0 registrerede () og
12
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7154 Tråde
116398 Indlæg |
|
#60551 - 01/04/2006 04:08
Teror Pakken vedtaget !!!
|
Bruger
Reg.: 28/03/2006
|
Ja så er det en realitet.Teror pakken blev vedtaget i folketinget og selv politikerene har svært ved at forstå den. For at give jer et indtryk af hvad det indebære må jeg henvise til USA's Patriot Act 1 der blev vedtaget efter 911 Teror pakken er en klon af denne!! I tilfælde af national krise vil al magt i landet overgå til hæren efterretningsvæsnet og politiet grundloven vil træde ud af kraft og en lang lang række love vil igang sættes.Uden national krise tilstand er der foruroligene ting i den som at politiet nu kan aflytte mobiltelf tlf email OSV.uden dommerkendelser på begrundet mistanke om teror hvad er teror ? det er noget de beslutter venner der kan foretages anholdelser og gennemsøgninger af private hjem man kan nu tilbage holdes på ubestemt tid under teror mistanke behøver jeg at sige mere.hail hitler måske? Misforstå mig ikke! Nu kan man måske sige ting som ja ja men jeg har ikke noget at skjule.Dette er en bekymrende holdning efter min mening da det handler om den frihed vore forfædre kæmpede sig til med livet som indsats. Offer jeres frihed for sikkerhed lyder budskabet.Hvor er det lige jeg har hørt det før kig på histioren!! Stalin Pol Pot Hitler og mange mange flere havde det budskab til deres befolkninger og Sikkerhed er et noget forvasket indtryk vi kan jo spørge et af de kranier i Pol Pot's kranie pyramider om hvad det mener!!! Lige siden det gamle egypten og sikkert før har der været en magt elite som bestod af konger vismænd og rigmænd en af de ting som de vidste er at viden er Magt og deres moto var og er hold masserne hen i uvidenhed for at sikre jeres egen position denne elite har altid også leget med det okulte/satan deres drøm har og er altid været En verden! En gud! nemlig deres gud . Da nogen af jer nok ved at jeg aldrig snakker uden at prøve at bevise mine ting vil jeg her bringe et link til en dokumentar film lavet af 3 reportere der er lykkes med at indfiltrere vores tids magt elite's årlige møde i californien Bohemiangrove hedder stedet her mødes verdens top og hygger sig lidt med at tilbede satan lige meget om du tror på Jesus som Guds søn Hvilket jeg gør.Er ateist muslim Jøde eller bare træt.Så skylder du dig selv at se denne dokumentar.Det er for øvrigt også den bedste gyser film jeg til dato har set. Igen bed for jeres egen beskytelse før i ser filmen Inviter Jesus ind i jeres hjerter og liv.Guds fred med jer alle gid han må komme snart. http://www.lastingnetworks.com/alexvideos/bohemiangrove-128.wmv
Viden er Frihed.
|
|
Til toppen
|
|
|
#60552 - 01/04/2006 06:41
Re: Teror Pakken vedtaget !!!
[Re: Maxtor]
|
Bruger
|
Jeg er lige nød til at komme med dette link også.Det første link i den oprindelige tråd handler ikke om Teror Pakken men om verdens elitens ferie sted Bohemiangrove.her er det så og husk lige at hvergang de siger Patriot Act 1 så kunne de lige så godt sige Teror Pakken der er ingen forskel USA er ved at vågne op jeg gidder ikke se uaktiv til men globalisterne hiver denne lov ned over hoved på os I kan måske sige at hvad laver disse ting på et Kristent debat forum.Jeg må bare sige hvem er Teroristerne fra nu af er det dem der bestemmer hvad der er teror.Og de tilbeder satan så det er nok ikke greenpeace der er i sigte kornet.I af alle har brug for de her nyheder. hjemmeside
Viden er Frihed.
|
|
Til toppen
|
|
|
#60553 - 01/04/2006 16:32
|
Bruger
Reg.: 07/04/2003
Sted: Århus
|
Hvilken dato er det nu, det er i dag?
Jeg priser dig, fader, himlens og jordens Herre, fordi du har skjult dette for vise og forstandige og åbenbaret det for umyndige (Matt. 11,25)
|
|
Til toppen
|
|
|
#60554 - 03/04/2006 02:34
[Re: Nikolaj]
|
Bruger
|
|
|
Til toppen
|
|
|
#60555 - 03/04/2006 03:50
|
Anonym
Anonym
|
Hej Maxtor
Når jeg kikker lidt på historien, så kan jeg ikke huske nogen situationer direkte hvor danmark kom i undtagelses tilstand? Det skulle da ellers lige være under besættelsen................ Har vi nogen historikere på Jnet? som ved noget om hvor tit og vidt Dk har gjort brug disse "yderligheder"..?
Er DK, overhovedet et terrormål? Helt ærligt?
I sig selv, synes jeg det er nogen store spring at tage, at kæde en lov som skal formindske terror muligheden med en slags undergrunds magtmafia som du snakker om og så tilbedelse af satan og kulter.
Kan du ikke give mig nogen navne, personer? og sådan? Og er der de fleste steder i verden religionsfrihed, så definer dig lidt klare? for jeg har lidt svært ved at følge det lidt.. beklager...
Du snakker om den frihed vores forfædre kæmpede sig til? Danmark som var en kolonimagt? øhhh?? hvilken frihed? Så vidt jeg husker så var danskerne mere eller mindre på tysk side under krigen, og i sig selv en rimelig krigerisk stat.. Hvornår tænker du på?
Jeg synes ikke Hitler og Stalin havde de samme ideer.. forklar?
Jeg synes stadig det hele smager lidt af konspirationsteorier og "farlig" journalistik..
Hvad hedder de 3 rapportere?
kh- Stud.theol/ægte Lars
|
|
Til toppen
|
|
|
#60556 - 03/04/2006 03:54
|
Anonym
Anonym
|
Også i demokratiske lande hvor regeringen er folkevalgt?
Lars?
|
|
Til toppen
|
|
|
#60557 - 03/04/2006 04:36
[Re: ]
|
Bruger
|
Lars det drejer sig om UN som er den nye verdens orden ældgamel drøm om verdens here dømme.Hvis du tror jeg er Komplot søger.Så kan jeg fortælle dig at jeg var en meget gladere mand før jeg vidste noget om alt det her!!
Men jeg vil hellere vide hvad der forgår end jeg vil side i din lille teolog boble og være ordkløver.Jeg dømmer ikke nogen men jeg er ikke blind.jeg har set hvad du bidrager med ad konstruktive indlæg på Jesus net.
Min tid er for kort til dig.Hvis du læser til Præst så er jeg glad for at jeg er meldt ud af folkekirken.Jeg er her for at advare de troende på dette site om hvad UN står for og iøvrigt sprede budskabet om at Jesus er Gud's søn.Jeg har ingen planer om at ind gå i ord huggerri med dig og dette er min sidste tråd direkte rettet til dig så skriv bare løs
Til sidst syntes jeg bare at du skal smutte tilbage til din Counter strike server Gud ser alt bye
Viden er Frihed.
|
|
Til toppen
|
|
|
#60559 - 03/04/2006 08:58
[Re: Nardus]
|
Bruger
|
Skal jeg fjerne linket så ? der er en lille fejl som ikke har noget med det fulde billede at gøre nemlig at JEG nu kan få LIVSTID i fængsel for at skrive JESUS LEVER på en station.Hvis de SYNTES det er Terror.
MVH Peter.
Viden er Frihed.
|
|
Til toppen
|
|
|
#60561 - 03/04/2006 11:58
|
Bruger
Reg.: 17/04/2004
Sted: Herning
|
Citat: Lars det drejer sig om UN som er den nye verdens orden ældgamel drøm om verdens here dømme.Hvis du tror jeg er Komplot søger.Så kan jeg fortælle dig at jeg var en meget gladere mand før jeg vidste noget om alt det her!!
Du er ikke komplotsøger??? At beskylde FN for at være en konspiration med formål at opnå verdensherredømmet er da ellers en konspirationsteori, der vil noget. FN er af bureaukratiske grunde så hæmmet, at en skydegal texaner er lykkedes med at underminere FN fuldstændig. Det er ikke FN, der er grunden til, at vi har fået terrorpakken. Det er Bush, og er der noget, Bush har gjort meget i hele sin tid ved magten, er det netop at modarbejde FN, hvor som helst han kunne komme af sted med det.
Citat: Men jeg vil hellere vide hvad der forgår end jeg vil side i din lille teolog boble og være ordkløver.Jeg dømmer ikke nogen men jeg er ikke blind.jeg har set hvad du bidrager med ad konstruktive indlæg på Jesus net.
Hvad ved du reelt om, hvad der foregår? Dit vås om FN er omtrent lige så langt ude som Moses Hansens udsagn om, at EU er dyret i åbenbaringen. Skal vi lige se lidt på, hvad FN rent faktisk gør:
FN blev oprettet i 1948 for at forhindre, at en ny verdenskrig nogensinde igen kunne opstå. En af de første ting, FN gjorde var at godkende oprettelsen af staten Israel. Siden da har FN været forkæmper for basale menneskerettigheder overalt i verden.
FN er verdens primære formidler af nødhjælp og udviklingsbistand. Gennem UNDP, UNICEF, WHO og flere andre organisationer bidrager FN til at hjælpe verdens allerfattigste.
FN er det eneste verdensomspændende samarbejde om opretholdelse af fred. Det er generelt meget svært at sikre en FN-intervention, da det kræver, at alle fem permanente medlemmer af sikkerhedsrådet er enige om det. Det er engang imellem et problem, da det gør FN temmelig handlingslammet, men det forhindrer samtidig, at man skrider til handling, før man er sikker på, at der er grund til det.
FN er, på trods af, at det indbefatter diktaturstater, totalitære kommunistiske regimer og muslimske teokratier en demokratisk organisation, hvor selv disse totalitære regimer underlægger sig demokratiske værdier.
FN er gennem WTO, IMF og Verdensbanken med til at understøtte udvikling i den tredje verden, hvorved der kan skabes håb blandt verdens allerfattigste om, at de en dag kan få lov at sætte børn i verden, uden at de behøver at kæmpe hver dag for overlevelse. Det kan forhåbentlig rette lidt op på de skævheder, vi i vores rendyrkede egoisme har skabt ved vores vestlige protektionisme.
Citat: Min tid er for kort til dig.Hvis du læser til Præst så er jeg glad for at jeg er meldt ud af folkekirken.Jeg er her for at advare de troende på dette site om hvad UN står for og iøvrigt sprede budskabet om at Jesus er Gud's søn.Jeg har ingen planer om at ind gå i ord huggerri med dig og dette er min sidste tråd direkte rettet til dig så skriv bare løs
Hmmm, det med, at Jesus er Guds søn kan jeg sådan set godt følge dig i, men dine konspirationsteorier er for at være helt ærlig for langt ude. De er simpelt hen stik imod alle fakta.
Citat: Til sidst syntes jeg bare at du skal smutte tilbage til din Counter strike server Gud ser alt bye
Det er ikke ligefrem udsagn som dette, der gavner en opfattelse af dig som en saglig debatør, man bør lytte til...
