.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#60684 - 04/04/2006 18:16 Re: søger pårørende [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Ganske enig!!!

Citat:
Vi kan ikke rigtig bruge helbredelsesundere som "beviser", for Jesus siger (Matt. 7,22)

Man skal passe på med at kaste rundt med nådegaverne, for de kan skam være ligeså meget til skade som gavn........

Lars

Til toppen 
#60685 - 04/04/2006 20:33 Re: Information om Christian Hedegaard [Re: asas]
carl
Bruger

Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
Kære NEtmissionær

Ja, Chr. H. er til tider meget problematisk, men den pågældende artikel giver udtryk for en komplet falsk lære og uden at bringe direkte kilder.
Jeg kan oplyse, at jeg ikke tilhører trosbevægelsen, som vi rundt i frikirkerne havde bøvl nok med for ca. 15 år siden og særdeles kraftige debatter om den såkaldte fremgangstro, som idag kun følges af få.

Citat:Der er forskel på at tro, at man er helbredt og virkelig at være helbredt.
Der er forskel på at bede om, at Guds vilje må ske, og på at give indtryk af, at man administrerer Guds autoritet.
Der er forskel på, om Guds ånd uddeler nådegaver og på, at fremgangsteologer skaber mirakelmagere.
Der er forskel på at tro, at man har fået en nådegave, og virkelig at have fået den.
Der er forskel på at forvente en herlighed i det fuldkomne gudsrige, og på at agere som om herligheden allerede begynder her.
Der er forskel på sund teologi og usund fremgangsteologi.
Citat slut.

Svar:
Ja, det er helt korrekt og mange af de øvrige ting som er skrevet i artiklen:
Jeg har kendt Chr. H. siden han var yngre og han er en oprigtig kristen, men desværre administrerer han sine gaver uden at han lader andre med overblik påvirke sig til at reflektere over sine handlinger og veje.

Men samtidig må jeg bemærke, at det tilsyneladende " næsten" altid er visse typer præster fra Folkekirken, som analyserer karismatiske præster udfra deres egen forståelse.
Og bedømmelse er godt og sundt og nødvendigt, men det burde vel også gælde den anden vej, der er vel også forførende præster iblandt de næsten 2000 stk. eller hvad?

mvh
carl

Til toppen 
#60686 - 05/04/2006 15:33 Tak til alle [Re: ktf]
ktf
Bruger

Hejsa allesammen

Jeg vil bare takke jer for alle de svar i har givet mig, de gode råd og den venlige imødekommende måde i har modtaget mig på.

Det er en rigtig dejlig tone i skriver i og det lægger man måske specielt mærke til når man er "ny" som jeg er.

Jeg er glad for hvert indlæg, og tænker meget over alt det i skriver.

Kærlige hilsener og tanker til alle.

ktf

Til toppen 
#60687 - 05/04/2006 21:04 Re: Tak til alle [Re: ktf]
Anonym
Anonym

Det var så lidt..
:-)

kh.
lars

Til toppen 
#60688 - 10/04/2006 18:42 Re: Information om Christian Hedegaard [Re: asas]
ktf
Bruger

Hej Asbjørn

Har læst den kritiske vurdering af Roar Lavik flere gange nu.
Det forstærker mig bare i min tro på, at min søn virkelig er på dybt vand.
Egentligt er der desværre ikke noget af det der står som jeg ikke vidste i forvejen men det gør det jo ikke bedre.

Når min søn og andre af de unge som bor i Gørløse snakker om deres fortid så lyder det til, at hele deres opvækst, hele det liv de har haft før de mødte Hedegaard og Evangelist har været en stor synd som man ikke skal tale om.

Det er så frustrende at sidde tilbage som pårørende og føle sig så magtesløs....

Kærlig hilsen Ktf

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær