Det trætter mig og tydeligvis adskillige andre debattører gudsjammerligt at forummets opsætning efter den nylige opdateringen slette ens indlæg, hvis man er for lang tid om at skrive det.
Det er yderst irriterende og ikke mindst voldsomt tidsrøvende, nogle af os bruger timer på at stykke et godt indlæg sammen, kun for at finde det slettet bagefter.
Jeg er klar over at man med det in mente at forummet "æder" vores indlæg, sagtens bare kan skrive sit indlæg i et tekstbehandlingsprogram for derefter at paste det ind her på Jesusnet, men hvad dælen skal vi så med alle de genvejsikoner, såsom citat, bold, italic, smilies etc.???
Uanset hvad så mener jeg at en god og let tilgængelig brugerflade er alfa og omega for et så velbesøgt site som jeres...
pt. virker det bare ikke!
Det er uacceptabelt og bør så vidt administratorene formår rettes omgående...
kristina
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
... jeg bruger selv den meget lettere metode bare lige at kopiere indlægget, inden jeg trykker på "OK send", og så er det let at indsætte det igen ...
Men så sker der jo af og til det, at jeg glemmer det, især når også sengetiden er overskredet, og så bliver jeg jo morderisk rasende - både på mig selv og på teknikken ...
Så jeg vil meget gerne være medunderskriver på CloudHands opfordring her. Det MÅ kunne lade sig gøre at rette det ... Be' om! Please!!!
Nardus
GlobalModerator
Bruger
Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Hej CloudHands,
Jeg har ikke selv haft problemet, og har derfor ikke haft mulighed for at efterprøve problemet.
Hvad sker der præcis, når du oplever problemet? Forsvinder indlægget bare eller får du en fejlbesked? Hvor lang tid går der inden indlægget ikke kan gemmes? Er det i særlige situationer, problemet opstår, eller er det generelt?
Når jeg sidder og skriver i længere tid på et indlæg (mere end 20 minutter er mit gæt). Når jeg trykker på send, så kommer der en besked om at formularen man ønsker at sende ikke er gyldig og den beder en om at trykke tilbage for at ændre i formularen (indlægget vel?). Når man trykker på tilbage så er alt det man har skrevet væk... I modsætning til hvad det var før opdateringen af forummet.
Jeg har ikke selv haft problemet, og har derfor ikke haft mulighed for at efterprøve problemet.
Hvad sker der præcis, når du oplever problemet? Forsvinder indlægget bare eller får du en fejlbesked? Hvor lang tid går der inden indlægget ikke kan gemmes? Er det i særlige situationer, problemet opstår, eller er det generelt?
Med venlig hilsen
Kristian
Det opstår ved kun ved indlæg, som tager længere tid end normalt at skrive, og efter alt at dømme skyldes det udelukkende en tidsbegrænsning.
Nu kan jeg ikke huske fejlbeskeden, men det er noget med, at formularen ikke eksisterer mere - eller noget i den retning.
Du kunne jo eventuelt selv teste det ved at oprette to-tre svar på et vilkårligt og så vente 10 minutter med det første, 15 minutter med det andet o.s.v. - og så se, hvor den eventuelle tidsbegrænsning ligger.
kristina
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Kristian - jeg tror tidsintervallet svarer til den periode - var det ikke 15 minutter? - inden for hvilken man tidligere kunne rette i sit eget indlæg, efter at det var postet.
Da problemet kun opstår ved indlæg, som man har gjort sig umage med og arbejdet med i længere tid, er det bare mere end ærgerligt, når de uigenkaldeligt forsvinder ud i cyber space ..
Det er ikke en periodisk fejl, det sker for os alle hver eneste gang vi ikke har været hurtige nok på aftrækkeren ..
Kefas Ben-Adam
Bruger
Reg.: 05/06/2003
Sted: København
Amen..
Efter at have brugt en time på et indlæg, hvor man både søger på net, slår op i bøger, krydstjekker, henter kaffe, smutter en tur på toilettet, ertetr stavefejl (havde jeg ikke tid til nu, da jeg vil nå at kunne sende indlægget), læser lidt mere, skriver igen, sletter og skriver igen og indlægget så bliver slettet uden at man kan gøre noget..
Ja så forstår man s** efterhånden muslimers trang til at råbe "jihad" mod alt muligt og umuligt!!!
Nardus
GlobalModerator
Bruger
Citat: Du kunne jo eventuelt selv teste det ved at oprette to-tre svar på et vilkårligt og så vente 10 minutter med det første, 15 minutter med det andet o.s.v. - og så se, hvor den eventuelle tidsbegrænsning ligger.
Problemet er bare, at jeg ikke kan fremtvinge problemet selvom jeg lader siden stå og hygge sig
Det lader til, at problemet indtræder, når man har været igang med et inldæg 15 - 20 minutter, så det er da altid en begyndelse i forbindelse med fejlfindingen.
Nardus
GlobalModerator
Bruger
Citat: jeg tror tidsintervallet svarer til den periode - var det ikke 15 minutter? - inden for hvilken man tidligere kunne rette i sit eget indlæg, efter at det var postet.
Tidsintervallet for hvor længe man kan ændre i sine indlæg har været 1 time siden opdateringen af forum'et, så det er sandsynligvis ikke der, problemet ligger.
Citat: Det er ikke en periodisk fejl, det sker for os alle hver eneste gang vi ikke har været hurtige nok på aftrækkeren
Som skrevet til CloudHands, så kan jeg ikke selv fremtvinge fejlen, så det lader umiddelbart ikke til at ske for alle
Nardus
GlobalModerator
Bruger
Som skrevet tidligere, har jeg ikke haft mulighed for at generere fejlen, og jeg har derfor ikke mulighed for at efterprøve den ændring, jeg har lavet.
Vil en eller anden, der har haft problemer, efterprøve, om problemet er løst?
Citat: Som skrevet tidligere, har jeg ikke haft mulighed for at generere fejlen, og jeg har derfor ikke mulighed for at efterprøve den ændring, jeg har lavet.
Vil en eller anden, der har haft problemer, efterprøve, om problemet er løst?
Med venlig hilsen
Kristian
Dette er en test. Klokken er nu 13.04. Jeg lader dette stå et stykke tid. Så vil jeg lidt senere komme tilbage, skrive hvad klokken nu er, kopirere meddelelsen til notepad inden jeg sender og derefter sende.
Hvis meddelelsen så IKKE går igennem, vil jeg kopiere meddelelsen fra notepad og dernæst tilføje "kopieret fra notepad" med rødt i starten af indlægget og sende det igen. Så hvis der IKKE står "kopieret fra notepad" med rødt i starten af dette indlæg, er det oprindelige indlæg gået glat igennem.