Med venlig hilsen
Mark Langdahl
Ændret af KajQrd (03/04/2006 12:05)
|
|
Til toppen
|
|
|
#60562 - 03/04/2006 12:10
[Re: KajQrd]
|
Anonym
Anonym
|
Jamen ser du det ikke!?! Anden verdenskrig blev jo startet af disse Satans tjenere for at de senere kunne få en undskyldning for at skabe et FN, som så bag dække af godgørenhed og venlige motiver, kan arbejde på at tilrane sig verdensherredømme og undertvinge alle folkeslag så de alle kommer til at tilbede Staten... Øh jeg mener Satan... Vi siger alle fred og ingen fare... Var det ikke den slags ignorance som Jesus advarede os imod? Var det ikke den slags ignorance som Jesus sagde var et tegn på indgangen til de sidste tider? Det er da indlysende! Jeg siger ikke det her fordi at jeg vil have at du skal give mig ret. Jeg ved hvad jeg har set og læst og det er tydeligt at se at FN vil overtage magten i verden. Jeg advarer jer bare, så beskyld ikke mig for at være konspirationstroende... 
|
|
Til toppen
|
|
|
#60563 - 03/04/2006 12:40
|
Bruger
|
Pheww jeg troede lige at jeg var den eneste der havde gennemskuet UN / FN forøvrigt så lykkes det dem bare efter 2 verdens krig de prøvede også efter 1 verdens krig.Dette havde den Rusiske Zar bare gennemskuet da han stadig kunne huske at deres planer blev blodtlagt for verden da en af deres tjenere på vej til frankrig blev ramt af et lyn ja et lyn fra gud med en bog under armen hvor deres planer var nedskrevet + ordre til at starte den Franske revolution. Jeg behøver ikke skrive hvad der siden hen skete med Zaren og den Rusiske revolution vel ? Denne bog blev masse trykt og sendt ud til alle landes regeringer og religiøse overhoveder på den tid det havde Zaren ikke glemt hvis i er i tvivl så undersøg mine påstande Nu må jeg bare sige at ja jeg tror at Gud har givet de ting lov til at ske det eneste jeg bare ikke kan klare er at hans folk skal snydes sammen med verdens folk hvilket er grunden til mine tråde i dette emne Til sidst må jeg bare sige Buch er ikke være end Clinton og Fogh er ikke bedre end Nyrup osv.Globalister hele banden Buch familien er venner og forretnings partnere med Laden familien tjener begge vandvitige beløb på olie og krigs udstyr og våben vågn dog op de ejer CNN BBC osv se de her film på det her website og se så hvad du syntes bagefter http://www.lastingnetworks.com/alex/Mvh Peter
Viden er Frihed.
|
|
Til toppen
|
|
|
#60564 - 03/04/2006 13:13
|
Anonym
Anonym
|
Hmmm interessant at du ikke ser den drivende sarkasme i mit indlæg... At du kan overse den, viser med al tydelighed din godtroenhed overfor alt hvad der støtter dit paranoide verdenssyn.
"Bare fordi man er paranoid betyder det jo ikke at de ikke er efter en..." virker til at være dit valgsprog.
Noget kunne tyde på, som allerede er blevet påpeget af Zaphod, at du har seriøst brug for lægehjælp.
Men pas nu på! Jeg kunne jo også være en af dem... De onde, globalister UHA! Det kan være at din læge også er det... Hvem skal dog hjælpe dig?
Nåh ja, så er det jo godt at man har Jesus og af underlige veje er blevet holdt fri fra forskellige lærere og at du kun holder dig til bibelen. Yeah right! God vandring min ven...
|
|
Til toppen
|
|
|
#60565 - 03/04/2006 14:05
|
Bruger
|
What ever.Jeg er glad for at være godtroende,kigger altid på det bedste i folk til andet er bevist.
Hvem var det nu der sagde dem der forære Frihed væk for sikkerhed har ikke fortjent nogen af delene!
