Hej Jennes...
Jeg sad længe og tænkte over dit indlæg.. og måske er det ikke mig der skal svare dig, da folk kender mig som den støvede og "tørre" Teologi studerende

og somregel holder mig fra disse "ting"
Men jeg synes alligevel jeg vil sætte et par kommentare til det.. der findes sikkert nogen med bedre.... men pyt.. here we go..
----------------------------------------------------------
Jeg har ikke altid været kristen, jeg var udpræget darwinist i min teenagetid, så jeg kender godt til mange af de biologiske og ateistiske tanker og argumenter. Men nu er det ikke fordi jeg vil til at komme med en lang tale om at jeg har set lyset og forkaster det jeg tidligere læste så meget om... Men som 17-18 årig blev jeg kristen.. punktum

backgroundstory
Men! Du siger selv der er mange ting i tilværelsen som er svære at forholde sig til.. og jeg kunne ikke være mere enig, faktisk tror jeg alle herinde på jnet er enig med dig i dette.
Men du sætter det lidt som om, fordi det ikke nemt at forholde sig til så smækker vi bare en label på "kaldet" religion, Guder.. osv.
Men dit eget argument kunne man sagtens vende om på netop de begreber du forholder di tilg som ateist. Darwins teologi (det kalder jeg det) og meget af vores naturvidenskab.
Det er da mindst ligeså svært at forholde sig til en ikke naturlig usandsyneligheds faktor som evolutionen, som jeg ikke mener er bevist eller naturlig, eller på nogen måder et bedre argument end creationen. (my personal thoughts)
min helt egen personlig holdning til at vi kun lever for at sætte børn i verden og sikre artens overlevelse, er at jo det da logisk....set i menneskets eget perspektiv... men jeg synes osse det virker sørgeligt vist det virkelig kun var sådan. For hvis dette er rigtigt, og vi i forvejen er tilfældigeheder som evulotionsteologerne mener, så er der mange faktorer som du og jeg egentlig skulle se anderledes på.
Hvorfor uddanne mig, hvorfor have en hobby, hvorfor rejse, hvorfor dit og dat.... disse synes da næsten at være faktore som vi ikke skulle give os i last med hvis vi kun skulle tænke i den bane at vi skal sikre vores børn overlevelse.. og punktum.
Hvad definere du som et urmenneske?
Hvorfor er det kun mennesket der har "udviklet" sig, og fået kendskab til teknologi osv? og ikke andre "racer"
Så i følge dig Jennes, så er der en naturlig og rationel forklaring på alt? og alt hvad der ikke har med naturvidenskaben at gøre.. er menneskets fantasi?
definere og forklar i logiske og naturvidenskabelige termer "Kærlighed" "Begær" "Had" "Sorg"
Darwinisme er som kristendom.... religion....
Mine tanker....
stud.theol
LArs