Viden er Frihed.
|
|
Til toppen
|
|
|
#60566 - 03/04/2006 14:58
|
Anonym
Anonym
|
Det sker vist ikke når vi har religionsfrihed :-)
lars
|
|
Til toppen
|
|
|
#60567 - 03/04/2006 15:58
Horisont og Fordybning
|
Anonym
Anonym
|
Kære Peter... Jeg ved ikke om jeg egentlig skulle bruge min tid på at besvare dit indlæg, jeg forstår godt din gode vilje om at advare andre mennesker imod hvad du frygter kan ramme os alle, og i det ser jeg intet forkert. Men når du sætter tingene sådan op, mest baseret på "farlig" journalistisk og næsten paranoide grundlag, bliver det for mig i al fald svært at kunne følge dig, eller tage alt du skriver alvorligt. Jeg bad dig om mere konkret baggrundstof end bare internetfilm og hjemmesider, men det har du ikke gjort endnu. Jeg vil osse gerne have nogle konkrete navne, andre end Bush, som alle jo hader for at hade. ( det har sikkert sine grunde, men gør nu ikke ham til syndebuk for regnvejr, nederlag i fodbold eller at du vælter på cykel) Hjemmesider og internetfilm, kan gradbøjes og du kan få dem til at sige og understøtte hvad du vil. Hvis jeg pludselig anså komikeren Casper Christensen for at være en inkarnation af både Buddha og Godzilla, ville det være en smal sag at få en masse hjemmeside og internetfilm til at bakke det op. Citat: Lars det drejer sig om UN som er den nye verdens orden ældgamel drøm om verdens here dømme.Hvis du tror jeg er Komplot søger.Så kan jeg fortælle dig at jeg var en meget gladere mand før jeg vidste noget om alt det her!!
Fn, har i følge det jeg har opfattet kun baseret sig på at forhindre en ny verdenskrig, og søger at hjælpe verdens udsatte. Er det ikke lidt lavt at kaste mudder efter dem? Hvor mange andre farlige med spillere har FN? CIA? FBI? KGB? FONA? Navy Seals? EU? AlQuida? Volvo? Opus Dei? Verdensbanken? Arla?
Jeg håber du fanger min ironi lidt, for jeg anser dig ikke for at være dum eller for at ville skabe komplottanker og panik, men det er alligevel noget man sagtens kunne få ud af dine "opråb" Du kommer meget let til at lyde som en konspirator, no offense
Citat: Men jeg vil hellere vide hvad der forgår end jeg vil side i din lille teolog boble og være ordkløver.Jeg dømmer ikke nogen men jeg er ikke blind.jeg har set hvad du bidrager med ad konstruktive indlæg på Jesus net.
Mig kan du ikke provokere  Hvad ved du egentlig om, hvorvidt jeg ikke ved hvad der sker, hvis du læste min profil ville du opdage at jeg er en ung mand med mange interesse og er med i lidt af hvert, både politisk, kulturalt og religiøst.
min lille teolog bobbel? Jeg synes faktisk du skulle kommer og besøge os på Universitet, så vil jeg lade dig erfare hvad der røre sig herovre, og så kan du selvbedømme hvem af os to der lever i en bobbel. Du er velkommen, og vi har en glimmerende kantine..  Siden du nu mener at min verden er lille og boblet, vil du så ikke redegøre for mig hvilken horisont du ser.. din baggrund og hvor du kommer henne/kirke og hvad din verden er, siden den åbenbart er mere i dybden end et af nordens bedste universiteter
Ordkløver, yepps.... og? Hvis vi var ukritiske og ikke ordkløvede, så var der mange flere usikkerheder og ting ville tage for gode varer.. Det kan jeg ikke ser er dårligt, men det kan være irriterende ja! 
Du dømmer ikke? Har du ikke lige kaldt mig ordkløver og snævertsindet? og sagte indirekte at jeg var blind?
Jeg tror ikke du er Blind Peter, jeg tror bare du har taget alt for mørke solbriller på, og de er vist lidt fedtede, for jeg sætter personligt lidt tvivl ved din anskuelse. Siden du gør tingene en del subjektive, bl.a ved at redegøre at mine indlæg ikke er kontruktive og dine er. Jeg studere teologi, og som alle andre deler og bytter jeg holdninger og viden m.m her på Jnet i debatterne. Og vi må acceptere at folk med forskellige baggrunde og udd. og liv har forskellige mængder at af indsigt i forskellige ting. Og uden at gøre det til ophøjelse, så har jeg som teologi stud. en del mere værktøj og indsigt i nogle ting når det kommer til spørgsmål at teologisk karakter... Det betyder ikke at en blikkenslager ikke er klog og ved meget men somregel ved en blikkenslager mere om vand og rør end en teolog og en teolog lidt mere om bibel og udlægning end blikkenslageren
Citat: Min tid er for kort til dig.Hvis du læser til Præst så er jeg glad for at jeg er meldt ud af folkekirken
Ja! Jeg læser teologi fordi jeg meget gerne vil tjene som præst. Så det var rigtigt gættet. Og det anede mig at du ikke hørte til folkekirken, eller rettere det var egentlig tydeligt. Hvilken frikirke hører du til? Pinsen, Apostolsk, Trosbevægelsen, Baptist eller???
Men peter, der kommer nok en dag, hvor du måske sidder på min kirkebænk, og du er altid velkommen, og der næsten altid kaffe klar hos mig 
Citat: Jeg er her for at advare de troende på dette site om hvad UN står for og iøvrigt sprede budskabet om at Jesus er Gud's søn
Jeg synes ikke du gør nogle af delene.... 
Citat: .Jeg har ingen planer om at ind gå i ord huggerri med dig og dette er min sidste tråd direkte rettet til dig så skriv bare løs
Nej for et ordhuggeri med mig tvivler jeg lidt på du kan klare, men måske tager jeg fejl. Men du har jo ikke gjort det endnu, du har næsten undveget alt. Så ja du har ingen planer om at indgå i nogen form for dialog med nogen som er skeptisk over for det som du antager.
Men skal jeg antage det her som et håndklæde i ringen? Kære Peter, det kan da ikke være rigtigt at skepsis er nok til at lukke munden på din sandhed om at FN står bag korstogene og vejrforholdnene i Danmark
Citat: Til sidst syntes jeg bare at du skal smutte tilbage til din Counter strike server Gud ser alt bye
Skal jeg smutte? Er det fordi jeg sætter de spørgsmålstegn ved tingene som du ikke satte? Og hvad mener du med Counter Strike server? Det har jeg aldrig spillet eller haft noge at gøre med? Men tværtimod tror jeg du har haft snuden lidt for langt inde i PC-skærmen og Counter Strike (Counterstrike = skydespil mellem terrorister og antiterrorkorps)
Selvfølgelig ser Gud alt, heldigvis... Men er det ment som en trussel Peter?
Jeg har ikke valgt at basere mit liv på konspirationer, jeg håber ikke du gør det samme, jeg ønsker det bedste for dig, og jeg erkender din kærlighed til mennesker og din intension, men den svinder lidt ud i sandet, mellem postulater og konspirationer og teorier som for Einsteins relativitets teorie til at ligne en bageopskrift.
Jeg forbliver din trofaste Stud.theol Lars
|
|
Til toppen
|
|
|
#60568 - 03/04/2006 16:53
|
Anonym
Anonym
|
Hej Maxtor Citat: Jeg er glad for at være godtroende,kigger altid på det bedste i folk til andet er bevist.
Hmmm er det kun mig der synes at ovenstående ikke stemmer overens med dit ellers ganske paranoide udtryk?
Hvordan kan man på samme tid mistænke hele organisationen FN, samt diverse andre mennesker og grupperinger for al verdens ondskab og sige at man altid kikker på det bedste i folk indtil andet er bevist? Det hænger ganske enkelt ikke sammen!
Iøvrigt var min kommentar om din godtroenheden jo ikke rettet generelt, men specifikt imod det at du tilsyneladende falder på halen for alt hvad der støtter dig i netop din særlige (og må jeg tilføje, ganske paranoide) forestilling om verdens beskaffenhed, sådan som det blev tydeliggjort i dit og mit seneste indlæg.
Sådan som jeg benyttede ordet godtroende var det bestemt ikke positivt ment, så hvordan du kan være glad for at være godtroende sådan som jeg mente det kan jeg ikke se. At du personligt sætter lighedstegn mellem godtroende og det at tro på det bedste i folk, det står for egen regning.
Jeg har arbejdet med psykisk syge mennesker der har talt og formuleret sig akkurat som du, de har været plaget af vrangforestillinger, paranoia, storhedsvanvid osv. Det er de samme teorier de har fablet rundt i. Jeg siger ikke at du er psykotisk eller noget, jeg henleder bare din opmærksomhed på det faktum at mennesker til tider ser ting som ikke er der og tilfældigvis så ligner dine konspirationsteorier til forveksling dem som nogle mennesker bliver indlagt og medicineret for... Stof til eftertanke?
Problemet med den slags problemer er jo desværre at alle verdens kloge hoveder kan stå og pege på dine fejl, men så længe du vedholder at det er alle de andre der konspirerer mod dig, så vil du aldrig have evnen til at se bjælken i dit eget øje. Det må vel komme med tiden (eller medicinen)... Hvis overhovedet nogensinde.
|
|
Til toppen
|
|
|
#60570 - 03/04/2006 17:41
|
Anonym
Anonym
|
|
|
Til toppen
|
|
|
#60571 - 04/04/2006 19:11
|
Bruger
Reg.: 31/03/2006
Sted: Århus V
|
Vær hilset
En definition på terrorisme er: "Bevidst brug af vold eller trusler herom for at tvinge eller skræmme regeringer og samfund til at opfylde politiske, religiøse eller ideologiske mål." (http://www2002143.thinkquest.dk/)
En definition på vold er: Vold er at fratage mennesker liv ved at dræbe dem, men det er også alt andet, som unødvendigt reducerer deres liv, tager halvdelen eller to tredjedele af deres liv fra dem målt i år - langt mere målt i livskvalitet. (http://www.leksikon.org/art.php?n=2736)
En definition på tro er: Tro er fast tillid til det, der håbes på, overbevisning om det, der ikke ses. (Hebr. 11,1)(http://www.bibelselskabet.dk/danbib/web/bibelen.htm)
En definition på viden er: Viden er det, som en person eller en gruppe ved implicit eller eksplicit om et bestemt emne. (http://da.wikipedia.org/wiki/Viden)
1) Er terrorisme ikke blot et spørgsmål om datoer? Forstået på den måde, at diverse modstandsgrupper under 2. verdenskrig vel således ligeså også bedrev terrorvirksomhed? 2) Ovennævnte grupper benyttede sig af vold. Kan målet hellige midlet? Eller forandrer målet sig pga. midlet? Forandrer midlet den, som forsøger at nå målet? 3) Alle mennesker har en tro på noget. En tro på at videnskaben er sandheden, eller at Gud er det. Hvordan skal man forholde sig til andres tro? 4) Viden er altså noget som andre bestemmer, hvad er. Så egentlig er det almene menneskes viden blot en blind tro på diverse gruppers udtalelser og postulater. Gad vide hvordan verden ville se ud, såfrem vi ikke stolede på den viden, vi daglig bliver fodret fede med. 5) Langt størstedelen af menneskeheden får dagligt mad at spise og har tøj på kroppen - altså basale livsfornødenheder. Tror vi - "man skal ikke tro, men vide" og selvfølgelig ved vi det! 6) Ikke?
|
|
Til toppen
|
|
|
|